یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امروز با عدد خاص ۹۹۹۹ رندترین تاریخ قرن نام گرفته است، تاریخی که از ماه‌ها قبل عده‌ای خاص چنان برای آمدنش انتظار کشیدند که گویی اتفاقی بزرگ در حال رخ دادن است، اگر چه این روز هم همچون ایام دیگر سپری خواهد شد، اما اهمیت بیش از حد به آن بار دیگر رفتار ضد فرهنگی عده‌ای را هویدا ساخت، گروهی که به در و دیوار زدند تا حادثه‌ای شیرین در این روز برای خود رقم بزنند. از عقد و عروسی و ... تا تولد فرزند که متأسفانه برخی به خود اجازه دادند تا در مقدرات الهی نیز دخالت نموده و با هزینه‌های گزاف و میلیونی تلاش نمودند دیدگان فرزندشان در این روز گشوده شود و ...
گذشته از هشدارهای پزشکی مبنی بر عوارض و تبعات تولد زودرس نوزادان اهمیت دادن به یک تاریخ و ویژه دانستن آن نسبت به دیگر ایام اقدامی ضد فرهنگی محسوب می‌شود و متأسفانه مسوولان ثبت‌احوال نیز با مصوبه‌ای که بر اساس آن برای متولدین روزهای قبل از این تاریخ نیز شناسنامه به تاریخ ۹۹۹۹ صادر خواهند نمود با این جماعت خاص همراه شده و بر طبل تفاوت تاریخ و ایام کوبیدند.
 امروز به‌واسطه مشکلات اقتصادی پدران و مادران بسیاری در گوشه و کنار این کشور با فقر و نداری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، همان‌هایی که نهم آذرماه ۹۹ با روزهای قبل و بعد هیچ تفاوتی برایشان ندارد و از تاریخ‌های سراسر سال تنها تاریخ واریز یارانه و کمک معیشتی دولت را به یاد دارند و هر ماه چشم‌انتظار و...
همان‌هایی که آینده مبهم فرزندانشان به دغدغه ایام سال مبدل شده است، کودکانی که بدون توجه به تاریخ ایام تنها وعده‌های صرف غذا برایشان معنا دارد و برخی از آن‌ها شب‌ها با شکم‌گرسنه سر بر بالین می‌گذارند و در گوشه‌ای دیگر پدری برای به دنیا آمدن فرزندش در یک تاریخ خاص ده‌ها میلیون تومان هزینه می‌کند! و اینجاست که باید بر بی‌عدالتی و شکاف عمیق طبقاتی در جامعه تأسف خورد.
و تأسف‌آورتر که در این اوضاع‌واحوال اقتصاد بیمار و فلج کشور، فقرا هر روز فقیرتر و ثروتمندان هر روز ثروتمندتر می‌شوند.
اما چه می‌شود کرد؟ روزهای خاص و افراد و افراد خاص و دیده شدن خاص و پز دادن‌ها و ...بخشی از زندگی لاکچری کسانی شده است که تاکنون درد نداری و مستأجری و گرسنگی و ... را حس نکرده‌اند.
 
عباس شاه علی

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1399-09-09 14:58
هشت هشت هشتاد و هشت یا هفت هفت هفتاد و هفت یا شش شش شش و شش اینا هم رندن پس رندترین نیست بلکه یکی از رندهاست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا