یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 ۱۹ آذرماه سال جاری سید ابراهیم رئیسی و چند تن از وزرا و مسئولان به لرستان سفر کردند. هدف این گونه سفر‌ها بررسی معضلات و مشکلات مردم از نزدیک و دستور حل آن‌ها می‌باشد.

 

در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به لرستان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم مناطق سیل‌زده و کشاورزان خسارت‌دیده از خشک‌سالی، ‌امهال تسهیلات بود و این خواسته بحق مردم از طرف رسانه‌ها و مسئولان به‌عنوان یک مطالبه در شورای اداری مطرح شد. حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری به درخواست استمهال وام‌های سیل‌زدگان را خواسته به حقی دانست و گفت: ما باید مشکل مردم را حل کنیم و در این زمینه باید به کسانی که توانایی ندارند مهلت داده شود.
 
این روز‌ها اگر پای درد دل سیل‌زدگان که توان بازپرداخت اقساط بانکی را ندارند بنشینی نخستین موضوعی كه آن‌ها از دولت و مسئولان مطالبه می‌كنند، ‌امهال وام‌هایشان است. با توجه به بیکاری و مشکلات اقتصادی حادث شده از بیماری کرونا و بی‌بضاعتی و آثار ناشی از تورم در معیشت مردم، افرادی که هم اکنون توان بازپرداخت تسهیلات را نداشته با شنیدن خبر ‌امهال تسهیلات سیل‌زدگان از زبان رئیس‌جمهور نفس راحتی کشیدند اما این روز‌ها از سوی برخی بانك‌ها فشار مضاعف و پیامك‌هایی مبنی بر یادآوری اقساط معوق، مسدود کردن حساب و... ارسال می‌شود كه سیل‌زدگان را می‌آزارد.
 
رئیس‌جمهور در پایان سفر به لرستان در جلسه شورای اداری استان موافقت خود را با ‌امهال تسهیلات سیل‌زدگان به‌صورت شفاهی اعلام کردند که در این رابطه هنوز بخشنامه‌ای به بانک‌ها ابلاغ نشده و این اتفاق نیفتاده است و برای عملی شدن باید به شورای پول برود و به‌صورت بخشنامه به بانک‌ها ابلاغ شود که تحقق این امر به جد نیازمند پیگیری نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه، استاندار و معاونین، مجمع نمایندگان استان لرستان و... است تا به سرانجام برسد و شهروندان سیل‌زده انتظار دارند مسئولان پیگیر مصوبه ‌امهال این تسهیلات باشند و استاندار به بانک‌های عامل دستور دهند تا ارسال بخشنامه ‌امهال وام‌ها، نسبت به دریافت معوقات بانکی سیل‌زدگان هیچ اقدامی ننمایند.
 
مجتبی پسند

دیدگاه‌ها  

#1 رضا-س 1400-09-29 07:32
خیلی چیزها را به صورت شفاهی گفتند و رفتند ازجمله امروز مهلت 10 روزه اعلام برنامه زمان بندی احداث راه آهن دورود خرم آباد پلدختر اندیمشک است.حالا ببینیم تا آخر هفته اعلام می کنند یا خبر ؟ البته امهال وام های مردم محروم از نان شب هم واجب تر است که باید ابلاغ شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا