یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سیزدهمین روز فروردین در تقویم رسمی ایران به عنوان روز طبیعت نامگذاری شده است. این روز یکی از جشن‌های ملی و باستانی ایرانیان در نوروز بوده که به سیزده بدر در میان مردم معروف است.
این روز، آخرین آیین از جشن‌های نوروز بعد از خانه تکانی، چهارشنبه‌سوری، تحویل سال، سفره هفت سین و دید و بازدید بوده و این روز طبیعت با سرسبزی، مردم را به سمت خود جذب می‌کند.
 طی این روز مردم به دامان طبیعت رفته و به جشن و شادی می‌پردازند و در اصطلاح عامیانه سیزده خود را به در می‌کنند.
 متاسفانه خطر شیوع ویروس کرونا طی چند ماه اخیر در ایران و جهان باعث شده برای مقابله با این بیماری دولت برنامه‌های خود را بدین منظور در قالب توصیه و دستورالعمل‌های مختلف در جامعه اجرایی کند.
 جلوگیری از ازدحام جمعیت و رعایت فاصله اجتماعی از مهم‌ترین موضوعات مقابله با ویروس کرونا است.
 به گفته کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت ازدحام جمعیت در بازارها، مراکز تفریحی و... به راحتی باعث انتشار و مبتلا شدن مردم به این ویروس می‌شود. بنابراین اگر مردم به توصیه‌ها و هشدارهای ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا توجه نکنند و در سیزده بدر به دامان طبیعت بروند باید منتظر یک فاجعه بزرگ در کشور و استان‌ها باشیم.
 
لطفا سیزده‌بدر را در خانه بمانید
‍در همین راستا "سید موسی خادمی" استاندار لرستان با اشاره به روز طبیعت و برگزاری آیین باستانی سیزده‌بدر اظهار کرد: در این روز مردم عزیز به سمت طبیعت رفته و بدون رعایت فاصله در آنجا تجمع می‌کنند که برای شیوع بیماری کرونا خطرناک است.
وی با بیان اینکه برای همین در حال اندیشیدن تمهیداتی هستیم و احتمالا این مراکز طبیعی که محل تجمع است را تعطیل می‌کنیم، گفت: در همین راستا مسیرهای ورودی به این تفرجگاه‌ها را خواهیم بست.
خادمی بیان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم همچنان که تا به‌حال رعایت کرده‌اند و چون خیلی از مراسمات مهم مانند پنجشنبه و جمعه آخر سال، روز طبیعت نیز همکاری لازم را داشته باشند.
 استاندار لرستان با تاکید بر اینکه اطراف شهرها و مراکز تفرجگاهی کنترل خواهند شد، افزود: از مردم خواسته می‌شود به این محل‌ها نروند چراکه احتمالا مسدود خواهند بود.
وی در پایان بیان کرد: همه عزیزان چند روز آینده را رعایت کنند تا بار این بیماری سبک شده و به حالت عادی برگردد.
 
محمدرضا گودرزی

کرونا، سیزده‌بدر هم در کمین است


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 د ذ 1399-01-07 12:40
اگر قانون منع ورود خودرو به خیابانها در روزهای دوازدهم و سیزدهم اجرا نشود باز هم ملت رعایت نخواهند کرد .جناب استاندار مشکل کرونا با احتمالا و لطفا و شاید حل نمیشود.همانطور که سفرهای نوروزی به لرستان باعث شیوع کرونا گردید.
نقل قول کردن
#2 رحیمی 1399-01-07 13:48
خیلی از مردم خطر کرونا را جدی نگرفتن و تفرجگاههای خارج شهر مملو از جمعیت است من از مسئولین خواهش میکنم سیزده بدر از ساعت دوازده شب تا غروب روز سیزده خروجی تمام شهر ها را مسدود کنند تا کسی نتونه بیرون بره.
دیگه کار از توصیه و خواهش گذشته باید با قاطعیت بیشتری و با استفاده از قوه قهریه با خاطیان برخورد شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا