یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از معاونان استاندار چند وقت پیش در مصاحبه با نشریات محلی دلیل تغییر در یکی از ادارات لرستان را حضور بیش از 4 سال آقای مدیر دانسته و گفته است «یک مدیر اگر بخواهد کاری کند، در همان چند سال اول انجام می‌دهد».
یکی از نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی نیز از مخالفت خود با حضور مدیران غیر بومی سخن گفته بود و این که تا سرمایه‌ها و متخصصین بومی وجود دارد دلیلی برای حضور مدیر غیر بومی وجود ندارد.»
این‌ها و ده‌ها نمونه از سخنان آقایان مسوول در رسانه‌های مختلف انعکاس یافته و البته بيش‌تر در باب توجیه تغییرات انجام گرفته در برخی ادارات و یا انتظار ایجاد تغییر در برخی سازمان‌های دیگر بوده‌، اما گویی قصه‌ي "یک بام و دو هوا" در این سرزمین صاحب نام  لرستان هرگز حکایت مدیران لرستان كه 3 استاندار را بدرقه می‌کنند!/ انگيزه، پَر!نمی‌خواهد کهنه شود، چرا كه با اندکی تامل در می‌یابیم بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌هایی که انتظار می‌رفت تغییر مدیریت داشته باشند در کمال تعجب در این دولت تقویت می‌شوند ! در اداراتی که دارای مدیر پرحاشیه و پرانتقاد می‌باشد تغییر صورت نمی‌گیرد و هر استاندار و دولتي می‌آید و می‌رود اما برخی مدیران همچنان هستند و با خیال راحت‌تر از گذشته به صندلی خود  تکیه می‌دهند و البته اين در شرايطي كه است كه اين مديران نيروهايي سياسي به شمار مي‌روند و شايستگي خاصي هم نداشته‌اند كه بگوييم به اين دليل تغيير نمي‌كنند.
مدير برخي شرکت‌ها و نهادهاي لرستان طي 5-6 سال حضور بر صندلي لذتبخش مديريت، 3 استاندار را به چشم دیده و بدرقه كرده‌اند و با استناد به مصاحبه‌هاي مداوم برخي از آن‌ها و اقرار مكرر به بدهي‌هاي سنگين نهادشان، مشخص نیست چطور  مسوولان استان هنوز نتوانسته‌اند بين اين همه نيروي بومي توانمند استان، يك نفر را كه آشنا به مسائل و مشكلات باشد پيدا كنند و سكان هدايت 6 ساله را از آن‌ها كه برخي نيز غيربومي هستند بستانند!
به راستی شرايط و شرايط و ضوابط انتخاب مدیر در لرستان چگونه است‌؟ اگر سياسي‌كاري است پس چطور مديري كه قبلاً خود را اصول‌گرا دانسته و با اين شعار منصب گرفته در دولت تدبير و اميد بايد هنوز در منصب خويش باشد؟ وقتي دولتي با شعار تدبير و اميد روي كار مي‌آيد چرا با بقاي كار مديراني با بيش از 6 سال در برخي نهادهاي لرستان موافقت مي كند تا بدين طريق خلاقيت، فرصت تازه و نيز اميد و انگيزه را از كاركنان يك نهاد بگيرد و با مديريت راكد قديمي ادامه كار دهد؟
بيني و بين‌الله اگر برخي مديران اين‌قدر خوب هستند كه 5-6 سال در لرستان دوام آورده‌اند چه دليلي دارد كه استان‌هاي ديگر نيز از وجود چنين مديراني بي‌بهره باشند و به آن‌جا انتقال نيابند؟!
مردم لرستان فهيم هستند و مدير خوب و مردمي را مي‌شناسند و مديري را كه در مدت 5-6 سال حضورش در لرستان كسي او را در محافل عمكومي به چشم نمي‌بيند و شماره تلفنش را فقط شماري از خواص دارند چگونه مي‌توان با مديري كه  هميشه ميان مردم است و به آن‌ها پاسخگو است و مقايسه كرد؟
به راستي چرا در لرستان از مدیران غیربومی و بيش از 5 سال سابقه مديريت حمایت می‌شود‌؟
آیا به صرف ارتباطات قوي آقای مدیر با مسوولان وزارت خود، لرستان می‌بایست در بهره‌گيري از مديران جديد محروم بماند؟
واقعاً چه عواملی باعث می‌شود یک مدیر در دو دولت 5-6 سال در صندلي مديريت يك استان تا اين حد در حاشیه امنیت بقاي مديريتي قرار گیرد؟
عده‌اي معتقدند خط قرمزي براي بركناري آن‌ها در كار است و اين خط قرمزها چنان قطور هستند كه زور نسيم اعتدال به جابه‌جا كردن آن‌ها نمي‌رسد!
يقيناً هيچ كجاي ايران، اين مديران 5-6 سال و بالاتر را نمي‌پذيرند و لرستان حاشيه امني براي آن‌هاست چرا كه راه تدوام مديريت خويش را خوب يافته‌اند و صرف هزينه‌هاي چند صد ميليوني در رسانه‌ها به خصوص نشريات، يكي از مطمئن‌ترين روش‌ها در بقاي صندلي سفارش شده‌ي اين عزيزان است و البته تاوان آن را نيز من و شماي لرستاني بايد پس بدهيم نه مديري كه مدام در مصاحبه‌هايش دم از بدهي چند ميليارد توماني نهاد و شركتش مي‌زند و نمي‌گويد بخش عمده‌اي از اين هزينه‌ها همين پول بي‌زباني است كه به حلق رسانه‌هاي خادم خود مي‌ريزد تا پايه‌هاي صندلي مديريتي خويش را بيش از پيش مستحكم نمايد.
با توجه به اين كه ظرف 15 سال اخير ميانگين زمان حضور هر استاندار كم‌تر از 3 سال بوده است، لذا اين طور كه از شواهد پيداست، برخي از مديران 5-6 ساله استان به زودي با بدرقه كردن سومين استاندار لرستان، به پيشواز چهارمين استاندار خواهند رفت و بايد ديد كدام يك از آن‌ها موفق مي‌شود با تدام مديريت خود بر صندلي طولاني‌مدت رياست، ركود حضور در زمان 5 استاندار را در لرستان ثبت نمايد!
 
 ر - ج

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1394-04-10 09:40
تذکر بسیار منطقی و بجایی است اما چه کنیم که در لرستان اشخاص و برخی سیاسیون تعیین تکلیف می کنند البته اخیرا این روال باب شده که عده ای خاص برای برخی مدیران تصمیم گیری می کنند.... واضح و روشن است که یکی از این مدیران که گفته شده تخصص خاصی در بدرقه استانداران پیدا کرده مدیر شرکت [...] است که اتفاقا با تمام انتقاداتی که هیچ پاسخی تاکنون به آنها نداده یعنی باید گفت حرف حساب جواب نداشته که بدهد .غیربومی نیز می باشد و با تمام حمایتهایی که در دو دولت از ایشان می شود یکی از دستاوردهایش بدهی بیش از 60 میلیاردی است که به بار آورده و...
امیداست دیگر این مدیر شاهد ورود استاندار چهارم به لرستان نشود در غیر اینصورت می بایست به عدالت برخی مسئولان شک کرد
نقل قول کردن
#2 پروازی 1394-04-10 09:47
امام زاده سید علی سالهاست در خاموشی بسر می برد این تیتری بود که چند روز گذشته در سایت یافته دیدم که مورد بی مهری و بی توجهی مسئولان بخصوص مسئولان شرکت برق نسبت به برق رسانی به این مکان مقدس قرار گرفته است وقتی مدیرانی در استان داریم که سالها خود را نسبت به خدمات رسانی به اماکن مذهبی و مقدس مسئول نمی دانند باید هم انتظار داشته باشیم چهار استاندار را بدرقه کند!!!!!!
نقل قول کردن
#3 علی 1394-04-10 09:56
یکی از مسئولين رده بالاي استانداري الان با سو مین استاندار دارد کا ر میکند چرا اگر بگویم انرا منعکس نخواهید کرد
نقل قول کردن
#4 بهمن 1394-04-10 10:14
متاسفانه اغلب نوشته های چند ماه اخیر ضمن کلی گویی و طرح انتظارات غیر شفاف صرفا برای پر کردن صفحات رسانه ها کارایی دارد و گرنه ابتدا بایست تنوع و شرایط اختصاصی پست ها را اعم از سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و ... بررسی و برای پست های سیاسی انتظار تغییرات همزمان با دولتها متصور است لکن برای دیگر پستها درصور کارایی و تجربه اصلا جابجایی باعث اتلاف سرمایه منابع انسانی بوده و خلاف مصلحت و منفعت است بنابراین انتظار آن است که مقدامات بدیهی را مد نظر داشته باشند
نقل قول کردن
#5 همشهری 1394-04-10 10:54
مدیرانی که اهل معامله کردن و کنار آمدن با هر شرایطی هستند در هر دولتی دوام می آورند و مافوق هم معمولا مدیران تسلیم را ترجیح میدهند
نقل قول کردن
#6 احمد 1394-04-10 12:03
نماییده ما فقط و فقط دنبال غیر بومیهاست و شاید هم ...... او در این راه بدست می اید.
نقل قول کردن
#7 امید 1394-04-10 15:57
باسلام گزارش خوبی بود، ولی نباید فقط مدیران دولتی وشرکت ها را گفت بلکه شامل همه مدیران استان در رده های مختلف میشه ،در یکی از رسانهها نوشته بود ابن الوقت ها یعنی فرصت طلبان بجای برخياصلاح طلبان و اصول گراها ، یعنی دولت هنوز تکلیف خودش را در رابطه با تغییر مدیران مشخص نکرده ،ویا ابزار وانگیزه ندارد یا مردم ورای دهندگان برایش مهم نیستند آنچه عیان است چه حاجت به بیان است ، البته همه مدیران بومی هم خوب وتوان مند نیستند باید تکیه تغییر بر شایستگی باشد.بعضاً بومی ها هم خراب کردند .بهر حال جامعه مدیریت استان نیاز به هوای تازه دارد .اگر میلی به طرف جوانان صاحب فکر باشد بهتر است باز نشسته های دوباره دعوت شده بکار هم که بفکر میزان اضافه کار ساعتی هستندوصد البته مباحث دیگر هست که شما به آنها بپردازید. باتشکر
نقل قول کردن
#8 کیوان 1394-04-10 16:28
با سلام خوب معلومه دیگه چون زد بند خوب بلد هستند . بیچاره به ما که مردم هستیم
نقل قول کردن
#9 اعتدال 1394-04-10 17:07
چرا مدیری رو نمیگید که یه چهره افراطی هست و از جبهه های افراطی قبلا حمایت میکرد ولی الان تو دولت اعتداله!!! آیا گذاشتن ایشان تو منصب مدیریت یکی از ادارت افراطی گری نیست واقعا جای تعجبه که این معرفی با اعتدال دولت همخوانی نداشت
نقل قول کردن
#10 شهروند 1394-04-10 20:10
واقعا اینها جزء مدیران چاپلوس ،پاچه خوار و بی هنر هستند که کسی نمی تواند به راحتی دست اونا را بخوند. وهمیشه وبا هر جناحی رنگ عوض می کنند. احسن به اهالی رسانه که به این موضوعات توجه دارند.
نقل قول کردن
#11 وحید بیرانوند 1394-04-10 23:19
مدیرانی در استان هستند که چهار استاندار را نیز دیده اند.
اما برخی از همین مدیران در سطح ملی نمونه و نخبه هستند و باید با چنگ و دندان آنها را نگهداشت.
برای نمونه مدیر عامل برق لرستان تنها مدیری است که در میان مدیران برق کشور توانسته است طرح کابلهای خودنگهدار را به طور کامل در لرستان اجرایی کند.
پس لزومی نیست به دلیل دیدن چهار یا سه استاندار تغییر کند.
نقل قول کردن
#12 رزمنده 1394-04-11 02:21
شمارا بخدا یکی صدای ما را بگوش استاندار محترم برساند تاکی باید س ... مدیر لرستان باشد ؟ آیا قحط الرجال است ؟ 8 سال است که ما نفس راحتی نکشیدیم ما به آقای روحانی رای دادیم تا تغییر را ببینیم نه تحقیر !!
نقل قول کردن
#13 ن صاحب قلم 1394-04-11 13:46
باسلام وکسب اجازه از محضر مبارک آقای جایدری مدیر مسوول محترم یافته در شماره جاری نشریه اعتلای لرستان مطلب ارزنده فوق را به همراه کامنت ها با نشان یافته چاپ ونشر میکنیم باشد که همکاران رسانه در تعامل باهم ودر راستای شکوفایی استان به ذکر مشکلات اساسی استان بپر دازندواجازه اظهار نظر به مخاطبین بدهند، در ضمن بایداز مطالب ارزنده رسانه ها استفاده کرد وبا ذکر منبع امانت دار بود .باتشکر .
_____________________
يافته: سلام و سپاس.
درود بر شما جناب آقاي دكتر نجفي
كساني كه اصالت خانوادگي و رفتار بزرگوارانه دارند، در همه حال قوانين و حقوق ديگران را رعايت مي‌كنند و برعكس، كساني كه ...
اميدواريم رفتار خوب شما سرمشقي براي برخي سارقان حوزه در رسانه لرستان باشد
نقل قول کردن
#14 مجتبی 1394-04-11 14:39
و البته که بعضی از خبرنگارنماهای[. ..] که می داند هر مدیر توانمنددیگری بجای [...] باشد دیگر جایی نخواهد داشت و آگهی بی ارزشی نصیبش نخواهد شد میان و خود را مطرح و با گرفتن آگهی مزد خود خود را از این دسته از مدیران متخلف می گیرند
نقل قول کردن
#15 اسی 1394-04-14 07:59
واقعا که متاسفم
هر مدیری که تواتنمند و لایق باشه می تونه 30 سال هم پست مدیریتش رو حفظ کنه.
تا کی ما بدنیال عوض کردن مدیران به جرم همکاری کردن با دو دولت مختلف هستیم؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا