یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی/ یافته: یکی از مطالبات شهروندی از شورای اسلامی شهر خرم‌آباد این است که شورا تلاش کند یک زمین مناسب برای آرامستان جدید شهر خرم‌آباد، پیدا و فراهم کند.
متأسفانه در وضعیت فعلی، به اندازه کافی ظرفیت آرامستان خضر و صالحین، تکمیل شده است و مرکز استان لرستان با جمعیت بیش از 400 هزار نفر، نیازمند تلاش برای پیدا کردن یک زمین جدید و متناسب با استانداردها و شاخص‌های یک آرامستان است.
در آینده نزدیک، احتمال دارد ما به عنوان مرکزنشینان استان لرستان با بحران مکان و جا در شهر خرم‌آباد برای آرامستان روبه‌رو بشویم و به همین علت از همین الان با رویکرد مدیریت پیشابحران و براساس آینده‌نگری، بایستی شورای شهر خرم‌آباد، فرمانداری مرکز استان، راه و شهرسازی و استانداری، فکری اساسی انجام بدهند و از همین الان، پیگیری‌های لازم، کافی و مستمر توسط شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، کلید خورده و انجام شود.
بدین روی، از رئیس محترم شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، رضا بیرانوند و نائب رئیس محترم شورا، مجید دریکوند، تقاضا دارم دستورات لازم را برای پیگیری و اجرایی شدن این مطالبه‌ی مهم شهروندی، صادر فرمایند.
ناگفته پیداست در بحث مدیریت بحران، سه مرحله وجود دارد: مدیریت پیشابحران، مدیریت حین بحران و مدیریت پسابحران.
به اعتقاد بنده، مهم‌ترین مرحله هم همان مدیریت پیشابحران است. ما براساس تحلیل و سنجش وضع موجود می‌بایست یک نوع آینده‌نگری و آینده‌پژوهشی در تصمیمات، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های مختلف از جمله حوزه‌های کاری مدیریت شهری و شهرداری داشته باشیم.
ما نیاز داریم که براساس آینده‌بینی و آینده‌پژوهشی، وضعیت 30 تا 50 سال آینده را برای مدیریت شهری خرم‌آباد، تحلیل و ارزیابی کنیم.
بر همین اساس، باتوجه به وضعیت فعلی آرامستان اصلی شهر خرم‌آباد، شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و شهردار این شهر، از همین الان بایستی پیگیری‌های لازم را برای درنظر گرفتن یک زمین جدید و متناسب با تعداد جمعیت شهرستان، برای ایجاد یک آرامستان استاندارد، انجام بدهند.

خیابان‌های قطعات انتهایی قبرستان صالحین خرم‌آباد آسفالت شد+ تصاوير

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1400-06-28 12:42
خرم آباد تنها مرکز استانی است که در ان اجباری به
احداث قبرهای دوطبقه نیست. اگر اجرای قبرهای
دوطبقه شرط صدور جواز دفن شود مشکل قبر ودفن
حل خواهد شد. البته اگر مافیای قبر بزارد......
یا علی.
نقل قول کردن
#2 AMIN 1400-06-28 13:09
آقا جمعیت این شهر بیش از هشتصد هزار نفره
نقل قول کردن
#3 پسر لر 1400-06-28 13:15
همونطور که تمام ادارات و امکانات رو بردن شمال شهر ساختن آرامستان هم صدقه سری خودشون ببرن شمال شهر جنوب شهر نیازی به آرامستان ندارد
نقل قول کردن
#4 بهاروند 1400-06-28 14:41
تمام ادارات خب شمال شهرن حالاارامستانم ببرن شمال شهر خواهشا
نقل قول کردن
#5 دلسوز 1400-06-28 15:42
يك سايت زمين با وسعت بالا درروستاي بليلوند موردنظر سازمان آرامستان ها بود كه به دليل وجود معارضين محلي وكوتاهي شهرداري بلا تكليف است لازم است شوراي شهر اقدامات لازم راانجام دهد زمين فوق به دليل نزديك به شهر وهمجنين وسعت زياد جوابكوي ايندكان خواهدبود
نقل قول کردن
#6 مهدی 1400-06-28 19:32
این شهر به هیچ عنوان گنجایش جمعیت فعلی رو نداره
نقل قول کردن
#7 محمد 1400-06-28 19:54
این قبر فروشی هم یه معضلیه برا خودش
نقل قول کردن
#8 سیدالموسوی 1400-06-29 10:26
سلام .... لطفاجلوی قبرفروشی خانوادگی ودلادلی در این وضعیت اسفناک کمبود قبرستان را بگیرید...دلالان قبر ازهیچ به ثروت هنگفت رسیده اند وخودرو شاسی بلند سوار میشوند....هرفرد متمکنی 250مترمربه قبرستان خریداری کرده اند ویک قبرداخلش گذاشته وبا احتکارقبر مردم رابامضیقه قبر مواجه کرده اند....اگرهم میخواهید اموات خانواده ای در کنار هم باشند جای سه قبر سه طبقه کفایت میکند باحداکثر10مترمر بع نه 250متر مربع همچون جهت پدر مسولین تراز اول استانی که250مترمربع برای پدرش جا اشغال کرده است .....اصلا کجامعلوم که فرزندان ونوه های ان مرحوم در ده های اتی در شهرهای دیگروحتی خارج از کشورمهاجرت نکنندواصلا ان فضا بلا استفاده بماند ...البته که مقصر صددرصدی فقط مدیریت شهرداری است وبس....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا