یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

صدای پیامک گوشی همکارم که بلند شد، هرگز فکر نمی‌کرد حاوی جریمه‌ی 200 هزار تومانی تردد در ساعات ممنوعه باشد. موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید این بنده خدا اصلا در ساعت ذکر شده در آن خیابان حضور نداشته و خودروی او در پارکینگ منزل‌اش بوده است.
با مراجعه به اداره راهنمایی و رانندگی با افراد دیگری مواجه می‌شود که آن‌ها هم همین مشکل برایشان پیش آمده و با ارائه‌ی مستندات لازم، قادر به اثبات بی‌گناهی‌شان هستند. با این حال حرف‌شان به جایی نمی‌رسد و مسئولان اداره راهنمایی و رانندگی می‌گویند اشخاص دیگری با دستکاری پلاک خودرو و تردد در ساعات ممنوعه، باعث ایجاد گرفتاری برای دیگران شده‌اند.
به گفته‌ی مسئولان راهنمایی و رانندگی، مواردی وجود دارد که دستکاری پلاک، توسط اشخاص سوءاستفاده‌کننده باعث شده جرایم برای کسانی رقم بخورد که ساکن شهرهای دیگری هستند و برای پیگیری در شهرستانی دیگر با مشکلات بیشتری مواجه شده‌اند.
به همین راحتی عده‌ی قابل توجهی از شهروندان دچار مشکل شده و می‌شوند بدون اینکه بدانند باید چکار کنند. اداره راهنمایی و رانندگی نیز توپ را به زمین فرمانداری می‌اندازند و می‌گوید باید با مراجعه به آنجا و دریافت نامه، پیگیر مساله باشید تا در صورت پیدا شدن اشخاص سوءاستفاده‌کننده، مسئولیت از شما برداشته شود و جز این، راه دیگری وجود ندارد.
حالا تصور کنید کسی با پلاک دستکاری شده مرتکب جنایت بزرگتری شود و مثلا عابری را زیر بگیرد؛ چه کسی پاسخگو خواهد بود و چه باید کرد؟!
وقتی برای انجام یک طرح، زیرساخت‌های لازم وجود ندارد چرا باید عملی شود؟ آیا مسئولان در زمان برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌ها، به پیامدهای آن هم فکر می‌کنند؟
حالا که مشکلاتی به وجود آمده، چرا مسئولان به فکر راه و چاره‌ای برای آن نیستند؟


دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1399-12-20 12:51
علاوه بر مخدوش کردن پلاک تعداد خودروهای فاقد پلاک هم خیلی زیاد شده و متاسفانه پلیس هم با این خودرو ها برخورد نمی کند. من خودم شاهد بوده ام خودروهای فاقد پلاک چه در جاده و چه در سطح شهر از مقابل پلیس عبور می کنند و پلیس هیچ واکنشی نشان نداده. از فرماندهان محترم ناجا درخواست می کنم برای معضل خودرو های فاقد پلاک چاره ای بیندیشند و اگر امکانش نیست اعلام کنند ما هم پلاک خودرو خود را جدا کنیم.
نقل قول کردن
#2 امیر 1399-12-20 13:17
فقط به کسب درآمد فکر میشه نه زیرساخت و حق مردم
نقل قول کردن
#3 لرنژاد 1399-12-20 16:51
بنده هم مسیر خرم آباد تا ساوه رو برا شرایط کاری رفتم و برگشتم اس ام اس جریمه عوارض برام اومده در صورتی که عوارضی رفت و برگشت رو دادم موندم چکار کنم
نقل قول کردن
#4 حسین#11 1399-12-20 18:25
هرروز شاهد تردد ماشین های بدون پلاک ویا پلاک های مخدوش در سطح شهر خرم آبادهستیم.وبطور آزادبا سرعت بالا حرکت می کنند.وبدون واهمه از قانون به کار خلاف خود ادامه می دهند .چرا پلیس راهنمایی جلوی تخلف آنها را نمی گیرد.آنهاراجریم ه نمی کند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا