یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روز گذشته و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر "قرار گرفتن طرح راه‌آهن دورود_بروجرد_ملایر در ردیف اعتبارات ملی"، برخی مخاطبان "پایگاه خبری یافته" سوا لاتی را در خصوص چگونگی اجرای پروژه‌های ریلی استان؛ به شرح زیر مطرح کردند:
 
1- - مختصری از این پروژه، بودجه و اقدامات انجام‌شده.
2- آیا این دو پروژه در لرستان از نظر بودجه‌ای با هم تداخل دارند و یا جدا هستند؟
3- آیا با اجرای این پروژه، در نقشه قبلی پروژه تهران – خرم‌آباد – اندیمشک تغییری حاصل می‌شود؟
 
جه پاسخگویی به این ابهامات، سؤالات فوق در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان قرار گرفت که پاسخ دریافتی از طرف روابط عمومی این اداره به شرح ذیل دریافت و عینا" منتشر می‌شود:
 
راه‌آهن درود-خرم آباد-اندیمشک با هدف رفع گره ترافیکی (بار و مسافر) کریدور جنوب در محدوده درود تا اندیمشک در سال ۱۳۹۲ در قالب قرارداد طرح و ساخت به قرارگاه خاتم‌الانبیا (ع) واگذار گردید.
از اهداف مهم دیگر راه‌آهن مذکور عبور از شهرستان بروجرد جهت اتصال به راه‌آهن غرب کشور باهدف تکمیل کریدور جنوب به غرب و نهایتاً اتصال به کشور عراق (عتبات عالیات) از طریق مرز خسروی است.
قرارداد اولیه پروژه ۴۶۹ میلیارد و تا در حدود ۳۱۰ میلیارد هزینه ساخت آن شده است.
 با پیگیری و درخواست مسئولین شهرستان بروجرد در سال ۹۸ اتصال به شهرستان بروجرد که درنهایت جز اهداف از پیش تعیین‌شده طرح بود در قانون بودجه کشور قرار گرفته و محور به اسم راه‌آهن درود- خرم آباد - اندیمشک و اتصال به بروجرد تغییر پیدا کرد و در سال جدید اتصال به شهر ملایر (جهت وصل شدن به راه‌آهن غرب کشور) اضافه شد.
کل محور ذکر شده دارای یک ردیف اعتبار بود که بر اساس اولویت فنی تعریف شده از طریق مجری طرح و بر اساس اعتبارات و تخصیص‌های تزریق‌شده به مرحله اجرا در خواهد آمد.
پروژه مذکور با اهداف توضیح داده‌شده در فوق باعث توسعه استان در ابعاد مختلف بود که نیاز به همدلی و هماهنگی بیشتر جهت بالا بردن اعتبارات و تخصیص‌های سالیانه بوده چرا که محور اشاره شده از پروژه‌های خاص و سخت ازنظر فنی به دلیل عبور از رشته‌کوه‌های زاگرس است که نیاز به اعتباری بیش از ۲۳۰۰ میلیارد جهت تکمیل فاز اول آن (درود به خرم‌آباد و بروجرد) دارد.

پاسخ اداره راه شهرسازی استان به برخی ابهامات در اجرای پروژه‌های ریلی لرستان







 
 

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1399-06-22 05:17
چرا میخان پروژه راه آهن بروجرد ملایر ،در rالب پروژه دورود خرم آباد اجرا کنن .
پروژه بروجرد ملایر در مسیر اصلی جنوب به غرب قرار دارد و قاعدتا در اولویت قرار میگیرد مگر اینکه با عدالت، و بودجه دو برابری کار رو ادامه داد،فعلا برای قضاوت کردن زود است ولی با گذشت زمان مشخص خواهد که آیا سرمون کلاه رفته یا نه .از نمایندگاه خوب شهرم میخام ،که خیلی هوشیار باشند چون ما تجربه های تلخ، از دست دادن پروژهها به نفع شهرهای دیگر زیاد داریم . نمیدونم چرا مطلب فوق همش من یاد سخنان چند روز پیش خانم مقصودی میندازه و مقداری نگران کنندست . در آخر. آرزوی پیشرف برای دو شهر عزیز یعنی خرم آباد و بروجرد رو دارم ..
نقل قول کردن
#2 رضا-س 1399-06-22 07:54
حالا که پروژه راه آهن دارای ردیف بودجه ملی است به مردم اعلام نمائید در سال 99 چه مقدار بودجه تخصیص داده شده و چه مقدار جذب شده است و چرا راه آهن دورود خرم آباد درحال رکود است؟
نقل قول کردن
#3 منصوری 1399-06-22 09:26
انچه که مسلم است اولویت اول اتصال راه اهن دورود خرم اباد اندیمشک است که مدیر کل محترم به جهت ملاحظات ذکر نفرمودند

حالا مگر از لرستان و حتی خوزستان مردم چقدر به غرب کشور مسافرت میکنند- این امر باید از سوی نمایندگان فعلی خرم اباد مد نظر بوده
نقل قول کردن
#4 اارین 1399-06-22 11:05
با سلام . راه اهن دورود - خرم اباد - اندیمشک پروژه قبل از انقلاب است که مطالعات ان توسط مهندسان مشاور ستیران فرانسوی انجام گرفته با کمال تاسف در طول تاریخ در حق شهر مظلوم و بی یاور خرم اباد نامهربانی و بی توجهی رسمی می گردد/؟؟ در حال حاضر این پروژه زیر ساختی مرکز استان به حاشیه رانده شده به تعطیلی کشیده شده است . نامهربانی دولتمردان ان سو بی رحمی غوغاساران حاشیه ساز این سو ؟؟؟ با تشکر از مدیریت یافته .
نقل قول کردن
#5 هی هی 1399-06-22 11:07
[quote name="حمید ت"]چرا میخان پروژه راه آهن بروجرد ملایر ،در rالب پروژه دورود خرم آباد اجرا کنن .
پروژه بروجرد ملایر در مسیر اصلی جنوب به غرب قرار دارد و قاعدتا در اولویت قرار میگیرد مگر اینکه با عدالت، و بودجه دو برابری کار رو ادامه داد،فعلا برای قضاوت کردن زود است ولی با گذشت زمان مشخص خواهد که آیا سرمون کلاه رفته یا نه....
در حالی آرزوی توسعه خرم اباد و بروجرد رو دارید که نسبت به حتی طرح راه آهن بروجرد به ملایر واکنش نشان می دهید؟( یافته هم مطابق همیشگی نظرات موافق بروجرد رو سانسورکن)
نقل قول کردن
#6 مردمه از همه جا بی خبر 1399-06-22 12:34
به نقل از رضا-س:
حالا که پروژه راه آهن دارای ردیف بودجه ملی است به مردم اعلام نمائید در سال 99 چه مقدار بودجه تخصیص داده شده و چه مقدار جذب شده است و چرا راه آهن دورود خرم آباد درحال رکود است؟

رضا جان ریشه تمام بدبختی ها همین اعلام نکردن های شفاف هست ؟
اساساٌ اگه به مردم همه چیز رو شفاف اعلام میکردند که الان این وضعمون نبود.
هر وقت خبری میاد اول مثل اون آقای روایط عمومی و بین الملل انکار میکنند . بعد میگن شایعه بد خواهان هست. بعدش هم که مشخص میشه میگه نه عده ای شهروند نما دارند شلوغش می کنند و این موضوع ربطی به آن موضوع نداره.! آخر کار هم معلوم میشه که همون صحبت های اولیه درست بوده. همچین خونسرد به دوربین نگاه میکنند و خلاف واقع می گویند که آدم به خودت و عقلت شک میکنی و عذاب وجدان میگیری که به این خانمها و آقایان محترم شک کرده بودی و باید طلب مغفرت کنی.. ولی آخر کار همه شایعه ها درست از آب درمیاد...! :-*
نقل قول کردن
#7 حمید ت 1399-06-22 13:42
امیدوارم در آینده ،شاهد پیشرفت هر دو پروژه باشیم نه اینکه. پروژه خرم آباد به دورود متوقف یا کند شود چون باعث دلخوری شدید مردم خرم آباد میشود .داشتن راه آهن آرزوی دیرینه مردم خرم آباد بوده و با تلاش زیاد مردم و نمایندگان این شهر به ثمر نشست .پس آسون بدست نیوردیم. که آسون از دست بدیم .باید تخصیص بودجه کاملا شفاف سازی شود و گزارش پیشرفت راه آهن هر ماه گفته شود .
نقل قول کردن
#8 داود * د 1399-06-22 13:58
انتظار این است که با تلاش نمایندگان کل استان هردو پروژه ( دورود خرم آباد اندیمشک)و(دورود بروجرد ملایر)باسرعت زیاد به مرحله بهره برداری برسد تا همه از آن سود ببریم
نقل قول کردن
#9 محمد 1399-06-22 14:16
به نظرم د اصل این حق همه ماست ما خیلی پروژه داشتیم که به اسم شهرهای دیگه ثبت شد
نقل قول کردن
#10 هیلدا 1399-06-22 14:48
نمایندگان شهرستان خرم آباد و چگنی همیشه دنبال دفاع از حق استان لرستان بودن لکن مابقی نمایندگان استان رویه ایی دقیقا برعکس این رو داشتن و دارن ادامه هم میدن. از نمایندگان محترم شهر خرم آباد خواهشمندم جهت منافع حوزه انتخاباتیشون تلاش کنن و مابقی رو به اختیار خودشون بزارن هر کس مسئول اعمال خودش هست.
نقل قول کردن
#11 پندار 1399-06-22 14:55
متاسفانه همواره خرم آباد قربانی مصلحت اندیشی میشود پتروشیمی یادمان نرفته حالا چه زمانی راه آهن خرم آبادافتتاح شود و قصه بزرگراه شمال تکرارنشود خدامیداند نمایندگان خرم آباد پیگیری پیگیری
نقل قول کردن
#12 ایرانی اصل 1399-06-22 15:57
بابا۳۰سال میگن ریل قطار از خرم آباد میخواد وصل بشودبه ریل سراسری واندیمشک ی چندتای پل ریلی آثار باستانی زدن نمیدانم کی اجرای میشود
نقل قول کردن
#13 م 1399-06-22 16:46
دلتون خوشه پول کجا بوده واسه اجرای پروژه زمانبر و پرهزینه ای مثل راه اهن؟؟؟ لرستان تو سال هایی که دولت جیب پرپولی داشت به نون و نوایی نرسید الان که ....دعوای خرم و اباد و بروجرد و جوسازی نمایندگان عزیز هم موج سواری روی احساسات مردمه و گرنه دعوا سرخر مرده است
نقل قول کردن
#14 جمشید 1399-06-22 18:00
هدف اصلی تغیر مسیر اولیه راه اهن دورود خرم اباد اندیمشک
همین بود که ظلم اشکارا به لرستان و خرم اباد
بعد از یک سال از شروع پروژه راه اهن دورود خرم اباد تغییر داده شده به دورود بروجرد خرم اباد
امسال هم شده دورود بروجرد ملایر
و چه ظلمی در حق خرم اباد شده
جای تبریک داره به مسئولین و نمایندگان شریف و دلسوز بروجرد و لرستان
نقل قول کردن
#15 علی 1399-06-23 00:46
راه آهن حق همه مملکته باید برای همه شهرهای ایران لحاظ بشه وبه شبکه ریلی وصل بشن اندیمشک خرم آباد دورود بروجرد ملایر
نقل قول کردن
#16 حمید ت 1399-06-23 10:25
به نقل از هی هی:
[quote name="حمید ت"]چرا میخان پروژه راه آهن بروجرد ملایر ،در rالب پروژه دورود خرم آباد اجرا کنن .
پروژه بروجرد ملایر در مسیر اصلی جنوب به غرب قرار دارد و قاعدتا در اولویت قرار میگیرد مگر اینکه با عدالت، و بودجه دو برابری کار رو ادامه داد،فعلا برای قضاوت کردن زود است ولی با گذشت زمان مشخص خواهد که آیا سرمون کلاه رفته یا نه....
در حالی آرزوی توسعه خرم اباد و بروجرد رو دارید که نسبت به حتی طرح راه آهن بروجرد به ملایر واکنش نشان می دهید؟( یافته هم مطابق همیشگی نظرات موافق بروجرد رو سانسورکن)
ما بسیار خوشحالم از اجرای پروژه راه آهن بروجرد ،ملایر بشرطیکه بودجه مستقل به آن اختصاص دهند نه اینکه بودجه راه آهن خرم آباد ،دورود رو مصادره کنن ..یادتون باشه الان سالهاست که راه آهن خرم آبادبه دورود در حال ساخته، پس کسی حق متوقف کردن اون رو به بهانه اجرای پروژه جدید نداره .
نقل قول کردن
#17 مهدی 1399-06-23 23:42
این دو پروژه ریلی نفعشان بیشتر برای استانهای خوزستان، اصفهان و کرمانشاه و همدان است. الان از خرم آباد با اتوبوس 6 ساعته می شود به تهران رفت و این راه آهن سودی در حمل مسافر نخواهد داشت. راه آهن بروجرد هم که مسیر چهارساعته این شهر تا تهران را به 14 ساعت افزایش می دهد و عملا بی فایده است. صنعت و معدن استان لرستان هم چندان پربار نیست که حمل کالا توجیه کننده این خطوط برای لرستان باشد.
تهران مرکز همه راههاست و از همین الان باید به فکر راه آهن توره - بروجرد - خرم آباد بود تا همدلی بین مردم دو شهر بیشتر شود و مردم لرستان نفع واقعی از راه آهن ببرند. این خط پیشنهادی را می توان حتی تا مرز مهران ادامه داد و به یک کریدور بین المللی تبدیل کرد. احداث این خط، مناطق محروم غرب لرستان و ایلام را هم منتفع خواهد کرد و به دلیل اتصال تهران به مرز غربی، قطعا به یکی از شریان های اصلی ریلی کشور تبدیل خواهد شد.
نقل قول کردن
#18 جودکی 1399-06-28 16:52
طرح راه آهن دورود _ خرم‌آباد _ اندیمشک متعلق به قبل انقلاب است حتی من یادم میاد شرکت فرانسوی مشغول کار بود که با شروع انقلاب و جنگ تحمیلی نیمه تمام ماند و سال 89 باز این مسیر توسط رییس‌جمهور کلنگ زنی شد
نقل قول کردن
#19 اکبر-ظ 1399-06-31 14:20
به نقل از جودکی:
طرح راه آهن دورود _ خرم‌آباد _ اندیمشک متعلق به قبل انقلاب است حتی من یادم میاد شرکت فرانسوی مشغول کار بود که با شروع انقلاب و جنگ تحمیلی نیمه تمام ماند و سال 89 باز این مسیر توسط رییس‌جمهور کلنگ زنی شد

و در اینده باز هم توسط روسای جمهور بعدی کلنگ زده میشود.
نقل قول کردن
#20 امین 1399-09-21 23:38
متأسفانه یکی از مشکلات عدم پیشرفت استان لرستان همین تنگ نظریهاست که نسبت به شهرستانهای تابعه دارند، شما هرچقدر به شهرستانها بها بدید در واقع به استان بها داده اید همدلی و اتحاد بین استان و شهرستانها و نماینده بیشترین منفعت رو برای کل استان دارند، همواره استانی سربلند داشته باشیم و شاهد شکوفایی تمامی شهرستانهای تابعه استان
نقل قول کردن
#21 دریکوند 1400-02-16 10:30
خرم آباد راه آهن به چه درد میخورد شهری که تماما بین کوهها واقع شده احداث راه آهن یعنی اتلاف بودجه بیت المال
بجای راه آهن باید آسفالت خیابانها و جاده ها را درست کنید
نقل قول کردن
#22 عابدی 1401-02-02 15:34
راه‌آهن دورود خرم‌آباد اندیمشک با هدف توسعه مسیر ریلی قدیمی و همچنین افزایش ظرفیت حمل بار از بنادر جنوبی به سمت تهران و همچنین قابلیت استفاده از قطارهای مدرن در این مسیر (بنادر جنوبی به تهران و شمال) عملیات اجراییش شروع شد .
با شروع عملیات اجرایی این پروژه موجب ایجاد چندهزار شغل در طول چندسال برا مردم استان میشه و یکی از بهترین مزیت‌هاش همین اشتغالزایی کوتاه و بلند مدته.
عملیات اجرایی اتصال بروجرد هم با تغذیه از منابع مالی پروژه اصلی یعنی دورود خرم‌آباد شروع به کار کرد و عملاً موجبات کند شدن روند عملیات اجرایی با توجه به نداشتن ردیف بودجه مستقل و استفاده از منابع مالی و ماشین‌آلاتی پروژه اصلی شد.
در این میان هم نمایندگان بروجرد خصوصا ...ا ایجاد هیاهو و تنش موجبات افزایش کندی در عملیات اجرایی پروژه اصلی شده تا جاییکه بصورت کامل این اَبَرپروژه ریلی کاملا متوقف گردید و بیش از هزاروسیصد نفر افراد شاغل در این پروژه تعدیل و بیکار شدن و خیلیاشون به دلیل نداشتن درآمد و شرمندگی جلوی زن و بچه به سراغ شغلهای کاذب و حتی غیرقانونی رفتند !!!
نقل قول کردن
#23 دالوند 1402-01-02 15:17
این همه تلاش وکوشش واحداث پل وتونل دربین مسیر راه آهن درود ب خرم آباد درمحدوده منطقه زاغه.آخرش هم با لابی گری نماینده وقت خرم آباد.بخصوص رحیمی نسب ک مسیر از درود زاغه خرم آباد.ب سمت منطقه خودش یعنی چغلوندی تغیر مسیرش داد،ک بیشترین ظلم در حق مردم مظلوم و بی دفاع زاغه شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا