یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حوادث رانندگی در محور‌های منتهی به پلدختر طی ۴۸ ساعت گذشته ۶ کشته و ۸ مجروح بر جای گذاشته است. این آمار وحشتناک طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه بر جای مانده است و این در حالی است که ۵ مورد فوتی ناشی از تصادفات جاده‌ای ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان پل‌دختر در محور ارتباطی پل‌دختر – خرم‌آباد جان خود را از دست داده‌اند.
روز دوشنبه واژگونی یک دستگاه سواری سمند در جاده خرم‌آباد به پل‌دختر محدوده چم مورت منجر به فوت یک نفر شده و ۲۴ ساعت بعد نیز در غروب روز سه‌شنبه تصادف خونینی دیگر در همین محور در محدوده روستای جلگه خلج منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.
شاید این حوادث جاده‌ای با این سطح تلفات طی ۴۸ ساعت در یکی از ممالک مترقی جهان به وقوع می‌پیوست منجر به استعفای برخی مقامات بلندپایه در این زمینه می‌شد اما اینجا ایران است و حوادث جاده‌ای مرگبار بسیار عادی شده و انگار باید آن را به راحت‌ترین شکل ممکن پذیرفت.
موضوع این حوادث جاده‌ای مرگبار طی ۴۸ ساعت گذشته زمانی تأمل‌برانگیز است که محور خرم‌آباد – پل‌دختر حالی که خود یکی از محور‌های حادثه‌ساز استان لرستان به شمار می‌رفت بر اثر سیل فروردین سال ۹۸ تخریب شده و عملاً به یکی از محور‌های ناایمن و حادثه‌خیز در سطح کشور مبدل شد.
با گذشت سه سال از سیل فروردین سال ۹۸ عملاً در این محور جز مشغول شدن پیمانکاران به حفر سه تونل در سه فاز از طرح، کاری عمده‌ای از پیش نرفته و نقاط مختلف این محور توانایی پذیرش حتی تردد خودروهای سبک را نیز نداشته و طی سه سال اخیر حوادث زیادی در این جاده به وقوع پیوسته و تصادفات متعددی در این محور طی سال‌های پس از سیل تاکنون منجر به فوت شده است.
بیشتر بخوانید:

حادثه تلخ رانندگی در محور خرم‌آباد- پلدختر۶ نفر فوتی و مصدوم داشت

اینکه آیا این حوادث تلخ جاده‌ای برخی را از خواب غفلت بیدار می‌کند در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما آنچه مردم انتظار دارند این است که به دور از هیاهو‌های پوچ، مسئولین شهرستان و استان، دولت را متوجه این وضعیت نابسامان پل‌دختر در حوزه راه کنند.
اینکه وزارت خانه در راستای تأمین اعتبار موردنیاز برای اجرایی کردن بازسازی جاده مذکور کار را به‌جایی رسانده که پیمانکار یکی از فاز‌ها به‌جای ادامه کار، تونل در دست ساختش را مسدود کرده و کارگاه را به دلیل عدم پرداخت مطالباتش تعطیل می‌کند و یا اینکه در فاز‌های دیگر کار به کندی پیش می‌رود و عملاً جاده به حال خود ر‌ها شده است شاید اگر در یکی از مناطق توسعه‌یافته کشور صورت می‌گرفت منجر به جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی از سوی نماینده آن حوزه در مجلس و تحت‌فشار قرار دادن وزارت خانه می‌شد، در برهه کنونی حداقل انتظار این است نماینده پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی از اختیارات قانونی خود در راستای استیفای حقوق مردمش استفاده کرده و وزیر را به‌واسطه مرگ موکلین خود در این محور حادثه‌خیز به‌ویژه مرگ ۵ فوتی دو حادثه ۴۸ ساعت گذشته محور خرم‌آباد – پل‌دختر به مجلس فرابخواند.
عباس دارایی/ بلوطستان


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


دیدگاه‌ها  

#1 بهروز 1401-02-07 13:46
واقعا جای تاسف داره خودروسازان خارجی حفظ جان مردم دراولویت اول تولیداتشان میباشداما خودروسازان ما نه کمیت مهمه نه کیفیت تنها کیفیت سوددهی بالا مدنظرشان میباشدجالبه چراقوه قضاییه وپلیس که وظیفه ذاتیش حفاظت جان شهروندان هست ورودپیدا نمیکنندچرا پلاک گزاری انجام میدهندودولت هم درعمل حفظ جان مردم یک ریالی برایش ارزش نداره ماشین پورش۲۰۰۷درکشوره ای همسایه عرب ۱۵۰ میلیون هست آنوقت ارابه مرگ پرایدنزدیک به ۲۰۰میلیون تومان
نقل قول کردن
#2 دریک 1401-02-07 14:15
علت تعطیلی پروژه راه خرم آباد چیست مقصر کیه مسئولین ارشد پاسخ گو باشن
نقل قول کردن
#3 کشوری 1401-02-07 14:41
جاده خرم‌آباد به پلدختر روزانه و اکثر اوقات تصادف دارد و تنها جاده‌ای است که در لرستان چهارخطه نشده است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا