یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

28 صفر بود و مجلس عزای خاتم رسولان(ص) الهی برگزار شد. خانم‌ها نیز باز جلوتر از آقایان مجلسی تدارک دیده بودند.
پدر؛ آن کوه رنج که منزلش به تصرف خانم‌ها در آمده بود‌، به خانه‌ي ما آمد. ساعاتی با هم بودیم و در لابه لای صرف وقت‌، ازموضوعات متنوعی سخن گفتیم و به وضعیت سیاسی و فرهنگی و اقتصادی کشور اشاره‌ای داشتیم.
آن مهمان محترم فرمودند: فساد کشور را فرا گرفته است و ایران از نظر فساد اداری در رتبه‌ی 165 جهان است و سپس برای تایید آمار و رتبه فساد به فسادهای 3 هزار میلیاردی و 12 هزار میلیاردی و... اشاره کرد و گفت این‌ها هم بخشی از فسادهایی است که اعلام می‌شود و خیلی از فسادها را اعلام نمی‌کنند.
صادقانه بگویم دلم کدر شد و حتی توان شنیدن این رتبه از فساد برایم بسیار سنگین بود چه رسد به قبول آن‌! بدون این که در رابطه‌ی آمار و ارقام فساد کشورمان مطالعه‌ای داشته باشم به او گفتم رتبه‌ی فساد کشور را چه کسی و سازمانی اعلام کرده است؟ نکند این هم از سنخ گزارش‌های حقوق بشری باشد؟ نکند این آمار فساد نیز مبتنی برسخنان ضد انقلاب و معاندان و منافقین باشد؟ مگر می‌شود از نظر فساد اداری جمهوری اسلامی ایران این همه فساد داشته باشد؟ 
برادرجان! چند سالی است مسوولین کشورمان آمار و ارقامی از تورم و رشد اقتصادی و ... اعلام می‌کنند و برخی دیگر این آمار و ارقام را صوری و حتی دروغ می‌پندارند با این حال چگونه می‌توان آماری که خارج‌نشینان اعلام می‌کنند را دربست باور کنیم؟!
مگر آن همه کشور چگونه اداره می‌شوند که این همه پاک‌دست‌تر هستند؟! نکند ما از لیبی که قذافی آن همه طلا و جواهرات را در افریقا دفن کرده بود فاسدتر شده‌ایم؟!
عزیز برادرم از دشمن بیش از چنین آماری انتظار نمی‌رود آنان نکات مثبت و قدرت و افتخارات ما را ذکر نمی‌کنند و ضعف‌های ما را مضاعف و در بسیاری از موارد از کاهی کوهی می‌سازند. چند روز قبل تلويزیون اعلام کرد ایران اسلامی چهارمین قدرت موشکی جهان است چرا به این نکات  قدرت را ذکر نمی‌کنند؟
آن مهمان آماردار فرمودند: اتفاقاً آمار فساد را سازمان‌هایی اعلام کرده‌اند که وقتی نکات قوت کشورمان را در آمارهای‌شان ذکر می‌کنند همین صدا و سیما با آب و تاب فراوان به آن می‌پردازد و آن را از امتیازات کشور به حساب می‌آورد.
گفتم: روزی معاویه به عدی که پدر 3 شهید بود رسید و گفت یا عدی بچه‌هایت کجا هستند؟
عدی جواب داد: فرزندانم سعادت داشتند در رکاب امام علی(ع) شمشیر زدند و به شهادت رسیدند.
معاویه گفت: علی، حسن و حسین را پشت خط نگه داشت و فرزندان شما را به خط مقدم فرستاد در نتیجه حسنین ماندند و بچه‌های شما کشته شدند!
عدی گفت: افسوس امام علی(ع) در زیر خروارها خاک دفن باشد و من زنده باشم و نفس بکشم‌.
تاریخ می‌گوید قطرات اشک برگونه‌های معاویه جاری شد و گفت دنیا عقیم است شخصی چون علی به خودش ببیند.
حال ای برادرم! معاویه وقتی آن همه درخشندگی را در امام علی(ع) دیده است چگونه می‌تواند برای همیشه سکوت کند و حتی برای یک بار هم به عظمت امام اشاره نکند؟!
جمهوری اسلامی ایران با وجود همه‌ی مشکلاتی که دارد، درخشندگی‌های فراوانی نیز دارد و اگر روزی سازمانی به اصطلاح  بین‌المللی اعلام کرد ایران در مبارزه با تروریسم جدی است و یا در بعد توان نظامی قدرتمند و دارای فلان رتبه است و یا در بحث هسته‌ای بسیار توانا و چندمین کشورست و یا از حیث امنیت در منطقه‌ی خلیج فارس بالاترین امنیت‌ها را دارد نباید تعجب کرد و یا به صدا و سیما ایراد گرفت که چرا به آن آمارها استدلال می‌کند؟
آن گرامی مهمان که استقامت بنده را تجربه کرد فرمود رایانه‌ات را روشن کن تا رتبه‌ ی فساد کشور را نشانت بدهم‌. اما ثمره‌ی تحقیق‌:
دنياي اقتصاد: «گزارش سالانه سازمان شفافیت بین‌الملل در مورد فساد اداری و اقتصادی در کشورهای مختلف در سال ٢٠١٣ که منتشر شده است نشان می‌‎‏‌دهد که در میان ١٧٧ کشور مورد بررسی، کشورهای دانمارک، نیوزيلند، فنلاند، سوئد، نروژ، سنگاپور، سوئیس، هلند، استرالیا و کانادا رده‌های یک تا 10 سالم‌ترین کشورهای جهان را در اختیار گرفتند. دراين رتبه‌بندي، ايران با کسب 25 امتیاز، یکصد و چهل و چهارمین کشور از نظر فساد اقتصادی و اداری معرفی شده است».
 و درسایت تابناک نیزآمده بود: «‌سازمان شفافیت بین‌المللی در جدید‌ترین گزارش خود ،جایگاه ایران را از میان 180 کشور جهان در رده 146 قرار داده است‌»
باید دید این آمارها بر اساس چه معیارهایی اعلام می‌شود؟ مبادی این آمارها چیست؟
او رفت و من ماندم با آمار بالای رتبه فساد کشورم. روز بعد در فضای مجازی به دنبال آمار دقیق‌تری گشتم و اعلام موضع جناب پورمحمدی(در آن زمان رئيس سازمان بازرسي کل کشوربوده است) در آذرماه سال 88 رسیدم که  با اعتراض شدید فرموده بودند: رتبه‌اي که سازمان بين‌المللي شفافيت به کشور ما داده ظالمانه، ناصحيح، جانب‌دارانه و کاملاً سياسي است و در خصوص این موضوع، مراتب اعتراض‌مان را به مقامات سازمان بين‌المللي شفافيت اعلام کرديم.
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدي با بیان اين که اطلاعات سازمان بین‌المللی شفافيت درباره نظام اداري ايران، متقن و کامل نیست خاطرنشان کرد: آنچه که سازمان بین المللی شفافيت در گزارش اخیر خود مطرح کرده رتبه واقعی جمهوری اسلامی ایران نیست و رتبه واقعي کشور ما در نظام سلامت اداري بسيار کم‌تر از آمار اعلام شده این سازمان است.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور با بیان این که اطلاعات سازمان بین‌المللی شفافيت از نظام اداري ايران با استناد به روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها بود گفت: به مسوولان سازمان بین‌المللی شفافيت اعلام کردیم که اگر درباره نظام اداري جمهوری اسلامی ایران اطلاعات دقیق و صحیح مي‌خواهند از ما بگيرند‌.
برخی از دولتی‌ها مثل جناب ترکان نیز فرموده‌‌اند: «فساد هم اکنون خرخره کشور را گرفته است. هر کجا می‌روید از شما پول می‌خواهند. اگر زمانی این موضوع به صورت پنهانی انجام می‌گرفت اکنون اینطور نیست و خیلی راحت مذاکره می‌کنند و این امر برای کشور خیلی خطرناک است. من می‌شنوم اکنون در ادارات و سازمان‌های متعدد همه گرفتن پول را جزء کار خود حساب می‌کنند و این امر تبدیل به یک موضوع علنی شده است. یعنی کار شما در این ادارات زمانی انجام می‌شود که پول بدهید.
امروز اگر کسی برای کاندیدای نمایندگی هزینه‌ای می‌کند این کار را نوعی بیزنس و کسب و کار حساب می‌کند. یعنی امروز هزینه می‌کند که بعدا از منافع آن برخوردار شود. وقتی آن کاندیدا رای آورد شخصی که هزینه کرده بود نزد این نماینده می‌آید و از این نماینده می‌خواهد که برایش کارهای خلاف قانون انجام دهد. بنابراین به نظر من نقطه آغاز فساد در کشور ما این‌جاست.
کشورهای اروپایی قوانین متعددی برای جلوگیری و برخورد با فساد وضع کردند. یکی از این قوانین این است که اشخاص سیاسی اعم از شخص حقوقی سیاسی مانند احزاب، موسسات و سازمان‌ها و یا شخص حقیقی سیاسی باید ترازنامه مالی خود را به دادستان کل کشور بدهند. طبق همین قانون وقتی هلموت کهل (صدر اعظم سابق آلمان که او را به عنوان قهرمان اتحاد دو آلمان می‌شناسند) 500 هزار مارک برای حزب خود از جایی کمک گرفته بود و این موضوع را به مقامات مربوطه اعلان نکرده بود به دادگاه کشاندند.»
هر چند نمی‌دانم سخنان جناب ترکان تا چه اندازه صحیح است(امیدوارم سیاه‌نمایی نباشد) ولی به هر حال در این که پیدایش فساد آن هم با ارقام نجومی دل‌آزار همگان است و ضد انقلاب نیز از این موضوع نهایت سوء استفاده را می‌کند تردیدی وجود ندارد و نیز باید پذیرفتپیدایش فسادهای متنوع و متعدد،آن هم در جامعه‌‌ای که نیازمندان فراوانی دارد، باعث بی‌اعتمادی مردم جامعه خواهد شد. به همین دلیل اگر در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی امیرخسروی اعدام شد و حتی اگر خاوری و ده‌ها خاوری و امیرخسروی دیگر هم اعدام شوند، وچند برابر 3 هزار میلیار تومان هم به خزانه‌ی دولت برگردانده شود، لکه‌های که این فساد شوم به وجود آورده است از بین نمی‌رود(به خصوص برای کسانی که دنبال بهانه هستند)‌. وقتی دولت اعلام کرد کسانی که به یارانه نیاز ندارند از گرفتن یارانه انصراف بدهند برخی‌ها می‌گفتند ما انصراف بدهیم تا دیگران 3 میلیارد 3 میلیارد ببرندش؟!
با توجه به آن‌چه گفته شد هر چند نباید ترفندها دشمنان را نادیده گرفت و درجه فساد کشور با آن‌چه که «سازمان شفافیت بین‌المللی» اعلام کرده است فاصله‌‌ها دارد ولی زبینده‌ي جمهوری اسلامی ایران نیست‌، فساد اقتصادی‌‌اش‌، بالاتر از بسیاری از کشورها باشد.
سید محمدصادق محمدی‌وفاييعالی‌جنابان! لطفاً دو سطر ذیل را فراموش نکنید:
رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به سران 3 قوه فرمودند: «توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون سمینار، تصمیمات قاطع و عملی و بدون هر گونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند.»
 
حجت‌الاسلام سید محمد‌صادق  محمدی‌وفایی / كوهدشت
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 Raptor 1393-10-02 12:45
باز۱۴۶جای امیدواری دارد!
نقل قول کردن
#2 رهگذر 1393-10-04 11:59
امار شفافیت دروغ اصلا کل سازمان های بین المللی چرت می گن اما جامعه خودمون چی اونم دروغ!!! چشم ها را باید شست جوری دیگر باید دید
نقل قول کردن
#3 محمد 1393-11-11 16:36
وقتی که همین سازمان های جهانی آماری طبق دلخواه ما را منتشر میکنه هیچ حرفی نمی زنند و همین صدا و سیمای خودمان چند هفته روی همین موضوع برنامه پخش میکنه ولی....
نقل قول کردن
#4 انشالله درست میشه 1394-09-17 03:54
کشورهای دیگر چقدر ازنظر امار وضعیت بهتروبالاتری ازمادارن .مافقط حرف میزنیم.وقتی مجرمان و اختلاسگران واقعی محاکه نشوند.وتبعیض باشد وافرادجامعه را تقسیم بندی کنیم به افرادخودی وغیرخودی اینگونه میشود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا