یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم اختتامیه هفته فرهنگي لرستان شنبه‌شب با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و برخی معاونین وی، اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، سید‌سعید شاهرخی معاون سیاسی‌امنیتی استانداری لرستان، محمد مهرابی شهردار خرم‌آباد، اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، سيد نظام‌الدين موسوي رئيس لرستاني خبرگزاري فارس، برخی مدیران کشوری و استانی‌، هنرمندان‌، خبرنگاران و گروهی از علاقه‌مندان در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.
به گزارش يافته، برنامه ساعت  18 با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم و پخش سرود ملی ایران آغاز شد.
مریم رشیدی‌مجد و افشین چگنی اجرای برنامه را به عهده داشتند.
خیر مقدم و سخنرانی محمد مهرابی شهردار خرم‌آباد اولین بخش برنامه بود.
اسماعیل دوستی عضو لرستانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام ميثم امرودی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، عادل مزاری رییس دبیرخانه کلان‎شهرهای کشور  و سید‌سعید شاهرخی معاون سیاسی‌امنیتی استانداری لرستان از دیگر سخنرانان این جلسه بودند.
محمدباقر قالیباف شهردار تهران هم که با اندکی تاخیر در جلسه حضور یافت در سخنانی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رشادت‌ها و تلاش‌های رزمندگان لرستانی در جنگ تحمیل، گفت: شجاعت، دلاوری، رشادت رزمندگان لرستان را با گوشت و پوست خود لمس کرده‌ام.
سید مصطفی سعیدی شاهنامه‌خوان برجسته ایران‌زمین که اهل بروجرد است در مراسم اختتامیه نقاله‌خوانی کرد که با استقبال حاضرین مواجه شد.
احمد حجتی شاعر بروجردی نیر در این برنامه حاضر شد‌. وي شعري به زبان فارسی و خطاب به قالیباف قرائت کرد که مورد توجه حاضران قرار گرفت؛ استاد حجتي در بخش دیگری از برنامه شعر طنز "کباب" را به زبان بروجردی قرائت کرد.
در بخشی اول مراسم از اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران، عظيم بابایی شهردار منطقه 6 تهران، رضا نثاری لرستاني‌الاصل شهردار منطقه 19 تهران، سید نظام‌الدین موسوی مدیر‌عامل لرستاني‌الاصل خبرگزاری فارس، عادل مزاری رییس دبیرخانه کلان‎شهرهای کشور، حجت‌الاسلام ميثم امرودی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و شهرام گیل‌آبادی رئیس لرستاني‌الاصل مرکز ارتباطات شهرداری تهران به دلیل همکاری موثر در برگزاری این مراسم تقدیر شد.
سپس موسیقی سنتی در دو بخش اجرا شد. در بخش اول مهران غضنفری و در بخش دوم ایرج رحمان‌پور به اجرای برنامه پرداختند.

قابل ذکر است که استاد رحمان‎پور با ذکر سخنانی در وصف مظلومیت مردم کوبانی، اجرای گروه خود را به آن‌ها  تقدیم کرد. این کار پسندیده مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

در بخش دیگری از مراسم و در اقدامي پسندیده از 15 خانواده‌ معظم شهدا و جانبازان با اهدای هدایایی تقدیر شد.
تقدیر از مدیران کل شركت مخابرات استان، محیط زیست، فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، اداره کل امور عشایری‌، بنیاد شهید‌، جهاد کشاورزی استان لرستان و برخی از حاضران از جمله علی‌اصغر دارایی‌زاده، و ...  از دیگر برنامه‌های مراسم بود. البته اكثر ميدران استان در اين مراسم حضور نداشتند و امير علي‌پناهي به نمايندگي از مسيب قباديان مديرعامل مخابرات لرستان و احمد آخوندزاده نيز به نمايندگي از مهرداد فتحي‌بيرانوند مديركل محيط زيست لرستان جوايز آن‌ها را دريافت كردند. يكي از جوايز نيز حين اهدا بر زمين افتاد!
اجرای مراسم نمادین عروسی و حرکات آیینی و نمایشی بختیاری بخش دیگر برنامه بود.
عضو شوراي شهر به نشانه اعتراض سالن را ترك كرد
در خلال مراسم تقدیر، فرشاد سیفی عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با گلایه از اين موضوع، به نشانه اعتراض از سالن خارج شد.
وی در مورد دليل كارش به خبرنگار یافته گفت: متاسفانه مراسم اختتامیه هیچ شباهتی با اختتامیه یک برنامه فرهنگی نداشت.
عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد بیان داشت: جایگاه اعضاء شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در این مراسم کجا بود؟ آیا برنامه‌ریزی هدف‌دار صورت گرفته و حضور یا عدم حضور اعضاء شورا تفاوتی هم داشت؟
سیفی که از كمانچه‌نوازان و هنرمندان برجسته موسیقی استان است با اشاره به این که در این مراسم از هیچ یک از پیشکسوتان رشته‌های هنری تقدیر نشد، افزود: در لیست 50-40 نفری تجلیل‌شوندگان، چند نفر از هنرمندان‌، صاحبان قلم، روزنامه‌نگاران، نویسندگان، ورزشکاران و قهرمانان حضور داشتند؟
وی ادامه داد: آیا جای فرج علی‌پور، غلام‌رضا محمدی، آرش میر‌اسماعیلی، قهرمانان لرستانی بازی‌های آسیایی اینچئون نظير آروين معظمي‌گودرزي، امثال عزت چنگایی، دکتر حسین مهرداد، درویش‌رضا منظمی، نصرت مسعودی و ... خالی نیود؟
عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بیان داشت: به نظر بانیان این مراسم، آیا فرشاد سیفی به عنوان یک شهروند، یک هنرمند لرستانی، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست‌شهری شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، رییس کمیته فرهنگ و هنر مجمع کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها حق دخالت و نظارت در فهرست تقدیر‌شوندگان را نداشت؟ چرا وقتی آثار مشبک صادق شهسواری به عنوان اثر  فاخر هنری به شهردار تهران هدیه شد، از صاحب این اثر تقدیر نشد؟ آیا فرج علی‌پور شور و شعف را به اردوی فرهنگی لرستان منتقل نکرد؟ حتماً باید منتظر بود تا مفاخر ما از دنیا بروند تا ما به فکر بزرگداشت برای آن‌ها باشیم؟
قبل از شروع برنامه موسیقی، ایرج رحمان‌پور نيز گلایه هنرمندان در اين خصوص را به اطلاع حضار رساند. بعد از سخنان وي لحظاتی جو سالن تغيير كرد و برخی از غرفه‌داران هم به جمع معترضان اضافه شدند.
به دنبال این اعتراض، اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران مجدداً پشت میکروفن قرار گرفت و ضمن پذیرش اعتراضات قول مساعد داد تا در اولین فرصت از هنرمندان، ورزشکاران و خبرنگاران تقدیر گردد.
این مراسم ساعت 23 شب در حالی خاتمه یافت که هیچ پذیرایی از حاضرین صورت نگرفت و بسیاری با گلایه از اين موضوع كه تا آن ساعت شب گرسنه ماندند سالن را ترک کردند!
 
حواشي اختتاميه هفته فرهنگي لرستان/ اعتراض ايرج رحمان‌پور و عضو شوراي شهر خرم‌آباد!

حواشي اختتاميه هفته فرهنگي لرستان/ اعتراض ايرج رحمان‌پور و عضو شوراي شهر خرم‌آباد!

حواشي اختتاميه هفته فرهنگي لرستان/ اعتراض ايرج رحمان‌پور و عضو شوراي شهر خرم‌آباد!

حواشي اختتاميه هفته فرهنگي لرستان/ اعتراض ايرج رحمان‌پور و عضو شوراي شهر خرم‌آباد!

حواشي اختتاميه هفته فرهنگي لرستان/ اعتراض ايرج رحمان‌پور و عضو شوراي شهر خرم‌آباد!

حواشي اختتاميه هفته فرهنگي لرستان/ اعتراض ايرج رحمان‌پور و عضو شوراي شهر خرم‌آباد!


عبدالرضا قاسمي/ تهران
 عكس‌ها از: سعيد سروش، رضا  باقري‌طولابي و محسن  كرامتي‌مقدم
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمدی 1393-07-28 00:02
چرا ازلوح سپاسی که نماینده یافته گرفت حرفی نزدید؟؟؟
ترسیدید به گرفتن حق سکوت محکوم شوید.؟
____________________________
يافته: مثل عده‌اي كمبود يا عادت به تعريف و تمجيد از خود نداريم. چشم‌تان را هم باز كنيد مي‌بينيد كه در همين مطلب و مطلب قبلي، باز هم در اين مورد نقد منتشر كرده‌ايم، از كدام سكوت دم مي‌زنيد؟!
نقل قول کردن
#2 آوا 1393-07-28 10:26
متاسفانه آنطوری که من توسط یکی از دوستان وبلاگ نویس مطلع شدم ،گویا اختتامیه ،با ارسال کارت دعوت ، همراه بوده و این یک بی احترامی محرز است نسبت به آنهمه لر تبار مقیم تهران.انجمن اگربا شرکت همان کسانیکه در تهران مقیم هستند ،که کم هم نیستند و اکثرا زخم خورده های بی مهری ها ، در استان بودهاند و همین امرهم باعث ترک زادگاهشان شده ، همین برنامه را ولو با محدودیت ، خیلی بهتر بود ،تا برگزاری اینچنین برنامه های فرمایشی.
نقل قول کردن
#3 آیت دولتشاه 1393-07-28 11:56
یک سوال اساسی برای من پیش آمده: آقا استاندار لرستان روسیه تشریف داشتند و یک هفته تمام هم شهردار و معاونان وي و شهردار و اعضاء شورای شهر و خلاصه هرکس که پای مسافرت داشت عازم تهران شده بود. واقعأ توی این مدت کی شهر را می گرداند؟ آيا مصداق شهر بی کلانتر نیست؟! چه معنی دارد به جای دو تا آدم فرهنگی در هفته ی فرهنگی این همه مدیر دولتی و شبه دولتی مثل تهران ندیده ها راه بیفتند و حضورشان را توی بوق و کرنا کنند؟! از این آقایان باید پرسید فرهنگ تان چیست؟ چطور و دارید به چه کسی آن فرهنگ را نشان بدهید؟! گلایه از آقای سیفی هم همین است. آقا جان شما با کار فرهنگی ات جایگاه کافی داری دیگر دنبال چه جایگاهی برای شورای شهر می گردی؟! بیخیال لطفأ
نقل قول کردن
#4 بختیاری نژاد 1393-07-28 13:54
درود بر یافته و آقای قاسمی
یعنی آقایان با این همه استفاده تبلیغاتی نتوانستند یک شام تبلیغاتی را هم اضافه کنند .
که مهمانان گرسنه اختتامیه را ترک نکنند .
نقل قول کردن
#5 پرویز 1393-07-28 14:06
این آقای دوستی عضو شورای شهر تهران است لطف کنند کمتر در امورات داخلی لرستان دخالت کنند . بابا شما زمانی هم که در استان بودید چه گلی به سر لرستان زدید که الان که در استان نیستید بزنید همش دنبال حاشیه سازی برای استاندار هستید بابا بی خیال به شما پست ندادن!!!!! آقای مهرابی هم که از روزی که شهردار شد البته که جایگاهش نیست!!! همش دنبال تبلیغات و بازیهای رسانه ای است. بابا شهر از دست رفت البته حضور شهردار یا عدم حضورش در شهر زیاد تفاوتی ندارد!!!! آقای سیفی بهتر نبود وارد بازیهای سیاسی شورا نشوید ؟ الان که شدید کاری که نکردید هیچ جایگاه هنری خودتان هم تضعیف شد افتاد؟؟ می خواستی بری رو صحنه چکار کنی ؟ والا
نقل قول کردن
#6 محسن 1393-07-28 14:17
ای کاش همه رسانه ها مثل یافته باشند دیگه ناراحتی نداره آقایان شهرداری نتونستند درست حسابی جلوی مهمانان غیربومی در پایتخت یک مراسم آبرومند و بدون حواشی برگزار کنند ....... اون از عضو شورای شهر که قهر کرده....... اون از عدم پذیرایی مهمانان ........ اون بیرون رفتن مهمانان با شکم گرسنه از مراسم.......... . از چی این شهرداری تعریف و تمجید کنیم........... . آقای مهرابی شیر مادر بیا بشین تو شهرداری بیرون نرو
نقل قول کردن
#7 رضا 1393-07-28 22:15
متاسفم ........
نقل قول کردن
#8 سینا بسطامی 1393-07-29 07:36
بهتر است بگوییم هفته فرهنگی کوهدشت.
به دلیل اعمال نفوذ عضو کوهدشتی شورای اسلامی شهر تهران و متاسفانه نفوذ پذیری تصمیم گیران انجمن لرستانی های مقیم تهران که به هیچ وجه درخور ظرفیت بزرگان لرتبار مقیم تهران رفتار نمیکنند و نکته ی دیگر اینکه حتی در این چنین مراسم ها و جشن های عمومی انجمن لرستانی ها با مردم بصورت فرمایشی رفتار میکند و نمیدانم چه سری است تا چشمشان به یک مقام و یا مسئولی می افتد عنان از دست میدهند؛حال اگر این رفتارشان خروجی و بهره ای برای لرنشینان پایتخت داشته باشد ستودنی است اما ...
پس علتی جز استفاده های شخصی و تبدیل کردن انجمن به مجرایی برای کانال زدن و برقرای ارتباط نمی تواند داشته باشد.
بعنوان کسی نظر میدهم که هر روز از نزدیک شاهد رفتار برگزار کنندگان هفته فرهنگی لرستان(ببخشید کوهدشت) بودم.
نقل قول کردن
#9 دوست 1393-07-30 09:57
با سلام
متاسفم وقتی که از طرف یافته واژه ی کمبودیا منتشر می شه.ای کاش کمی سینه ی گشاده ای می داشتیم.
موفق باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا