یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ضمن ادای احترام به اکثریت اعضای وظیفه‌شناس شورای اسلامی شهر پلدختر، چندمین بار است که از طرف برخی اعضای شورای شهر بیانیه‌هايی صادر و نامه‌هايی به مقامات قضائی ارسال می‌گردد و به دنبال آن تکذیبیه‌های دیگر اعضای محترم شورا مبنی بر بی‌اطلاعی و مخالفت آنان با برخي اقدامات غیر قانونی شائبه‌هايی را در اين شهرستان ایجاد کرده است.
نگارنده قصد پرداختن به نامه‌ها و مصاحبه‌های خارج از قاعده و قانون چندی قبل یک عضو شورای شهر پلدختر را ندارد و آن‌چه باعث نگارش این عریضه گردید آن است که اخیراً بیانیه‌ای سراسر اهانت به برخی افراد و پایگاه‌های خبری موسوم به بیانیه شورای شهر پلدختر در بنری به ابعاد 2 در 3 متر در محل برگزاری نماز جمعه اين شهرستان به تاريخ 17 بهمن 1393 نصب گردیده بود که اذهان عمومی را مشوش و احساسات مردم و نمازگزاران را جریحه‌دار کرد!
دراین بیانیه اهانت‌آمیز که با کد 12247 در ساعت 22:47 جمعه 17 بهمن 93 برروی خروجی سایت (...) قرار گرفت و همچنین ویژه‌نامه روزنامه (۰۰۰) پلدختر در تاریخ 21 بهمن 93 در صفحه 3 اقدام به بازنشر آن کرد، از قول شورای اسلامی شهر تلاش شده با فرض گرفتن افراد‌، سایت‌ها و دشمنانی موهوم که به قصد هتاکی به ساحت نماز جمعه و روحانیت و امام جمعه قد علم کرده‌اند، به تخریب نمادهای ارزشی وباورهای دینی و انقلابی ملت مسلمان ایران همچون دفاع مقدس، بسیج، فرهنگ ایثار و شهادت، انقلابی بودن و زیر سوال بردن ویژگی ممتاز تبعیت قاطبه مردم ازروحانیت‌.
تردید و شبهه‌افکنی نسبت به پایه‌های اعتقادی و انقلابی مردم پرداخته‌، وجهه وشخصیت اجتماعی برخی افراد را مورد حملات اهانت‌آمیز قرارداده و اذهان عمومی را مشوش کرده‌اند.
از طرفی همان طور که همه جهانیان اذعان می‌نمایند دستگاه امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از برترین‌، کارآمدترین و به روزترین سرویس‌های امنیتی دنیاست که کارآمدترین، زبده‌ترین‌، مخلص‌ترین و در عین حال گمنام‌ترین نیروها درآن به ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی خدمت می‌کنند و از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون توطئه‌ها، فتنه‌ها و دسیسه‌های بزرگی را که توسط دشمنان داخلی و خارجی علیه دین‌، انقلاب‌، نظام و مسوولین ما طراحی و تدارک دیده شده شناسائی‌، کشف و خنثی نموده‌اند که تنها یک نمونه از اقدامات این نهاد زمین گیرکردن خطرناک‌ترین تروریست جهان «عبدالمالك ریگی» که با سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا و ... مرتبط بوده و ساپورت مالی و اطلاعاتی و تجهیزاتی می‌شد با رصد لحظه به لحظه در محیط‌ها و کریدورهای بین‌المللی دریک عملیات فوق‌العاده، منحصربه فرد و بسیار پیچیده اطلاعاتی‌، بدون شلیک حتی یک تیر به سمت یک انسان بی‌گناه از فراز آسمان‌ها به زمین نشانده و دستگیر کردند و اعجاب همه دنیا را نسبت به توانمندی و اقتدار و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) برانگیخت‌، اما تهیه کنندگان بیانیه موسوم به «بیانیه شورای شهرپلدختر»خودرادرجایگاهی فرض کرده اندکه این نهادامنیتی رادرگیرمسائل شخصی و انتقام‌جوئی در برخورد با موضوع خیالی مد نظرخود کنند که بسیار جای بررسی و کنکاش دارد.
نکته قابل تأمل دراین زمینه آن است که پس از نصب بنردرمحل نماز جمعه 5 نفر از اعضای محترم شورای شهر پلدختر در تماس تلفنی با مسوولین پی‌گیر ماجرا و کسانی که در بیانیه مورد هتک حرمت قرار گرفته‌اند اعلام کردند که از تهیه و صدور این بیانیه اطلاعی نداشته و شریک این اقدام غیرقانونی نمی‌باشند‌.
به دنبال اعلام برائت 5 عضو شورای شهر از این قدام غیرقانونی که به نام همه اعضای شورا انجام گرفته بود، بیانیه و بنر جمع‌آوری و در داخل مسجد جامع نصب گردید، اما شنبه‌شب 18 بهمن 1393متن بیانیه به صورت شب‌نامه دربرگه‌های A4  در سطح شهر منتشر و به صورت پیامک برروی برخی تلفن‌های همراه قرار گرفت.
اکنون این سوالات درافکار عمومی مردم شهرستان پلدختر مطرح است که‌:
1- با توجه به این که 5 عضو شورای شهر طی تماس‌های تلفنی با مسوولین و برخی شهروندان از تهیه و صدور چنین بیانیه‌ای اظهار بی‌اطلاعی کرده و آن را خلاف قانون دانسته‌اند،چه کسانی این بنر 6متری را در محل نماز جمعه نصب کرده‌اند و دلیل موافقت مسوول ستاد نماز جمعه با نصب این بیانیه اهانت‌آمیز چه بوده است؟
2- از آن‌جا که کلیه تصمیمات شورا(آن هم تصمیماتی که برای عمران شهری و رفاه مردم باشد و نه طومار، بیانیه و شب‌نامه این‌چنینی) بایستی در جلسه شورا مطرح و مصوبه آن برای تائید به فرماندار ارائه گردد، چنان‌چه صحت دارد که 5 عضو محترم شورا در جریان صدور این بیانیه نبوده و آن را غیرقانونی می‌دانند در راستای جلوگیری از تکرار چنین اقدامات هنجارشکنانه که آرامش جامعه و اعتمادمردم به نهاد شورا و دیگر اعضای محترم این نهاد را زیرسوال برده است، مجموعه‌ی شورای اسلامی شهر پلدختر عملاً چه اقدامی در راستای تطهیر ساحت نهاد شورا از این عمل غیرقانونی کرده‌اند‌؟
3- فرماندار محترم شهرستان و دیگر مسوولین فرادست شورا در برخورد با نویسندگان و احیاناً دست‌های پشت پرده تهیه و نصب بیانیه اهانت‌آمیز و غیرقانونی در محل نماز جمعه در معرض مشاهده نمازگزاران و مردم چه اقدامی در راستای تنویر افکار عمومی انجام داده‌اند؟
4- تهیه‌کنندگان این بیانیه جعلی که خود را مدافع ارزش‌ها، روحانیت و نهاد نمازجمعه وانمود کرده‌اند در حالی که می‌بایست مردم شریف پلدختر درخصوص سوابق، میزان پای‌بندی و التزام عملی آنان به انقلاب، نظام، روحانیت و جایگاه نماز جمعه قضاوت کنند، با اقدام خود صرف‌نظر از عواقب طرح اهانت به افراد‌ی که دراین بیانیه جعلی به حیثیت و آبروی اجتماعی آنان تعرض شده است، به جایگاه شورا آسیب رسانده و نشان داده‌اند که هنوز به حیطه اختیارات و وظایف قانونی خود آشنائی نداشته واز بدیهی ترین قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به وظایف و اختیارات شورای اسلامی بی‌اطلاع بوده‌اند و چنان‌چه موردسوال و پی‌گیرد قرار نگیرند چه بسا در آینده آرامش جامعه و امنیت شهرستان را با اتهام، تهمت و افترا به افراد و جایگاه‌های دیگر با سوء استفاده ازجایگاهی که به امانت دراختیار آن‌هاست با چالش مواجه نمایند.
 توضيح: علی‌رغم گذشت دو هفته ازنصب و توزیع بیانیه مذکور اقدامی ملموس و عملی در برخورد با این اقدام غیرقانونی صورت نگرفته است.
منبع: نشريه بالاگريوه / پلدختر
 نصب بیانیه‌ای جعلی عليه پايگاه‌هاي خبري در محل برگزاري نماز جمعه پلدختر‌!
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 سلمان 1393-12-03 09:54
محتوای بنر بیشتر اهانت به بسیجه تا دفاع از روحانیت!
نقل قول کردن
#2 سعید 1393-12-03 16:12
امیدوارم استاندار محترم لرستان برای تنویر افکار عمومی وجلوگیری از آسیب رسیدن اعتماد عمومی به نهاد شوراها این موضوع را ریشه یابی کرده وبا عوامل این بداخلاقی ها واهانت ها برخورد کند.
شورای محترم سیاستگذاری ائمه جمعه هم از مسئول ستادنماز جمعه پلدختر بخواهد که چرا چنین اهانت هایی در قالب بنر درمحل نماز جمعه نصب شده است.
نقل قول کردن
#3 دارایی پلدختر 1393-12-03 19:28
به نظر من کار خوبی بود در دفاع از امام جمعه و مقابله با هتاکان شهرستانپلدختر تا بونن جایگاه نماز جمعه بیش از این حرف هاست
نقل قول کردن
#4 ندار 1393-12-04 07:49
اقای دارائی نکنه از نویسندگان این بیانیه ی توهین آمیز هستید که خیلی بهتون برخورده ؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا