یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با نگارش نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور، پیشنهادها و توصیه‌هایی برای رفع مشکل ریزگردها در مناطق لرنشین ارائه داد.
به گزارش يافته، محسن رضایی در نامه اخیر خود خطاب به رئیس جمهور خواستار توجه وی به رفع مشکل آلودگی زیست محیطی و حل مساله ریزگردها شده دراستان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و بوشهر شده و در این بین علیرغم قرار گرفتن لرستان در ردیف استان‌های آلوده در زمینه ریزگردها از این استان نامی به میان نیاورده است!
این در حالی است که استان لرستان به عنوان یکی از استان‌های در معرض این آلودگی‌، چند سالی است در معرض هجوم ریزگردهای عربی به داخل استان به ویژه در 3 شهر پلدختر، کوهدشت و خرم‌آباد شده و مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی فراوانی را برای مردم استان لرستان به خصوص 3شهر مذکور به ارمغان آورده به طوری که سلامت مردم این شهرها را به مخاطره انداخته است.
لرستان که از دیرباز تا کنون در زمره استان‌های محروم و كم‌‌بهره از چرخه‌ي توسعه کشور بوده و به استانی فاقد جهش از حیث پیشرفت عمرانی و اقتصادی است، متاسفانه به رغم پتانسیلهای فراوان از این قافله عقب نگه داشته شده و همین نگاه تاریخی نه تنها به برون‌رفت از عقب‌ماندگی منجر نشده بلکه حتی کار به جایی رسیده که لرستان در بسیاری موارد گویا حتی در اظهار نظرهای تحلیل‌گران سیاسی و یا برخی فعالان سیاسی و دولتمردان نیز بناست به شمار نرود ان هم لرستانی که به مردمش در کلام مقام معظم رهبری نمود عینی داشته تا جایی که معظم‌له فرموده‌اند: “رزم نیرو‌های لرستانی بيش از این که شنیدنی باشد، دیدنی است”.
استان لرستان پس از استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه نخستین استانی بود که در 8 سال دفاع مقدس به طور مستقیم در نبرد حق علیه باطل وارد جنگ شد و خسارت ديد. لرستان نیز در طول تاریخ 8 سال دفاع مقدس فراز و نشیب‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته است.
این استان در طول ‌تاریخ بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید را تقدیم ‌انقلاب کرد تا برگ زرینی برای همیشه در کارنامه خود داشته باشد، استان لرستان که در جنگ تحمیلی یکی از سه استان آسیب دیده وخسارت دیده از جنگ تحمیلی بود متاسفانه به دلیل برخی ناملایمات نتوانست به حق واقعی اش از اعتبارات بازسازی دولت سازندگی برسد واینک نیز گویا قرار است در حالی که جز 3 استان آسیب‌دیده از پدیده ریزگردهاست از قافله ریزگردها نیز عقب بماند تا جایی که محسن رضایی یار غار بسیاری از فعالان سیاسی اصول‌گرای دیروز و سردمداران خودساخته قوم لر امروز که حتی پایش برای برخی مراسم‌ نظير آئین گل‌مالی مردم لرستان در روز عاشورا به لرستان کشیده شد و در رقابت‌های انتخاباتی یاز‌دهم نیز حائز 237 هزار و 951 هزار رای از مردم لرستان گرديد و پس از حسن روحانی‌(با 410 هزار و 700 رأي)، رای دوم حوزه انتخابیه لرستان را کسب کرد.
 محسن رضایی به خوبی از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها‌ی استان لرستان چه با واسطه و چه بی‌واسطه و همچنین رزم و دلاوری مردم این دیار در دفاع مقدس و آلام و محرومیتهای آن مطلع است و جای سوال دارد که چگونه در‌ نامه‌ي اخیرش به ریاست محترم جمهوری لرستان راهم ردیف استان‌های درخطر ریزگردها وخسارت دیده از آن در سالیان اخیر لحاظ نکرده‌، گر چه بروز این رفتارها آن هم از وی فردی لر تبار به نام محسن رضایی‌میر‌قائد به خوبی نشان‌دهنده عمق محرومیتهای مزمن و تاریخی استان لرستان در همه زمینه‌ها و ابعاد است‌.
استان لرستان از حیث امنیت نیز باتوجه به بسیاری شاخص‌ها از جمله روحیات و باورهای مردم این دیار و عمق اردات قلبی و عملی به نظام و انقلاب و آرمان های آن در زمره استان‌های امن و آرام کشور است اما لازم است با پرهیز از هر گونه سوء استفاده احتمالی و با رعایت قانون‌، مطالبه مردم لرستان در این حوزه هم توسط مسوولین استان لرستان به ویژه مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی‌، ائمه جمعه معظم استان لرستان، استاندار لرستان و مجموعه استانداری نیز دنبال تا حداقل در این مورد نیز به سیاق همیشه عقب نمانیم.
رضایی در نامه‌ي خود در دفاع از حقوق مردم خوزستان، ایلام، کرمانشاه وب وشهر آورده است: شما به خوبی می‌دانید که استان خوزستان بار اصلی اقتصاد کشور را از نظر درآمد ملی و آب و برق و انرژی کشور بر عهده دارد، ولی با مشکلات اساسی مواجه است. تحمل 8 سال جنگ تحمیلی درگذشته و ناامنی محیط زیستی، اقتصاد و زندگی مردم را به شدت تحت تأثیر خود قرار داده است.
متن کامل نامه به شرح زیر است:
«جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی
سلام علیکم
فاجعه زیست‌محیطی خوزستان و چند استان دیگر کشور از جمله ایلام و بوشهر و کرمانشاه، مسأله ساده‌ای نیست که بتوان از کنار آن گذشت؛ هرچند دولت جناب‌عالی و چند نفر از وزرای شما با تمام تلاش در حال پیگیری موضوع هستند، عمق درد و رنج مردم آن‌قدر زیاد است که باید یک فکر اساسی برای آن کرد.
غبار و پدیده ریزگرد‌ها قریب به یک هفته است که زندگی مردم را در استان خوزستان و همچنین استان‌های بوشهر، ایلام و کرمانشاه مختل کرده است و صد‌ها نفر را روانه بیمارستان کرده و عده‌ای نیز جان خود را از دست داده‌اند.مجموعاً بالغ بر ۱۰ درصد جمعیت کشور در معرض این فاجعه زیست‌محیطی قرار دارند.
این حادثه کم‌تر از زلزله و حوادث مشابه دیگر نیست. حداقل این است که جلسات فوق‌العاده هیأت دولت تشکیل شود و برای جلوگیری از تکرار این حادثه فکر اساسی و عاجلی صورت گیرد.
 شما به خوبی می‌دانید که استان خوزستان بار اصلی اقتصاد کشور را از نظر درآمد ملی و آب و برق و انرژی کشور بر عهده دارد، ولی با مشکلات اساسی مواجه است. تحمل 8 سال جنگ تحمیلی درگذشته و ناامنی محیط زیستی، اقتصاد و زندگی مردم را به شدت تحت تأثیر خود قرار داده است.
حداقل ترمیم لازم اختصاص ۵ درصد از کلیه درآمدهای حاصل از نفت و گاز استان برای حل مشکلات توسعه‌ای استان و نیز مقابله با فاجعه محیط زیستی مذکور است.»
 
 عباس  دارایی / پلدختر
 این مطلب در بلوطستان منتشر شده است
 

دیدگاه‌ها  

#1 سلمان 1393-11-24 13:57
ایشون فقط مواقع انتخابات به یاد لرستان میفته متاسفانه!
نقل قول کردن
#2 امیر 1393-11-24 14:41
جناب محسن رضایی مردم لرستان دیگه مثل سابق احساساتی عمل نمیکنن،فکر نکن با یکبار شرکت در مراسم عاشورا در خرم آباد رای 100% انتخابات دوره بعدو از لرستان بدست بیاری .برو خوزستان تبلیغ کن شاید اونجا برات بهتر باشه
نقل قول کردن
#3 شهروند 1393-11-24 16:24
قابل توجه افرادی که از کاندیدا شدن ایشان برای رییس جمهوری حمایت میکنند: گل مالی عاشورایت اگر برای امام حسین است اجرت با ان امام عزیز اگر برای رای است مردم بیدارند. تو برای قوم لر چه کرده ای اقای رضایی؟
نقل قول کردن
#4 مسعود فرج الهی 1393-11-24 20:28
این از برکات مشاورین لر اوست.
نقل قول کردن
#5 همشهری 1393-11-24 21:16
افرین واحسنت بر نویسنده محترم جناب دارابی تا کی می بایست ما مردم لرستان بازیچه دست سیاسیون باشیم اون از مظلومیت شهدایمان که حقشان مغفول و حتی نام یک خیابان در تهران به نام انان نیست در صورتیکه شهدایی داشته ایم همچون نعمت سعیدی فرمانده لشکر قدس سپاه منطقه 8 خوزستان ولرستان که چه در قبل از انقلاب و چه در بعد از انقلاب ودر جبهه کمتر از شهید همت و باکری و کاوه نبوده و امثال ایشان زیاد داریم و این هم از ریزگردها که برخی از شهرهای استان دارند از غبار ان خفه می شوند و درختان بلوطمان بر اثر این فاجعه زیست محیطی از بین می روند انوقت کسی که خود را یار غار ما لرستانیها می دانست همانطور که گفته اید ما را فراموش نموده کجایید مشاورین لرستانی در مجمع تشخیص مصلحت مگر پوزیشنتان مشاور بودن ایشان و.. نیست پس چرا مشاوره ندادید؟ شاید برخی بگویند حالا به کرمانشاه و ایلام چه داده اند؟ هیچی هم ندهند ولی همینکه فراموش نشده اند نشان می دهد در سایر موارد چرا در این چند سال بعداز انقلاب کرمانشاه و سایر استانها رود ریل توسعه اند ولی استان ما نه به قول یکی از دوستان ما هم خدایی داریم .
نقل قول کردن
#6 سلمان 1393-11-25 01:38
به نقل از مسعود فرج الهی:
این از برکات مشاورین لر اوست.


مشاور کجاست مسعودجان، برخي از اونا آدماي منفعت طلبي هستند که واسه رسیدن به صندلی بعضی نهادها حاضرن هر کاری بکنند!
نقل قول کردن
#7 شهروند لر 1393-11-25 08:06
جناب آقای رضایی فردای روزگار انتظار رای از مردم بصیر لرستانی نداشته باشید
نقل قول کردن
#8 منصوری 1393-11-25 10:10
درودبرعباس دارایی وقلم شیوایش .آقای دارایی متولد چه سالی است ودرکدام نشریات کارکرده است؟
______________________
يافته: سلام. از خودشان سؤال كنيد. ايشان مدير وبلاگ خبري نداي لرستان هستند. جستجو كنيد وبلاگ را مي‌يابيد
نقل قول کردن
#9 اروند 1393-11-25 18:01
باسلام ممنون از قلم زیباتون اینو باید به اون اقایونی بگی که سنگشو به سینه میزنن ...
نقل قول کردن
#10 عباس 1393-11-25 19:40
سلام
عزیزان آقای رضایی در این نامه اسم استان هایی رو برده که چشمه تولید آلاینده ها هستن و در ضمن و بالحق بیشترین تاثیر را از این ریز گرد ها می بینند. شما در جریان باشید که حتی این ریز گرد ها به تهران هم می رسند ولی قرار نیست که به تهران هم بودجه ریزگرد اختصاص بدهند. مطمئن باشید محسن رضایی اگه بیشتر از روحانی به فکر مردم لر نباشه کمتر هم نیست که ما اون بی لطفی رو تو انتخابات در حقش کردیم(نصف روحانی رای از یک استان لر نشین!!!). یک کم بلند تر بیاندیشید. با تشکر شهروند دورودی.
نقل قول کردن
#11 شهروند خرم اباد 1393-11-26 00:30
عباس اقا می شه بفرمایید براساس چه مبحث علمی و جغرافیایی استان کرمانشاه منشا تولید ریزگرد است ولی پلدختر / کوهدشت / خرم اباد و سایر شهرهای استان نیستند گلایه دوستان از سردار رضایی بخاطر فراموش کردن نام لرستان است و گرنه ما همه می دانیم دولت کاری برای این استانها نیز انجام نحواهد داد و اگر هم اراده ای برای مدیریت این بحران دارد انجام می دهد بخاطر دستور اکید مقام معظم رهبری است نه نامه جناب محسن رضایی ؟
نقل قول کردن
#12 سید 1393-11-26 20:08
محسنم!چشیامو چی گلیم زیر پاته
قوم لر تا روز آخر پا وپاته
ناخدای کشتی رزم خمینی
یادگار شیر مردون حسینی ...
تا کور شود هرآنکه نتواند دید.برادر محسن رضایی بزرگ قوم لر است و این وصله های بی اساس هرگز به ایشان نمی چسبد.آقای دارایی تضعیف بزرگان از مهمترین مشکلات این استان است آقای رضایی جامع نگر است حل مشکل ریزگردها مشکلی فرامنطقه ای است واگر این مشکل از سه استان مذکور برچطده شود دیگز به لرستان این مهمان ناخوانده وارد نخواهد شد.این موضع گیری نابخردانه شما نشان از بغض ناشی از هوشیاری مردم لرستان است.قوم لر آگاه شده است و نیاز به قیم ندارد راه را پیدا کرده و به حول و قوه الهی روز به روز یکپارچه تر خواهد شد.
نقل قول کردن
#13 سیاوش 1393-11-26 20:51
سردار دکتر محسن رضایی دوستت دارییم.این سیاسی کاری ها چیزی از افتخارات شما و قوم لر کم نخواهد کرد
نقل قول کردن
#14 hadi 1393-11-26 21:21
با سلام
آقا محسن رضایی که از دیر باز نگاه ویژه این به این استان داشته و دارد. متاسفم که چنین مطلبی با این مظمون درج شده در ضمن اصلا قابل قبول نیست که در مورد عزاداری خالصانه ی ایشان که لطف کردند در جمع مردم لرستان بودند اینگونه صحبت شود.
ایشان ارادت قلبی به مردم لر دارد و قابل توجه کسانی که میگویند ایشان چه کاری برای ما کرده باید بگویم تا جایی هم که توانسته در مجمع تشخیص مصلحت نظام زحمات بسیاری برایمان کشیده ولی نباید مثل برخی افراد که کار کوچکی میکنند بوق و کرنا میکنند باشند چون آقا محسن این کارها را وظیفه خود میداند.
واقعا برای افرادی که ایشان را تخریب میکنند متأسفم
نقل قول کردن
#15 hadi 1393-11-26 21:27
آه براي كساني را كه كارشان شده تخريب كردن كساني كه دلشان براي مردم شهرمان ميسوزد. دكتر محسن رضايي تنها رجال سياسي كشور است كه بيشترين سفر به لرستان را داشته است پس چطور لرستان را از ياد برده است. لرستان را كساني از ياد برده اند كه قرار بود بيل و كلنگ دست بگيرند و لرستان را آباد كنند
نقل قول کردن
#16 محمدرضادرویش پور 1393-11-26 21:31
از جناب آقای دارایی فرهیخته لرستانی تشکر میکنم به خاطر قلم زیبایشان.
به شهادت مقام معظم رهبری غیور مردان لرستان در هشت سال دفاع مقدس نقش تعیین کننده ای داشتند که در فرمایشات ایشان در سفر به لرستان به صراحت فرمودند.آیا محسن رضایی به عنوان یک لر و فرمانده کل سپاه در تاسیس و تجهیز لشکر 57 ابوالفضل چه نقشی داشتند . آیا به گواهی بچه های جبهه و جنگ حمایتی که از یگانهای شمالی داشتند نسبت به لشکر همیشه پیروز 57 نداشتند . آیا عنایتی که ایشان به شهدای عزیز دیگر مناطق داشته و دارند به شهدای لرستان داشته اند؟
آنهایی که با اهداف سیاسی ایشان را در عاشورای حسینی آغشته به گل میکنند، مردم میدانند که هدف شخصي دارند
مردم لرستان فهیم و با نجابت هستند و بابصیرت ، به نظرم به شعور مردم باید احترام گذاشت البته زحمات آقای رضایی همانند غیور مردان لر در هشت سال دفاع مقدس را نباید نادیده گرفت و از زحمات همه بسیجیان جان بر کف لرتبار از جمله ایشان قدردانی کرد.
نقل قول کردن
#17 علی 1393-11-26 21:48
اقای رضایی
هیچ وقت به خاطر حرف مردم زندگیت رو خراب نکن

دهن این مردم همیشه بازه
پولدار باشی میگن دزده
ساده باشی میگن بد بخته
زیاد گردش بری میگن وله
تو خونه باشی میگن افسردس
مرامت مردونه باشه میگن دنبال فلانه
و....
پس بذار هرچی میخوان بگن خدای توست که باید تورا قضاوت کنه و بس
اونی که پشتت بد میگه دقیقاً جاش همونجاست و از شما عقب تره
نقل قول کردن
#18 امیر 1393-11-27 01:03
سلام و درود خدا بر فرمانده جنگ امام خمینی (ره)محسن رضایی تئوریسین بزرگی است که در هشت سال دفاع مقدس خادمی برای ایران سر اراز بود
درحال حاضر نیز خود را سرباز امام خامنه ای
و باز هم خادم ملت ایران میداند
نقل قول کردن
#19 مهدي 1393-11-27 09:27
دكتر محسن رضايي تنهاي كسي از رجال سياسي كشور است كه بارها به لرستان سفر و از نزديك با مردم اين ديار آشناست لازم به ذكر است صدا و سيما لرستان حتي چند ثانيه از ريزگردهاي اين استان گزارش نداده است كه مسئولين كشوري حتي متوجه اين موضوع شوند ولي در خطبه هاي نماز جمعه تهران آقاي رضايي به همراه خوزستان از لرستان هم ياد نمود
نقل قول کردن
#20 لرستانی 1393-11-28 00:42
سردار محسن رضایی یکی از ارکان نظام است و فرا منطقه ای همیشه بنا به مصلحت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم برداشته چون ایشان یادش نرفته که این نظام چگونه به دست آمده.
تخریب ارکان نظام ممکن است گران تمام شود برای نظام
خواهشا انقده کوتاه نظر نباشید
با تشکر
نقل قول کردن
#21 خسروی 1393-11-29 10:42
اقای لرستانی افرادواشخاص ارکان نظام نیستندارکان نظام مجلس است ولایت است خانوادهای معظم شهدا وخودشهداهستند. آقای محسن رضایی ودیگرشخصیتها فروع نظام هستند. دربکاربردن الفاظ وکلمات بیشترتوجه فرمایید
نقل قول کردن
#22 لرستانی 1393-11-29 17:33
سلام جناب آقای خسروی
درست میگویید ارکان نظام در ولایت هستند و شهدا و خانواده های شهدا اما انگار فراموش کردید که دکتر محسن رضایی فرمانده جنگ بودند و از طرف ولایت وقت منصوب شده اند
انگار زحمات ایشان را همه فراموش کردند
دکتر محسن رضایی در پیشینه ی خود اثبات کرده اند که دلسوز نظام و کشورش است
پس اگر اطلاعاتی ندارین بیشتر تحقیق کنید
من که به شخصه از جناب دکتر محسن رضایی بخاطر زحماتش از دوران جنگ گرفته تا الان تشکر میکنم و تا آخرش با ولایت و دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم صدا خواهم بود
شادی روح شهدا و سلامتی رهبر دلسوزمان و همه دلسوزان واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صلوات
با تشکر
نقل قول کردن
#23 داریوش سپه وند 1393-12-06 09:24
دوستان گذشته ها،گذشته وهمه ی ما از رشادتهای جناب آقای رضایی مطلع هستیم وکسی نسبت به ولایتمداری ایشان کوچکترین شکی ندارد، لذا بحث در مورد نادیده گرفتن مشکلات آلودگی هوای لرستان می باشد که چه بخواهید وچه نخواهید ایشان این معضل را نادیده گرفته اند و سیاسی کاری در کار نیست به نظر بنده ایشان باید پاسخگو باشند .......
نقل قول کردن
#24 یوسف بیرانوند 1395-03-04 15:04
سلام
من در رابطه با اینکه آقای رضایی نام لرستان رو نیاوردن از ایشون شاکی هستم ولی هیچ وقت ایشون رو با شخصی مثل روحانی مقایسه نمی کنم دوستان همشهریان درنظر داشته باشید که ایشون هرچی که باشن باز لر هستن و به یکسری از اصول پایبند هستن و بخاطر همین اصول هم مورد هجمه قرار میگیرند
در رابطه با مشکلات استان درسته که مسئولین کاری نمیکنن ولی ببینم بنظرتون این بیشتر به خاطر کم توقع بودن خودمون نیست؟؟؟چرا ما مطالبه نمی کنیم و بودجه رو ببرگشت میدن
به خدا اگر این ارتفاق تو اصفهان یا خوزستان یا حتی سیستان و بلوچستان بیوفته مردمش .... .
در پناه حق باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا