یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

غلامرضا مصدق: بخشی از حامیان وطنی روسیه، مشعوف از حمله این کشور به اوکراین، حکم به پیروزی قطعی پوتین داده، آن‌چنان که گوئی نتیجه نهائی یک جنگ به سادگی در همان چند روز اول مشخص می‌شود‌ ؛ اما تاریخ در این مورد این قضاوت زودهنگام حکم دیگری می‌دهد. بهتر است زیاد دور نرفته از آغاز جنگ جهانی دوم سال ۱۹۳۹ (۸۳ سال پیش) تجارب جنگ‌های بزرگ قبلی را مرور کنیم.
آلمان با حملات برق‌آسا تمام اروپا به‌جز سوئیس، اسپانیا و پرتقال را تصرف كرد، ایتالیا متحد هیتلر كشور‌های شمال افریقا را، ژاپن دیگر متحد آلمان تمام جنوب شرق آسیا را تصرف كرد، بعد از ۷ سال نهایتاً هیتلر خودکشی كرد، موسولینی به دار آویخته شد و ژاپن بی‌قید و شرط تسلیم شد.
آمریكای قدر قدرت، از در جنگ با کشور جهان‌سومی ویتنام درآمد، بعد از ۲۰ سال با ۵۵ هزار کشته، آخرین نیرو‌هایش از پشت‌بام سفارتش در سایگون با بالگرد فرار کردند، نتیجه جنگ علاوه بر شکست خفت‌بار آمریکا، متحدشدن دو کشور ویتنام شمالی و جنوبی با هم بود.
اتحاد شوروی غول نظامی جهان، به کشور فقیر و عقب مانده افغانستان لشگر کشید، بعد از سال‌ها جنگ بی‌حاصل دست از پا درازتر عقب نشست. بی‌تردید شکست در افغانستان یکی از عوامل مهم فروپاشی آن امپراتوری عظیم بود.
صدام در سودای فتح سه‌روزه خوزستان و قد کشیدن در قامت قهرمان قادسیه، علی‌رغم حمایت‌های بی‌دریغ شرق کمونیست و غرب سرمایه‌داری در باتلاقی عمیق فرو رفت، بعد از ۸ سال با بجا گذاشتن کشوری ویران و ملتی خسته از جنگ بی‌هیچ دستاوردی از آن جنگ خارج شد، برای جبران شکست از ایران، کشور کوچک کویت را اشغال کرد، در پی این حماقت، آخرالامر در سوراخی دستگیر و به دار آویخته شد.
آمریکای درس نیاموخته از ویتنام، به افغانستان و عراق، جنگ‌زده، تحت تحریم و فقیر یورش برد، بعد از ۲۰ سال جنگ، تحمل هزاران کشته و زخمی و صرف ۷ هزار میلیارد دلار بی‌هیچ دستاوردی از هر دو کشور بخصوص افغانستان مفتضحانه عقب‌نشینی کرد.
عربستان بزرگ‌ترین انبار سلاح‌های پیشرفته جهان، با همراهی خیل متحدان تا بن دندان مسلح خود به یمن، فقیرترین کشور خاورمیانه با رؤیای جنگی آسان و حداکثر یک هفته‌ای حمله کرد، ۷ سال از شروع این جنگ گذشته نه تنها به هیچ نتیجه‌ای نرسیده، بماند که عربستان نمی‌داند چطور خود را از باتلاق یمن خارج کند.
شب دراز است و قلندر بیدار، بنابراین به دوستداران هیجان‌زده وطنی روسیه توصیه می‌کنم با غلبه بر هیجان ناشی از پیروزی‌های اولیه روسیه در اوکراین تا فصل پائیز که زمان شمارش جوجه‌هاست صبوری پیشه کرده و از برگزاری جشن زودهنگام پیروزی خودداری کنند و چه‌بسا لازم باشد برای روشن شدن نتیجه نهایی جنگ سال‌ها صبر کنند. از کجا معلوم جنگ روسیه با اوکراین سر پوتین را به باد ندهد؟ همان‌طور که سر هیتلر، موسولینی و صدام را به باد داد.
مشهور است که «جنگ‌ها را انسان‌های عجول آغاز می‌کنند و مردم صبور تبعات و مصیبت‌های آن را تحمل می‌کنند و آخرالامر این انسان‌ها و دولت‌های دور‌اندیش‌اند که با زیرکی تمام، میوه‌ها و ثمرات آن را به نفع خود برداشت می‌کنند.»

دیدگاه‌ها  

#1 مهاجر 1400-12-10 09:35
کاش این حامی وطنی اوکراین و آمریکا به جای ناراحتی و متلک پرانی به اونها که مشعوف هستن، بگید که چطور از میوه ها و ثمرات این جنگ به نفع استان و شهرمون برداشت کنیم...
والبته اگه خیلی سختته الان یه سری بزن به سفارت اکراین نیرو میخواد...
نقل قول کردن
#2 محمد 1400-12-10 11:44
ما هیچ وقت نباید اشغال کشور خودمان توسط شوروی به توپ بستن حرم امام رضا و کمک های این کشور به صدام رو فراموش کنیم. چه جوانانی از کشور خودمان که با میگ و سوخو تانک تی ۷۲ روسیه به شهادت رسیدند.
نقل قول کردن
#3 محمد 1400-12-10 14:24
نوشته این دوست عزیز راجع به نتیجه نهایی جنگ بسیار دقیق و حکیمانه است.
ممنونم.
نقل قول کردن
#4 عباس 1400-12-10 15:05
با تاسف موضع گیری مسئولین ایران در مسئله جنگ اوکراین بدور از هر گونه دوراندیشی و درایت سیاسی است،
قطع به یقین بدانید حتی در صورت پیروزی نهایی پوتین در جنگ و اشغال کامل اوکراین برنده نهایی این اتفاق روسیه نیست چون که اقتصاد نحیف روسیه تاب آوری چندانی در مقابل اجماع جهانی بر علیه خود را نخواهد داشت و این درس بزرگی است برای همه کشورهایی که می خواهند با تکیه بر پیشرفت های نظامی بقای خود را تضمین کنند .
فاعتبرو یا اولی الابصار
نقل قول کردن
#5 امیر 1400-12-10 17:32
به نقل از مهاجر:
کاش این حامی وطنی اوکراین و آمریکا به جای ناراحتی و متلک پرانی به اونها که مشعوف هستن، بگید که چطور از میوه ها و ثمرات این جنگ به نفع استان و شهرمون برداشت کنیم...
والبته اگه خیلی سختته الان یه سری بزن به سفارت اکراین نیرو میخواد...
شما که از حامیان پوتینی و نمیخوای واقعیت رو قبول کنی راه حل ارائه بده البته قبلش تاریخ بخون
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1400-12-10 18:57
افرین به جناب مصدق کاملا درست فرمودید.همین روسیه در حال حاضر هم اجازه صدور گاز ایران را به اروپا نمیدهد.نیروگاه بوشهر را با مخارجی به اندازه ساخت 10 نیروگاه به ایران تحمیل کرد.نیازی به یاداوری قراردادهای ننگین ترکمانچای و گلستان نیست چون همگی اگاهند.در برجام با کارت ایران در مقابل امریکا بازی میکند .تا حالا به چند کشور حمله کرده و سرزمین خودش را وسعت داده .به اسراییل در سوریه اجازه داده هر چقدر می تواند به مواضع ایران حمله کند.ما نمی گوییم امریکا خوب است و دیگران بد اما یقینا روسیه شریک مطمئنی برای کشور ما نیست.
نقل قول کردن
#7 محمدرضاساکی 1400-12-10 21:31
در جواب این همشهری باسوادمان آقای مصدق بايدعرض کنم مشعوفي عده ای ازمسولين که مدنظرشماست بسياربجاست ماچکارداريم روسیه پيروزشوديانشوده رچه باشددشمن دشمن ما دوست ماست هرچقدرمنافع غرب به سرکردگی امريکاي جنايتکارضربه بخوردوضعيف شوند به نفع ماست به هرصورت غربيهادراثراين جنگ هزینه گزافی متحمل میشوند که مااينرابه فال نیک میگیریم خداکندباجنگ يازلزله باسیل بخاریهای طبیعی غرب جنايتکارداعش پروربشدت آسیب ببيندحرف اصلی آنها که بقول شمامشعوفنداين است این اوکرايندخيلي به ماوسايرکشورهاي مسلمان بدستوامريکاضربه زدهرضربه ای که دولت وکشوران بخورد(نه مردم آن )ماخوشحال ميشويم
نقل قول کردن
#8 مهاجر 1400-12-10 22:03
به نقل از امیر:
به نقل از مهاجر:
کاش این حامی وطنی اوکراین و آمریکا به جای ناراحتی و متلک پرانی به اونها که مشعوف هستن، بگید که چطور از میوه ها و ثمرات این جنگ به نفع استان و شهرمون برداشت کنیم...
والبته اگه خیلی سختته الان یه سری بزن به سفارت اکراین نیرو میخواد...
شما که از حامیان پوتینی و نمیخوای واقعیت رو قبول کنی راه حل ارائه بده البته قبلش تاریخ بخون

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ما در اوکراین طرفدار توقف و خاتمه جنگ هستیم، گفتند: اما علاج بحران در صورتی ممکن است که ریشه‌های آن شناخته شود. ریشه بحران در اوکراین، سیاست‌های آمریکا و غرب است که باید آن را شناخت و بر اساس آن قضاوت و اقدام کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان عبرت‌های مهم از قضایای اوکراین، خاطرنشان کردند: عبرت اول برای همه دولت‌ها این است که پشتیبانی قدرت‌های غربی از کشورها و دولت‌های دست‌نشانده آنها یک سراب است و واقعیت ندارد.
و ...
نقل قول کردن
#9 البرزی 1400-12-10 22:13
با سلام در طول حکومت جمهوری اسلامی تبلیغات صحیح و درستی مبنی بر لزوم دفاع از مظلوم و نفی تجاوزگری مطرح و تبلیغ شده است ولی متاسفانه شاید بتوان موضع فعلی درقبال تجاوز روسیه را در تضاد با آن تبلیغات و مشی حکیمانه ارزیابی کرد که نهایتا موجب زیرسوال رفتن و ...... خواهد شد
نقل قول کردن
#10 پاکپور 1400-12-11 05:12
لطفا بفرمایید وظیفه انسانی و اسلامی ما در قبال تجاوز و سلطه گری چه میشود مگر نه اینکه ما سالهاست همیشه از مظلوم حمایت و ظالم را نفی کرده ایم .ظاهرا حالا متجاوزین به خوب و بد تبدیل می شوند مانند این که بگوییم قاتل خوب و بد یا جنایتکار خوب و بد و .... گذشت زمان مشخص خواهد کرد منافع ما در چه بوده و چه کرده ایم .
نقل قول کردن
#11 اکبر 1400-12-11 05:18
توجه داشته باشد که همه چیز ما بحث مادی نیست انسانیت ما دین ما شرافت ما به ما آموخته که فارغ از منفعت طلبی می بایست همیشه حامی مظلوم و رنجدیده باشیم و جلو متجاوز بایستیم .روسیه به چه حقی به خود اجازه تجاوز به مرزهای سرزمینی کشور دیگری می دهد کشور ما در قبال تجاوز صدام چه گفتمانی داشت و چقدر به مساله تجاوز به دید بدی نگاه می کرد حالا چگونه از متجاوز حمایت می کند ؟!!!!!!
نقل قول کردن
#12 ع.بیروضمن 1400-12-11 13:29
بنظرمیرسدپوتین. سرمست ازاشغال اوکراین در سریعترین زمان،اکنون قافیه را باخته ودرباتلاق مقاومت دولت و مردم اکراین گیرکرده ومحاسباتش اشتباه از آب درآمده وازطرفی دزدان غرب وامریکاافتاده تاهرچه بیشتراقتصادش ضعیف وغرورکاذب پوتین بشکند.سیاست ایران باید درقبال روسیه رعایت حسن همجواری دوری از حمایت مستقیم باشدوگفت که مارا به خیرتوامید نیست شرمرسان.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا