یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سردار سرتیپ عبادالله عبداللهی زاده‌ي شهرستان دلفان، استان لرستان كه فرمانده قرب کربلا بود از 14 اسفند ۱۳۹۲ توسط سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده سپاه پاسداران به جاي ابوالقاسم مظفري به عنوان سردار عبادالله عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمفرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء معرفي شد.
 وی كه بیش از ۷ سال سابقه حضور در جنگ ایران و عراق را دارد، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی عمران است و سابقه ۱۵ سال فرماندهی در رده‌های رزمی و بیش از ۱۷ سال مسوولیت در حوزه سازندگی را كارنامه دارد.
سردار عبدالهی انصافاً زحمات قابل تقدیری برای لرستان و به خصوص شهرستان محروم دلفان کشیده داست، اما در مصاحبه خود که یک‌شنبه‌شب 5 بهمن از خبر ساعت  23 شبکه لرستان(افلاك) پخش شد، با صحبت در مورد طرح‌هایی که قرارگاه خاتم در لرستان در مرحله اجرا نماید از سد "گاوشمار" با نام "معشوره" یاد کرد، در صورتی که نام معشوره نامی جعلی است و استفاده از این نام آن هم توسط سردار عبدالهی که زادگاهش دلفان است چندان به مذاق همشهريانش چندان خوش نيامد.
آن‌چه که ما اهالي دلفان از سردار عزیز انتظار داریم این است که زین پس از نام جعلی معشوره استفاده نکرده و اين سد را با نام سد گاو‌شمار دلفان ياد کنند تا نام صحیح این سد و منطقه تاریخی لرستان جا بیافتد.
همین انتظار را از صدا و سیمای مركز لرستان، نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی‌، مدیران کل استان، فرماندار، مسوولین محلی نشریات و سایت‌های خبري لرستان و خبرنگاران نيز داریم تا در كمك به اشاعه نام درست يك محل تاريخي در لرستان، مشاركت نمايند.
 با توجه به این که مهندس هوشنگ بازوند استاندار لرستان به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان از نام گاو‌شمار در مصاحبه اخیرشان استفاده کردند، این بزرگواران با استفاده از نام "گاوشمار دلفان" به جای "معشوره کوهدشت" حداقل دلفان را در نام این سد به حق خود برسانند‌.
حسینعلی حسینیاينك از طرق رسانه‌ها اين درخواست را به مسوولان استان و به خصوص سردار عبدالهي كه نزد اهالي دلفان از محبوبيت و احترام خاصي برخوردار است، مطرح مي‌ناميم تا ان‌شاء‌الله در اين خصوص حق مطلب ادا گردد.

ارسال کننده:
سید حسین‌علی  حسینی

 
 
 
  

دیدگاه‌ها  

#1 reza.sh 1393-11-07 11:30
گل بود به سبزه نیز اراسته شد!!!
با سلام به یافته و خوانندگان عزیز آن
باید خدمت مدیر پایگاه خبری دلفان خبر عرض کنم
چیزی که ایشان در ذهن دارند مربوط به قضیه ی خلیج فارس است و سرقت تاریخ این مرز و بوم
استان لرستان فقط یک استان است و این گونه نظریات و ادبیات در اینجا محلی از اعراب ندارد.
مهم کاربرد و فواید این سد می باشد که امیدوارم برای استان و شهرهای آن مفید باشد. محل و نام آن هیچگونه فرقی ندارد. چون در هر حال در استان لرستان است.
به جای این کوتاه بینی ها بهتر است بلند نظر باشید و گامی در پیشرفت واقعی شهرتان بردارید. دلفان مسائل مهمتر و کمبودهای اساسی تری دارد.
_________________________
یافته: مظلب را آقای حسینی نوشته اند و یافته در این خصوص نپری ندارد.
در مورد نام این سد سه سال پیش در یکی از نشریات محلی خواندیم که هنگام سفر استاندار و برخی مسوولان استان وقتی به این منطقه می رسند، پیرمردی را آنجا دیده و از وی نام محل را می پرسند. پیرمرد به زبان لکی به آنها می گوید اینجا مشهور است و گاوشمار نامیده می شود اما آنها پویا اشتباه متوجه شده و نام منظقه را از مشهور تلفظ شده توسط پیرمرد، معشوره استنباط می کنند.
نقل قول کردن
#2 هدایت 1393-11-07 12:53
آقای حسینی، شما چرا؟
"با استفاده از نام "گاوشمار دلفان" به جای "معشوره کوهدشت" حداقل دلفان را در نام این سد به حق خود برسانند‌"
در مجلس، در وزارت نیرو و حتی در صحبتهای مهندس بازوند این سد به نام کوهدشت و برای کوهدشت احداث می شود و بیش از 95 درصد عواید آن برای کوهدشت و آبی کردن دیمزارهای کوهدشت می باشد. مهاجرت اهالی چندین روستا و زیر آب رفتن اراضی کشاورزی و منابع طبیعی دلفان چه سودی برای دلفان دارد؟ گرچه برای استان و کشور سودمند است! تلطیف هوای منطقه برای دلفان می ماند که دیگر کسی در آن دیار نمی ماند از آن هوای لطیف استفاده کند؟ مگر برای گردشگری و ...پمپاژ آب سد به مناطق بالادست نیز مشکلات چندانی از کشاورزان دلفانی حل نخواهد کرد.
پس حتی اگر به نام گاوشمار دلفان هم نام برده شود تاثیری بر رفع بیکاری، رفع فقر و آینده بهتر دلفانیان ندارد...
بکوشیم به نام دلفان و برای دلفانیان کار کنیم.
نقل قول کردن
#3 شهروند خرم اباد 1393-11-07 15:08
با سلام جناب حسینی جای تاسف دارد اگر یک فرد عامی و بیسواد این حرف را می زد شاید زیاد مهم نبود ولی جنابعالی که داعیه خبرنگار یودن را دارید از شما بعید است . اصلا خدا وکیلی خودت فکر کن در مکاتبات با وزارت نیرو و یاهر جایی در مرکز و یا صدا وسبما گاو شمار بهتر است یا مشهوره و یا معشوره عزیز برادر به جای تقدیر و تشکر و خدا قوت به جناب عبدالهی و استاندار و وقت صرف کردن برای این مقاله ایا بهتر نبود یک متن تقیر از پیگیریهای مسولین ذیربط تهیه می کردی؟ ضمنا اگر سد ساخته شود جای ان از نطر منطقه احداث ان عوض که نشده بگذار ساخته شود می خواهد هر اسمی داشته باشد.
نقل قول کردن
#4 سیدحسینعلی حسینی 1393-11-07 16:25
دوست عزیز #1 reza.sh
از اینکه حوصله به خرج دادید و مطلب ما را مطالعه کردید سپاسگذارم اما ذکر چند نکته را ضروری میدانم :
1- هدف از نوشتن این کلمات نه کوته فکری و نه غرض ورزی و نه چیزهای دیگر است بلکه هدف رساندن مظلومیت دلفان به گوش برخي مسئولان است که حتی اسمی را هم از ما دریغ میکنند چه رسد به منافع سد.
2- اینکه حتی اگر این نام هم تغییر کند تغییری در احوالات دلفان داده نمیشود درست است اما از نظر روحی تاثیری در روحیه دلفانیان دارد و به مانند این میماند کسی کاری را برای شما انجام میدهد و از او حتی یک تشکر خشک و خالی هم نکنید !!!!!!!!!
نکته پایانی اینکه چون سردار عبداللهی نورآبادی و زاده دلفان است گفتن سد معشوره توسط ایشان پس از تسلیم شدن استاندار و گفتن گاوشمار کمی باعث دلخوری ما است وگرنه تا بوده همین بوده
بدرود
نقل قول کردن
#5 مهکی 1393-11-07 20:44
مشکل اساسی مردم لرستان اهمیت دادن به مسائل پیش پا افتادس
بجای اینکه پیگیر مراحل اجرایی باشن دنبال حاشیه هستیم همیشه
و این علت اصلی عقب افتادگی ماست
نقل قول کردن
#6 محسن 1393-11-07 21:35
استاني بينديشيم، منطقه اي عمل كنيم !!!! :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا