یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجید از کفترباز‌های حرفه‌ای محله بود، محله‌ای فقیرنشین با آدم‌های عجیب. مجید دست بزن داشت، برای خودش دم و دستگاهی داشت با این که هنوز خیلی جوان بود.
صغرا هم از زنان شلیته و پتیاره هم‌محلی مجید بود، زن و مرد سرش نمی‌شد. با هر کسی دعوا می‌کرد سریع می‌رفت سراغ تمبان طرف، فرق نمی‌کرد زن باشه یا مرد تا تمبان طرف را نمی‌کند ولی کن نبود.
اما در عین حال سیاست‌باز خوبی بود، با یک نگاه کفتر را در آسمان شکار و با یک شوت آن را روی دیوار خانه‌اش می‌نشاند.
 
صغرا دختری زیبا روی داشت به نام کبری، قشنگ بود ولی از یک پا می‌لنگید. به همین خاطر کسی به خواستگاری‌اش نمی‌آمد.
کبری هر چی سحر و جادو هم کرد کارساز نشد که نشد.
تا اینجای قصه را داشته باشید تا بگویم حکایت لمپن و سیاست کاربردش در این فقره چیست!
می‌گویند سیاست پدر و مادر ندارد اما من بر این باورم که سیاست مادر دارد ولی برای معرفی پدرش باید کمی محتاطانه به موضوع نگاه کرد.
معمولاً لمپن‌ها زاییده این مادر بی‌پدر هستند، چون برای یک لمپن فرقی ندارد که چه چیز و چه کسی را تأیید یا تکذیب می‌کند، آنچه و آن کس که به او نفع می‌رساند خوب است.
خوب حالا چه ارتباطی بین مجید، صغرا و سیاست و لمپن وجود داره که این موضوع را به هم گره می‌دهد.
نتیجه این بود که صغرا با سیاست کبری دختر لنگش را عروس مجید کرد.
مجید شد پوستر چسبان و جارچی یک آدم صاحب قدرت و خودش شد صاحب دم دستگاه بزرگی که تعیین و تکلیف می‌کرد کی کجا باشد و کی نباشد.
معمولاً لمپن‌ها به طبقه خاصی وابسته نیستند.
این روز‌ها باید بیشتر مواظب آقا مجید و صغرا‌های سیاست باشیم، مجید دیگر آن مرد کفترباز نبود، چون با دست‌پاچگی سیاسی او را درگیر یک رفاقت لمپنی کرده بودند. آنان یاد گرفته بودند صدای این ساز را چطور برای خودشان کوک کنند.
هر یک از ما می‌تواند یک مجید یا صغرا در عالم سیاست باشد برای جار زدن منافع یک دسته و گروه.
 
 
 
عبدالرضا شهبازی

دیدگاه‌ها  

#1 عباس 1400-11-12 10:55
متن به شدت مبهم بود در بیان نظرات محافظه کاریبرای اجازه انتشار گرفتن خوبه ولی نه اونقدر که نه خود نویسنده بدونه چی نوشته نه مخاطب و نه.....
نقل قول کردن
#2 سیدنصیر 1400-11-12 13:29
اخرش مشخص نشد منظورت چی بود 1)اولا کفتربازی فقط مختص به شهر نبوده ونیست ودر روستاها هم کفترباز وجود داره واینقدر این شهر وشهروندفلک زده اش که مهدمدنیت وشهروندی بوده وخواهد بود را با ابن واژه ها منکوب نکنید
2)ثانیا واژه سیاست بازی افراطی که امروز شاهد ان هستیم افرادمسبوق به شهرنشینی درآن نقشی ندارند وطایفه گراها وتمامیت خواهان که فقط افراد روستای ده کپری خود را میبینندبیشتر به ان دامن زده اند به این موضوعات .
نقل قول کردن
#3 سیدنصیر 1400-11-12 13:30
3)مردم قدیمی خرم اباد با همان سیستم وتراکم جمعیت قرن ها با صلح وارامش وبدون تعرض به یکدیگر وخدمات رسانی به کل مردم استان درحال زندگی بوده وهستند واین صفات ناپسند به مردم متمدن شهری که مهد علم وزهد وتقوی و.بوده اند نمیچسبد.اگرهم مردان گرد وگردن کشی هم بوده اندکه همواره هستند درراستای ناموس پرستی و ستاندن حق مظلوم از ظالم نیروی خودرابه کار گرفته اند ولاغیر....زنان مومنه وعفیفه وپاکدامن که به تاسی از بی بی فاطمه زهرا دراین شهر به راستی ودرستی زیسته انددراین شهر هزاران هزار نمونه دارنددربین خاندان های با اصالت قدیمی شهرکهن خرم اباد که در دامان خود مردان بزرگی را تحویل جامعه داده اند که علما وشهدا وخیرین و.ازاین دس پرورده های این گونه بانوان مکرمه بوده وهستند.
نقل قول کردن
#4 حسین 1400-11-13 13:24
واقعا مطلب گنگ و مبهم بود و نمی دونم منظورتون با کی و چیه...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا