یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امروز خبر فوت جوان ۱۳ ساله ساکن روستای کدیور بخش ززو‌ماهرو الیگودرز در پی مارگزیدگی و عدم دسترسی به موقع به مراکز درمانی انتشار یافت و این حادثه غم‌بار کافی بود تا وجدان‌های خفته را برای عمق محرومیت مناطق صعب‌العبور بیدار نماید ، بی‌شک مرگ حجت بهمنی نوجوان ۱۳ ساله اولین حادثه تلخ نبوده و با روندی که مسوولان در عمل به وعده‌ها در پیش گرفته‌اند قطعاً آخرین حادثه نیز نخواهد بود.
بار‌ها از نبود راه ارتباطی در منطقه زبان به گله گشوده شده و متأسفانه آنچه به‌جایی نرسد فریاد است
چند سالی است که بحث احداث پروژه جاده امامزاده پیرامام تا امامزاده داود تحت عنوان حرم تا حرم مطرح است و به‌رغم اقداماتی که در این محور صورت گرفته است همچنان پروژه تا مرحله تکمیل فاصله دارد و متأسفانه بهره‌مندی مردم این دیار از منافع طرح مذکور در پیچ‌وخم اما و اگر‌های مسوولان گرفتار شده است.
بیشتر بخوانید:  

مارگزیدگی نوجوان‌ عشایر را به کام مرگ کشاند



با بهره‌برداری کامل از این جاده، مسیر مورد نظر تا حدود زیادی کوتاه شده و همچنین اهالی بیش از ۷۰ روستا به معیار جمعیتی ساکن و عشایری ززو‌ماهرو با بیش از ۱۵ هزار نفر از نعمت جاده بهره‌مند خواهند شد.
علاوه بر این ززو ماهرو به‌عنوان بهشت گمشده ایران یکی از مناطق زیبا با مناظر بکر طبیعی و اماکن تاریخی، مستعد گردشگری می‌باشد که به دلیل نبود راه دسترسی مغفول مانده‌اند که به‌عنوان نمونه می‌توان به روستای موس با آسیاب آبی و باغات گسترده میوه نظیر انار و... و مناطق باستانی پل کول سرکول و... . اشاره نمود.
همچنین از دیگر مزایای احداث جاده حرم تا حرم کمک به اصل مهم تولید در قالب پرورش ماهیان گرم آبی و سردابی و فعال شدن معادن منطقه ماهرو و تقویت و بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها و مراتع منطقه می‌توان اشاره نمود و شاید مهم‌ترین منافع این محور ارتباط مرگسر به‌عنوان مرکز ماهرو با مرکز شهرستان می‌باشد.
همان‌گونه که بار‌ها عنوان شده راه به‌عنوان اصلی‌ترین زیرساخت توسعه به شمار می‌رود که در نبود آن بهره‌مندی از نعمات برق، آب آشامیدنی سالم، مخابرات و آموزش و بهداشت و درمان به‌سختی میسر می‌شود.
در حال حاضر چندین هزار واحد مسکونی روستایی در این مناطق از کمترین شاخص‌های مقاوم‌سازی بی‌بهره‌اند و نیاز مبرم به بازسازی دارند و قطعاً در صورت بروز حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله علاوه بر مخاطرات موجود، به دلیل عدم امکان دسترسی، موانع امداد‌رسانی بسیاری وجود دارد و ارسال تجهیزات و امکانات از راه زمینی تقریباً امکان‌پذیر نیست و خدمات‌دهی با بالگرد نیز محدودیت‌های خاص خود را دارد.
کلام آخر؛ تسریع در احداث و تکمیل جاده حرم تا حرم یکی از مطالبات به‌حق مردم مناطق محروم ززو‌ماهرو می‌باشد که‌ امیدواریم مسوولان با در نظر گرفتن منافع بی‌شمار پروژه در جهت به سرانجام رسیدن آن بیشتر تلاش نمایند
 
عباس شاه علی

 

دیدگاه‌ها  

#1 رضا-س 1400-03-11 18:15
با دارا بودن کشوری ثروتمند ، متاسفانه از ساخت راه روستایی برای مناطق محروم کوتاهی می شود.
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1400-03-12 17:12
واله ما شنیدیم به جاده قم -مشهد{امام رضا}میگن حرم تا حرم .جاده حرم به حرم در لرستان کجاست؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا