یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در پی انتشار مطلبی تحت عنوان "صف‌آرایی زودهنگام داوطلبان انتخابات مجلس دهم‌" در رسانه‌هاي اليگودرز و استان لرستان، نخستین واکنش‌های انتخاباتی و البته طبیعی از سوي برخي به وقوع پیوست.
 برخی از جمله داوطلبان احتمالی انتخابات آینده مجلس، این مطلب را ناعادلانه وبه تعبیری تبلیغ برای نماینده فعلی و ضد تبلیغ برای دیگر داوطلبان عنوان نمودند.
اگر چه در این مطلب گذری کوتاه به شرایط انتخابات آینده شده بود و اهداف مورد اشاره مد نظر نبوده و با عنایت به نتایج مثبتی که نصیب شهرهایی نظیر بروجرد‌، اصفهان و ... شده است، بازگویی کسب تجربه اعتماد مجدد مردم الیگودرز به یک نماینده سال‌هاست مطرح می‌باشد و اگر هم در این دوره محقق نشود در سال‌های آینده نیز مطرح خواهد شد که شاید گره کور رفع مشکلات و توسعه نیافتگی شهر و استان مظلوم ما این مهم باشد و  به قول حضرت مولانا:
هر کسی از ظن خود شد یار من                        از درون من نجست اسرار من
 و اما انتخابات دهم مجلس، ماراتنی که با توجه به حضور چهره‌‌های مطرح حال حاضر که در حقیقت هرکدام را می‌توان به عنوان مدعی جدی این رقابت قلمداد نمود، نتیجه‌ای با پیش‌بینی دشوار به همراه دارد. به یقین حضور چهره‌های دیگر و تصویب نهایی طرح استانی شدن انتخابات دست به دست هم خواهد داد و این پیش‌بینی را غیر ممکن خواهد ساخت و بی‌شک صافی شورای نگهبان نیز تاثیر به‌سزایی در بر هم زدن معادلات موجود و تحلیل سیاسیون خواهد داشت. صد البته که این شرایط برای معدود افراد جامعه که صرفاً معیارشان برای انتخاب نتیجه نهایی می‌باشد و نمی‌خواهند فرصت‌ها را از کف رفته ببینند، غیر قابل تحمل است و آن‌ها را حتی بیش‌تر از داوطلبان دچار سردرگمی کرده است.
در این دوره به نظر می‌رسد دو جناح مطرح سیاسی اصول‌گرا و اصلاح‌طلب هم برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حال برنامه‌ریزی و رایزنی با بزرگان احزاب در شهرهاي مختلف استان هستند.
اگر بخواهیم نتایج انتخابات 8 دوره گذشته را در شهر الیگودرز واکاوی کنیم ادوار اول، سوم و ششم در اختیار اصلاح‌طلبان و دوره‌های دوم، چهارم و هشتم هم نمایندگان  اصول‌گرا به مجلس راه یافتند که در آن زمان با عناوین چپ و راست شناخته می‌شدند و دیگر نمایندگان نیز اگر چه با تابلوی مستقل وارد انتخابات شدند اما بعضاً رای دو جناح مطرح در پیروزی آن‌ها تاثیر‌گذار بوده است.
در حال حاضر، گذشته از کسانی که با عنوان مستقل قصد حضور در انتخابات دارند، با توجه به اخبارجلسات درون حزبی به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان نیز دو نفر را به عنوان کاندیدا در اليگودرز مد نظر دارند و یقیناً با توجه به آشنایی با خط و مشی مشخص و ملاک‌های قانونی شورای نگهبان در بحث تایید و یا رد صلاحیت‌ها، در نهایت این جناح با یک داوطلب در مقابل اصول‌گرایانی قرار می‌گیرد که به نظر می‌رسد با تعداد بیش‌تری داوطلب قصد حضور در انتخابات را دارند که یقیناً بزرگان این جناح اگر خواهان پیروزی بر رقیب هستند باید فکری اساسی برای اجماع آن‌ها نمایند.
 در حال حاضر باعنایت به معطوف شدن توجه ویژه مردم به احزاب سیاسی و با  اشاره به این مهم که امکان تصویب طرح استانی شدن انتخابات در مجلس افزایش یافته و بی‌تردید منافع آن بیش از دیگران نصیب احزاب سیاسی می‌شود، پیروزی جناح‌های سیاسی محتمل‌تر از كانيداهاي مستقل به نظر می‌رسد و به همین جهت باید از پراکندگی آراء جلوگیری شود.
تبی که زود فروکش می‌کند
بی‌شک مدت زمان قانونی یک هفته‌ای برای تبلیغات انتخابات جهت اعلام برنامه‌های مورد نظر داوطلبان زمان اندکی می‌باشد و به همین جهت آن‌ها به ناچار بایدحداقل یک سال پیش از زمان برگزاری انتخابات فعالیت خود را آغاز نمایند تا در رقابت با کارکشته‌های ماراتن و سرد و گرم کشیده‌های انتخابات جا نمانند و این تبلیغات اگر چه با شیوه‌هایی انجام می‌شود که رنگ و بوی انتخاباتی ندارد، اما همین ایما و اشاره‌ها اذهان را درگیر خود کرده و با چاپ مقالات و نوشته‌ها در جراید و برگزاری جلسات شبانه و حضور پر رنگ در مراسم مختلف و صحنه‌های تاریخی و مذهبی ادامه پیدا می‌کند و هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم با ارائه وعده‌های بی‌شمار و تاسف برای مشکلات مردم و محرومیت شهرستان و استان شدت بیش‌تری یافته و در نهایت در مهلت قانونی به اوج خود می‌رسد و بعضاً با بداخلاقی‌هایی نیز همراه می‌شود، اما در نهایت پس از یک هفته رقابت این تب فروکش می‌کند تا انتخاب بهترین گزینه در کمال آرامش انجام شود.
بعد از این که نام منتخب مردم از صندوق‌های اخذ رای بیرون آمد، رقبا اگر شکایتی نداشته باشند ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای پیروز این رقابت که بعضاً با تلخی بیان می‌شود با الیگودرز و محرومیتش وداع و مردم و مشکلات‌شان را به حال خود رها کرده و متاسفانه با ایشان تا انتخاباتی دیگر و وعده‌های بیش‌تر بدرود می‌گویند!
همواره پس از پایان رقابت‌ها از داوطلبان انتخابات مجلس و شورای شهر خواسته‌ایم که منتخبان را تنها نگذارند و با ارائه راه‌کار و کمک به آن‌ها سهمی در پیشرفت شهرستان و استان و جلوگیری از کم توجهی‌ها و قصور احتمالی داشته باشيد، اما متاسفانه:
گوش اگر گوش تو  و ناله اگر ناله من                آن‌چه البته به جایی نرسد فریاد است
هر چند امروز مجال سخن در رابطه با انتخابات نيست اما با توجه به این که بیش از یک سال تا برگزاری دهمین رقابت داوطلبان مجلس شورای اسلامی باقی مانده، فرصت مناسبی است تا نخبگان و فرهیختگان با ارائه مقالات تخصصی و کارشناسی شده در رابطه بامشکلات شهرستان و استان و ارائه راه‌کار مناسب جهت رفع آن‌ها، دلبستگی و تعلق خاطر خود نسبت به اين http://yaftenews.ir/images/93/93-9/shahali2.jpgديار و مردمش را در عمل به اثبات برسانند تا گمان نبریم گفته‌ها و برنامه‌های داوطلبان صرفاً جهت جلب رای و نظر مردم می‌باشد و یا اگر چنانچه  برنامه‌ای وجود دارد، باید برای روزهای دیگر بکر و دست نخورده باقی بماند که یقینا تا آن‌زمان دیگر به کار نخواهد آمد ...

عباس شاه‌علی
اليگودرز/ روزنامه كيهان
 
 
 

 

دیدگاه‌ها  

#1 احمد قاسمی 1394-05-04 20:16
آری به اتفاق جهانی توان گرفت.
در سال 94 شاهد ظهور پدیده سیاسی در انتخابات خواهیم بود . منتطر اعلام پیروزی آقای داراب گنجی در الیگودرز خواهیم بود .
نقل قول کردن
#2 رضا 1394-11-29 12:33
قطعا تحول عظیمی در شهرمان اتفاق رقم می خورداین اتفاق با به روی کار آمدن اقای داراب گنجی رخ میدهد. به امید صبحی روشن.....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا