یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پس از انتصاب "علی‌اصغر جعفری" به‌ عنوان "معاون سرمایه انسانی سازمان صداوسیما" که چهارشنبه دهم دی‌ماه صورت گرفت، به نظر می‌رسد کار انتصاب‌های کلان "محمد سرافراز" پایان‌یافته است.
 اما هنوز چند مسئولیت باقی‌مانده که رییس جدید سازمان صداوسیما این روزها سخت درگیر یافتن گزینه مناسب برای آن است. "روابط عمومی صداوسیما" یکی از این مسوولیت‌ها است.
سيد تقي سهرابي مدير سابق روابط عمومي سازمان صدا و سيما به گزارش يافته به نقل از سینما پلاس، در سازمان صداوسیما اداره کلی با عنوان "روابط عمومی" وجود دارد که در سال‌های اخیر توسط  "سيد تقی سهرابی" از یاران نزدیک عزت‌الله ضرغامی اداره می‌شد.
سهرابی از معتمدان ضرغامی بود که در طول دوران حضور وی در ریاست سازمان صداوسیما، مسوولیت برنامه‌های خبری وی را به عهده داشت و این مسوولیت با نقل‌مکان سهرابی از حوزه ریاست به اداره کل روابط عمومی همچنان ادامه یافت و عملاً روابط عمومی سازمان به‌جای ارتباط‌گیری و تعامل با رسانه‌ها، صرفاً در حد و اندازه "مدیر برنامه‌های خبری رییس سازمان" محدود شد.
این ایراد به اغلب روابط عمومی‌های داخل سازمان نیز وارد است و اغلب مسوولان روابط عمومی ادارات به‌ جای آن که به فکر ارتباط با رسانه‌ها، انتشار اخبار صحیح، رصد اخبار، ایجاد شیوه‌های نوین برای خبررسانی و... باشند، در حد و اندازه "ستاد خبری آقای مدیر" و گاهی نیز در اندازه "حمل‌کننده کیف آقای مدیر" جلوه می‌کنند و فعالیت خبری‌شان محدود به انتشار اخبار حضور آقای مدیر در پشت‌صحنه برنامه‌ها می‌شود.
سینما پلاس پیش ‌از این در قالب مطلبی با عنوان «چرا سرافراز از سایت شمقدری شکایت کرد؟» به برخی ضعف‌های حوزه روابط عمومی‌ها پرداخت.
این روزها شنیده می‌شود  سيد تقی سهرابی مدیر فعلی روابط عمومی صداوسیما به‌زودی مسوولیت خود را ترک خواهد کرد.
با توجه به تغییرات مراکز استان‌های صداوسیما و نیز فعالیت ابتدایی سهرابی در صداوسیما لرستان، وی مسوولیت یکی از مراکز پنج‌گانه استان‌ها (احتمالاً مدير كل صدا و سيماي استان فارس) را به عهده خواهد گرفت و فردی دیگر جای‌گزین وی در اداره کل روابط عمومی خواهد شد.
یکی از گزینه‌های مهم برای این مسوولیت «شیدا اسلامی» مدیر فعلی روابط عمومی شبکه سحر است که در طول دوران فعالیت خود باوجود آن که این مجموعه از شبکه‌ها، بخشی غیر اصلی و حاشیه‌ای در برنامه‌های خبری سیما بود، موفق به ارتباط‌گیری و تعامل خوبی با رسانه‌ها شد.
قابل ذكر است سيد تقي سهرابي از اواخر دهه 60 كار خود را در صدا و سيماي مركز لرستان آغاز كرد. همسر وي (سهيلا نارنجي) نيز از گويندگان راديو و از كارمندان صدا و سيماست.
شنيده‌ها حكايت از آن دارد سهرابي كه اهل خرم‌آباد است به جاي "محمدباقر كشفي" مدير كل صدا و سيماي مركز فارس كه در دهه 70 مدير كل تربيت‌بدني استان لرستان نيز بود و به زودي بازنشست مي‌شود، به عنوان مدير كل اين مركز و رئيس يكي از مراكز پنچ‌گانه جديد صدا و سيماي كشور منصوب خواهد شد.

توضیح "محمدتقی سهرابی" درباره خبر سینما پلاس
در پی درج این مطلب "سید محمدتقی سهرابی" با ارسال توضیح زیر خواستار درج آن در سایت "سینما پلاس" شد. متن توضیح به شرح زیر است:
از دوستانم در این سایت که زحمت کشیدند و قلم‌فرسایی کردند واقعاً تشکر می‌کنم. هر زمان که باب نقد عملکرد باز شود حتماً" برکت کار افزایش می‌یابد و کسی که مسئولیت پذیرفت باید بداند که ضروری است پاسخ‌گوی اقدامات و عملکرد خود باشد.
مطلب دوستان این سایت را اصلاح و تکمیل می‌کنم چرا که بر این باورم در نقد منصفانه هم باید نقاط ضعف و هم نقاط مثبت را دید.
1- از سال 1383 که از مشهد برای کار جدید به تهران فراخوانده شدم عمده‌ترین کارم برقراری ارتباط باخبرگزاری ها و مطبوعات بوده و هست. شاهد این ادعا همکاران سرویس‌های رادیو و تلویزیون خبرگزاری‌ها و دبیران فرهنگی مطبوعات هستند.
2- می‌دانید که تا قبل از سال 83 این نظر که ضروری است خبرهای صدا و سیما که خود رسانه ای فراگیر است در سایر رسانه‌ها منعکس شود مردود بود و این ایده با آغاز مدیریت جناب آقای ضرغامی شکل گرفت و از طرف ایشان حمایت شد و امروز بخش عمده از خبرهای رسانه ملی در سایر رسانه‌ها منعکس می‌شود.
3 ـ تکریم خبرنگاران مدعو به صدا و سیما و فراهم کردن شرایط مطلوب برای انجام وظایف رسانه‌ای آن‌ها از افتخاراتی است که بنده به آن می‌بالم. شاهد این ادعا نیز همان دوستان خبری که از آن‌ها خواهش دارم در همین فضا اگر خلاف نظر آن‌ها است شفاف بگویند و بنویسند.
4- آقای ضرغامی معتقد بود روابط عمومی شریک در مدیریت سازمان است. بنابراین طبیعی است روابط عمومی فعال آنی از مدیر ارشد سازمان جدا نشود و همواره نقش مشاور امین ایشان را ایفا کند که آن هم نه یک ارتباط شخصی است که نویسنده محترم این یاد داشت نوشته‌اند که نفع این ارتباط نزدیک برای مخاطبان درون و برون سازمان است.
5- لطف الهی است که خداوند توفیق احترام بزرگان را به انسان مرحمت فرمایید و این به معنای آن‌چه نگارنده نوشته و تکرار آن را اخلاقی نمی‌دانم نیست.
6- بنده بحمدالله از مدیران رسانه هستم که کار خود را با گزارشگری و گویندگی و نویسندگی شروع کردم و سوابقی در استان‌های مختلف کشور از جمله لرستان، آذربایجان غربی و خراسان قبل از تقسیم در قامت مدیر سیما و معاون اطلاعات و اخبار داشته‌ام و همچنین توفیق انعکاس اخبار یورش امریکا به عراق را در آن کشور به‌عنوان مسئول دفتر خبری صدا و سیما در شمال عراق و .... بنابراین سرباز رسانه‌ام و هرجایی از این کشور عزیز که روسای سازمان تشخیص دهند را با طیب خاطر و افتخار می‌پذیرم و در دفاع از منافع سازمان هم که هرگز کوتاه نمی‌آیم اما تا زمان نگارش این مطالب این‌جانب به‌عنوان مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در خدمت هستم و خبر دوستان تا الآن تکذیب می‌شود.
7- عمیقاً به موفقیت رسانه در دوره جدید باور دارم و می‌دانم رییس کارآزموده رسانه ملی با ایده‌های نو، امید دشمنان انقلاب را که همه تلاششان ایجاد تفرقه بین ارکان نظام و اختلاف بین مردم است را ناامید می‌کنند و زیباست که همه رسانه‌ها چه کوچک چه بزرگ، چه سایت چه خبرگزاری و مطبوعات در قامت جامعه رسانه‌ای نظام اسلامی مقوم فعالیت نیکوی یکدیگر باشند نه خدای نکرده با ارائه مطالبی غیر مستند برادران و خواهران تلاش‌گر خود را خسته کنند.
این مطالب برای تنویر افکار عمومی و به‌پاس زحمت دوستانم در فضای مجازی نگاشته شد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 گراوند 1393-11-24 15:09
:sad:
نقل قول کردن
#2 همشهری 1393-11-24 20:55
من نمی دانم سینما پلاس مدیرش کجایی است ولی از متن مطلبشان عقده به ارتقا رسیدن یک لر موج می زند. بنده به طبع کارم در تهران با این افراد زیاد سرو کار دارم وجودشان سراسر عقده بالا رفتن یک فرد غیر از خودشان است به هر حال ما به و جود اقای سهرابی به عنوان فرزند خرم اباد و لرستان افتخار می کنیم. امیدواریم در هر مسولیتی قرار می گیرند موفق باشند.
نقل قول کردن
#3 سیدحسین 1395-03-04 14:43
من کلا ارادت خواستی نصبت به آقای سهرابی دارم خدا حفظش کنه
نقل قول کردن
#4 سید ایمان دارابی 1395-06-26 23:05
اقای تقی سهرابی از اقوامشون هستم و واقعا فوق العاده ادم شایسته و خوبی هستن از ته قلب دوستش دارم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا