یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وحید آریافر/ بهار لرستان: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، سفر‌های استانی همچون دیگر رؤسای جمهور به مناطق محروم و استان‌های مختلف آغاز شد.
دکتر رئیسی در این سفر‌ها، با محوریت رفع محرومیت از مناطق کمتر توسعه یافته، سفر‌های خود را آغاز کرد و در نخستین سفر خود در ۵ شهریور ۱۴۰۰ به استان خوزستان سفر کرد.
وی پس از آن به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، و ایلام و دیگر استان‌ها سفر کرد.
استان لرستان به واسطه توسعه نیافتگی تاریخی خود و دارا بودن رتبه‌های نخست در بیکاری و فلاکت و ده‌ها آمار منفی دیگر؛ اما در میان استان‌های نخست سفر رئیسی قرار نگرفت و بالاخره در ۱۹ آذر ۱۴۰۰ نام لرستان به عنوان یازدهمین مقصد سفر رئیس جمهور به ثبت رسید.
رئیس جمهور در دور دوم سفر‌های استانی خود، تاکنون به ۱۱ استان سفر کرده و پس از اجرایی شدن بخشی و یا تمامی مصوبات سفر اول، در سفر دوم نیز مصوبات خوبی را با تأیید رسانده است.
با این اوصاف و بنا به گفته احمدرضا دالوند؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مصوبات سفر اول دولت به لرستان از پیشرفت ۶۵ درصدی برخوردار بوده و احتمال سفر دکتر رئیسی به لرستان در پاییز پیش‌بینی شده بود. (خبرگزاری مهر، ۱۳ شهریور ۱۴۰۲)
اما با عبور از پاییز، و سفر یازدهم رئیس جمهور به لرستان، شائبه سفر دولتی‌ها به لرستان، عملاً وارد زمستان شد و در برخی رایزنی‌ها و خبر‌ها، سفر هیأت دولت را در سال بعد، و پس از انتخابات پیش‌بینی می‌کنند.
محمد خدابخشی، رئیس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در روز‌های آخر پاییز و در جمع اصحاب رسانه گفت: «تکمیل مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری باعث می‌شود سفر دوم رئیس جمهور صورت گیرد اما این سفر باعث می‌شود که اعتبارات کافی حتی به مصوبات دور اول تعلق گیرد ولی پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال رئیس جمهور به لرستان سفر نکند» ( خبرگزاری ایرنا. ۲۵ آذر ۱۴۰۲)
اما با این اوصاف؛ و با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، شاید سفر رئیسی در روز‌های آخر سال جاری و یا در سال آینده برای لرستانی‌ها رقم بخورد.

دیدگاه‌ها  

#1 reza 1402-10-05 09:03
استاندار باید پاسخگو باشد
نقل قول کردن
#2 امیر 1402-10-05 09:43
انشا اله یکم هوا بهتر بشه
بهار عالیه میاد
نقل قول کردن
#3 خادمی 1402-10-05 11:54
کارنامه مدیران لرستان واقعا قابل دفاع نیست، وقتی هیچ کدام از وعده های رئیسی را محقق نکرده اند، چجور باید تقع سفر هیات دولت به لرستان را داشت؟
نقل قول کردن
#4 عابر 1402-10-05 14:22
سفر یک مسوول در حد رییس جمهور همیشه خوب است ایشون که با خودشون کارخونه و صنعت نمیارن!! ای مسوول استانیست که باید طرح آماده کند و روی میز بذاره رییس جمهور هم امضاش بزنه بودجه رو بده باز مسوول استان است که باید جذب بودجه کنه و طرح رو تموم کنه. وگرنه اومدن و رفتن رییس جمهور و کامیون کامیون نامه مردمی و دادن وام ده میلیونی که گره گشای این مردم نیست. خواهشا مسولین استانی به فکر اوردن رییس جمهور نباشن که اون رو یک بیلانکاری بیان کنن و با افتخار بگن من اوردمش من اوردمش... طرح بدید و پیگیر باشید.
یه موقعی اون دوران جوانی با یه گروه از بچه میرفتیم سراغ مسوولین که ای مسوول کار می خوایم اشتغال جور کن... بنده خدا مسوول می گفت خب طرح دارید برنامه ای دارید ما ساکت فقط سر تکون می دادیم باید یه چیزی باشه ما رییس جمهور دعوت کنیم
نقل قول کردن
#5 دلسوز 1402-10-05 14:25
لرستان ۷۰درصد سنگ خام ایرانو تامین میکنه اما کارخانجات فرآوری و بُرش سنگ ندارد یا مثلا ۷۰درصد انجیر سیاه ایرانو پلدختر تامین میکنه اما باز کارخانجات بسته‌بندی شیک یا تبدیل انجیر به شربت یا مربای انجیر را ندارد. لرستان رتبه بالای تولید حبوبات دارد(نخود، لوبیا، عدس) اما کارگاه بسته‌بندی نداره و فله‌ای صادر میشه کرمانشاه و اصفهان. لرستان چهارمین استان پرآب کشوره اما سد نداره و لذا ۹۰درصد زمینهاش دیمه(طبق آمار جهادکشاورزی) لرستان یکی از تولیدکنندگان ماهی سردآبیه اما کارخانه کنسرو سازی ماهی نداره. لرستان بعداز شیراز و اصفهان بیشترین آثار تاریخی_طبیعی رو داره اما زیرساخت گردشگری مثل هتل، سفره‌خانه، سرویس بهداشتی تمیز، فروشگاه و رستوران بین‌المللی ندارد. در واقع حلقه مفقوده معیشت ما در، راه‌اندازی نکردن زیرساخت‌های فرآوری محصولات است و اینم عرض کنم که نماینده، فرماندار، مدیرکل و استاندار باید درپی اجرای برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذاری داخلی_خارجی باشند و مردم هم از این طرحها حمایت کنند و همکاری کنند
نقل قول کردن
#6 شهروند 1402-10-05 15:44
دولت حداقل بودجه بدهد و اون سدهای کوچک را حداقل برای لرستان درست کنند الان اکثر زمین‌های کشاورزی لرستان دیم است و چیزی دست کشاورزان را نمی‌گیرد به همین خاطر مهاجرت به حاشیه شهرها زیاد می‌شود
نقل قول کردن
#7 حسن 1402-10-05 18:57
طرح های بزرگ سفر اول که یک ساله به سرانجام نمی رسد مثل راه اهن و سد و بیمارستان، از دولت قبل هم چیزی به ارث نرسیده که الان تمام بشه. بنابراین بیاد چی رو افتتاح کنه . منطقی باشید
نقل قول کردن
#8 خرم‌آبادی 1402-10-05 22:18
حتی نماینده ولی فقیه در استان گفتند که دولت طرح ها و وعده‌هایی که دادند را در لرستان اجرایی نکردند و امیدواریم بودجه دهند و اون قول ها را عملیاتی کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا