یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

✍️ابوذربابایی‌زاده
 اگر پارلمان‌شهری را، انعکاس تصویر مردمی بدانیم که براساس اندیشه‌ی خویش دست به انتخاب آن مجموعه زده‌اند.
باید گفت مردم شهر من در انعکاس تصویر واقعی خویش چندان موفق نبوده‌اند، نشان به نشان ترکیب‌های بدترکیبی که گاه در طول انتخابات‌های گذشته راهی ساختمان شورای شهر نموده‌ایم، ترکیبی که هرگز نتوانستند جمع شوند و با هر بهانه‌ای، چون انتخاب یک شهردار، تفریق شدند، تقسیم شدند، چهار به پنج شدند و شش به سه و ..... !!
در فضای پر شور و شعور انتخابات‌ها که البته اینبار کمی ، شاید کمی بیشتر از کمی، از شورش کاسته شده، افرادی در فضای مجازی گُل می‌کنند که برای دیده شدن دست به هر کاری می‌زنند از ادابازی و آویزان شدن روی دست تا یک‌دستی دو هندوانه برداشتن و حلقه درست کردن با دود و چیزی شبیه به اینها...!!!
اینکه رفتار و عمل این جماعت کاندیدا می‌بایست توسط جامعه‌شناسان و شاید حتی روان‌شناسان مورد بررسی و آنالیز قرار گیرد و اینکه اساسا اینان چگونه صلاحیتشان تایید می‌شود و برخی باید در انتظار تاییدصلاحیت سالها نگران بمانند بحثی است که ما از بیان آن عاجزیم اما ذکر نکاتی به نظر ضروری می‌رسد:
یکی از عواملی که می‌تواند سرنوشت ما را از سرگذشتمان، تلخ‌تر رقم بزند ، ترویج و تشویق کسانی است که برای رسیدن به پارلمان شهری  هیچ ملاحظه‌ای در رفتار خویش ندارند.
متاسفانه امروزه فضای مجازی به محیطی برای تمسخر انتخابات که قرار بود مظهر دموکراسی باشد، تبدیل شده است و عجیب‌ترین رفتارهای سخیف به بهانه‌ی جذب رای مردم در آن رونق دارد و این میان قطعا نقش ما دنبال‌کنندگان و تشویق‌کنندگان این "جماعتِ اتفاقی" در تکرار و استمرار رفتارهایشان کم نیست؛ چرا که آنان یا با انتخاب آگاهانه‌ی این روش پوپولیستی در تبلیغات و یا صرفا برای سرگرمی و یا بدون قصد و غرض و از سر بیکاری به اشتراک‌گذاری کلیپ‌هایی می‌پردازند که تنها عرض خود می‌برند و البته آبروی شهرمان را به باد می‌سپارند!
یادمان باشد که از سر اجبار، نقش شورا‌ها و جایگاه شورا‌های شهر در مسیر رسیدن به توسعه‌ی شهری و دستیابی به حقوق شهروندی دیگر غیرقابل انکار است و اگر قرار باشد ما به دلیل اعتراض به وضعیت موجود و یا عدم احساس مسئولیت و انتخابی از سر بی‌خیالی و طایفه‌گرایی، بخواهیم صندلی پارلمان شهری را به چنین جماعتی بسپاریم ، در همان ابتدا ، ایست کرده‌ایم و باید شاهد روزگاری هزاران‌بار تلخ‌تر از حال امروز شهرمان باشیم.
بیاید یکبار آگاهانه انتخاب کنیم ، هیچ "وندی" به تنهایی عامل توسعه نمی‌باشد ، "وندی" که تخصص ندارد حتی برای طایفه‌ی خویش نیز درخت بی‌ثمر خواهد بود.
 
بیاید به حافظه‌ی کوتاه‌مدت خویش رجوع کنید ، آیا انتخاب پدیده‌هایی که نه با دانش و تخصص خویش که با رفتارهای مضحک و عوام‌فریبانه خود چهارسال زبان بریده به کنجی نشسته، صم بکم بودند و ما حیران از این انتخاب خویش بودیم را باز هم باید تکرار کنیم!؟
مراقب باشید ؛ در آینده اگر مورد استیضاح فرزندان خویش قرار گرفتیم که پدر ، مادر شما متهم هستید که این چه وضع شهر است ، نمی‌شود گفت ما کاره‌ای نبودیم‌، شهر صاحب نداشت ، که عملکردصاحب شهر، انعکاسی از اندیشه شما در هنگام انتخاب ناظران شهر است و حقیقت این است که ما متهمیم!!/ خاستگاه‌نیوز

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1400-03-17 17:20
کدوم دانشگاه مدرک کیلویی به این افراد میده ؟؟
یافته سانسور نفرما وضع خیلی خرابتر از اونه که فکر میکنی
نقل قول کردن
#2 ع 1400-03-17 17:39
بنده متاسفانه فیلم کاندیدای مورد اشاره که با جوراب در دست اقدام به انجام رقص محلی لری میکند رو دیدم ، فقط باید تاسف خورد به حال شهر خرم اباد که باید امورش به دست چنین افرادی بیافتد.
نقل قول کردن
#3 محمد 1400-03-17 17:51
این رفتار باعث بدنامی شهر شد باید این فرد بازخواست شود. اگر یک حرکت شخصی بود مشکلی نداشت ولی وقتی اسم یک شهر درمیان است این اجازه چنین کاری را ندارد.
نقل قول کردن
#4 امیرعباس 1400-03-17 18:04
کسانی هستنددرراس کارکه میان جلوتلویزیون تامردم بخندونندولی بعداازخنده مردم بخاطر رای جمع کردن کاندیدامیشن
نقل قول کردن
#5 مطالبه گر 1400-03-17 20:55
دوستان من از خوزستان فيلم اين آقا رو براي من فرستادند و گفتند مثل جريان شوراي قبل و خروس و فلان بازهم خرم آباد را سر زبان ها انداختيد و كلي شوخي كردند اما واقعيت چيز ديگري است و خرم آباد همچنان قرباني انتخاب افراد ناكارآمد است بياييم يكبار با دقت و براي اعتلاي شهرمان راي بدهيم و سعي كنيم رزومه هاي كاري را بررسي كنيم و افراد كارنامه دار و هدفمند را براي زيباسازي شهر به شورا بفرستيم نه خنده و تمسخر
نقل قول کردن
#6 رضایی 1400-03-18 09:12
ظاهرا ماهیت شورای شهر هم معلوم شد!
نقل قول کردن
#7 احمد 1400-03-20 06:06
شورای شهر خرم آباد چه باشد چه نباشد وضع تعغییری نخواهد کرد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا