یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به لطفِ برخی انتصاب‌های توصیه‌ای در لایه‌های مختلفِ اجرایی استان و عدم قرار گرفتن مدیرانی از جنسِ تخصص و برنامه در رأس تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مسائل مختلف، لرستان در چهار سال اخیر همواره در صدرِ آمارِ مفلوک‌ترین، بیکارترین و گران‌ترین استان‌های کشور بوده و شوربختانه ارائه این آمار‌ها از سوی مراجع رسمی، موجب هیچ‌گونه جنب و جوشی در جهت رفعِ مشکلات از سوی متولیان امر نشده است.
اغراق نیست اگر با کمی تفحص در مدیریت موفق برخی پروژه‌ها و صنایع بزرگِ سطح کشور و حتی خارج از کشور، لرستان را استانی و مدیر پرور بدانیم، گرچه باکمال تأسف معمولاً میوه‌ی این استعداد ذاتی را مردمِ سایر استان‌ها که دارایی فضایی آماده برای شکوفایی افراد دارند چیده و میل کرده‌اند!



اسفناک‌تر آنکه هرچه بیشتر پشتِ صنایع و پروژه‌های عمرانی این استان به‌واسطه‌ی همین انتصاب‌های اغلب سیاست‌زده و توصیه‌ای به خاک مالیده می‌شود، از آن طرف دیوارِ حاشا از سوی برخی مسئولینِ امر بالاتر رفته و انگار نه انگار اتفاقی رخ داده، براحتی پشت میزشان چایِ قند پهلویشان را می‌نوشند!
مردمِ استانِ لرستان که به فرموده مقام معظم رهبری در دیدارشان با مردم این استان (سال هفتاد) آن‌ها را غیور و سلحشور نامیدند و فرمودند: " اگر دیگران سلحشوری‌ها و فداکاری‌های جوانان لرستان را در صحنه‌ی نبرد شنیده‌اند، من آن را دیده‌ام" همواره و در همه‌ی اعصار، وفاداری و پایبندی خود را به حفظ و پاسداشت تمامیت ارضی کشور، اقتدار انقلاب وارزش‌های اسلامی ثابت کرده اند.
مردم لرستان، امروز خسته از رنجِ بیماری، تورم، بیکاری، تعطیلیِ پی در پیِ واحد‌های تولیدی، تعلیقِ پروژه‌های عمرانی و نبودِ متولیِ متبحر برای پیگیری و حل و فصل مسائل حقوقی و فنیِ این پروژه‌های عمرانی طی سال‌های اخیر و در یک کلام، رنجور از ثبت بدترین رکورد‌ها در آمار‌های ارائه شده، در انتظارِ گشایشی هستند که نتیجه یِ ملموس آن، نه در تصاویرِ تصنعیِ جلساتِ بی‌حاصلِ برخی مدیران، بلکه بطور واقعی در زندگی روزمره و بر سفره‌های کوچک شده یِ خود ببینند.
بی شک مردم وفادار لرستان، از دولت منتخب و شخص جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین رئیسی انتظار دارند با شروع فعالیت و ضمن انتخاب و انتصابِ گزینه‌های درست برای مسئولیت اجرایی استان، همچنان که در قوه‌ی قضاییه نشان داده اند در قوه مجریه نیز غرّاتر، با انگیزه‌تر و با برنامه‌تر در مقابل هرگونه فشار و زیاده خواهی‌ها بایستند و دولتمردانی از جنسِ کار، تخصص، تعهد و در یک کلام مردِ عمل! برای امور اجرایی استان لرستان منصوب نمایند.
جناب آقایِ رئیس جمهورِ منتخب! شک نکنید در صورت توجه به دغدغه‌های بحقّ مردم لرستان، حمایتِ مردم این استان را باوجودِ تمام محرومیت‌ها و خستگی‌ها، بعنوان بازویِ توانمندِ دولتِ دلسوز خواهید داشت و غیرت و همت این مردم، در همراهی و همکاری با مسئولینِ دلسوزشان در جهت رفع مشکلات کشور زبانزدِ خاص و عام خواهد شد!
این، تنها یک شرط دارد!
درد‌های لرستان را از زبانِ مردمش بشنوید، ظرفیت‌های لرستان را بشناسید و درمانِ درد‌هایش را با کمک همین مردم و انتصابِ مدیرانِ لایق آغاز کنید!
 
علیرضا مقسمی
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی-گرایش استراتژیک
 

دیدگاه‌ها  

#1 فرزاد 1400-04-23 08:32
امیدوارم در دولت آقای رییسی ، استاندار لایقی برای استان منصوب بشه...
نقل قول کردن
#2 کارشناس اقتصادی 1400-04-23 09:57
جناب علیرضا مقیمی بنده هم به عنوان یک کارشناس اقتصادی سالیان سال است که از نزدیک با جملاتی از قبیل فقر ، گرانی افسار گسیخته ؛ تورم بی حساب و کتاب ومدیریت اجرایی و نهاد اقتصادی آشنا هستم بارها وبارها از وضعییت این جملات در هنگام عمل دادم فریادم بلند بود که در سازمان فلاکت زده وسیاسی شده یک نهاد نظارتی و اقتصادی چه فلاکت به بار آورده است بارها و بارها این موضوع مهم هم به استانداران وقت ونمایندگان مردم در مجلس تذکر و گوش زد کرده ام اما متاسفانه گوش شنوا و چشم بینایی نیافتم بلکه امروز این سازمان( صمت) بدتر از دیروز بود آوار خراب شدنش به چشم سر می دیدم بازداشت پنج تن از کارشناسانش مشاهده کردم باز استاندار و نمایندگان مجلس تکان نخوردند توجه و اراده ای برای تغییر و تحول اساسی در این سازمان دیده نشده کسانی مدیر این سازمان شدند که نای برون رفت از این وضعیت فلاکت بار در خود نمی دیدند وضعیت ادارات صمت در شهرستانها به تبع بهتر از این نبود و هکذا
نقل قول کردن
#3 مریدی 1400-05-02 09:58
آقای مهندس مقسمی عزیز فرمایش شما متین هست ...مثل همه ی گفته های قبلی تان ولی کسی گوشش بدهکار نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا