یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این روز‌ها لرستان محروم هم متأثر از تغییراتی که در سطح کلان در حال رخ دادن است، در انتظار تغییر و تحولی جدی برای رفع موانع و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت می‌باشد.
بی‌گمان محرومیت و فلاکت استان لرستان در شاخص‌هایی که هرازگاهی اعلام می‌شود، مبرهن و آشکار است، اما گفته‌های دکتر رئیسی مبنی بر توجه ویژه به لرستان و تشکیل استانداری ویژه خود گواهی بر عقب‌افتادگی این استان و نیز درک درست و دقیق رئیس‌جمهور دولت سیزدهم از شرایط فعلی لرستان است.
 این روز‌ها بحث داغ انتخاب و انتصاب استاندار لرستان به‌عنوان نخستین گام برای آغازی دوباره، مطرح می‌باشد که بیان نکاتی در این رابطه می‌تواند این گام بلند را با امید و حصول نتایج مثبت همراه سازد.
اگر بخواهیم به گذشته و چگونگی انتصاب استانداران در دولت‌های گذشته نقبی بزنیم متأسفانه آنچه هویدا و آشکار می‌باشد بعضاً انتصاب‌ها در سایه سهم خواهی برخی نمایندگان مجلس و عدم اتفاق‌نظر بر انتصاب استانداری کارآمد و در حد و اندازه محرومیت‌های لرستان و نیز بر مبنای سفارشات بیرون از استان و در نهایت تحمیل گزینه‌های ضعیف شکل گرفته است.
قطعاً یکی از نقاط ضعف دولت گذشته عدم استقلال کافی در انتصاب مدیران بود تا جایی که دولت در انتصاب مدیرانی پایینی هم اختیار کامل نداشت که رئیس دولت سیزدهم چنانچه می‌خواهد توفیق کسب نماید و مردم تغییرات را لمس نمایند سزاوار است از نقاط ضعف و قوت دولت قبل برای شروعی‌امید بخش و مثمر ثمر درس بگیرد، زیرا مردم عملکرد منفی و مثبت مدیران را به پای دولت می‌نویسند و کسی از نمایندگان در چرایی نتیجه منفی انتصابات احوالپرسی نخواهد کرد.
جناب رئیس جمهور محترم از تشکیل استانداری ویژه در لرستان خبر دادند که این نگاه ویژه جای قدردانی دارد، اما نیاز امروز لرستان بیش از آنکه تشکیل استانداری ویژه باشد، انتصاب استانداری شاخص، توانمند، کارآزموده و مجرب می‌باشد که بتواند با نگاهی عدالت محور درد‌های لرستان را شناسایی و با تشکیل تیمی قوی نسبت به رفع مشکلات و تدوین برنامه‌های اساسی برای توسعه و پیشرفت لرستان اقدام نماید، کما اینکه تشکیل استانداری ویژه در کنار انتصاب استانداری ضعیف و سفارشی تنها یک عنوان فانتزی است و قطعاً راه به جایی نخواهد برد و سرنوشت برخی شهر‌ها که عنوان فرمانداری ویژه را یدک می‌کشند دلیلی بر این ادعاست.
در دولت جدید و آنچه باید مد نظر قرار گیرد اختصاص بودجه پایدار و کارگشا، توسعه زیرساخت‌ها، جذب سرمایه‌گذاری‌ها، صنعت توریسم و... مدنظر باشد که تحقق مطالبات به‌حق مردم لرستان در گرو انتصاب نماینده اجرایی شاخص و کارآمد برای دولت در این استان می‌باشد.
درست یا غلط، اما مجمع نمایندگان لرستان باید برای انتصاب استاندار نظر دهند و تصمیم بگیرند که در این رابطه نیز نمایندگان محترم لرستان در مجلس شورای اسلامی قطعاً می‌دانند شرایط امروز لرستان با آنچه مدنظر می‌باشد فاصله بسیاری دارد و اگر چنانچه بخواهند با نگاه‌های شخصی و قومی و قبیله‌ای و یا بر اساس سهم خواهی برای انتصاب عالی‌ترین مقام اجرایی استان تصمیم بگیرند مردم در آینده ایشان را نخواهند بخشید. امروز روز آزمون مجمع نمایندگان لرستان است که بتوانند استانداری شاخص و حتی در قد و قواره یک وزیر به دولت معرفی نمایند.
امروز زمانی برای آزمون‌وخطا نیست و ‌امیدواریم کسانی که هم که از درون استان در حال رایزنی برای نشستن بر این صندلی می‌باشند به حرمت این مردم دست از خواسته‌های خود بردارند و برای انتصاب استانداری شاخص، دولت و مجمع نمایندگان لرستان را همراهی نمایند.
کلام آخر؛ امروز زمانی برای فرصت سوزی نیست، لرستان استانداری متعهد، مجرب و کارآزموده می‌خواهد و در این خصوص نقش وزارت کشور و شخص رئیس‌جمهور محترم برای تحقق شعار‌ها غیرقابل انکار است و نمایندگان لرستان نیز فکر و اندیشه و اتفاق‌نظر خود را بدون توجه به شاخصه‌های بومی و غیربومی بر انتصاب استانداری شاخص و توانمند بگذارند.
 
عباس شاه علی

دیدگاه‌ها  

#1 وحید 1400-06-13 12:00
آگاه باشیم این راهم به اراک ندهیم
نقل قول کردن
#2 Armin 1400-06-13 12:34
خواهشاً طرفداران و فک و فامیل های آقایان ... دست از سر این قسمت کامنت های یافته بردارید!!! لرستانی که امروز عقب افتاده است نتیجه ی رای های طایفه ای و فله ای و به صرف شام خوردن پدر ما رو درآورده! بسه دیگه :zzz
نقل قول کردن
#3 لرستانی 1400-06-13 15:11
باسلام. مطلب بجا و قابل توجه ای بود.
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1400-06-14 07:54
بر خلاف نظر نماینده محترم ولی فقیه در لرستان که اعلام کرده بودن لرستان نیاز به استاندار ویژه دارد این لیستی که برای لرستان اعلام شده هیچکدام از گزینه ها سوابق کارهای اجرایی بزرگ را در حد حتی رئیس یک اداره هم ندارند فقط حامد ویسکرمی مدیر کار و امور اجتماعی یک استان بوده.بقیه دارای سوابق بسیار ضعیف هستند حتی وزرای اقای رئیس جمهور هم چندان قوی نیستند چه برسد به استانداران.
نقل قول کردن
#5 فرزاد 1400-06-14 12:09
کاش میشد دکتر دهمرده دوباره به لرستان برگرده...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا