یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گذشتند شب‌هایی که یک سال در انتظارشان بودم و اگرچه چند روزی است که از این شب‌ها گذشته و من خود را برای ورود به عید صیام و تطهیر در چشمه زلال فطر آماده می‌کنم هنوز نتوانسته‌ام آرامش یک عبد بخشیده شده را با تمام وجودم حس کنم.
چه آسان از کنار ماه رحمت و مغفرت گذشتیمبه گزارش یافته، گذشتند شب‌هایی که هر شبش برابر با هزار ماه بود؛ گذشتند شب‌هایی که ملائکه از سر شب تا صبح بر آسمان نزول می‌کردند تا پیام رحمت و غفران الهی را برای بندگان عاصی و گنه‌کار به ارمغان آورند؛ گذشتند شب‌هایی که لیلةالقدر بودند و من چه آسان از کنار این شب‌ها گذشتم.
ساعت‌ها تلاش کردم تا در این شب‌ها گناهانی که کوله‌بار اعمالم را سنگین کرده بودند به یاد آورم و بتوانم قبل از طلوع سپیده صبح از وجود رحمانی دوست طلب بخشایش کنم؛ اما درست لحظه اذان صبح بود که آن‌چنان غصه وجودم را فرا گرفت و شرمندگی دلم را در مشت خود مچاله کرد که حتی نتوانستم یک کلمه بر زبان آورم و عذرخواهی کنم.
گویا لبه‌ایم از فرط شرم توان باز شدن نداشت تا شرمندگی‌ام را بر آستان دوست عرضه کند؛ اما بی‌اختیار قطرات اشک غبار ندامت را از چهره‌ام زدود و وجود خسته‌ام را التیام داد و من نوازش دوست را با تمام وجودم حس کردم.
آری! افسوس می‌خورم که گذشتند شب‌هایی که تا صبح سلام و رحمت بودند؛ شب‌هایی که من به انتظارشان لحظه‌شماری می‌کردم.
یک سال تمام بود که بار گناهانم را به دوش می‌کشیدم به امید شب‌هایی که شبه‌ای آشتی‌کنان بود؛ شب‌هایی که درهای آسمان به روی زمینیان باز می‌شد و گل‌های رحمت الهی زمین تیره و خاموش را نورباران می‌کرد.
شب‌های قدر آمدند و من گذشت وسیعت را ای دوست مرور کردم؛ با چه شوقی هزار نام زیبایت را بر زبان راندم و تو را صدا کردم تا پناهم باشی و دستان درمانده‌ام را بگیری؛ من با سوز و آه خواندم و تو اجابت کردی؛ من پناه خواستم و تو پناهم دادی؛ من استغاثه کردم و تو آرامم کردی.
شب‌های رمضان فرصتی بود تا من بفهمم که باید مهربانی و گذشت را از تو بیاموزم؛ فرصتی بود تا اخلاق حسنه و کظم غیظ را از تو بیاموزم و تو ای مهربان‌ترین معبود به من فهماندی که باید غبار کینه و حسد را از وجودم بزدایم؛ باید بداخلاقی و بدزبانی را ترک کنم؛ باید عشق ورزیدن به همنوع را تجربه کنم و باید دیگران را بر خودم ترجیح دهم.
نمی‌دانم که باز هم فرصتی پیدا می‌کنم تا پلیدی و نجاست گناه را از وجودم شست‌وشو کنم و در چشمه زلال رحمتت خود را تطهیر کنم؛ علي قربانيحسرت می‌خورم بر ماهی که روزهایش قرآن محل توجه و در شب‌هایش دعا ورد زبان بندگانت بود.
 افسوس که زود گذشت و همیشه همین‌طور است شبه‌ای رحمت دیر می‌رسند و زود می‌گذرند و این پیامش این است تا هر کس که دقیق‌تر و زیرک‌تر است استفاده‌ای درخور کند و دل مهربانت را به دست آورد.
 

علی قربانی
رئيس اداره روابط عمومي و اطلاع‌رساني آموزش و پرورش لرستان
 


دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1394-04-26 17:27
سلام ٬ احسنت جناب آقای قربانی عزیز
انصافأ شما انسانی دوست داشتنی ٬ مؤمن ٬ متعهد ٬ دلسوز ٬ باوقار هستید
برای شما بهترینها را آرزو دارم
موفق وسربلند باشید
نقل قول کردن
#2 صادقی 1394-04-26 19:57
سلام بر قربانی عزیز احسنت بر حضرتعالی خداوند طول عمر با عزت به جنابعالی و خانواده محترم اعطاء فر مایند ا رادتمند صادقی
نقل قول کردن
#3 علی قربانی 1394-04-26 20:13
آقا امیر عزیز از ابراز محبت و حسن نظری که نسبت به حقیر دارید سپاسگزاری می کنم و خودم را لایق نگاه پرمحبت جنابعالی نمی دانم
نقل قول کردن
#4 داوود ستاری 1394-04-26 22:00
با سلام .ضمن تشکر و آرزوی عاقبت بخیری برای همه ی بزرگواران به ویژ ه جناب قربانی . موفق باشید
نقل قول کردن
#5 علی قربانی 1394-04-27 05:10
از ابراز لطف جناب صادقی عزیز هم سپاسگزاری می کنم .عزت .سربلندی .عافیت .عاقبت بخیری و توفیق روزافزون در عرصه های فردی و اجتماعی را از حضرت دوست طلب می کنم
نقل قول کردن
#6 علی قربانی 1394-04-27 18:34
برادر ارجمند جناب آقای ستاری
عاقبت بخیری بهترین دعا و آرزویی است که انسان می تواند برای خود و دیگران داشته باشد .از مساعی معرفت آفرین جنابعالی تقدیر کرده و خاضعانه ا ز حضرتش عاقبت بخیری را برای جمیع شیعیان و خود طلب می کنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا