یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

گام‌هاي بلند سياسي برداشتن، در اين كشور از جمله در امر انتخابات از يك طرف مستلزم داشتن برنامه‌، دانش و عقل و علم كافي و قانونمندي و قانونمداري‌، و از طرف ديگر رعايت قواعد بازي از سوي نامزدها و جريانات و سلايق سياسي و مجريان و ناظران و بازرسان مي‌باشد.
تجربهْ سياسي ملت ايران باعث شده از دوران مشروطيت يا مشروطه، با مجلس آشنا بوده، به گونه‌اي كه مي‌توان گفت عصاره و ميوهْ مشروطه در تشكيل مجلس تبلور يافت.
تجربهْ بيش از يك قرن گذشته نشان مي‌دهد، ميان استبداد و وجود مجلسي قوي و مستقل رابطهْ مستقيم و معكوس برقرار است‌. به گونه‌اي که وجود مجلس مقتدر و مستقل كه بتواند از صدر تا ذيل قدرت را نقد و نظارت و كنترل نمايد‌.
بزرگ‌ترين شاخص دمكراسي و آزادي و مردم‌سالاري ديني، در كشور ما ميزان استقلال و اقتدار مجلس است، كه به بركت انقلاب اسلامي ميزان اقتدار و استقلال مجلس قابل مقايسه با ادوار پيش از انقلاب نمي‌باشد‌.
هر چند ادوار مختلف مجلس پس از انقلاب نيز از نظر ميزان استقلال رأي و اقتدار داراي شدت و ضعف بوده‌اند. در انتخابات خصوصاً انتخابات مجلس آينده، در آغاز بستر لازم را دولت فراهم و مهيا نموده، و در اين ميان نقش رسانهْ ملي ‌(صدا و سيما) كه متعلق به آحاد ملت است، بسيار چشم‌گير بوده به گونه‌اي كه اين رسانه بايد به دور از هر گونه گرايشي به دسته‌بندي و جناح‌هاي سياسي، نسبت به اطلاع‌رساني و تهيج و تشويق افكار عمومي براي اوَلاً شركت در انتخابات و عملي نمودن فرمايشات هميشگي مقام معظم رهبري مبني بر مشاركت حداكثري .
ثانياً براي انتخاباتي آزادانه و آگاهانه اقدامات لازم را انجام دهد که با رعايت آن 3 ويژگي و شاخصه مهم فراهم مي‌شود:
1-      ايجاد اميد و نشاط و شادابي
2-      مراعات نمودن كرامت همهْ نامزدها و جناح‌ها و سلايق
3-      آرامش و امنيت رواني
كه با رعايت اين شروط به قول خواجه شيراز:
هر كه خواهد گو بيا و هر چه خواهد گو بگو              كبر و ناز و حاجب و دربان بدين در گاه نيست
اين‌گونه است كه هر ايراني در هر جاي ايران اسلامي مي‌داند و مي‌فهمد و مي‌يابد كه رأيش موثر و منفذ است و ايران را سراي خود مي‌داند و احساس علقه و تعلق خواهد داشت و به قول فردوسي همه جاي ايران سراي من است‌.
ضمن اين كه سلايق مختلف اگر كانديدا باشند، آحاد ملت نيز چون سلايق مختلف دارند، حضورشان قطع به يقين پرشكوه‌تر و انبوه‌تر و باانگيزه خواهد بود‌.
حضور شورانگيز مردم در انتخابات مجلس نشان از جهت‌گيري منطقي و آگاهانه ايشان براي تعقيب خواست‌ها و مطالبات به حق و قانوني خود مي‌باشد، و اين حضور حداكثري و آگاهانه مي‌تواند به زندگي عزتمندانه كه حركت همگان رعايت و حقوق همه مراعات و آرامش آنها تضمين مي‌گردد، منتج شود، شرط لازم براي حضور حماسي مردم وجود رقابت واقعي و فضاي مناسب براي شركت سلايق مختلف است، و تشكيل مجلسي كه سلايق مختلف را در خود جاي دهد (‌البته بنابر ميزان رأي و آراء ملت، باعث كاهش هرچه بيش‌تر فاصلهْ نظام و حكومت و ملت مي‌شود، ضمن اين كه خود انتخابات مجلس و ترويج گفتمان حقوقي و تقويت روح قانونمداري جامعه مي‌باشد‌!
علي‌ايحال‌: انتخابات مجلس فرصتي مقتنم است براي احياء و ترويج از روش‌ها و آرمان‌هايي چون مردم‌سالاري ديني، آزادي‌خواهي، ساده‌زيستي و صداقت و درستكاري، قادر نهايت اهدافي چون ثبات سياسي و امنيت ملي و وحدت و آشتي ملي، و امنيت ملي و گسترش مشروعيت نظام بيش از پيش دامنه يافته و موقعيت بين‌المللي نظام جمهوري اسلامي و سربلندي آن در جهان با گفتمان و تقابل در سطح بين‌الملل تحقق گردد‌. در بعد داخلي نيز از ميان برداشتن، و از ميان رفتن سوءظن‌ها و جدايي قلب‌ها و انجام هر چه بيش‌تر جامعه و گسترش روح محبت و مودت و دولتي حاصل گردد‌.
سيد مهدي موسوياميد است كه در انتخابات آتي کسانی به مجلس راه يابند كه معدل رشد و بالندگي و آگاهي و ديانت و تمدن ملت سرافراز ايران باشند‌ و مجلسي مستحكم و پايدار قوي و مستقل تشكيل شود كه صداي همه سلايق در آن شنيده شود، يعني مجلسي كه به فرمودهْ حضرت امام راحل‌ «در رأس امور است.»
 
سيد مهدي  موسوي
كنشگر سياسي، اجتماعي و فرهنگي
 
ايميل ارسالي از طرف: سجاد رضايي
 
توضيح: كساني كه مايل هستند يادداشت‌ها، مقالات، تصاوير يا اخبار آن‌ها در يافته منتشر شود، از طريق ايميل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مي‌توانند با ما در ارتباط باشند.
باز هم متذكر مي‌شويم يافته به هيچ گروه و جناح سياسي وابسته نبوده و نيست اما به سلائق و گرايش‌هاي سياسي كه در چارچوب قوانين كشورمان باشند احترام مي‌گذارد و مطالب آن‌ها را با اين ديد و به منظور حمايت از اصل آزادي بيان (تأكيد مي‌كنيم: در چارچوب قانون مطبوعات)، منتشر مي‌كند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 رضایی 1393-12-23 15:55
یافته جان اگه میشه مثل بقه سایتها تعداد بازدیدهر مطلب رو بزنید
____________________________
يافته: به 2 روش مي‌توان تعداد بازديد هر مطلب را ديد:
1- پس از كليك روي هر مطلب در بخش زير تيتر كه تاريخ و ساعت انتشار منتشر شده، بازديد هم قابل ملاحظه است (البته در برخي مرورگرها مثل گوگل‌كروم هميشه قابل رؤيت است و در برخي ديگر كه نسخه قديمي هستند يا گاهي با تبلت قابل مشاهده نيست چون با مرورگر شما سازگار نيست)
2- در نوار بالاي سايت (زير نوشته يافته كه دسته‌بندي مطالب قرار دارد، پس از انتخاب هر دسته، تعداد بازديد آن‌ها در فهرست مشخص مي‌شود. مثلا وقتي روي اخبار / ورزشي/ 20 خبر آخر مي‌رويد تعداد بازديد مطالب جلوي آن‌ها فهرست شده است
نقل قول کردن
#2 همشهری 1393-12-23 23:44
باسلام
بنده به چه طریق میتوانم با مدیر سایت
یافته درتماس باشم. درضمن نام ایشان
چیست؟
باتشکراز مدیر محترم سایت پر بار یافته
____________________
يافته: سلام. مدسر مسوول پايگاه خبري جايدري است
براي كسب اطلاع در مورد گردانندگان اين سايت رسمي و داراي مجوز به بخش "درباره ما" (نوار بالاي سايت) مراجعه كنيد
نقل قول کردن
#3 احسان 1393-12-24 10:20
سلام كسي از اسامي كانديداتورهاي حوزه خرم آباد خبر داره؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا