یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

لرستان در وقت اضافه!
این اصطلاحی است که سالیان دراز بر زبان کاندیداهای مجلس و بسیاری از مردم لرستان جاری می‌شود بدون آنکه هرگز راهکاری برای حل آن داشته باشیم و یا بخواهیم با تکیه بر این واقعیت که لرستان در سپهر سیاسی ایران، یکی از کم‌ادعاترین و کم‌مهره‌ترین استان‌های کشور است، قدر حداقل داشته‌های خود را بدانیم و تلاش کنیم برای بکارگیری آنان در فرایند توسعه لرستان از آنان استفاده کنیم.



طی چند سال گذشته لرستان اولین استان مهاجرفرست کشور بوده است؛ اما این مهاجران عموماً در پی اشتغال، دیار خود را ترک کرده‌اند و متاسفانه در مشاغل دون و غالباً کارگری به کارگرفته شده‌اند.

در عوض استان‌های لرنشینی همچون چهارمحال و بختیاری، ایلام و کهکیلویه و بویر احمد اقدام به صادرات مدیر به سایر استان‌ها مخصوصاً لرستان کرده‌اند که این موضوع در دوران مدیریت دکتر خادمی تشدید شده است.
جالب اینجاست جمعی از مدیران خسته و بی‌رمق استان‌های دیگر در لرستان گرد یکدیگر آمده و سکان استان را به دست گرفته‌اند و نتیجه این شده است که ناامیدی و بی هدفی را هم به بدنه جامعه تحمیل کرده‌اند و اتفاقاً آقای استاندار هم تمایلی به تغییر این اوضاع ندارد چون روند کاری او مبتنی بر به کارگیری مدیران ضعیف و بله قربان‌گوست.
در چند سال‌گذشته نه تنها مدیران توانمند بومی در لرستان منصوب نشده‌اند حتی آنها را در مقابل یکدیگر قرار داده و حذف کرده‌اند با این توجیه که «شما با هم سر سازگاری ندارید پس بگذارید مدیر غیربومی بیاید تا این چالش‌ها خاتمه پیدا کند».
 در شرایط فعلی کاملاً احساس می‌شود که انگیزه جهت بهبود اوضاع در مدیریت استان وجود ندارد و همچون تیم‌های فوتبال عربی که معروف به وقت‌کشی هستند مدیران لرستان هم فقط زیر توپ می‌زنند تا بازی تمام شود و این چند ماه هم طی شود.
ظاهراً یک نیروی نامرئی جهت حفظ و بقای مدیران ناکارآمد بومی وجود دارد که همواره پتک عدم کارایی مدیران بومی را بر سر ما بکوبند و آن را بهانه‌ای برای انتصاب مدیران غیر بومی کنند به طوریکه در حال حاضر اکثر مدیران دستگاه‌های مهم و اثر گذار استان، مدیران ضعیف یا غیر بومی هستند و لرستان را سکوی پرتاب و رزومه‌ای برای خود می‌دانند فارغ از اینکه دغدغه خدمت داشته باشند.
عدم توجه به نیروهای توانمند بومی موجود در دستگاه و از طرفی عدم تمایل به تغییر مدیران ناکارآمد، امید جوانان این استان را نا امید کرده است.  بررسی چند انتصاب گذشته و اخیراً نشان می‌دهد که شرط تغییر مدیر این است که یا استعفا بدهد یا استعفا داده شود، دستگیر شود و یا بمیرد ودر غیر اینصورت بر اصل پایستگی نیوتن مدیر در لرستان تا ابد مدیر خواهد ماند و دیگر کسی در وزارتخانه‌ها نداریم که در برش‌های استانی بودجه از لرستان دفاع کند و اینجاست که این شعار لرستان بی‌کسی بیش از هر زمان دیگری محقق می‌شود، وقت اضافه هم به داد لرستان نرسید!
متاسفانه با ادامه این روند و عدم اعتنا به نیروهای بومی توانمند دستگاه‌ها و انتصاب افراد ضعیف و یا غیر بومی، فرصت تربیت مدیران ارشد در سطح وزیر و معاون وزیر را نیز از فرزندان این استان سلب نموده‌ایم.
این در حالی است که صرفنظر از بودجه‌های جاری، تقریباً بیش از 80 درصد بودجه به‌صورت ملی توزیع می‌شود و اینجاست که قدرت لابی‌گری و احساس تعلق خاطر به دیار و زادگاه در بین مدیران ملی مشخص می‌شود.
با این شرایط و با وجود اوضاع فلاکت‌بار لرستان از اقتصاد گرفته تا کرونا که پای خود را بر گلوی استان گذاشته و می فشارد، نمی‌توان امیدی به بهبود اوضاع داشت تا جایی که حتی رسانه‌ها هم از پرداختن به مصائب استان خسته شده‌اند و به امید بارقه‌ای از امید که معلوم نیست باید از کجا بتابد، به صدور بیانه‌ای و یا نوشتن مقاله‌ای اکتفا می‌کنند.
 
لیلا سلیمانی/شهاب آسمانی

دیدگاه‌ها  

#1 منصوری 1399-08-12 12:22
پشت هر مسئولی حتما یک حاج حسن و احتمال بسیاز زیاد دارای یک اقا زاده مشابه نیما بحری هست که درد بی درمان جامعه ایران است تا خدا در اینده چه خواهد
نقل قول کردن
#2 فرزاد 1399-08-12 16:00
تا زمانی که منافع جمعی رو به منافع شخصی ترجیح میدیم همینه اوضاع...
نقل قول کردن
#3 کامران 1399-08-12 20:13
حالا کو تا بفهمد تخریب به وسیله جنگ فرهنگی چه بر سر لورستان آورده است.
نقل قول کردن
#4 همشهری 1399-08-14 08:08
تاسف باراینجاست مدیری که 7سال است دریک خط است وبه قول معروف شناسنامه دار هست که به وسیله کی از یکی از استانهای ذکر شده آمد وحال به شدد دنبال این هست باز هم به مانده وچندین بار نماینده مرکز استان رابه وسیله دلال ها به اداره کل آورده تا شیره سراو بمالد تا دردولت آینده هم درمسند باشد تااقوام خود راهنوز به سن استخدام در دوره قبل نرسیده به صورت شرکتی استخدام کند .ازنمایندگان استان ازجمله مرکز استان انتظار داریم گول این مدیران رانخورید دربازدیدهای میدانی که شمارا می برند گزارش می دهندکذب است
نقل قول کردن
#5 چگنی 1399-08-14 18:38
به نقل از کامران:
حالا کو تا بفهمد تخریب به وسیله جنگ فرهنگی چه بر سر لورستان آورده است.

لر درست است جمعش میشود لران و لرستان صحیح است
نقل قول کردن
#6 میرمقدم 1399-08-14 18:40
چرا از استانهای ضعیف و محروم برای لُرستان مدیر میفرستند؟
نقل قول کردن
#7 کاسیت قدرت دارد 1399-08-15 00:04
بی توجههی به پتانسیل استان و غیرت لری و وابستگی به فارسها و علاقه به خارج از استان این نتایج وحشتناک فرهنگی اجتماعی اقتصادی و حتی سیاسی را در استان لرستان و همه شهرها و استان های دیگر لرزبان و لرنشین را رقم زده است.آیا عبرت نمی گیرند؟
نقل قول کردن
#8 مهدی 1399-08-17 23:32
مسئولان لرستان هیچ تلاشی و اراده ای برای هویت لری در لرستان و دیگراستانهای لرنشین نمی کنند.؟چرا؟در هرصورت فعلا نام کهن لور برروی لرستان است و مسئولیت بزرگ داردتا راه کارارائه دهد.آیا این را نمی دانند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا