یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

✍️ شهرام شرفی/ یافته:  برخی دوستان و آشنایان جناب آقای امین مرادی‌نژاد، نیروی پرتلاشی که چندی پیش در آزادراه خرم‌آباد به پل زال به علت بارش‌های جوی و ریزش کوه مفقود شد، مطرح کردند که:
 1ـ توقع دارند تلاش‌های امدادی برای پیدا کردن وی با معیار افزایش و ارتقای تجهیزات مربوطه، تداوم داشته باشد. در چنین مواقعی می‌بایست تجهیزات جستجو را ارتقاء داد. 
 
2ـ توقع می‌رود موضوع، همچنان اهمیت رسانه‌ای خود را حفظ کند؛ زیرا خانواده آقای مرادی‌نژاد که متأهل هم است، شبانه‌روزی منتظر پیدا شدن وی هستند. 
 
3ـ موضوع مورد بررسی قرار بگیرد مبنی بر اینکه اگر نقاط کوهپایه‌ای و کوهستانی آزادراه خرم‌آباد به پل‌زال دارای دیوار بتنی کافی برای مهار ریزش سنگ‌های کوهپایه و کوه باشند آیا در کاهش خسارت‌های احتمالی ناشی از بارش‌های جوی، اثرگذار خواهد بود؟
به‌ویژه این مسئله مورد سنجش و پایش قرار گیرد که در محل سانحه و ریزش سنگ‌های کوه، آیا تهمیدات عمرانی زیرساختی و حفاظتی کافی وجود داشته است یا خیر؟ 
 
4ـ توقع می‌رود از مدیریت محترم بحران استانداری لرستان و معاونت محترم عمرانی استانداری لرستان، موضوع بند 3 را با تشکیل یک کمیته متشکل از متخصصان عمرانی، مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد؛ زیرا بخشی از مدیریت بحران، مدیریت پیشابحران است؛ به این معنی که برای آینده بایستی، تمهیدات و تدابیر پیشگیرانه، تصویب و به‌صورت لازم‌الاجرا، توسط پیمانکار مربوطه در یک مدت زمان معین و مشخص، اجرا شوند.
 
مدیریت پیشابحران با رویکرد تلاش برای پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث و سوانح مشابه در آینده، بخش عمده‌ی مدیریت بحران است. 
 
بدیهی است دادستان محترم نیز به‌عنوان مدعی‌العموم می‌تواند به نمایندگی از جامعه و افکار عمومی، عوامل و متغیرهای محیطی و مکانی مفقود شدن جناب آقای مرادی‌نژاد را مورد ارزیابی و سنجش، قرار دهد.
 
به عبارت دقیق‌تر، چقدر از سانحه ریزش کوه و سقوط احتمالی فرد و خودروی وی در رودخانه، قابل پیش‌بینی و پیشگیری بوده است؟ و چقدر یا چند درصد از سانحه (یا حادثه)، قابل پیش‌بینی یا قابل پیشگیری نبوده است؟

دیدگاه‌ها  

#1 مرادی نژاد 1400-11-01 20:09
سلام خواهش میکنم هیچ خبر یا حرف یا خواسته و مطالبه ای از طرف خانواده مرحوم مردای نژاد نشر ندهید ما عزادار هستیم و کسانی که به اسم خانواده با خبرگزاری ها مصاحبه می‌کنند یا تقاضا ی نشر مطلبی دارند از دشمنان خانواده مرادی هستند و هدف سیاسی دارند لطفا شما بر این موج سوار نشوید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا