یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

لرستان رییس نمی‌خواهد شیخ الرییس می‌خواهد
 
نامه سرگشاده به آقای سید ابراهیم رئیسی
 
ضمن آرزوی توفیق برای حضرت‌عالی
گفتنی است در طول سیزده دوره انتخابات ریاست جمهوری، به‌جز دور دوم انتخابات که با ۶۲/۲۴ مشارکت مردم که هم‌تراز میانگین کشوری بوده در ۹ دوره دیگر، لرستان بیشتر از میانگین کشوری در انتخابات ظاهر شده‌ است؛ اما در سه دور اخیر این تناسب سیر نزولی پیدا کرده به‌گونه‌ای که در نمودارهای وزارت کشور و گوشه و کنار شبکه‌های مجازی، پس از تهران در قعر جدول آمار مشارکت در انتخابات کشور نام لرستان می‌آید. (هر چند مدیران استانی ۲۴ ساعت پس از اعلام وزارت کشور مبنی بر آمار پایین مشارکت، تکذیبیه صادر نمودند) اما با این وجود نیز، میزان مشارکت در دور سیزدهم کمترین نرخ مشارکت پس از انقلاب را به خود اختصاص داده است.
بر این باوریم رکود معنادار مشارکت مردم لرستان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در تناسب با میانگین کشوری، نه ریشه در مسائل مذهبی و اعتقادی دارد و نه ریشه در مسائل جناحی، حزبی و تبلیغاتی؛
لرستان در تمامی بزنگاه‌های تاریخی به درستی عرض‌اندام کرده و به تعبیری سنگر ایران‌زمین بوده است.
علت را باید در مسائل دیگر واکاوی کرد.
_نبود زیرساخت‌های اقتصادی
_تعطیلی کارخانجات
 _نداشتن چشم‌انداز توسعه در تمامی جهات
 _نرخ بالای تورم
 _نرخ بالای بیکاری
_عدم تخصیص حق‌آبه لرستان
 _اشتغال جوانان تحصیل کرده به شغل‌های کاذب و پرخطر (شوتی)
_نداشتن چشم‌انداز و برنامه برای کشاورزی و دام‌پروری
_نداشتن زیرساخت‌های گردشگری
_نیمه‌کاره ماندن سدهای آب
 _استفاده از مدیران میان‌مایه
 تنها بخشی از دلایل این کاهش مشارکت است و این دلایل آنچه را به مسلخ برده است، امید است و آنچه را در این دیار کاشته، یاس است.
 از این‌رو؛ لرستانی که ساختار اجتماعی آن، ایلی و قبیلگی‌ست با وجود ۸۵۱۵ کاندیدای شورای شهر و روستا استان که می‌تواند فضای انگیزشی و عصبیت قومی را فراهم آورد با کمترین میزان خود پس از انقلاب ظاهر می‌شود.
 و این یاس صدای زنگ بیدار باش است!
 
شرایط موجود و کاهش مشارکت استان لرستان در حالی که مسبوق به سابقه نبوده دلیل کافی است برای توجه ویژه به این استان، چرا که هشت سال دفاع مقدس و شش هزار شهید و تیتر دومین استان آسیب دیده از جنگ (علیرغم مرزی نبودن آن) ثابت کرده است در شرایط خاص، لرستان با تمام دردهایش نام سنگری است برای ایران اسلامی!
بیایید سنگر ایران را از همین اکنون دریابیم، پیش از آنکه دیر شود.
شما؛ تنها رییس‌جمهور نیروهای ستادی‌تان نیستید و حتی رییس‌جمهور افرادی نیستید که در انتخابات مشارکت کردند به نفع رقبای‌تان، اولویت شما در لرستان به‌عنوان رییس جمهور، آن ۶۷ درصد (یا به روایتی ۵۲ درصد) مردمی هستید که دل و عقل با نظام دارند اما بر گرده‌شان از دولت‌های مختلف، تنها جای زخم‌های یادگاری است.
 آقای رئیسی؛ این مردم رییس نمی‌خواهند شیخ الرییس می‌خواهند، شیخ الرییس درد این مردم باشید و در نخستین گام دولت سیزدهم بجای لحاظ مطامع ستادی و استفاده از مدیران کارآموز و میان‌مایه برای التیام دردهای بسیار استان، به فکر تمهیدی برای لرستان باشید و لرستان و دیگر استان‌های ضعیف کشور را در اولین گام، شیخ الرییس بفرستید که حمایت از مستضعفین و درمانده‌ها شعار انقلاب بود. ما بر این باوریم که در شرایط موجود استان، استاندار کهنه‌کار و کاربلد جامع روابط در قامت رجل تراز اول کشوری برای ترمیم ابعاد خموده توسعه لرستان الزامی است.
امید که چنین افتد.
 
جمعی از کنش‌گران و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان لرستان




 

اردبیل – بیله سوار – پارس آباد – خلخال – شهرستان سرعین – کوثر – گرمی – مشگین شهر –  نمین – نیر – ارومیه – اشنویه – بوکان – پلدشت – پیرانشهر – تکاب – چالدران – چایپاره – خوی – سردشت – سلماس – شاهین دژ – شوط – ماکو – مهاباد – میاندوآب – نقده – شهر ارومیه – شهر سرو – شهر سیلوانه – شهر قوشچی – شهر نوشین – شهر سیمینه – تهران – آران و بیدگل – اردستان – اصفهان – برخوار – بوئین میاندشت – تیران و کرون – چادگان – سمیرم – شاهین شهر و میمه – شهرضا –  فریدن – فریدونشهر – فلاورجان – استان آذربایجان غربی – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان – استان کرمانشاه – استان کرمان – استان کردستان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان رباط کریم – شهرستان ری – شهرستان شمیرانات – شهرستان شهریار – شهرستان فیروز کوه – شهرستان قدس – شهرستان قرچک – شهرستان ملارد – شهرستان ورامین

 

دیدگاه‌ها  

#1 منصوری 1400-04-05 08:02
اگر مردم دادشان از مدیران کم کار به بالا نرود وضع همین است که هست برادر-اخه یکم تحرک و جرات کجاست-حتی در حد گریه
نقل قول کردن
#2 ناصر 1400-04-05 08:22
با سلام ، این همان جمعی از کنش‌گران و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان لرستان نیست که بعد از 8 سال دولت قبل و در اواخر آن نبیانه ای صادر نمود !؟ حال چگونه قصاص قبل از جنایت میکنند !! خیلی دلم می خواست که جرات کنند و نام های خود را اعلام و رخ عیان کنند ؟ تا مردم بهتر این دایه های دلسوزتر از مادر را بشناسند .
نقل قول کردن
#3 رضا-س 1400-04-05 13:43
به امید آغاز پروژه های عمرانی عظیم ملی در استان لرستان و جبران عقب ماندگی های گذشته و ادای دین مسئولین نظام به مردم شریف لرستان.
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1400-04-05 21:18
درست گفتند کلا در منطقه غرب ایران به استثای استان ایلام مشارکت در این دوره انتخابات کمتر بوده.اگر بیطرفانه بررسی دقیقی صورن بگیره مشخص میشه لرستان در چهار دهه گذشته رشدی که نداشته هیچ بلکه در بعضی موارد هم پس روی داشته.
نقل قول کردن
#5 سعید 1400-04-05 23:33
به نقل از ناصر:
با سلام ، این همان جمعی از کنش‌گران و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان لرستان نیست که بعد از 8 سال دولت قبل و در اواخر آن نبیانه ای صادر نمود !؟ حال چگونه قصاص قبل از جنایت میکنند !! خیلی دلم می خواست که جرات کنند و نام های خود را اعلام و رخ عیان کنند ؟ تا مردم بهتر این دایه های دلسوزتر از مادر را بشناسند .

دوست عزیز شما چرا بهت برمیخوره؟ دروغ که نگفته. شما هم بذار ببین این دولت برات کاری میکنه یانه بعد دفاع کن. ضمناً نیازی به نوشتن نام نیست. شما فکر کن این از طرف خیل مردمی هست که شرکت نکردن
نقل قول کردن
#6 شهروند 1400-04-06 00:37
لرستان سهمی از منافع و منابع ملی همچون نفت و .... نداشته است و ساده لوحانه است ربطش بدیم به نماینده. از رئیس جمهور جدید می‌خواهیم که عنایت ویژه به لرستان داشته باشند. دولت اسلامی فرض کند ما چهل سال نماینده نداشتیم، ما جز ایران هستیم چند تا طرح ملی پایدار و اشتغال زا در لرستان ایجاد کنید.
نقل قول کردن
#7 ا 1400-04-06 14:15
درود بر رییسی
نقل قول کردن
#8 واقعیت تلخ 1400-04-07 00:28
لرستان بیشترین آمار بیکاری- لرستان بدترین آمارفلاکت
لرستان رکوردار فقر- لرستان تغییر نقشه جعلی-
لرستان ندادن حق آبه عادلانه-لرستان توهین های پی در پی-لرستان بودجه کم ....اینها دلیل مشارکت ۳۳ درصدی استان مهم لرستان است.کارشناسان دوباره اینها رو رفع نکنیدمطمئنا از اینم دور بعد کمتر خواهدشد.چون این مردم حق بر گردن این کشور دارند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا