یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی‌، نگاه‌ها را بار دیگر متوجه نامزد‌های احتمالی این عرصه کرده است که با وجود تحرکات و فعالیت‌های غیر‌رسمی که اخیراً تشدید شده‌اند‌، این جلب توجه چندان غیر طبیعی نمی‌نماید.
محور این فعالیت‌ها افرادی هستند که به پشتوانه‌ی تحصیلات عالیه‌، تجربه‌ی سمت‌های دولتی‌، نزدیکی به چهره‌های شاخص سیاسی و گروهان نامزدها؛ به راست، چپ!همچنین سابقه فعالیت‌های سیاسی و یا حسن شهرت در بین عموم مردم‌، با اعلام نزدیکی به یکی از دو جریان مهم سیاسی کشور و یا با اتخاذ موضع مستقل‌، خود را به عنوان نامزد احتمالی نمایندگی مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کنند.
این شور و حرارت نامزدها و تسری آن به رای دهندگان می‌تواند در راستای برگزاری یک انتخابات پرشور، امری مبارک باشد، اما شکوه یک انتخاب بیش‌تر از زمان انتخاب‌، هنگام انجام وظایف از سوی انتخاب شده، خود را نشان خواهد داد.
نامزدی که امور قابل انجام و در حوزه اختیار خود را وعده داده و در صورت انتخاب شدن مجدانه پی‌گیر وعده‌های انتخاباتی خویش است، نماینده‌ای که برای انتصاب مدیران کل و معاونین کم لیاقت و یا دون پایه ترین کارمندان ادارات و دوایر دولتی در امور اجرایی استان دخالت‌های زحمت آفرین نمی‌کند، نماینده‌ای که هم و غم خود را برای دفاع از موکلان خود در حوزه انتخابیه‌اش و نیز منافع ملی کشورش گذاشته و کسب رضایت هیچ صاحب‌منصبی را بر انجام درست وظایف خویش مقدم نمی‌شمارد، نماینده‌ای که در پی اصلاح نقاط ضعف دولت بوده و حقوق موکلان خود را به بهای امتیازات شخصی نمی‌فروشد، یقیناً نماینده‌ای قابل افتخار بوده و برخاسته از انتخاباتی پرشور و شکوهمند است.
لیکن مشکل از آن‌جا آغاز می‌شود که گاهی بررسی صلاحیت یک نامزد انتخابات از سوی رای دهندگان به مواردی نظیر هم طایفه‌ای و هم محله‌ای بودن نامزد یا درخواست ملتمسانه اطرافیان نامزدها و یا برگزاری جلسات خصوصی و عمومی با قید پذیرایی ویژه و مواردی از این دست تقلیل پیدا می‌کند و آن‌گاه انتخاب اصلح در بین خیل تابلوهای رهنمای نادرست، آسان نخواهد بود.
عناوین چپ و راست یا اصلاح‌طلب و اصول‌گرا هم که برای شناسایی اعتقادات و مرام و روش اعضای این جریانات به کار می‌روند هم اخیراً از سوی برخی از افراد استحاله گشته و بار معنایی پیشین را یدک نمی‌کشند و به القابی تزیینی با تاریخ مصرف دلخواه تبدیل گشته‌اند. افرادی که در مواقع دلخواه هر تابلویی را که صلاح بدانند به دست می‌گیرند و با عدم عضویت رسمی در احزاب شناسنامه‌دار، بر انعطاف بین جبهه‌ای خویش افزوده‌اند.
در این شرایط عدم تصمیم‌گیری صحیح و انتخاب غیرمسئولانه می‌تواند از آتش اشتیاق انتخابات‌، خاکستری از هیزم احساسات باقی گذارد. اما با این همه یکی از نکات مهمی که غالباً مغفول مانده و می‌تواند شور و حرارت انتخابات را به مجرای انتخاب اصلح هدایت کند، توجه به برنامه‌های اعلامی نامزدهاست.
در واقع حلقه مفقوده از زنجیره یک انتخاب درست، در خیلی از مواقع عدم توجه به ریز برنامه‌ها و اهداف انتخاب شونده است. جایی که ورود به جزئیات می‌تواند اولویت‌ها و گرایشات نامزد‌ها را نشان داده تا از ورای شعارهای تبلیغاتی‌، افکار و باورهای هر نامزد انتخابات مجلس را به شکلی واضح‌تر روئیت نمود. هر چند که ممکن است گاهی برنامه‌ی خاصی از سوی کاندیدایی اعلام نشود و یا در اعلام برنامه از عناوین کلی و جهان شمول استفاده شود لیکن تا زمانی که دیدگاه‌های شفاف نامزدهای انتخابات در مباحث روز اعم از مباحث محلی‌، ملی و بین‌المللی و ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی  برنامه‌های آنان‌، برای عامه رای‌دهندگان علی‌السویه بوده و فاقد اولویت بالا باشد، نمی‌توان منتظرتحول در ارائه برنامه‌های مدون و دقیق از سوی نامزدهای انتخاباتی بود‌.
این مهم می‌تواند و باید با گامی از سوی رای‌دهندگان آغاز شود و به هر حال گاهی تا بازار تقاضا شکل نگیرد، عرضه‌ای در پی نخواهد بود.

سید علی  جزایری
کارشناس ارشد مدیریت بازاریابی
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1394-05-12 18:03
کارشناس ارشد مدیریت ....؟؟
چه ارتباطی با حوزه سیاست داره؟
نقل قول کردن
#2 همشهری 1394-05-13 08:55
عالی بود
نقل قول کردن
#3 کمال موسوی 1394-05-13 18:13
امیدوارم روزی برسد که همه ی ما به منافع عمومی توجه بیشتری بکنیم که یقینا منافع شخصی مارا نیز تامین خخواهد نمود .
نقل قول کردن
#4 هداوند 1394-05-14 08:27
خیلی عالیه مهندس
نقل قول کردن
#5 اروند 1394-05-16 23:21
جناب سید میشه شما راهنمایی بفرمایید چطور انتخاب کنیم و رای بدهیم
نقل قول کردن
#6 رضا محمدی 1394-05-17 12:05
خیلی عالی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا