یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همان‌طور که مستحضرید، عمر نمایندگی 4 ساله موقعیتی مغتنم است که اگر همراه با بازدهی و کار مفید باشد، می تواند باقیات‌صالحات باشد؛ همچنان که نام نیک شیر مردان و شیرزنان این خطه بر تارک تاریخ ثبت شده است.

اگر غیر از مسیر خدمت به مردم طی شود و راه به سمت منفعت طلبی های مرسوم، طایفه گرایی های منسوخ که از عوامل اصلی توسعه-نیافتگی استان است و یا دوگانه بلاوجه اصلاح طلب و اصول گرا که ثمرش برای مردم، بی حاصل و تقریباً هیچ است پی گرفته شود، حتم بدانیم بر پای نهالی خشک، 1461 روز ایام نمایندگی، شب خواهد شد؛ در حالی که ارزش این روزها بسیار است و شخصیتی مثل امیرکبیر در زمانی کمتر، آن همه حجم خدمات ارائه داد؛ مضافاً آن که با نمایش اخلاص در عمل و خدمت به بندگان خدا، می توان به صورت متوالی برای چهار ساله بعد نیز رأی مردم را داشت و این سنت را شکست که مردم خرم آباد بیش از یک دوره به یک نماینده رأی نمی دهند.
به نظر می رسد برای رسیدن به این موقعیت، لازم است هر دو نماینده محترم و منتخب:
اولاً با هم هماهنگ باشند و این هماهنگی را با تشکیل تیم واحد مدیریتی در ارتباط گیری مؤثر با سایر نمایندگان استان شکل دهند تا هم افزایی شکل بگیرد و از دل این تشکیل تیم هماهنگ از مجمع نمایندگان استان لرستان، جلسات منظم با رؤسای سه قوه، وزرا و سایر مسئولین کشوری و لشکری (به فراخور مسائل و نیازهای استان) برگزار گردد؛ مضافاً آن که هر چه این تیم به صورت هم آواتری باشد، بهتر می تواند در رأی گیری  های صحن نیز عمل کند، حتی می توان از این الگو چه در قالب تشکیل کمیسیون مجمع نمایندگان و یا برگزاری جلسات با سایر مجامع استانی نیز بهره جست؛ چرا که اجرای برخی پروژه های مشترک بین استانی در شرایط نامتوازن بودجه ای، می تواند توجیه اقتصادی شایان تری داشته باشد.
ثانیاً به جای ورود بی حاصل به بحث های سیاسی، غالب نگاه را متمرکز به مشکلات درون-شهری کنند و آن قدر در مسائل سیاسی و کلان کشور غرق نشوند که فراموش کنند خیل عظیم جوانان بیکار این شهر، چشم به تدبیر و عمل نمایندگانش دارد. یک پیشنهاد در همین راستا و به ترتیب اولویت و ناظر به تخصص نمایندگان منتخب، تلاش در ورود به این کمیسیون ها است: برنامه و بودجه، تلفیق، فرهنگی، اجتماعی، آموزش و تحقیقات، بهداشت و درمان، تحقیق، سیاست داخلی و شوراها و امنیت ملی و سیاست خارجی. ورود به این کمیسیون ها نیز طبعاً به نحوی باشد که پس از هماهنگی فی مابین میان نمایندگان منتخب باشد تا به جای ورود هر دو به یک کمیسیون، به تناسب تخصص و بهره وری بیشتر، تقسیم کار نمایند. نیاز به توضیح ندارد که پذیرفتن مسئولیت ریاست یا نیابت رئیس بر کمیسیون در تنفذ بیشتر، نقش مهمی دارد و حتی اگر این مشارکت به سطح حضور در هیئت رئیسه هم منجر شود، می تواند منشأ برکات مضاعف برای شهر شود. البته مشارکت در فراکسیون ها با توجه به قالب معمولاً سیاسی که دارد و اتلاف وقت نمایندگان منتخب، شاید برای مرکز استان لرستان خیلی مفید نباشد که کارهای زمین مانده آن بسیار است. ارتباط مؤثر با مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات نیز در برنامه-ریزی درست و نظارت رصدمندانه از پیشنهادهای مهم است.
ثالثاً به جای دخل و تصرف بی جا در عزل و نصب مدیران و یا سفارش های نادرست، عزم خود را به هدایت و واداشتن به کار مدیران فعلی در دولت مستقر و مدیران بعدی در دولت آینده گسیل دارند که برای این دو مرحله نیز در نظر گرفتن راهبرد و شیوه ورود متمایز لازم است. به عنوان مثال؛ یک راهکار می تواند برگزاری جلسات مشترک و تقسیم کار شده نمایندگان منتخب با دستگاه های اجرایی استان به صورت منظم و دوره ای باشد تا هم در جریان به روز رسانی پروژه ها قرار گیرند و هم با ایجاد فضایی- مثلاً- در نماز جمعه و در قالب سخنرانی پیش از خطبه، مسئول اجرایی هر دستگاه به ارائه گزارش به مردم پرداخته و با اطلاع رسانی قبلی در همان روز به حل و فصل مشکلات مردم بپردازد. طبیعی است سازوکارهای سؤال از وزرا، طرح استیضاح، تحقیق و تفحص و نظارت و از همه مهم تر قانونگذاری می تواند به اهرم های در اختیار نمایندگان منتخب در واداشتن مسئولین استانی به تحرک بیشتر، کمک کند. در شکل گیری بهتر این ایده نیز لازم است از ظرفیت های امام جمعه جدید شهر بهره جست.
رابعاً در این مدت باقیمانده تا 8 خرداد 1399 و آغاز به کار مجلس جدید، به جای اتلاف وقت خود در مهمانی های مشکوک حامیان یا خدای ناکرده تصفیه حساب های سیاسی و انتقام جویی ها، حسن استفاده از اصل مدیریت زمان برده شود و به شناسایی و احصای
دقیق مشکلات مرکز استان و تمامی بخش ها و روستاهای آن پرداخته و سپس با تشکیل یک فایل برای هر بخش و روستا به پی جویی راه حل های اختصاصی هر منطقه بپردازند.
خامساً در این مسیر از بدنه کارشناسی و تخصصی نخبگان و بومیان و یا خرم آبادی های نخبه مقیم در سایر شهرها و به ویژه علما و استادان دانشگاه و دانشجویان بهره ببرند، برای این منظور نیز استفاده از ظرفیت  شبکه های اجتماعی و روی خوش نشان دادن به ایده-پردازی اهل اندیشه می تواند راهگشا و چاره ساز باشد؛ مضافاً آن که بهره گیری از این ظرفیت ها در تدوین طرح های کارشناسی شده و طرح آن در کمیسیون ها و سپس ارائه به صحن به صورت عادی، یک فوریتی یا دوفوریتی (بسته به اهمیت مسئله) می تواند هم بر غنای کارشناسی مجلس بیفزاید که مسبوق به سابقه است و هم در رفع مشکلات استانی و ملی، مثمر واقع شود. به عنوان مثال، تصمیم گیری در خصوص نحوه استفاده بهینه از موقعیت جغرافیایی استان که یک سوم آن روی نفت است، نیاز به تدبیر ویژه ای دارد.
سادساً از مراجع و علما و نمایندگان ادوار و سابق خرم آباد مشورت بگیرند تا با آگاهی از مشکلات بر سر راه نمایندگی، دچار بحران هویت شناختی و اشتباه محاسباتی نشوند؛ پس از بهارستان نشینی نیز با تعصب به اصل مدیریت زمان و شناخت مشکلات استان، از شرکت در همایش ها و کنفرانس ها و سمینارها و افتتاحیه های مرسوم که رشد قارچ-گونه طی سالیان اخیر داشته، اجتناب نموده و حتی در نطق های پیش از دستور نیز به جای پرداختن به مسائل سیاست بازانه و نقد و نفی جناح رقیب، مستمراً و به سبک الگوهای یادگیری، به دنبال کاویدن و حل نمودن مسائل باشند.
سابعاً دفتری مردمی در خرم آباد در نظر گرفته شود؛ به نحوی که از حیث چینش منطقه ای بتواند تمرکز هر دو نماینده را بر مشکلات مناطق محروم جلب کند. به عنوان مثال استقرار دفتر نمایندگی می تواند در منطقه اسدآبادی و دیگری در منطقه دره گرم باشد. حتماً تأکید می شود که نمایندگان محترم لااقل هفته ای یک مرتبه و به صورت چرخشی در دفتر مستقر در حوزه انتخابیه خود حضور داشته و دیدار مردمی داشته باشند و هیچگاه این دیدارها را تعطیل و یا به شخص ثالث حواله ندهند مگر در شرایط خاص مثل مأموریت های کاری.
ثامناً دفتر مستقر در بهارستان به نحوی مدیریت شود که شأن و منزلت مردم رعایت شود و حتی الامکان فضای ارتباطی به نحوی باشد که نیاز به عزیمت مردم بومی به تهران جهت دیدار با نمایندگان نباشد؛ بلکه دفتر تهران برای حل سایر مسائل و ملاقات های مردمی با خرم آبادی های مقیم سایر شهرها و جلسات مدیریتی باشد.
تاسعاً در طول هفته که به حوزه انتخابیه عزیمت می شود، حتماً به بخش ها و روستاها و توابع به صورت حضوری مراجعه شود که از نزدیک مشکلات مردم را دیدن فراتر از مشاهده گزارشات است، مضافاً آن که استان لرستان هم چنان می تواند از مراکز کشاورزی کشور باشد، منوط به سوق داده شدن به کشاورزی صنعتی و حل مسئله آب. سرکشی ماهانه به پروژه ها نیز مطلب دیگری است که لازم است نمایندگان محترم با هماهنگی یکدیگر و تقسیم کار، مثلاً به صورت ماهانه از پیشرفت پروژه ها کسب اطلاع نموده و از به سامان رسیدن پروژه ها غفلت نورزند.
عاشراً هر گونه مسافرت زیارتی و سیاحتی و مشارکت در کار اقتصادی با منافع شخصی را در طول این چهار سال برای خود ممنوع کنند و خانواده خود را در همین ایام به خوبی همراه نمایند که این ایام، دوران سخت کار کردن و عرق ریزی با انگیزه جوانی است و به یاد داشته باشیم که نماینده شهرهای محرومی مثل خرم آباد نیاز به کار مضاعف دارد، نه این که با قصد تخطئه، همه بار عدم توسعه را به گردن مدیران و نمایندگان سابق انداخت که هر کدام در حد خود تلاش نموده اند، بلکه از این حیث که شهرهای توسعه نیافته با سبک مدیریت سنتی و حلزونی نمی توانند در فضای امروز که عصر ارتباطات و فناوری است، تنفسی سالم داشته باشند مگر آن که مسئولینی پا به رکاب با سبک کار جهادی و شبانه روزی و تخصصی پا در میدان نهند.
پس از این ده گانه راهبردی، چند مورد عملیاتی نیز در خصوص برخی پروژه های نیمه تمام یا نیاز به تدبیر مالی و حل مشکل نقدینگی و یا سایر موارد آمایشی و زیرساختی اشاره می شود که حاکی از مشت، نمونه خروار است و البته متحقق ساختن حتی یک مورد از این سیاهه نیز می تواند کورسوی امیدی بر کارایی و اثربخشی جایگاه نمایندگی نمایندگان منتخب باشد که نیاز به مدیریت مدبرانه و برنامه ریزی اجرایی دقیق دارد:

أ‌.       پروژه­ های نیمه ­تمام جاده­ای

1

تکمیل پروژه انتقال خط راه آهن دورود- خرم آباد و آنتني بروجرد

2

اتصال خط راه آهن دورود- خرم آباد به اندیمشک (پس از اتمام پروژه ردیف قبل)

3

تکمیل پروژه احداث آزادراه اراک- خرم آباد

4

اتصال آزادراه اراک- خرم آباد به آزادراه خرم­زال (پس از اتمام پروژه ردیف قبل)

5

تکمیل پروژه احداث کریدور بزرگراهی غرب کشور

مسیر بازرگان تا بندر امام خمینی (نورآباد- خرم آباد)

6

تکمیل پروژه احداث باند دوم بروجرد- خرم آباد

7

تکمیل پروژه احداث راه اصلی خرم آباد- سپیددشت

8

تکمیل پروژه احداث راه چهارخطه جاده خرم‌آباد- کوهدشت- دم زانوگه

9

تکمیل پروژه احداث راه چهارخطه جاده خرم‌آباد- نورآباد (دلفان)

10

تکمیل پروژه احداث راه چهارخطه جاده خرم‌آباد- بروجرد

11

تکمیل پروژه احداث راه چهارخطه جاده خرم‌آباد- الیگودرز

12

تکمیل پروژه احداث راه چهارخطه محور خرم­آباد– ویسیان- پلدختر

13

پروژه ارتقا و بهسازي محور دوره- ویسیان

14

تکمیل پروژه احداث راه اصلی پل هرو– بیرانشهر

15

تکمیل پروژه احداث راه اصلی کاکارضا– بیرانشهر

16

تسریع در آغاز و تکمیل پروژه احداث کمربندی شمال شرقی شهر

از آرامستان خضر نبی تا آرامستان فلک الدین

17

آغاز و تسریع در تکمیل پروژه تقاطع غیر هم­سطح ورودی دانشگاه لرستان

18

بازسازی و آسفالت تمامی جاده­های اتصالی روستاهای شهر به مرکز استان

       
 

ب‌.   پروژه­ های نیمه ­تمام صنعتی و اقتصادی

19

نهایی ­سازی و آغاز پروژه احداث شهرک تخصصی صنایع پایین‌دستی پتروشیمی

20

تکمیل و توسعه پروژه شهرک­های صنعتی (3-1)

21

تکمیل پروژه احداث واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه

22

تکمیل پروژه احداث خط لوله انتقال گاز اتیلن

23

 حل مسئله زمین و پروژه احداث شهرک فرآوری سنگ دوره چگنی

24

تکمیل و توسعه پرژوه احداث شهرک خصوصی زرین‎کشت

25

تسریع در احداث و توسعه پروژه شهرک تولیدات گلخانه­ ای (بیرانشهر)

26

تکمیل پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی

27

تعیین تکلیف پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 890 مگاواتی

28

توسعه استفاده از انرژی خورشیدی به جای انرژی الکتریکی در سطح شهر و روستاها و جاده­ های برون­شهری

استفاده از الگوی استفاده از انرژی خورشیدی در خیابان انقلاب (با توجه به تابش کمی و کیفی نور خورشید در طول سال)

29

تعیین تکلیف پروژه احداث سد و نیروگاه بختیاری

به عنوان بلندترین سد بتنی دو قوسی جهان

30

تعیین تکلیف پروژه سد مخملکوه (سد و تونل كاكارضا)

31

تکمیل فازی پروژه سد ایوشان

32

تکمیل پروژه احداث ساختمان سد زیبامحمد و شبکه آبیاری و زهکشی

33

تکمیل پروژه سد سراب تلخ (طرح کاکارضا)

34

تعیین تکلیف و تسریع در آغاز پروژه سد تنگ شبیخون

35

تعیین تکلیف و تسریع در آغاز پروژه سد کاکاشرف

36

تکمیل پروژه شبکه آبیاری و زهکشی کاکارضا

37

تسریع در آغاز و تکمیل پروژه احداث آزمایشگاه مرجع علوم زمین و سن­سنجی

38

توسعه کمی و کیفی شرکت­های دانش­بنیان، فناور و استارت­ آپ­ها در پارک­ علم و فناوری و مرکز رشد

 

39

توسعه کیفی و زیباسازی فزاینده بام لرستان

به مثابه بوستان بزرگ آبی، بزرگترین نهالستان غرب کشور، مجهزترین گلخانه ایران، ایستگاه و باشگاه آموزش پاراگلایدر، مرکز تحقیقات محیط زیست و منابع طبیعی، بانک ژن گیاهی، باغ وحش و ایستگاه فراوری کود حیوانی، ایستگاه‌های پمپاژگران قیمت آب و...

40

تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری رصدخانه کاسین به مثابه رصدخانه­ ای بزرگ و کیفی در سطح آسیای میانه

41

تعیین تکلیف وضعیت کارخانه لاستیک­سازی

42

تعیین تکلیف وضعیت کارخانه سیمان

43

توسعه کمی و کیفی واحدهای صنعتی، تولیدی و عمرانی

قطعه ­سازی خودرو، مجتمع فولاد، کشت و صنعت، یخچال­ سازی، الکل­ سازی، شرکت بهروان، کارخانه کمپوست، شرکت شیر پگاه، جهاد نصر و کارخانه‌های سنگی

 

44

احیا، رفع تعطیلی و حل مشکلات مربوط به تولید زیر ظرفیت، نقدینگی، خصوصی­سازی نادرست و سوء مدیریت واحدهای صنعتی و تولیدی

كارخانه پارسيلون، کارخانه صدر فولاد، کارخانه ژنراتورسازی، کارخانه آسفالت، کارخانه چرم و پوست، کارخانه پرس، شرکت ماشین­ سازی و شهرک دامپروری سپیدکوه (دوره چگنی)

45

احیای کارخانه پردازش بازیافت زباله

توسعه کمی و کیفی صنایع بازیافتی در مدیریت پسماندها

46

تکمیل پروژه احداث ساختمان مركز تحقيقات زيست­محيطي و پايش الكترونيك

47

تکمیل پروژه ايجاد ايستگاه تكثير، مراقبت و نگهداري گونه­هاي كمياب و در معرض انقراض جانوری

48

تعیین تکلیف و تکمیل پروژه احداث مرکز پرورش زالو و ماهیان خاویاری

49

تکمیل و توسعه پروژه احداث مجتمع شیلاتی 6000 تنی آبزی ­پروری و سایت­ های پرورش ماهی (سپیددشت)

50

تکمیل پروژه احداث مركز بهداشتي- درماني (روستاي ده­ باقر)

51

تکمیل و توسعه احداث پروژه مجتمع دامپروری پرورش گاو شیری (بیرانشهر)

52

نهایی­ سازی پروژه­ های انتقال آب به خرم آباد از سد كاكارضا به تصفيه­ خانه شهر

53

تكميل و تجهيز پروژه احداث شبكه­ هاي اندازه­ گيري آب­ هاي سطحي و زيرزميني در محدوده شركت سهامي آب منطقه ­اي

54

تکمیل پروژه تعادل ­بخشی، تغذیه مصنوعی آب­ های زیرزمینی و پخش سيل در محدوده شركت سهامي آب منطقه­ ای

55

تکمیل پروژه ايستگاه پمپاژ آب شهرك صنعتي شماره 3

56

تکمیل و توسعه پروژه احداث ايستگاه پمپاژ چغاهروشي

57

تکمیل پروژه احداث ايستگاه پمپاژ ميشاخور (دوره چگنی)

58

تکمیل پروژه احداث ايستگاه پمپاژ زوران چم (دوره چگنی)

59

بهینه ­سازی پروژه ايجاد تأسيسات فاضلاب شهری

60

بهینه­ سازی پروژه ايجاد تأسيسات فاضلاب (دوره چگنی)

61

بهینه ­سازی پروژه ايجاد تأسيسات فاضلاب (ویسیان)

62

بهینه­ سازی پروژه ايجاد تأسيسات فاضلاب (زاغه)

63

بهینه ­سازی پروژه ايجاد تأسيسات فاضلاب (سپیددشت)

64

بهینه­ سازی پروژه ايجاد تأسيسات فاضلاب (بیرانشهر)

 

65

انتقال صنوف همراه با آلودگی صوتی، آلاینده ­ها و سد معبر به شهرک­های صنوف قاضی و زاگرس

بنکداری، درودگری، کابینت­سازی، درب و پنجره­ سازی، جوشکاری، مکانیکی، صافکاری، تراشکاری، اگزوزسازی، باطری ­سازی، آهنگری، آهن­ فروشی، قیرگونی، کارواش و...

66

پیگیری مصوبه مجلس دهم در خصوص اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی شدن لرستان

در محل کارخانه پارسیلون و در مرحله بعد، تدبیر ضرورت­های منطقه آزاد تجاری یا منطقه ویژه اقتصادی برای سایر نواحی

               
 

ج. پروژه­ های نیمه ­تمام عمرانی

67

تکمیل طرح توسعه فرودگاه و بین المللی شدن آن

پرواز مستقیم به حج و عتبات و برقراری تدریجی پروازهای داخلی و خارجی

68

تکمیل و تجهیز پایانه

مسافربری شرق

انتقال دفاتر باقیمانده در سطح شهر به این پایانه در کنار تعریض خیابانی و هموارسازی مسیر انتقال به پایانه در مبدأ و مقصد، انتقال شبه پایانه­ های شهرهای استان به این پایانه

69

تعیین تکلیف و تسریع در احداث پایانه باري و مسافربري (دوره چگنی)

70

ساخت الحاقات پروژه ارتقای ساختمان مدرسه علمیه کمالیه

71

تکمیل پروژه احداث فرهنگسرا در پایانه حافظی

72

تکمیل پروژه احداث مجتمع فرهنگي هنري شهری

73

تکمیل پروژه احداث مجتمع فرهنگی هنری (دوره چگنی)

74

تکمیل پروژه احداث ساخت مدرسه ۹ کلاسه (درب دالاکان)

75

تکمیل پروژه احداث کتابخانه مرکزی

76

تکمیل پروژه احداث مجتمع خیریه درمانی، آموزشی و فرهنگی فجر

77

تکمیل پروژه احداث کانون پرورش فکری (دوره چگنی)

78

تکمیل و تجهیز پروژه احداث خانه جوانان

79

تکمیل پروژه احداث مجموعه ورزشی جامع (دهکده المپیک سابق در منطقه کمالوند)

80

تکمیل پروژه احداث مجموعه ورزشی شهید سبزی­پرور (گلدشت شرقی)

81

تکمیل پروژه احداث سالن ورزشی چندمنظوره مسکن مهر

82

تعیین تکلیف و تسریع در احداث سالن ورزشي چندمنظوره (ماسور)

83

تکمیل در احداث و تجهیز سالن ورزشي دانش آموزی (سپیددشت)

84

تکمیل پروژه احداث استادیوم 15 هزار نفری

85

تعیین تکلیف و تکمیل پروژه احداث سالن مسابقات ۵ هزار نفری

86

تعیین تکلیف و تکمیل پروژه احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی

روستاهای دربند فقیران کمالوند، تپه ­دار کاکاشرف و دره ساکی ده­پیر

87

تکمیل پروژه جامع احداث آکادمی گلف

به مثابه پایگاه گلف کشور

88

تکمیل پروژه احداث سالن ورزشی شمشیربازی

89

تجهیز سالن ورزشی شهدای دانش آموز (کمالوند)

90

تکمیل پروژه احداث استخر شناي دانش آموزي (گلدشت شرقي)

91

پروژه احیا و زیباسازی استخر سرپوشیده (گلدشت غربی)

92

تکمیل پروژه احداث استخر سرپوشیده (دوره چگنی)

93

تعیین تکلیف پروژه­ های مسکن مهر تا قبل از پایان دولت تدبیر و امید و پیگیری عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن

94

تعیین تکلیف و تکمیل وضعیت شهرک صنوف زاگرس

95

تعیین تکلیف و تکمیل پروژه پل افلاک

96

تکمیل ساخت و ساز ساختمان جدید استانداری

موسوم به برج 12 طبقه­ ای امید و تعیین تکلیف وضعیت ساختمان استانداری فعلی

97

تکمیل ساخت و ساز ساختمان جدید بیمارستان 500 تختخوابی شهدای عشایر

تعیین تکلیف وضعیت ساختمان بیمارستان فعلی

98

تکمیل پروژه احداث بیمارستان جایگزین اطفال

99

تکمیل پروژه احداث مرکز خدمات جامع سلامت

100

انتقال بیمارستان ارتش به داخل شهر و تجهیز تمامی روستاها به خانه­ های بهداشت

101

انتقال 100 درصدی آب، برق، گاز و تلفن به روستاها

102

مکان­ پذیری 100 درصدی آنتن­ دهی تلفن ­های همراه در روستاها

 

103

حل مسئله تعریض خیابان­ ها و کوچه­ ها به سبب تعدد خودروها و ترافیک گسترده و نمایش چهره­ای از توسعه­نیافتگی در شهر با حفظ درختان و فضای سبز به مثابه یک مزیت رقابتی (استفاده از الگوی جذاب درختان به هم متصل شده و دوطرفه میدان شهدا تا سه­راه الشتر)

مثال: میدان شقایق تا میدان کیو، میدان شهدا تا سه­راه مطهری و بیمارستان شهدای عشایر، ستار خان، میدان شهدا تا میدان پلیس (ژاندارمری سابق)، خیابان دکتر معین، پل دارایی­ زاده تا صالحین (خیابان حافظ، دوازده برجی، سبزه میدان و کمربندی)، بازارچه طیب، چال­ میرحسین، 24 متری حکیم آباد، خیابان وصال، باغ دختران و...

               
 

د. پروژه­ های نیمه­ تمام گردشگری

 

 

104

احیا و مرمت و ثبت تمامی

آثار باستانی و تمدنی در فهرست آثار ملی و ثبت جهانی آن در یونسکو

در راستای توسعه صنعت گردشگری و خرم آباد گردی به عنوان یک ظرفیت بکر و شهر چهار فصل

قلعه فلک الافلاک (با آزادسازی حریم آن و طرح ابتکاری دوکاناله اتصال به امامزاده زید بن علی)، امامزادگان (زید بن علی، دوبرادران، عبدالله، احمد بن نوروزعلی، زیبامحمد، باباعباس، حیات­الغیب و پیر شمس­الدین)، آبشار بیشه و نوژیان، مناره آجری، پل شکسته، گرداب سنگی، آسیاب گبری، حمام گپ، سراب چنگایی، چشمه اراز، کاروانسراها (گوشه شهشنشاه، درب باباطاهر، میرزا سیدرضا، خانه آخوند ابو، خانه کشفی و پورابوالقاسمی)، دریاچه کیو و کوه­ها، غارها، قلعه­ها، جنگل­ها، دریاچه­ ها، آبشارها، چشمه­ ها، سراب­ ها، پارک­ های جنگلی و...)

105

طرح هدفمند تکمیل کاوش ­های باستان­ شناسی و تشکیل تیم منتخب نخبگانی در تدوین

دائرة المعارف فرهنگی- تمدنی و زبانی استان

106

تجهیز و زیباسازی موزه­ ها

(باستان­ شناسی، مردم­ شناسی و علوم طبیعی)

تلاش در بازگرداندن آثار باستانی و مفرغ­های منتقل شده به خارج از استان یا طرح­ های تشویقی برای بازگرداندن و تحویل گنج­ های نزد مردم (به عنوان یک رسالت بین نسلی)

107

تکمیل پروژه باغ‌ موزه دفاع مقدس

محل تپه شهدای گمنام در 9 فاز

108

تکمیل پروژه احداث موزه حیات طبیعی

109

آزادسازی حریم رودخانه «خرم رود» با استفاده از زیباسازی محیطی

سایر استفاده­های تخصصی از آن و نه استفاده در قالب توقف­گاه

و طرح ابتکاری مدنظر

110

تعیین تکلیف و تسریع در احداث پارک سافاری (وحش گشت)

نخستین طرح گردشگری سافاری ایران در دو فاز

111

تعیین تکلیف حقوقی و تکمیل دهکده گردشگری و سلامت مخملکوه

اجرای 3 فاز در پارک جنگلی

112

تکمیل و تجهیز پروژه احداث مجتمع گردشگری کشت و صنعت صفا

113

تکمیل و تجهیز فاز سوم احداث گلخانه‌هاي هيدروپونيك در مجتمع كشت و صنعت

114

تکمیل پروژه دریاچه و بوستان بهشت

تأمین آب، توسعه و تجهیز، زیباسازی، باغ پرندگان، اتصال به بوستان شاپوری و...

115

تکمیل پروژه بوستان و دریاچه شاپوری

پل شکسته (طاق پیل‌ اشکسه)

116

آغاز و تسریع در پروژه احداث بام خاطره ­ها

محله پشت بازار

117

آغاز و تشریع در پروژه آبشار شهری

تپه شهدای گمنام

118

تکمیل پروژه آبشار طلایی (از دره­ گرم تا مخملکوه)

دارای باغ ایرانی، پیست دوچرخه­سواری، بازارچه سنتی، سرزمین موج ­های آبی، آبنمای موزیکال، باغ گل­ ها و زمین تنیس

119

مرمت و احیای پل کشکان (بخش چگنی)

120

مرمت و احیای پل شکسته به مثابه حفظ تاریخ ایرانیان

121

احیای نمادین پل بهداری لشکر (پل کرگانه)

در مجاورت میدان شهید انوشیروان رضایی

122

احیای نمادین پل اناری (پس از سیل)

123

تكميل پروژه زيرساخت گردشگري (منطقه آبشار بيشه)

124

تكميل پروژه زيرساخت گردشگري (منطقه آبشار نوژیان)

125

تكميل پروژه زيرساخت گردشگري (منطقه آبشار گريت)

126

تكميل پروژه زيرساخت گردشگري (پارک جنگلی شوراب)

127

تعیین تکلیف و تسریع در اجرای پروژه پارک ۵۰ هکتاری 

128

تکمیل پروژه احداث مجتمع تفریحی پارک آبی در 2 فاز

129

احیا و زیباسازی برکه گلستان (حریم قلعه فلک الافلاک)

130

احیا، آزادسازی حریم و زیباسازی محیطی چشمه اراز

به مثابه یک چشمه آب­درمانی و در راستای سیاست­ های توسعه گردشگری

131

پروژه تبدیل خیابان حافظ به پیاده­ روی گردشگری

طرح خیابان جایگزین (ازکمربندی تا مسجد توسلی)،

پس از تکمیل پروژه کمربندی شمال شرق

132

آزادسازی حریم و توسعه و تجهیز منطقه ­ای خیابان حافظ

در راستای طرح توسعه گردشگری

به مثابه مرکز تجمعات گردشگری و پس از اجرای پروژه بند قبل (بسان میدان نقش جهان اصفهان)

133

تعیین تکلیف طرح ­های تکمیلی و توسعه­ای بوستان­ ها  

کاسیت، کوی فلسطین، مهرورزان، میعاد، چهارباغ، فرهنگ در تپه ماسور و...

134

احیا، تجهیز و زیباسازی بوستان بانوان از حیث سخت افزاری و محیطی

تمرکز بر بوستان فعلی به جای احداث بوستان­های بانوان 2 و 3

135

تکمیل و تجهیز پروژه احداث بوستان صخره­ای (پشته حسین آباد)

136

تکمیل و تجهیز پروژه احداث بوستان بهار (قاضی آباد)

137

تجهیز بوستان­های اتمام یافته به امکانات زیرساختی و تفریحی و گردشگری

سرویس بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق، رستوران سنتی و کافی­شاپ، منقل ثابت، زیرساخت بازی­ های محلی، وسایل ورزشی (دستگاه بازی، میز تنیس، تور والیبال)، توقفگاه و...

138

تعیین تکلیف وضعیت نگهداری مجموعه باغ وحش کاسیت

139

احیا و تجهیز کمی شهر بازی با لحاظ ارتقای کیفی و فنی وسایل

140

تعیین تکلیف وضعیت شهر بازی مدرن (بام لرستان)

141

تکمیل ساخت و ساز مجتمع تجاری برج باغ فیض

142

تکمیل پروژه هتل صخره­ای

143

تکمیل و تجهیز دهکده فرهنگی، تفریحی و ورزشی مقاومت از حیث سخت افزاری و راه­ های دسترسی و حمل و نقل (پادگان حمزه سابق)

144

تکمیل ساخت و ساز برج­های تجاری کیو، موسوم به برج ­های دوقلو

145

بهسازی و زیباسازی سراب شهوا

146

تعیین تکلیف و تکمیل پروژه هتل­ های پنج ستاره و چهار ستاره

صدف، شاپورخواست و بام

147

تغییر تندیس و واقعی­سازی آن در میدان تختی

                         
 

ی. پروژه­ های زیرساختی (پیشنهادی)

 

 

148

تکمیل آمایش و نوسازی شهری خرم آباد و تدوین چشم انداز و سند تفصیلی شهر به منظور تحقق توسعه پایدار

حاشیه­ نشینی، ترافیک، مرمت سازه­ ها و بافت­ های فرسوده، ساخت و سازهای غیر مجاز و مسئله اضافه ساخت، ساخت و سازهای غیر مهندسی و نامقاوم، مسئله تراکم، عدم توزیع متوازن مساجد در سطح شهر (مثال: منطقه گلدشت شرقی از میدان کریمخان تا میدان آرش)، عدم توزیع متوازن درمانگاه و داروخانه، عدم توزیع متوازن

مدرسه و بانک، سدسازی­ های جدید، دست اندازی به اراضی کشاورزی و...

149

به سامان رساندن طرح بازآفرینی شهری مبتنی بر راه­ حل­ های طبیعت ­بنیان (پروژه اربینت)

تداوم همکاری با اتحادیه اروپا

150

نظام­ مند سازی مدیریت بحران استان به ویژه جهت تدبیر خا م­فروشی

خا م­فروشی در معادن، مسئله ریزگردها، آلودگی هوا، سد معبر، سیل و خشکسالی با توجه به کشاورزی بودن و تکثر روستاها در سطح استان

151

پیگیری مستمر مشکلات مربوط به سیل در خرم آباد و روستاهای تابعه تا جبران خسارات و برطرف شدن مشکلات مردم

152

تشکیل کارگروهی از کارشناسان اتاق و سازمان صمت و نخبگان بازاریابی در استانداری

به منظور شناسایی بازارهای هدف داخلی و خارجی (به ویژه

با تأکید بر همسایگان منطقه­ای) و صادرات محصولات تولیدی

153

قرار گرفتن قطار خرم آباد در مدار قطار گردشگری لرستان

پس از اتمام پروژه اتصال خط راه آهن دورود- خرم آباد

154

طرح قطار سریع السیر اراک- دورود- خرم آباد

155

قطار حومه­ ای شهرها و روستاهای برخوردار از راه آهن استان به خرم آباد

156

طرح تأسیس بوستان موزه علوم معدن

157

تمرکز برنامه ­ریزی و تخصیص منابع با رویکرد روستامحوری

به مثابه محور توسعه و حل مسئله آب با دو هدف عمده

رونق تولید و جلوگیری از حاشیه ­نشینی

158

طرح تعیین روستاهای هدف به عنوان ناحیه صنعتی علاوه بر پل هرو

با توجه به مزیت­ های نسبی و رقابتی، زمین، آب، موقعیت اقلیمی و نیاز منطقه­ای

159

طرح ایجاد ناحیه صنعتی در دوره چگنی

160

طرح ایجاد شهرک صنعتی در زاغه

161

طرح ایجاد شهرک صنعتی در بیرانشهر

162

طرح ایجاد شهرک صنعتی در سپیددشت

163

طرح توسعه سطح زیر کشت زعفران (طلای سرخ) تا 5 درصد از تولید کل کشور

164

طرح احداث کارگاه فرآوری پسته و توسعه باغات پسته

165

طرح احداث واحد انجماد 5000 تنی میوه و سبزیجات

166

طرح احداث تولید 1000 تنی کنسانتره و پوره میوه­جات

167

طرح احداث سردخانه 8 هزار تن زیر صفر و 8 هزار تن بالاي صفر

168

طرح توسعه­ ای صنایع تبدیلی و تکمیلی در روستاهای هدف

169

طرح گردشگری روستایی و گردشگاه عشایری

شناسایی و تجهیز روستاهای هدف مثل سنگ­تراشان و قلعه ­سنگی (واجد جاذبه­های طبیعی و اقلیمی) با استفاده از قابلیت­ های بوم­گردی در مسیر توسعه صنعت گردشگری

170

طرح احداث تله­ کابین،

سورتمه ریلی و پارک آبی

شناسایی مناطق هدف شهری (مثال: بام لرستان) و روستاهای هدف از طرح گردشگری روستایی

171

آزادسازی حریم امامزادگان زید بن علی و دوبرادران در مرکز نمای شهری

در مسیر توسعه گردشگری مذهبی

172

مرمت مساجد و حسینیه­ های سطح شهر و روستاها

به ویژه مسجد جامع شهر

173

زمینه­ سازی در سرمایه­ گذاری مستقیم داخلی و خارجی با استفاده از تبلیغ ظرفیت­ های بکر خرم آباد و استان

 

174

طرح توسعه صنعت ورشو، قالیبافی و صنایع دستی و محصولات کشاورزی و تبلیغ عمومی ملی و فراملی آن

صنایع چوبی، فرش دستباف، گلیم، جاجیم، حصیر، ماشته، نمد، حرمی، لباس محلی، گُلونی و گیوه به عنوان سوغات این شهر

در کنار عسل، پسته، زعفران، روغن حیوانی، غذا و شیرینی­ های محلی

175

طرح ایجاد شهرک فرش دستباف (برنامه آمایشی شهر)

176

طرح توسعه حمل و نقل شهری

مطالعات امکان­پذیری و طرح­ریزی اولیه ساخت مترو، مونوریل، تراموا

و فضاسازی شهری برای بی.آر.تی

 

177

 

توزیع متوازن بهره­مندی از ناوگان حمل و نقل درون شهری

برخورداری محلات مختلف شهر از امکان استفاده از خط واحد یا ون (برخی از بخش­های گلدشت شرقی و غربی، ماسور، کوی ارتش، دره­گرم و...)؛

هم­چنین افزایش زمان کاری ناوگان خط واحد تا ساعت 20 و به سبب عدم تعریض­ خیابان ­ها، در نظر گرفتن خط ویژه (بی.آر.تی) در مسیرهای فرعی

178

طرح جانمایی و تجهیز

توقفگاه­ (پارکینگ) منطقه ­ای

تعیین توقفگاه برای محلات شهری و روستایی ذیل برنامه آمایش سرزمین و تقسیم ­بندی مناطق با قابلیت ایجاد درآمدزایی و روشی برای کنترل ترافیک

179

طرح همگانی استفاده از دوچرخه و تعیین یک روز بدون خودرو در طول هفته

تعیین مشوق­ هایی جهت استفاده از دوچرخه و عدم استفاده از خودروی شخصی

 

180

پی­جویی طرح کوچک­ سازی نقش دستگاه­های دولتی از حیث تصدی­ گری و اجرایی به سمت هدایت­ دهی و رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار

با توسعه صنایع کوچک و متوسط و زودبازده و تدبیر بازارهای تجاری ملی و فراملی؛ از جمله طرح­ های مربوط به توسعه نشان­های تجاری خانوادگی و کسب و کارهای الکترونیک

 

181

تعامل استانداری و دادستانی در حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار

استقرار دفتر حمایت و رفع موانع تولید از مولدان و کارآفرینان و سرمایه­ گذاران و پیوند

این دفتر با دادستانی در ایجاد واحد رسیدگی به مشکلات تولید و تدبیر مسئله معسرین اقتصادی و کارخانه­داران و کارآفرینان به منظور حفظ چرخه تولید و جلوگیری از زندانی شدن

182

تلاش در جهت افزایش بودجه عمرانی

به منظور تکمیل پروژه­ های نیمه­تمام و تسریع در رسیدن به مرحله گذار از فرایند توسعه

 

183

محرومیت­ زدایی عمومی از سطح مناطق محروم و کمتر برخوردار

اسدآبادی، کرگانه، درب دلاکان، بازار، پشت بازار، پاچنار، 17 شهریور، میدان تیر، علی ‌آباد (شمشیر آباد)، ملک شیر آباد، گل ‌سفید، فلک ‌الدین، قلعه سنگی (قلا بردی)، پشته حسین آباد، پشته جزایری، سراب­یاس، اسبستان، ماسور، کهریز، کمالوند، زاغه و...

 

184

تدوین و اجرای برنامه جامع ریشه­ کنی فقر مطلق و رفع فاصله طبقاتی از چهره شهر و روستاهای آن با راه اندازی طرح محله­ یارهای مسجدمحور

برنامه­ ریزی در 3 فاز شناسایی، فرهنگی و مالی به مدت 1 تا 2 سال با تشکیل هیئت امنای هر محله در مسجد محوری آن محله و شناسایی گلوگاه­ های فقر و خانواده ­های نیازمند و تلاش در جهت رفع مشکلات احصا شده

185

طرح مسکن حمایتی زوج­های جوان

برای سال اول ازدواج با شرایط قرض و اجاره مساعدتی

 

186

تمرکز بر حفظ اصالت و عمومیت (زبان، گویش یا لهجه) لری؛ به ویژه لهجه لری خرم آبادی (اصل 15 قانون اساسی) و فرهنگ­ سازی در زمینه سوق داده شدن توانمندی طوایف در هم­ افزایی

به منظور حفظ اصالت فرهنگی و تمدنی و یکپارچگی ساخت کمی و کیفی خرم آباد

 

187

در نظر گرفتن کرسی تاریخ و زبان لرستان (لرستان­ شناسی)

در نظام آموزشی مدارس، حوزه ­ها و دانشگاه­ها

نمایشی از نقش لرستان (با نشان­های سرزمین پل­ هاي تاریخی، سرزمین مفرغ،

سرزمین آبشارها، سرزمین آواها و نواها، سرزمین طبیعت و سرزمین بلوط) در تاریخ ایران و تبیین زبان، بازی­های محلی، لباس محلی، ظرفیت­ها، فرصت­ها و نقایص آن

در عصر معاصر پس از هماهنگی با نهادهای مربوطه

 

188

تدوین دائرة المعارف جنگ­ های قوم لر و نقش لرستان در انقلاب کبیر اسلامی و دفاع مقدس

نقش قوم لر در جنگ­ های تاریخی و حکایات جنگ ­های لرستان در طول تاریخ به انضمام پرونده ویژه نقش لرستان در انقلاب و دوران دفاع مقدس با تبیین عملیات­ها و شهدا و رزمندگان لر

189

تعریف مأموریت اخذ مجوز دوفصلنامه علمی- پژوهشی و (ISI) فرهنگ لرستان برای دانشگاه لرستان

به زبان­های فارسی، عربی و انگلیسی به منظور انجام پژوهش­ های جدید و تاریخ­ پژوهی قوم لر و ارائه آن در سطح علمی بین المللی به مثابه یکی از مقاصد توسعه صنعت گردشگری در استان

 

190

 

طرح تجمیع و پالایش نامگذاری­ ها به تناسب نمادهای تمدنی و فرهنگی، آثار باستانی و شخصیت­ های قوم لر

در طول تاریخ تا عصر معاصر

مناطق شهری و روستایی، میادین و بلوارها، خیابان­ها و کوچه ­ها، بوستان­ها و سایر مراکز فرهنگی و تفریحی و گردشگری

191

تلاش در جهت تبیین مفهومی و ثبت جهانی آیین گِل­مالی (خَه‌رَه‌گیری)

و نواها و نوحه­های محلی و آیین سوگواری (چمرونه)

به مثابه یک ظرفیت بکر در توسعه گردشگری مذهبی

192

توجه جدی به جاذبه­ های جهانی موسیقی محلی و رقص­ های محلی (دس گرته) لرستان و ثبت جهانی آن

مشخص شدن متولی و برنامه ­ریزی اجرای کنسرت­های منظم و دوره­ای در مرکز استان و سایر شهرهای ایران و خارج از ایران

193

اجرای برنامه­ های محلی و شاد مناسبتی و مقطعی در سطح شهر و روستا

استفاده از ظرفیت­ های هنری و موسیقیایی و هنرمندان لرستانی

و به ویژه رقص­ های محلی (دس گرته)

194

توسعه کمی و کیفی برنامه­ های صدا و سیمای مرکز افلاک

حرکت به سمت برنامه­ های تولیدی به ابتنای جاذبه ­ها و فرهنگ و رسوم استان

195

حمایت از ساخت فیلم و سریال و تولید کتاب و رمان و بازی­های رایانه ­ای

در راستای معرفی تاریخ لرستان، جنگ­های قوم لر، نقش لرستان در انقلاب و دفاع مقدس، مفاخر و شهدای لر و مسائل مرتبط

196

طرح احداث شهرک سینمایی افلاک

ویژه ساخت فیلم­ های تاریخی و مستند

197

توسعه و تجهیز مراکز فرهنگی و تفریحی

کتابخانه، تئاتر، سینما، فرهنگسرا، استخر، مجموعه ­های ورزشی و مجمتع­ های تجاری

198

طرح منطقه­ ای کافه­ کتاب

استفاده از موقعیت کافه­ کتاب در آخرین طبقه مجتمع ­های تجاری و ایجاد محیطی برای مطالعه و مباحثه

199

پیاده ­روی در معابر و سرکشی شبانه به منازل مردم

به صورت منطقه ­ای و زمان­بندی شده

به منظور حفظ ارتباط مستقیم با مردم و مشاهده عینی مسائل و مشکلات و تعمیق پیوند مردم با نمایندگان در قالب سنت شب­ نشینی

200

زیباسازی ورودی و خروجی شهر و مسط ح­سازی معابر و آسفالت ناهمواری­ها

با توجه به گذرگاه بودن در مسیر اربعین حسینی

و اتصال به سایر استان­­ها

201

مدیریت روشنایی عمومی و صرفه ­جویی انرژی در شهر و روستا با تأکید بر خاموشی عمومی به هنگام عدم نیاز

با استفاده از روشنایی هوا

202

جانمایی صحیح استفاده از زیرگذر و روگذر و برقی­ سازی پله­ های آن به منظور استفاده حداکثری و تأمین فلسفه روگذر و زیرگذر

203

ساماندهی مدارس به ویژه مدارس

فرسوده و روستایی

حذف مدارس کپری، شبه کپری، چادری یا کانکسی با جایگزین ­های آموزشی و مدارس اولیه مثل مدارس توپی

204

راه اندازی دوره ­های سطح 4 حوزه علمیه برادران و خواهران

205

ارتقای کمی و کیفی رشته- ­گرایش ­های دانشگاهی

تا مقطع دکتری در دانشگاه

با توجه به مزیت ­های نسبی در استان و با هدف بومی­ گزینی

و نگه داشتن نخبگان در مرکز استان

 

206

طرح جامع شهرک دانشگاهی آیت الله کمالوند

توسعه زیرساختی امکانات دانشگاهی (علوم پزشکی، لرستان، پیام نور، دانشگاه آزاد، علمی- کاربردی)

و تکمیل و تجهیز مجتمع بزرگ ورزشی منطقه کمالوند و اتصال این مجموعه­ها با تقاطع­ های

غیر همسطح و ایجاد شهرک دانشگاهی با ظرفیت جذب دانشجو و گردشگری

207

طرح ارتقاي دانشگاه لرستان به سطح دانشگاه­ های مادر کشور

208

طرح ایجاد شهرک فناوری اطلاعات و تعاملات فراشهری، فرااستانی و فراکشوری

209

طرح تأسیس پژوهشکده هیئت، نجوم و اختر فیزیک با توجه به زیرساخت رصدخانه کاسین

210

ساماندهی دستفروشان در بازارچه ­های هفتگی و نیز پاکسازی چهره شهر از متکدیان و معلولین نیازمند

211

پیگیری اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در خصوص استفاده از قلیان در سفره­ خانه ­ها، قهوه­ خانه­ ها و...

 

212

توجه به حقوق عامه و آزادی ­های عمومی و حفظ حریم خصوصی و حقوق تضییع شده مردم

با استفاده از ظرفیت ­های دادستانی

مثل: تجدید نظر در تعریف و دایره شمول جرایم (جرم سیاسی، تشویش اذهان عمومی، افترا و نشر اکاذیب، اقدام علیه امنیت ملی و فضای مجازی) و زندانیان سیاسی

 

213

پیگیری اجرایی ­سازی دستور مقام عالی قضایی در تعیین تکلیف پرونده­ های قضایی معوق و روزآمدسازی بررسی ­های قضایی

در جهت رفع اطاله دادرسی و در تعامل با دادگستری و دادستانی (به ویژه در پرونده ­های مربوط به معارض­ها، زمین­ خواری، ساخت و سازهای غیر مجاز، تصرفات عدوانی و رفع تملکات در راستای توسعه حریم شهری)

214

ارتقای سطح کیفی پیشگیری قضایی و مسئله هزینه­ زای زندان­زدایی

با استفاده از ظرفیت­ های ستاد دیه، مراسم گلریزان، تجدیدنظر در پرونده­ های قضایی و پی­جویی شمولیت عفو اسلامی با رعایت قوانین موضوعه

 

215

تدبیری برای شیوع بزه کاری در شهر و روستا با توجه به شدت بیکاری به ویژه در مسئله مواد مخدر یا رانندگان شوتی و سایر جنبه ­های قاچاق کالا و ارز

به ویژه در مناطق کهریز، اسدآبادی، بازار و پشت بازار با استفاده از تعاملات با ستاد قاچاق کالا و ارز و ستاد مبارزه با مواد مخدر

216

طرح سراسری جمع آوری سلاح­ سرد خطرناک

و سلاح گرم نزد مردم

با استفاده از طرح ­های تشویقی و ضربتی و تبیین ضرورت حفظ امنیت شهر و روستا برای مردم

217

انتقال پادگان­ های نظامی به خارج از شهر و آزادسازی حریم شهر

پادگان امام حسین (علیه السلام) به محل تعیین شده، لشکر حضرت ابالفضل (علیه السلام) و پادگان 07 ارتش

 

218

 

طرح آرامستان مرکزی و تجمیع آرامستان­ها در منطقه صالحین

مسطح ­سازی آرامستان خضر، در نظر گرفتن آرامستان مرکزی صالحین و عدم استفاده از آرامستان­ های دیگر (پاگر/ ماسور، فاطمیه، سراب­یاس، دره­گرم و فلک‌ الدین)

به سبب فقر امکاناتی و آزادسازی زیست شهری از دفن اموات

219

آزادسازی منطقه منوچهر آباد و تجهیز ورزشگاه تختی

در قالب دهکده المپیک با توجه به استاندارد رشته ­های ورزشی المپیکی

220

آسیب ­شناسی ناکارآمدی عمومی ورزش لرستان در سطح ملی و فراملی

سرمایه­ گذاری در رشته ­های المپیکی در قالب ورزش به مثابه صنعت

221

شور و مذاکره جهت تعیین حامی مالی در بخش خصوصی و طراحی برنامه دو ساله برای ورود خیبر خرم آباد به لیگ برتر فوتبال

222

تبدیل تیم فوتبال خیبر خرم آباد به باشگاه فرهنگی- ورزشی و برنامه­ریزی ورود به لیگ برتر فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، کشتی، وزنه ­برداری، بوکس، تکواندو، کاراته، جودو و... (پس از ورود به لیگ برتر فوتبال)

 

 

223

 

پیگیری ثبت جهانی بازی­های محلی و بومی و برگزاری مسابقات محلی

به مثابه یکی از گلوگاه ­های گردشگری با استفاده از ظرفیت­ های فدراسیون ورزش روستایی و بازی ­های بومی و محلی (دال پلو، هفت­سنگ، کمربندبازی، دسش‌ده‌، قلماسنگ، تیرکموبازی، يه­قل دوقل، چله­ بازی، ترقه­ بازی، گرگ ­بازی، گوبازی، ترمغ­بازی، نقطه ­بازی، لال­بازی، سرسره­بازی، تیله­ بازی، خروس­­جنگی، جوزو، گرگم گله، کلورونکی، پنج قاچی، دادا گسنمه، شاه‌وزير، گل ‌یا پوچ، گوم زایس، نتور، طاق پيل اشكسه، کوشک صلاخ، دارو، آسمو چه رنگه، مخن، مشت مشتكي، قالپر، خرمن چوش، اچل مچلو، ستاره شیپ شیپ، کرو، سه­پر، کور و گردله، کر درکی، گل زرکی، جفت تیک، جفتو، هزار گنی، چال پشکلی، قووه، هیلو، گلوماه، کرون، زرمشتکی، زور و صافونه، اله‌چو، گرزو، قیقاج ­سواری و...)

224

پروژه شفافیت

ارائه ریز فهرست تراکنش ­های مالی و هزینه­ های انتخاباتی و معرفی حامیان، ارائه لیست اموال و دارایی­ها و حقوق و مزایا به مردم، ارائه گزارش ماهانه عملکرد در شبکه افلاک (پخش زنده)

225

جستجوی سرمایه­ گذار و خیرین برای پروژه­ های مشارکت عمومی- خصوصی

                                                                   

ارائه این فهرست بلندبالا که بخشی از مشکلات عمده و تاریخی این شهر است، به معنای آن نیست که حجم انتظارات از نمایندگان منتخب بالا رود؛ بلکه غرض، گم نکردن راه و تلاش برای حل مسائل واقعی مرکز استان است و در این مسیر با توجه به گستره پروژه‌های ناتمام، تلاش شود از آغاز پروژه‌های­ جدید و کلنگ زنی‌های تشریفاتی اجتناب شود و البته با تمام توان جلوی تعطیلی کارخانه‌های شهر را بگیرند و به کارخانه و صنایع تولیدی به‌مثابه ناموس خود بنگرند؛ چراکه با سفره مردم ارتباط وثیقی دارد. توجه داشته باشیم که مردم، سخنور نمی‌خواهند؛ بلکه مرد کاری و پیگیر پروژه‌ها با روحیه تقنینی و نظارتی قوی که روز و شب نمی‌شناسد، می‌خواهند؛ سخنران الی‌ماشاءالله... وجود دارد.

پس از پایان این پروژه‌ها که عبور از مراحل زیرساختی است، ساخت شهری تاریخی و گردشگری در تراز ایران اسلامی از حیث محتوایی و نرم‌افزاری ذیل الگوی پیشرفت و به‌منظور تمدن­سازی نوین اسلامی- ایرانی شروع می‌شود؛ لذا پایان این فهرست بلندبالا، آغاز راه است و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل...

آرزومند تحقق خرم‌آبادی شایسته قدمت و فرهنگ غنی لرهای ایران‌زمین که به نقلی تا بیش از 50 هزار سال گفته‌شده و حتی سخن از عصر پارینه‌سنگی (پالتئولتیک­) می‌شود؛ همان شاپور خواست و بنا به برخی اقوال، خایدالویی که از نگین‌های تمدن عیلامی بوده و به جهت غنای بالا فرهنگی و طبعاً امکان‌پذیری اختلاط فرهنگی همچنان که میان اقوام لر و لک ایجاد نمود، می‌تواند لُرنشینی لُردنشین برای اقوام مستقر در خود و برای سایرین شود.



 
محمدشتا بدرا/ دانشجوی دکتری مدیریت دولتی
 
 
رونوشت:
  • نماینده ولی فقیه در لرستان جهت استحضار
  • استاندار لرستان جهت استحضار
  • فرماندار خرم آباد جهت استحضار
  • رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد جهت استحضار
  • شهردار خرم آباد جهت استحضار
  • مدیر کل دادگستری استان لرستان جهت استحضار
  • مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان جهت استحضار
  • رسانه­های خبری و مطبوعاتی استان

دیدگاه‌ها  

#1 آریان 1399-02-09 10:00
به امید روزی که مجلس در راس امور قرار بگیرد قوه مجریه برابر اصل ۴۸قانون اساسی عدالت را در توسعه استانها را رعایت کند تا نمایندگان که وظیفه اصلی آنها تصویب قانون و نظارت بر اجرای قانون می باشد را اجرا کنند و نه اینکه مثل روال کنونی فکر و ذکرشان امور اجرایی بشود و به جای قوه مقننه کار قوه احرایه انجام بدهد.
نقل قول کردن
#2 ازنا 1399-02-09 11:35
آفرین به مطالبه گری هایی از این دست که بهبود فضای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی کل استان را هم در پی خواهد داشت.ذکر این نکته هم لازم می باشد که این برنامه در کل استان اجرا شود.
نقل قول کردن
#3 شهروند 1399-02-09 12:10
لذت بردم از این مطلب دقیق و کارشناسی شده . با اینکه هر روز سایت یافته را مطالعه میکنم ، از معدود دفعاتی است که این چنین مطلب جامعی را در این سایت می بینم . امیدوارم که مطالب بیشتری از این نویسنده عزیز ببینیم .
نقل قول کردن
#4 حسین 1399-02-09 12:38
اضافه کنید که مرکز استان حتما باید داروخانه هلال احمر داشته باشه شاید طنز باشه
ولی در همه ایران داروخانه هلال احمر در مراکز استانها وجود داره غیر از خرم آباد که دلیلش
رو همه میدونیم
نقل قول کردن
#5 علی 1399-02-09 13:11
خرم آباد شهری لر نامیده
شده است بنده افتخار میکنم که اهل خرم آباد هستم
نقل قول کردن
#6 اکبر رضایی 1399-02-09 14:17
از همه مهم تر افتتاح هتل صخره ای خرم اباد که بیست پنج سال است تبدیل به نماد عدم توسعه نیافتگی خرم اباد ولرستان است واز بخش خصوصی کلا در بیاد وبخش خصوصی به شهر ضربه زده است
نقل قول کردن
#7 محمدشتا 1399-02-09 14:36
باسلام و احترام
پل ارتباطی با نویسنده:
نقل قول کردن
#8 مجید سپهوند 1399-02-09 17:41
باسلام متا سفانه علیرغم اینکه استاندار محترم لرستان طرح جامع بام لرستان تهیه نموده است بعضی از معاونت های استانداری آمده اند بخشی از جانمای تله کابین بام لرستان بدون تعدر نظر گرفت طرح جامع فشار آورده اند واگذارشود به جهاد دانشگاهی ضمنا"جانمایی وضعیت شهر بازی مدرن (بام لرستان) در طرح جامع آمده است ضمنا تعمیر وتجهیزچاه حوض موسی بام لرستا ن رااز استاندار محترم خواستارم چون بخشی از درختان بام ممکن آسیب ببینند
نقل قول کردن
#9 بازگیر 1399-02-09 18:48
سایت یافته خواهش میکنم گزارشی هم در مورد کسانیکه شبانه میان بیرون و تیراندازی میکنند و به اموال مردم خسارت میزنند و موجب ناامنی میشوند هم بنویسید و پیگیر باشید
نقل قول کردن
#10 چگنی 1399-02-09 18:49
خرم‌آباد 350 هزار نفر جمعیت دارد بعد فقط 4 کتابخانه دارد و کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با یک طبقه بعد از دو دهه هنوز بلاتکلیف رها شده است لطفا مسئولان بفکر تکمیل و تجهیزش باشند
نقل قول کردن
#11 بیرانوند 1399-02-09 18:50
ورودی ترمینال برون استانی خرم‌آباد بسیار باریک و کم عرض است و گنجایش اتوبوس ندارد همچنین پیاده رو و روشنایی ندارد خواهش میکنم شهرداری خرم‌آباد این خیابان را تعریض کند
نقل قول کردن
#12 اکبر-ظ 1399-02-10 08:05
بسیار جالب بود. انتظار مردم خرم اباد از دو نماینده با سواد و تازه نفس این است که کم کاریهای چهل سال گذشته جبران شود و روی توسعه زیرساختها بخصوص راه اهن - نیروگاه برق - سد های خرم اباد - و بیمارستانها متمرکز شوند.تا زیر ساخت های لازم توسعه نیابند خرم اباد رشد نمی کند.امیدواریم به بهانه کرونا توسعه خرم اباد متوقف نشود.
نقل قول کردن
#13 سید نادر 1399-02-10 09:27
سلام اکثر نکات خوب وزیربایی باید پیگیری شوند ولی در خصوص قبرستان خضر طرح تان اشتباه بود ....قبرستان خضر راباید به عنوان تاریخچه خرم ابادی های قدیم با حفظ همان کتیبه های سنگی قدیمی اش به پارک تبدیل کرد و از دفن میت جلوگیری بعمل اید وقبرستان واحد وبزرگ جدیدی برای کل خرم ابد در زمین ها دیم وخارج شهر پشت مدبه یا منطقه پل باباحسین ایجاد کرد به خاطر مضرات زیستی که در اثرتجزیه اموات ومتساعد شدن گازهای سمی ناشی از ان و جهت وزش باد که از جنوب غربی به شمال شرقی است وتهدیدی برای سلامت مردم شهر است...
نقل قول کردن
#14 سید نادر 1399-02-10 09:30
در شهر خرم اباد به علت کوهستانی بودن و باریک بودن مرکز شهر وجهت باز کردن گره ترافیکی ناشی از ناوگان مسافری درون شهری حد فاصل دره گرم تا ماسور باید مترو با ده ایستگاه ایجاد شود وراهی غیر از این ندارد ...
نقل قول کردن
#15 دارا 1399-02-10 09:35
به نقل از مجید سپهوند:
باسلام متا سفانه علیرغم اینکه استاندار محترم لرستان طرح جامع بام لرستان تهیه نموده است بعضی از معاونت های استانداری آمده اند بخشی از جانمای تله کابین بام لرستان بدون تعدر نظر گرفت طرح جامع فشار آورده اند واگذارشود به جهاد دانشگاهی ضمنا"جانمایی وضعیت شهر بازی مدرن (بام لرستان) در طرح جامع آمده است ضمنا تعمیر وتجهیزچاه حوض موسی بام لرستا ن رااز استاندار محترم خواستارم چون بخشی از درختان بام ممکن آسیب ببینند
اگه دکتر سپهوند نبود خیلی وقت ازبین می رفت
نقل قول کردن
#16 سید نادر 1399-02-10 09:37
انحصار معادن سنگ چگنی و ازنا والیگودرز و...و انحصار تجارت های افراد خاص اتاق بازرگانی باید شکسته شود برای خودش مافیایی شده است...همچنین انحصار مشاغلی همچون طلا فروش ها ..... سریعا بایستی راه اهن تهران اهواز و غرب به شرق مرز مهران به اصفهان وصل شود اتوبوس داران خون ملت رامکیده اند وصنعت هواپیماایی باید پروازهای تهران خرم اباد وبالعکس را سریع افزایش دهد انهم در ساعات اولیه صبح زود نه در ساعات مرده عصر ....
نقل قول کردن
#17 علی 1399-02-10 11:49
همه مردم لرستان و همه لرها از این پروژه ها حمایت می کنند.
نقل قول کردن
#18 سربندی 1399-02-10 13:07
لرستان تنها خرم اباد نیست، مدیریت استان برای اداره سایر شهرهای لرستان هیچ برنامه جدی و اثر بخشی ندارد.
نقل قول کردن
#19 امین 1399-02-10 13:13
ممنون از یافته جان بخاطر پیگیری
اون دوست عزیزی هم که گفته جمعیت خرم آباد 350 هزار نفره کاملا آمارش اشتباهه این آمار مربوط به سال 89 هستش ...الان جمعیت شهر خرم آباد چیزی بیش از 700 هزار نفره
لطفا در بحث مطالعاتی خودتون ایجاد مترو و تراموا و بی آر تی در شهر خرم آباد رو در دستور کار خودتون قرار بدین
نقل قول کردن
#20 خرم آبادیم 1399-02-10 13:15
به نقل از چگنی:
خرم‌آباد 350 هزار نفر جمعیت دارد بعد فقط 4 کتابخانه دارد و کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با یک طبقه بعد از دو دهه هنوز بلاتکلیف رها شده است لطفا مسئولان بفکر تکمیل و تجهیزش باشند

چرا آمار الکی میدی جمعیت خرم آباد حدود هفتصد و پنجاه هزارنفره
نقل قول کردن
#21 مراد 1399-02-10 13:52
فکری به حال این همه آب چشمه جاری درخرم آباد کنید که هدرمی رود.
نقل قول کردن
#22 سید نادر 1399-02-11 08:57
به نقل از سید نادر:
انحصار معادن سنگ چگنی و ازنا والیگودرز و...و انحصار تجارت های افراد خاص اتاق بازرگانی باید شکسته شود برای خودش مافیایی شده است...همچنین انحصار مشاغلی همچون طلا فروش ها ..... سریعا بایستی راه اهن تاتوبوس داران خون ملت رامکیده اند وصنعت هواپیماایی باید پروازهای تهران خرم اباد وبالعکس را سریع افزایش دهد انهم در ساعات اولیه صبح زود نه در ساعات مرده عصر ....
.........منظور عبور راه اهن تهران به اهواز از خرم اباد وهمچنین اصفهان به مهران نیز از خرم اباد بگذرد....
نقل قول کردن
#23 سید نادر 1399-02-11 09:00
به نقل از سید نادر:
انحصار معادن سنگ چگنی و ازنا والیگودرز و...و انحصار تجارت های افراد خاص اتاق بازرگانی باید شکسته شود برای خودش مافیایی شده است...همچنین انحصار مشاغلی همچون طلا فروش ها ..... سریعا بایستی راه اهن تهران اهواز و غرب به شرق مرز مهران به اصفهان وصل شود اتوبوس داران خون ملت رامکیده اند وصنعت هواپیماایی باید پروازهای تهران خرم اباد وبالعکس را سریع افزایش دهد انهم در ساعات اولیه صبح زود نه در ساعات مرده عصر ....
......منظور عبور راه اهن سراسری از خرم اباد است....
نقل قول کردن
#24 بهاری 1399-02-11 11:34
به نقل از خرم آبادیم:
به نقل از چگنی:
خرم‌آباد 350 هزار نفر جمعیت دارد بعد فقط 4 کتابخانه دارد و کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با یک طبقه بعد از دو دهه هنوز بلاتکلیف رها شده است لطفا مسئولان بفکر تکمیل و تجهیزش باشند

چرا آمار الکی میدی جمعیت خرم آباد حدود هفتصد و پنجاه هزارنفره
خونت آباد کل استان لرستان یک میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت دارد جمعیت شهر خرم‌آباد سیصد و پنجاه هزار و جمعیت شهرستان خرم‌آباد پانصد هزار نفر است
نقل قول کردن
#25 شهروند 1399-02-11 12:16
سلام.دو نماینده شایسته و اصلح و فعال و مطالبه گر در حوزه خرم اباد و چگنی انتخاب شده اند دیدگاه اقتصادی و قومیتی هم ندارند امیدوارم دیگه شاهد جملاتی در ادارات نباشیم از قبیل چه کسیکی نباشیم. اقای دکتر ویسکرمی هم چون در حوزه علوم پزشکی هستند یه نگاهی به مجوزها ی داده شده در این حوزه بندازه .مثلا قاضی چه متادون درمانی یا دندانپزشکی
نقل قول کردن
#26 امین 1399-02-11 12:47
به نقل از سید نادر:
در شهر خرم اباد به علت کوهستانی بودن و باریک بودن مرکز شهر وجهت باز کردن گره ترافیکی ناشی از ناوگان مسافری درون شهری حد فاصل دره گرم تا ماسور باید مترو با ده ایستگاه ایجاد شود وراهی غیر از این ندارد ...

درود بر شما واقعا این حق مسلم بزرگترین شهر لر نشین کشوره
نقل قول کردن
#27 امین 1399-02-13 19:57
به نقل از بهاری:
به نقل از خرم آبادیم:
به نقل از چگنی:
خرم‌آباد 350 هزار نفر جمعیت دارد بعد فقط 4 کتابخانه دارد و کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با یک طبقه بعد از دو دهه هنوز بلاتکلیف رها شده است لطفا مسئولان بفکر تکمیل و تجهیزش باشند

چرا آمار الکی میدی جمعیت خرم آباد حدود هفتصد و پنجاه هزارنفره
خونت آباد کل استان لرستان یک میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت دارد جمعیت شهر خرم‌آباد سیصد و پنجاه هزار و جمعیت شهرستان خرم‌آباد پانصد هزار نفر است

به نقل از بهاری:
به نقل از خرم آبادیم:
به نقل از چگنی:
خرم‌آباد 350 هزار نفر جمعیت دارد بعد فقط 4 کتابخانه دارد و کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با یک طبقه بعد از دو دهه هنوز بلاتکلیف رها شده است لطفا مسئولان بفکر تکمیل و تجهیزش باشند

چرا آمار الکی میدی جمعیت خرم آباد حدود هفتصد و پنجاه هزارنفره
خونت آباد کل استان لرستان یک میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت دارد جمعیت شهر خرم‌آباد سیصد و پنجاه هزار و جمعیت شهرستان خرم‌آباد پانصد هزار نفر است

خب حداقل نصف جمعیت استان تو این شهره دیگه
نقل قول کردن
#28 محمد 1399-02-14 10:13
نمی دانم تاکنون چنین کار پژوهشی انجام شده بود یا نه؛ اما جالب بود که کسی وقت بگذاره و با این دقت، موارد مطرح کنه؛ امیدوارم نمایندگان منتخب، این مطالب ببینن ولی آیا این سایت آنقدر مشهور است که محتوای مطالب توسط نمایندگان مطالعه شود؟
نقل قول کردن
#29 ناشناس 1399-02-16 12:00
گوش شنوایم آرزوست!
از خودم تا دیگران...
نقل قول کردن
#30 رضا-س 1399-02-16 18:19
با تشکر از برادر عزیز ، لیست مطالبات مردم باید در اختیار نمایندگان فعلی خرم آباد قرار گیرد تا به عنوان نقشه راه و با اولویت بندی تلاش کنند بخشی از آنرا در این 4 سال عملیاتی نمایند.
نقل قول کردن
#31 همشهری 1399-02-17 13:39
لرستان لایق بهترین هاست.
لرستان را دریابیم
نقل قول کردن
#32 همشهری 1399-02-17 13:49
از جمله موارد مهم برای این استان و مرکز آن، مدیریت یکپارچه و هماهنگ است.
نقل قول کردن
#33 همشهری 1399-02-17 14:02
مطلب دیگه در اولویت بندی و استفاده از نیروهای شایسته بدون توجه به طایفه آنهاست که معمولاً این مورد در استان لرستان، زیاد به چشم میاد.
نقل قول کردن
#34 گمنام 1399-02-17 23:13
باسلام
مشاهده بعضی خیابان های اصلی شهر مثل شهدا و مطهری و بیمارستان و کیو و آزادی و... واقعا در شأن مرکز استان نیست
نقل قول کردن
#35 اشکان-لر 1399-02-17 23:15
کسی نویسنده این مطالب را می شناسد؟
آیا از مسئولین یا پژوهشگران خرم آباد است؟
خیلی ریز کار از جزئیات شهر خبر داده
نقل قول کردن
#36 دانشگاه صنعتی 1401-12-04 19:10
با توجه به معضل بیکاری باید کارآفرینی و مهارت آموزی در دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد باید بسمت《علوم صنعتی》برویم الان تمامی استان‌ها دانشگاه علوم صنعتی دارند مثل: بهبهان، گلپایگان، قوچان، اراک، همدان، کرمانشاه، دزفول، قم، اصفهان، بیرجند و...فقط لرستان دانشگاه صنعتی ندارد! تمام دانشگاه‌ها دارند علم را به《صنعت》گره می‌زنند و《پژوهشگاه》و پارک علم و فناوری و شهرک علمی_تحقیقاتی دارند همین دانشگاه صنعتی اصفهان کلی پژوهشکده دارد ولی دانشگاه لرستان بعداز ۴۶ سال فقط ۵ دانشکده ساده دارد ولی دانشگاه‌های همدوره لُرستان تعداد دانشکده‌هایشان ۲ رقمی است. با اینکه ۷۰درصد مساحت لرستان کوهستان است، نه دانشکده معدن دارد و نه پژوهشکده سنگ! درصورتیکه ساخت پژوهشکده سنگ شناسی لرستان توسط دولت قبلی هم مجوز داده شد و هم ردیف بودجه گرفته ولی متأسفانه اداره صنعت و معدن و دانشگاه لرستان اراده ای برای ساختش نشان ندادند. سایت مردمی یافته لطفا چاپ کنید شاید مسئول دلسوزی دید و بفکر تاسیس دانشگاه صنعتی افتاد. سپاس
نقل قول کردن
#37 پلدختری 1401-12-28 10:38
روزی ۳۵ هزار بشکه نفت از میدان نفتی سرکان پلدختر لرستان به پالایشگاه کرمانشاه می‌رود بعد خود پلدختر و معمولان پالایشگاه و پتروشیمی ندارند و هیچ صنعتی در شهرستان پلدختر نیست لطفا مسئولان استان لرستان به فکر تاسیس پالایشگاه و پتروشیمی در پلدختر باشند.
نقل قول کردن
#38 دلسوز 1402-06-12 16:58
سال ۱۳۹۲ پتروشیمی خرم‌آباد آغاز بکار کرده اما تاکنون فقط دارد خام فروشی می‌کند یعنی فرآورده و محصول پتروشیمی خرم‌آباد به صورت《ابتدایی و خام》به استانهای دیگر و خارج کشور صادر می‌شود درحالی‌که می‌شود با ساخت《صنایع پایین دست پتروشیمی》که هم دولت و هم نمایندگان قبلی خرم‌آباد به ضرورت تاسیس و احداث آن اشاره کردند می‌توان: لوله‌ و تانکر پلاستیکی، جعبه و سبد پلاستیکی، انواع کارخانجات اسباب بازی، لوازم منزل، کیسه پلاستیکی، چسب های صنعتی، تجهیزات آزمایشگاهی، قطعات رایانه‌ای، بطری‌های مختلف، ظروف مواد ضدعفونی، مواد آرایشی و بهداشتی و...ساخت و صادر کرد. لطفا نمایندگان خرم‌آباد پیگیر ساخت صنایع پایین دست پتروشیمی در خرم‌آباد باشید وگرنه محصول پتروشیمی را به‌صورت‌ ابتدایی و خام فروختن، که در حل معضل بیکاری خرم‌آباد تأثیری ندارد بلکه باید سرمایه‌گذاری صنایع پایین دست پتروشیمی جذب شود تا با ساخت کارخانجات مرتبط با پتروشیمی بتوان اشتغالزایی کرد
نقل قول کردن
#39 دانشجو 1402-06-12 18:12
شهرداری منطقه 4 در جنوب خرم‌آباد برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان تاسیس شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا