یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بام لرستان نام پروژه گردشگري‌، تحقيقاتي و تفريحي است كه از مهرماه سال 1389 بالاي كوه مدبه در شرق خرم‌آباد به وسعت 800 هكتار توسط حبيب‌الله دهمرده استاندار وقت كلنگ‌زني و اجرايي شد‌.
ساخت اين مجتمع كه چشم‌انداز زيبا و ديد مناسبي به شهر خرم‌آباد دارد با تلاش‌ استاندار سابق و مديران دستگاه‌هاي اجرايي آغاز شد و بخش عمده‌اي از زيرساخت‌هاي اين مجموعه نظير راه‌هاي دسترسي و آسفالت‌، آب و برق‌، سرويس‌هاي بهداشتي‌، چاه‌های آب ایستگاه‌های تامین فشار آب، نمازخانه و كاشت نهال در وسعت 400 هكتار انجام شد.
 كاركردهاي ديگ پروژه مثل باغ وحش كاسيت‌، مركز كاشت نهال و رصدخانه كاسپين  به بهره‌برداري رسيد‌. قرار بود كه طرح‌هاي ديگر پروژه نظير هتل‌، رستوران‌، سالن آمفي تاتر‌، پارك آبي‌، تله‌كابين و دانشكده محيط زيست و سايت ورزش‌هاي هوايي در اين پروژه گنجانده شود تا اين مجتمع به عنوان يكي از منطق نمونه گردشگري در سطح كشور بدل شود، ولي متاسفانه با رفتن دكتر دهمرده تمامي اين طرح‌ها ابتر ماند و استاندار كنوني نيز روي خوشي نسبت به اين مكان كه اكنون بسيار مورد توجه مردم خرم‌آباد و مسافران و گردشگران قرار گرفته، نشان نمي‌دهد.
 رها كردن پروژه‌هاي بام لرستان، تضييع حقوق شهروندان و بيت‌المال است
گویا استاندار و معاون عمراني استانداري اعتقادي به تكميل پروژه‌هاي مجتمع ندارند و با اين بهانه كه پروژه بام لرستان فاقد طرح مطالعاتي است، آن را به حال خود رها كرده و دو سال است كه وعده مي‌دهند به دنبال جذب مشاوري براي مطالعه طرح‌هاي كارشناسي شده اين مجتمع هستند اما تا كنون انتظارها بي‌نتيجه مانده است و تنها كاري كه براي اين پروژه انجام دادند تغيير نام از مجتمع 14 معصوم (ع) به بام لرستان بوده و ديگر هيچ‌!
اكنون بام لرستان وضعيت خوبي ندارد درختانش در حال خشك شدن هستند‌، باغ وحش آن كه ابتدا در بخش مركزي قرار داشت و بعد به قسمت شمالي‌تر منتقل شد در شرايط بدي قرار دارد و حيوانات آن به دليل تغذيه نامناسب در حال تلف شدن هستند. نهالستان و گياهان دارويي مركز تحقيقات آن در حال نابودي است‌.
پروژه‌اي كه با اين عظمت شروع شده و ميليادرها هزينه برای تامین زیرساخت‌های این مجموعه از بيت‌المال صورت گرفته است و همه مردم خرم‌آباد و لرستان از ساخت اين مجتمع به نيكي ياد مي‌كنند و استقبال خوبي هم از سوي هموطنانمان و گردشگران كه از بام ديدن كرده‌اند شده حال چرا باید از این ظرفیت به خوبی استفاده نشود؟
 
برخي معتقدند چون بام لرستان با نام دهمرده عجين شده و در زمان دولت قبلي اجرايي شده است، استاندار كنوني به عنوان نماينده دولت جديد ميلي به ادامه و تكميل اين پروژه از خود نشان نمي‌دهد‌. آيا رها كردن بام لرستان و تكميل نكردن آن از سوي مسوولان لرستان تضييع حقوق شهروندان و بيت‌المال نيست‌؟
آيا كار سختي است كه پول كيك و سانديس يكي از همايش‌هاي ادارات مختلف در طول سال را به هزينه‌ي غذاي حيوانات باغ وحش خرم‌آباد اختصاص داد تا كودكان شهر ما به جاي ديدن شير و گرگ درون كتاب‌ها، در باغ وحش شهرشان و از نزديك آن‌ها را ببينند؟
استاندار محترم بداند كه تكميل و توسعه‌ي بام لرستان يكي از مطالبات به حق مردم لرستان است و آن‌ها كوتاهي در اين زمينه را هرگز نخواهند بخشيد‌.
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروندخرم آبادی 1394-04-06 09:02
دمت گرم موافقم
نقل قول کردن
#2 امین 1394-04-06 09:12
سلام بریافته وآفرین بر جناب آقای گودرزی
واقعا جناب گودرزی خوب به این موضوع اشاره کرده اید بام شهردرحال نابودی است استاندارمحترم بایداین پروژه روحتما راه اندارزی کند واز نابودی درختان وگیاهان جلوگیری کند
نقل قول کردن
#3 سپهر 1394-04-06 09:30
مرسی از لطفی به بام لرستان داشتید . واقعآ تا به نتیجه رساندن طرح پیگیر باشید
نقل قول کردن
#4 مجتبی 1394-04-06 09:47
باسلام .باتوجه به نظر اکثر گردشگرانی که از بام خرم آباد دیدن کرده اند درصورت تکمیل پروژه وپوشش درختی آن بطور قطع به یکی از مکانهای معروف و جذاب گردشگری تبدیل خواهد شد.
نقل قول کردن
#5 هم استانی 1394-04-06 10:23
خدا وکیلی این درست است که شهرستانها در حسرت بیمارستان ، درمانگاه ، شهر بازی ، خیابون های آسفالت نشده ، پارک ، مدرسه ، دبیرستان و .... هزاران بدبختی دیگر بمانند ویا پروژه های 70 تا 90 درصد آنان سالهاست خاک بخورندو راه نیفتند و آنوقت در مرکز استان امکانات را به سختی به سر تپه ببرند تا بام !!درست کنند !! مردم در نبود بیمارستان و اورژانس و نبود امکانات پزشکی تلف شوند تا مکان گردشگری درست شود . پیشرفت خوب است توسعه عالی است ولی به چه قیمتی ؟ بهتر است در کنار مرکز استان که کاخی می شود از شهرستان ها کوخی درست نکنید این می شود توسعه همه جانبه وگرنه هر گردشگری با ورود به استان متوجه می شود که اعتبارات عادلانه تقسیم نشده که مرکز استان اینچنینی و شهرستان های آنچنانی به جای مانده اند و بایک نگاه خواهند فهمید اعتبارات در شهرستان ها و کل استان چگونه هزینه شده است .
نقل قول کردن
#6 محمد 1394-04-06 10:42
تا مسولین جلسه بذارن که بام لرستان به بیابون تبدیل میشه.
طرح غیر کارشناسی اون آبشار مصنوعی هست که تو این بحران کم آبی وعده شو داده .
نقل قول کردن
#7 علی 1394-04-06 11:04
بله حل همه مشکلات این مکان گردشگری زیبا همت تمام مدیران استانی و مردم دانا وفهیم استان را می طلبد سخنم با استاندار این است که کار آن کرد که تمام کرد یا حق.
نقل قول کردن
#8 xx 1394-04-06 11:15
زنده باد/
نقل قول کردن
#9 امرایی 1394-04-06 11:16
با سلام ، فارغ از اینکه پروژه در چه دولتی استارت زده شده است ، مهم هزینه آن از اعتبارات دولت و بیت المال محسوب می گردد ، بی شک اقدام خوبی جهت معرفی خرم آباد و برخورداری شهروندان و هموطنان می باشد کسانیکه به بام مراجعه دارند اجرای آنرا تحسین و از طبعت زیبای آن لذت میبرند امیداست دولت جدید با اهتمام ویژه نواقص را برطرف و موجب تضییع بیت المال نشوند . انشا ا...
نقل قول کردن
#10 لوريس 1394-04-06 11:26
به نقل از هم استانی:
بهتر است در کنار مرکز استان که کاخی می شود از شهرستان ها کوخی درست نکنید این می شود توسعه همه جانبه وگرنه هر گردشگری با ورود به استان متوجه می شود که اعتبارات عادلانه تقسیم نشده که مرکز استان اینچنینی و شهرستان های آنچنانی به جای مانده اند و بایک نگاه خواهند فهمید اعتبارات در شهرستان ها و کل استان چگونه هزینه شده است .

اتفاقا اين را خوب امدي . يكي از شهرستانهاي لرستان هست كه هفتاددرصد صنايع را در خودش جمع كرده و مردم بقيه شهرهاي استان از جمله مركز استان بايد در فقر وفلاكت باشن. واقعا اين بي عدالتي چرا بايد باشد كه يك شهر استان اينطور باشد و بقيه اينطور ؟
نقل قول کردن
#11 سپهر 1394-04-06 13:18
واقعا جاي تعجب دارد كه پروژه بام خرم آباد را با اين همه ظرفيت گردشگري بي نظير رها كرده اند ولي قصد احداث دهكده تفريحي-توريستي لرستان در پنج كيلومتري خرم آباد را دارند.اگر قرار است شهر زيبايمان به قطب گردشگري ايران تبديل شود بدون شك بهترين فرصت براي جذب گردشگر همين بام شهر خرم آباد است.
نقل قول کردن
#12 سعید 1394-04-06 15:05
کم کاری عمدی به خواسته های مردمی که حماسه 24 خرداد را آفریدند خیانت است به دولت اعتدال وامید ونا امید کردن مردم به واسطه کمکاری عمدی در پروژه های فرهنگی وگردشگری شهر خیانت عمدی است به دولت روحانی پس مطمعنا دولت روحانی صدای مردم را از زبان ر نویسندگانی چون گودرزی عزیز می شنود واحقاق حق میشود
نقل قول کردن
#13 کیوان 1394-04-06 15:40
آقای دهمرده به قول رهبر 100 مرد بود ما کاری به چپ راست نداریم کارایی واسمون مهم ولی خودش نیست خداش که هست کارهای خوبی انجام داد مثل بام مثل آزادی بخشی از قلعه و ... ولی الان که ما چیزی ندیدیم جز چندتا پرواز .... کشت صنعت چوپان استخدام می کنه اشتغال زایی دیگه و خیلی چیزای دیگه این بام هم بزار نابود شه بام واسه چیمونه مثل پل شکسته که نابود شد پل کشکان سنگ نوشته و....به قول یکی از نماینده های شهرمون مردم ما بهترشو میسازند مثل زیر گذر پل شهدا که مثل جاده چالوس می مونه
نقل قول کردن
#14 کیوان بیرانوند 1394-04-06 17:12
یکی ازمعدودپرژه هایی بوده بعدانقلاب که یه کم جلوه نمای خاصی به خرم آبادداده اگه هم خوب دقت کنید هرکی رفته اون بالا چه داخل چه خارج ازاستان حداقل یه عکس گرفته حتی چن شخصیت مهم رسانه ای گذاشتن تو این چت روما که خودش یه نوع معرفی استان وشهرمونه بعدواقعاجای تاسف داره چیزی که به دل مردم میشینه تا مسولول آغازکننده کنارمیره بقیه میان بجای تکمیل رهاش میکنن اینه اوضاع....به آقای شهردارم بگید این طرف کوه ها رو نصف نیمه ول کردن حالامیخوان برن سراغ مخمل کوه چکارکنن ....
نقل قول کردن
#15 حسین 1394-04-06 17:57
آقای بازوند کارش درسته
بعیده فکری برای این پروژه بزرگ نکرده باشه
توی خیرها اومده بود دنبال یه سرمایه گذار قویه برای واگذاری پروژه
نقل قول کردن
#16 مجید 1394-04-06 20:57
آقا دمت گرم. گل گفتی بام شهر یکی از بهترین نقاط تفریحی کم نظیر تو کشور هستش به نظرم از هر کی تو خرم آباد یا هرکسی که حداقل یکبار بازدید کرده باشه اینو تایید میکنه.
نقل قول کردن
#17 رضا گودرزی 1394-04-06 23:14
این پروژه نماد ناعدالتی در لرستان است و پس از دانشکده داروسازی دومین نماد ناعدالتی است
نقل قول کردن
#18 واقع بین 1394-04-06 23:39
با تشکر از جناب گودرزی و همچنین سایت یافته برای جلو گیری از تخریب بام لرستان از استاندار فهیم خواستاریم با توسعه وابادانی هر چه بیشتر این مجتمع گردشگری خاطرات خوبی از خود بجای گذارند زیرا خشک شدن دومیلیون درخت کاشته شده در بام واقعا فاجعه است.
نقل قول کردن
#19 سیروس درجزینی 1394-04-07 07:54
دست به دست هم دهیم به مهر تا استان خویش را کنیم آباد. حفظ و توسعه سرمایه های استان وظیفه شرعی اخلاقی و انسانی استانداری است به امید روزی که ریشه باند بازی - قبیله گرایی - فامیل بازی در این استان خشکیده شود .یادت به خیر پروفسور دهمرده
نقل قول کردن
#20 علی 1394-04-07 09:32
کی گفته درختا دارن خشک میشن؟؟؟؟ تا ساعت 10 شب کارای نگهداری و آبیاری انجام میشه
نقل قول کردن
#21 کلانشهر خرم اباد 1394-04-07 10:32
خداییش خرم اباد بعد از سالها یه پروژه خوبی معرفی کرد و ما خرم ابادیا به داشتن بام شهر افتخار میکنیم چون وقتی از بام شهر به خرم اباد نگاه میکنیم لذت میبریم.از استاندار عزیز لرستان میخواییم که این پروژه رو سروسامون بدن تا خرم اباد به حق و حقوق از دست رفتش برسه واقعا لیاقت خرم اباد بیشتر از اینهاست
نقل قول کردن
#22 درویشی 1394-04-07 10:34
امیدوارم استاندار پرتلاش ردیف بودجه ای برای این طرح اختصاص دهند و جالبه شهرداری خرم آباد در این زمینه هیچ مسئولیتی برعهده نمیگیره، مگه این پروژه در شهر دیگری قرار دارد؟
به جای شروع طرحهای جدید بام را از نابودی نجات دهید، به خدا هدر دادن بیت المال حق الناس است
نقل قول کردن
#23 میلاد 1394-04-07 10:52
به نقل از واقع بین:
با تشکر از جناب گودرزی و همچنین سایت یافته برای جلو گیری از تخریب بام لرستان از استاندار فهیم خواستاریم با توسعه وابادانی هر چه بیشتر این مجتمع گردشگری خاطرات خوبی از خود بجای گذارند زیرا خشک شدن دومیلیون درخت کاشته شده در بام واقعا فاجعه است.

همین سایت یافته که ازش تشکر میکنید تا حالا چنتا مطلب با عنوان اینکه بام رو نباید میساختن و .... از این حرفا چاپ کرده، یا یه جا دیگه گفته بود بیمارستان شهید رحیمی نورپردازیش نباید اینجوری باشه چون قلعه به چشم نمیاد دیگه، خوب مسئولان نور پردازی قلعه رو بهتر کنن تا اینجوری نشه
__________________________
يافته: سلام.
لطفا بخش "درباره ما" در نوار بالاي سايت يافته را مطالعه كنيد.
يافته محلي براي به اشتراك گذاشتن دل‌نوشته‌هاي روزنامه‌نگاران و لرستاني‌ها است.
چنان كه در بخش "درباره ما" ذكر شده، ديدگاه نويسندگان مطالب، لزوماً ديدگاه گردانندگان سايت نمي‌باشد، اما به احترام كساني كه مي‌نويسند، آن‌ها را منتشر مي كنيم حتي اگر عليه خود ما نوشته باشند (به شرط رعايت قوانين مطبوعات)
در مورد نورپردازي بيمارستان شهيد رحيمي نيز آن مطلب همان طور كه در متن آن ذكر شده به نقل از سايت "گلوني" منتشر شد، لذا ضمن احترام به شما اما بايد گفت كه مشخص است جزء علاقه‌مندان رسانه‌ها و آشنا به مسائل رسانه‌اي نيستيد وگرنه "به نقل از گلوني" را در متن آن مطلب مي‌ديديد ...
پس لطفاً سعي نكنيد نظر شخصي خود را به ديگران القا كنيد زيرا آن‌ها كه ما را بيش‌تر از شما مي‌شناسند، مي‌دانند نه گزاريش به جناح‌هاي سياسي‌ داريم و نه اهل غرض‌ورزي با كسي، فقط به احترام كساني كه مطالب خوبي نوشته و گاهي براي ما ارسال مي‌كنند، آن‌ها را منتشر مي‌كنيم
نقل قول کردن
#24 فعال محیط زیست 1394-04-07 11:38
به نقل از سپهر:
مرسی از لطفی به بام لرستان داشتید . واقعآ تا به نتیجه رساندن طرح پیگیر باشید

آقا بام لرستان دیگه چه واژه ایی هستش - بام لرستان اشترانکوه با 4200 متر را بی خیال میشیم یعد ارتفاع 1000 متری میشه بام لرستان ؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#25 میرزایی 1394-04-07 12:51
درود بر قلمتان جناب گودرزی.
یکی از راههای پیشرفت شک شهر و منطقه توسعه زیرساختهای گردشگری است که آقای بازوند تا کنون فقط وعده دادن در این زمینه
پروژه بام واقعا یک کار عالی در راستای توسعه جذب گردشگر در خرم آباد بود.و امیدوارم فدای کشمکشهای سیاسی مسئولین نشه.چه فرقی داره بنام کی تموم شه، مهم مردم این شهر و استان هستن. مگر هدف این مسئولین غیر از خدمت کردنه!؟
نقل قول کردن
#26 احمد ساکی 1394-04-07 15:18
متاسفانه هتل 5 ستاره این مجموعه که بزرگترین هتل استان لرستان بود و بالغ بر 20 طبقه بود به هتلی 4 ستاره و تنها 5 طبقه تقلیل یافته.
نقل قول کردن
#27 مدبر 1394-04-08 08:56
حفظ و نگهداری و تکمیل پروژه بام لرستان از مطالبات به حق ماست و خواستار پیگیری و توجه خاص توسط مسئولین امر هستیم.
نقل قول کردن
#28 سيد 1394-04-10 02:12
كي مياد دورود در ضمن آقاي فعال محيط زيست اينجا مركز استانه نه دورود
نقل قول کردن
#29 مرتضی 1394-04-10 08:42
به امید روزی که شهرمون مثل اسمش هم خرم باشه و هم اباد
نقل قول کردن
#30 داوود ستاری 1394-04-12 14:16
سلام . با تشکر از جناب گودرزی . بام لرستان به لرستان و خرم آباد شهرت جهانی داد. این پروزه در ایران بی نظیر است . متاسفانه آن را سیاسی کردند.بعد از دوسال وعده سراب گونه هنوز طرح مشاور تهیه نشده ، لامپ ها را شکستند، بعضی درختها خشک شدند، یک متر آسفالت جدید انجام نشد ، حیوانات باغ وش غذا ندارند به شیرها پای مرغ میدهند و... وقتی کارهای عمرانی هم سیاسی می شوند نتیجه همین است
نقل قول کردن
#31 نوری 1394-04-16 12:58
با سلام انجام کار مطالعاتی پیش کش ،وضعیت موجود را حفظ کنید توسعه ان را نخواستیم شاید نفر بعد از گروه شما توانست و تکمیل طرح را انجام دهد ، با این حرف ها نمی توان ذهن مردم را منحرف کرد.....
نقل قول کردن
#32 حیران 1394-04-16 14:21
باتشکر ازآقای گودرزی مطالبه عموم مردم است این قطب گردشگری سرپابماندوآبادش ود مسولان پیگیری کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا