یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی/ یافته:اخبار انتصابات، بخشی از خبرها هستند.
نکته‌‌‌‌ی مهم این است که خبر باید معتبر و موثق از نوع «حتمی» باشد.
 
به‌ویژه اخبار انتصابات در هر اداره یا سازمانی اگر حالت قطعیت به نقل از روابط عمومی آن اداره پیدا می‌کنند آنگاه خبر حتمی و قطعی انتصاب محسوب می‌شوند.
 
در اخبار مربوط به انتصابات به دلیل اینکه اسم اشخاص و افراد به میان آورده می‌شود می‌بایست دقت مضاعف کرد؛ به این معنی که حتمی، خبر حالت قطعیت رسمی پیدا کند و بعد منتشر شود.
 
زیرا گاهی اسم آوردن قطعی از افراد بدون اینکه هنوز سازمان یا اداره یا نهاد مربوطه، آن اسم را به صورت رسمی تأیید کند ممکن است موقعیت شخصیتی آن فرد را خراب کند و به این ترتیب وجهه فرد در جامعه، تخریب شود که در تناسب با برخی اصول انسانی نیست.
 
به هر روی، گاهی اوقات اطلاعات موثق غیررسمی به ما می‌رسد مبنی بر اینکه قرار است فلان شخص در جایگاه  فلان منصب مدیریتی منصوب شود و ما نیز براساس این داده‌ها و اطلاعات رسیده از نوع غیررسمی، با انتصاب احتمالی آن شخص، موافق یا مخالف هستیم.
 
در چنین حالتی بهتر آن است در متن مطلب از واژه‌هایی همچون: شنیده می‌شود، حدس زده می‌شود، گمان می‌رود، احتمال دارد یا به احتمال فراوان، استفاده کرد و اینگونه نوشت که: «براساس داده‌ها و اطلاعات غیررسمی اما موثق و معتبر، احتمال دارد/ یا به احتمال فراوان... (ذکر اسم شخص) به عنوان مدیر، معاون، رئیس سازمان (هر منصبی که مدنظر است) منصوب شود».
 
روی دیگر سکه آن است که بخواهیم خبر انتصاب قطعی منتشر کنیم (از نوع منصوب شد) که در این صورت همانگونه که در آغاز این نوشتار توضیح داده شد بهتر است ابتدا «صحت و درستی» محتوای خبر را از روابط عمومی سازمان، نهاد یا اداره مربوطه، جویا شد و سپس، به نقل از آن منبع (روابط عمومی) و البته تکمیل‌تر و جامع‌تر نوشت:«... (اسم شخص) به عنوان... (نام جایگاه مدیریتی مربوطه) منصوب شد...».
 
روشن است که بین اصطلاح و گزاره‌ی «احتمال دارد منصوب شود» و خبر قطعی از نوع «منصوب شد»، تفاوت هست.

دیدگاه‌ها  

#1 بازگیر 1400-08-02 21:06
با استخدامات طایفه‌ای و ایلیاتی و عشیره‌ای مخالفت شود آزمون استخدامی زیر نظر سازمان سنجش برگزار شود و بهترین ها استخدام شوند
نقل قول کردن
#2 ج 1400-08-03 10:08
چهار انتصاب قطعی در استانداری صورت گرفت
نقل قول کردن
#3 فرهاد 1400-08-03 15:18
کاش سوابق افراد در سمتهای پیشین بررسی میگردید و با توجه به کارنامه اشخاص انتصاب صورت میگرفت، امروزه مهمترین و اصلی ترین موضوع استان اقتصادی و عمرانی هستش ، خیلی باید دقت میشد برای انتصاب در این حوزه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا