یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجتبی پسند در یادداشتی نوشت: آثار و پیامد‌های فعالیت و عملیات شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های نفتی و گازی بر محیط زیست و زندگی اجتماعی، موجب مطرح‌شدن مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها شده است.
مسئولیت اجتماعی بر این مفهوم است که شرکت‌ها دارای تعهد به گروه‌های جامعه غیر از سهامداران هستند که فراتر از قانون و قرارداد‌ها است و بر پایه‌ی خدمات عام المنفعه خواهند بود و در صورت اجرا، آثار مثبتی بر توسعه و پیشرفت شهر‌ها و روستا‌ها و زندگی ذی‌نفعان خواهد داشت.
جواد اوجی وزیر نفت «نظام نامه مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» به شماره ۷۰-۲ / ۲۰ که جایگزین نظام نامه ابلاغی شماره ۴۰۷-۲ / ۲۰ شده است را ۳۰ فروردین ماه سال جاری ابلاغ و لازم الاجرا دانسته است.
از مهمترین مفاد این نظام نامه می‌توان به کمک و مشارکت در احداث، بازسازی و تجهیزات مراکز آموزشی، بهداشتی، درمانی، مراکز تفریحی و فرهنگی و ورزشی مناطق فعالیت صنعت نفت از طریق دستگاه‌های زیربط از جمله ساخت خانه بهداشت، مدرسه، آب اشامیدنی، راه‌های مواصلاتی، مراکز آموزشی، فضا‌های ورزشی و... اشاره کرد.
با توجه به اینکه در سالیان گذشته شرکت‌های پیمانکاری در حوزه صنعت نفت و گاز در منطقه لرستان فعالیت داشته و دارند، در بُعد مسئولیت‌های اجتماعی، در کدام توسعه زیرساخت‌ها و امکانات روبنایی و زیربنایی مشارکت داشته‌اند؟!
در کدام طرح نوسازی، بهسازی و احداث جاده‌های روستایی، اماکن آموزشی، ورزشی و بهداشتی و.... فعالیت داشته‌اند؟!
شایان ذکر است طی دو سال گذشته تاکنون با استفاده از اعتبارات سهم مسئولیت‌های اجتماعی نفت، زمین چمن مصنوعی روستا‌های گلسیری، مملح، نهر عنبر، حمزه شاوریه، ولیعصر و شهر می‌مه از توابع حوزه جنوبی استان ایلام تکمیل و افتتاح و زمین ورزشی روستا‌های بیات، هفتکده، عین خوش، سالن ورزشی روستا‌های بردی زرین آباد و شهرک وحدت و سالن استخر موسیان در مرحله ساخت قرار گرفته است. اما گویا این موضوع در لرستان مغفول مانده، لذا لازم است هم دستگاه‌های متولی و هم دستگاه‌های نظارتی موضوع مسئولیت‌های اجتماعی در اجرای پروژه‌ها را مد نظر قرار دهند.

دیدگاه‌ها  

#1 رسول 1402-06-12 12:26
ساختمان اداره پزشکی قانون را بردند در آخر خایدالو جنب کوهها ساختن جائیکه سربالایی است و حتی ماشین‌ها هم به سختی میرن بالا، درحالیکه افرادی با پزشکی قانونی سر و کار دارند که مشکل جسمی و تصادفی دارند و عقل حکم می‌کرد این ساختمان را جایی بسازند که دشت و هموار باشد بهترین مکان برای گسترش شهر جنوب خرم‌آباد است که دشت و هموار است الان اداراتی که در مرکز شهر با مشکل جا و ترافیک مواجه هستند را به بلوار بهارستان و گلدشت منتقل کنند که هموار است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا