یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در زمان جنگ تحمیلی، یکی از اهداف رژیم صدام از بین بردن منابع اقتصادی کشورمان بود.
به همین منظور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لرستان اقدام به راه‌اندازی یگان پدافند هوایی از بین نیروهای جوان و زبده نمود. با این کار، اکثر منابع اقتصادی مانند تلمبه‌خانه‌های نفتی و دیگر نقاط مهم را پوشش امنیتی و دفاعی داده بود.
مسئولیت ایجاد و راه‌اندازی گردان پدافند و ضدهوایی  رزمندگان لرستان بر عهده‌ی آقای نصرالله توکل بود. تشکیل گردان با همکاری فرمانده وقت سپاه لرستان زنده‌یاد محمد کریم محسنی و شهید نعمت‌الله سعیدی انجام گرفت.




یگان پدافند هوایی توانست بارها حملات هواپیماهای جنگی دشمن را دفع کند و ماموریت‌های محوله را به خوبی انجام دهد.
نگارنده در آن زمان مسئولیت یکی از توپ‌های ضدهوایی را بر عهده داشتم. فصل بهار سال ۱۳۶۱ بود که یک فروند میگ ۲۹ قصد بمباران مراکز نفتی (تلمبه‌خانه) جنوب شهر خرم‌آباد را داشت. آن زمان من به همراه سه تن از برادران پاسدار به نام‌های سرهنگ محمود علی‌پناه، سرهنگ سیدنورالدین موسوی و پاسدار جانباز حاج مریدعلی پاپی‌زاده در آن مقر به عنوان گردان ضد هوایی حضور داشتیم.
دقیقا وقت اذان ظهر بود. برادران وضو گرفته و آماده شده بودند برای اقامه نماز ... یک لحظه به آسمان نگاه کردم و ناگهان دیدم هواپیمای میگ ۲۹ ارتش عراق در سطح بسیار پایین و با سرعت بالا به سمت تاسیسات نفتی خرم‌آباد می‌رود.
فاصله‌اش بسیار نزدیک بود به طوری که فرصت نشد پوتین‌هایم را پا کنم و حتی همرزمانم را خبر نمایم. سریع خود را به توپ ضدهوایی رساندم. هدف‌گیری و شروع به تیراندازی به هواپیمای جنگی دشمن کردم که به لطف خدا تیرها به هواپیما اصابت نمود و هواپیما آتش گرفت.
همرزمانم با صدای بلند تکبیرگویان گفتند هواپیما آتش گرفت و یک ساعت بعد اطلاع یافتیم هواپیمای مهاجم عراقی حوالی شهر پلدختر سقوط کرده است.
خلبان پایش شکسته بود و توسط مردم منطقه تحویل نیروهای امنیتی شد.
 



سرهنگ پاسدار: علی‌اصغر بهرامی

دیدگاه‌ها  

#1 مهراد 1400-06-30 20:21
واقعا باعث افتخار است که هم استانی ها ی غیوری داشتیم که در طول زمان باعث سرافرای ایران عزیز شدند
نقل قول کردن
#2 س.ز 1400-06-31 17:03
درود بر پیشکسوت جهاد و شهادت سرهنگ پاسدار بهرامی
نقل قول کردن
#3 ح.ز 1400-06-31 17:43
سلام و درود بر همه پاسداران عرصه جهاد و شهادت بویژه سردار عزیز جناب اصغر بهرامی ... باعث افتخارید
نقل قول کردن
#4 مهراب .ب 1400-08-13 17:38
درود بر همه ی سربازان وطن .و خصوصا سرهنگ بهرامی که شجاعانه جنگیدن .مهراب .
نقل قول کردن
#5 سالاری 1400-08-14 19:25
خدا عزتتون بده
شما و همه همرزمان بزرگوارتون رو
باعث افتخار و سر بلندی شهر ما شدید
نقل قول کردن
#6 حمید حسینی 1400-08-16 00:47
دورود بر مردان نیک روزگار دورد بر شما که صادقانه جنگیدید و دورود به سرهنگ بهرامی مرد خاکی و بی ریا شما باعث افتخار شهر هستیت و نمونه یه پاسدار واقعی هستیت .انشالله همیشه موفق باشید
نقل قول کردن
#7 محمود براتی پور 1400-08-21 20:16
درود بر غیور مرد بزرگ جناب سرهنگ اصغر بهرامی، فرزند راستین خاک پاک خرم اباد لرستان که از اولین روزهای انقلاب در سنگر مبارزه فداکاریهای بسیار کردند.
فراموش نکنیم در حادثه سقوط هوا پیمای تگ توپولوف مسافربری تهران خر م اباد جعبه سیاه آن پس از تلاش‌های فراوان توسط سرهنگ اصغر بهرامی پیدا گردید که در روزنامه های سراسر کشور بازتاب گسترده ای داشت.
با آرزوی سلامت و موفقیت برای این دوست گرامی.
نقل قول کردن
#8 م. ب 1400-08-22 00:07
درود بر جناب سرهنگ اصغر بهرامی
که همچون بیژن فرزند گیو که در افسانه‌های شاهنامه در تیر اندازی همتا نداشت با شجاعت و دلاوری پیشرفته ترین هواپیماهای رژیم بعثی عراق را در سال 61 سرنگون کردند.
نقل قول کردن
#9 فرامرز احمدی 1400-09-24 05:18
سلام خسته نباشید من خود در پدافند تلمبه خانه تنگ فنی خدمت میکردم و در ۱۳۶۵ و ۱۳۶۶ هواپیمای میگ ۲۹ سرنگون کردیم و خلبان ما دستگیر کردیم چون خلبان وقتی از هواپیما پرید بیرون چون ارتفاع کم بود هر دو پای خلبان شکسته بود و خودمان به پل دختر تحویل دادیم و خودم هم در بمباران هوای تلمبه خانه تنگ فنی مجروح شدم و در بیمارستان شرکت نفت تهران بستری بودم....
نقل قول کردن
#10 بابک عربان 1402-08-15 12:06
سلام و دورود خداوند بر شما
نقل قول کردن
#11 فرامرز احمدی 1402-10-19 00:01
سلام دورد فراوان به شهیدان و جانبازان ورزمنداگان. من درزمان جنگ در سال 1365ت1366 در تلمبه خانه تنگ فنی در پدافند375لشکر زرهی قزوین سرباز بودم ولشکر پدافند هوای مراغه که توپ 23 در اطراف تلمبه خانه قرار گرفته بود. در همان دور یک فروند میگ 29 س هواپیمای دشمن که میگ 29 سرنگون کردیم. و بعد چند بار که تلمبه خانه بمباران کردن در روز 1366/7/18ساعت یک بعد ظهر پنج نفر از سربازان پدافند شهید شدن و من هم مجروح شدید شدم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا