یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این روزها خدا را صد هزار بار شکر به مدد طرح‌ها و برنامه‌های سوفسطایی دولت، گشایش اقتصادی در بخش‌های مهمی از اقتصاد حاصل شده است و چهار درصدی‌ها بی‌وقفه و نان استاپ در حال جمع‌آوری ثروت‌های نجومی در بازار خودرو، مسکن، ارز و دلار هستند و به قول صائب تبریزی «به هر جانب که رو آرد گشایش در قدم دارد!» در عوض این طرف جوی چشم امید ما ۹۶ درصدی‌ها به همان یارانه ۴۵ هزارتومانی و رایگان شدن قبر و سدر و کافور و قبض برق است! در جریان هستید که اخیراً برای خانواده‌های کم‌مصرف تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق در نظر گرفته شده است. نه پدر جان شوخی کجا بود؟! اصل خبر به روایت جراید…
مدیرعامل توانیر در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «در طرح «برق امید» برای مشترکان کم‌مصرف تخفیف ۱۰۰ درصدی در نظر گرفته شده است.»
وی افزود: «بیش‌ترین میزان مصرف برق در خانوارها به طور معمول به یخچال، سیستم روشنایی و وسایل صوتی و تصویری تعلق دارد و در صورتی که خانوارها نحوه استفاده بهینه از این وسایل را رعایت کنند، می‌توانند در گروه کم‌مصرف‌ها قرار گرفته و از تخفیف در نظر گرفته شده، بهره‌مند شوند.»
البته رئیس دولت هم در این خصوص فرموده‌اند: «قبض برق ۳۰ میلیون نفر رایگان خواهد شد که بیش‌تر این افراد روستائیان هستند!»
ملاحظه فرمودید دولت تا چقدر به فکر اقشار آسیب‌پذیر و حتا یخچال‌های خالی است؟! هر چند بعید می‌دانم هنوز سی میلیون نفر در این مملکت از مشعل، فانوس، شمع، چراغ پریموس، چراغ گردسوز و پیه‌سوز استفاده کنند! چرا که میانگین مصرف خانوارهای ایرانی ۱۵۷ وات است! ولی با این حال ما بالاخره متوجه نشدیم دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت را؟! از یک طرف صحبت از برق رایگان است و از همان طرف امسال ۶۰ درصد برق را گران کرده‌اند! حاجی دلینگانی عضو هیئت رییسه مجلس، هفته‌ی گذشته از افزایش چراغ خاموش قیمت برق خبر داد و گفت: «قبوض برق برخی خانواده‌ها در سال جاری نسبت به همان دوره مشابه در سال ۹۸، حدود ۶۰ درصد گران‌تر شده است!»
به هر روی اگر اجداد ما در گذشته از برق می‌هراسیدند و معتقد بودند «گر چه باران نعمت است از برق ترس» اما امروز باید از قبض برق ترسید! مخصوصاً از زمانی که به بهانه حفظ طبیعت ارسال قبوض کاغذی هم میسر نیست و دوستان هر رقمی را که وزیر پیشنهاد می‌کند در قبض مجازی برق لحاظ می‌کنند و به قولی «هر قبض که سلطان بپسندد هنر است!»







به قلم: وحید حاج سعیدی

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1399-07-27 23:52
دمت گرم با این دست قلمت...الحق که کم کم دارید به سمت گل اقا شدن گام بر می دارید انتقاد در قالب طنز و ادب خیلی زیباست حتی اگر قبض برق ما رو ناراحت کرده ولی با این نوشتار خیلی برامون شیرین شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا