یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جناب اقای دکتر خادمی استاندار محترم!
جناب آقای نیکبخت ریاست محترم علوم پزشکی! در ولایت شما هم این مثل وجود دارد: «رازیونه دارم و دلم درد میکه»
می‌دانم زمان نقد نیست اما به نیت مساعدت می‌نویسم.
 در حال حاضر کل کشور ازجمله استان لرستان با بحران بزرگی مواجه است، بی‌تعارف بزنگاهی است که جز با صداقت، شفافیت، دانش، تدبیر و وقت‌شناسی، گذر از آن ممکن نیست؛ لیکن برخی شواهد نشان می‌دهد که برخی مدیران استان، از این ویژگی‌ها بهره کافی نبرده‌اند.
با توجه به اینکه خرد جمعی و رفتار صحیح مردم و رعایت موازین بهداشتی و ماندن در خانه، با پشتیبانی پرستاران و پزشکان فداکار، از مهم‌ترین راه‌های مهار ویروس کرونا هستند؛ اما گویی برخی مقامات استان اراده لازم برای همراهی و هنگامی با مردم در رفع مشکلات پیش رو و مدیریت بحران را ندارندَ
در این صورت واجب است که بیش از این کرسی مدیریت را اشغال نکرده و جان مردم را به خطر نیندازند و اذهان عمومی را دچار تشویش و سردرگمی نکنند
آقای استاندار!
 مادامی که مدیران منصوب شما در دستگاه‌های متبوعتان سعی دارند برخی شرایط را وارونه جلوه دهند چطور انتظار دارید اعتماد مردم به نهادهای دولتی خدشه‌دار نگردد؟
جناب آقای نیکبخت چرا میگویید دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان عشایر خراب است؟
مگر آذر‌ ماه گذشته با پیگیری‌های مجدانه محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و سی تی آنژو جدید برای خرم‌آباد تهیه و تحویل بیمارستان شهدای عشایر برای جایگزینی دستگاه‌های قدیمی و فرسوده نشد؟ ( ایرنا/ 12 آذر 98)



از شما نمی‌خواهیم مانند چین ظرف مدت ده روز بیمارستان تخصصی برایمان بسازید، اما با توجه به اینکه سی‌تی‌اسکن از ملزومات و واجبات پزشکی برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا و دیگر بیماری‌های رایج می‌باشد شفاف بگویید تکلیف نصب و راه‌اندازی این دستگاه چه شده است؟
 حال که دستگاه قدیمی با دستگاه سی تی جدید جایگزین نشده و دستگاه قدیمی خراب شده است چرا بیمارستان عشایر به عنوان مهم‌ترین مرکز درمانی استان لرستان چرا دستگاه پشتیبان و رزرو ندارد؟ این در حالی است که در مراکز خصوصی هم دستگاه بک آپ دارند.
وضعیت استان لرستان به‌ویژه شهرستان الشتر بحرانی و وخیم است، اگر مدیران محترم از اختیار و مسئولیت‌پذیری برخوردارند، به‌جای توصیه مردم به خواب، دلیل مشکلات مشخصاً سرنوشت دستگاه سی‌تی‌اسکن و کمبود مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و الکل را صادقانه و خالصانه با مردم بیدار، صاحب‌نظران آگاه و تشکل‌های مردمی در میان بگذارند تا با هم‌فکری و همیاری، این چالش پشت سر گذاشته شود.
در شرایطی که سرمایه اجتماعی اعتماد و اتحاد بین مردم لرستان دارد از دست می‌رود و عده کثیری باور نمی‌کنند که استان گرفتار چه بیماری هولناکی شده است و به‌جای تمرکز و توجه به هشدارهای پزشکی با اهداف خاص، بین اقوام و شهرهای مختلف استان تخم کین و نفاق می‌افکنند.
 تا زمانی که شما و برخی مسئولین متبوعتان در دانشگاه علوم پزشکی سعی دارید شرایط را عادی ‎‌نمایی کنید و با مردم با صداقت و شفافیت برخورد نکنید، شرایط دیگر شهرهای استان هم مانند الشتر وخیم خواهد شد.
جناب آقای نیکبخت وقت خواب زمستانی نیست صحبت از زنده ماندن انسان‌هاست ...
 استان لرستان که طی سال‌های اخیر در معرض انواع مصائب جدی از جمله سیل، فرونشست زمین، آلودگی هوا، مهاجرت جوانان و نخبگان، تخریب محیط زیست بوده است و امروز گسترش بیماری کرونا در شهرستان‌های مختلف حاکی از آن است که توانایی و درایت برخی از مسئولین طراز اول استان به‌ویژه استاندار و مدیریت بحران، باید مورد بازبینی قرار گیرد.
مصادیق این ادعای تلخ عبارت‌اند از اینکه: آمار مربوط به شیوع و تلفات بیماری در محدوده استان لرستان متناقض است؛ تردد و اسکان هم‌وطنان گرامی از مناطقِ در معرض خطر در سطح استان به‌درستی پایش نمی‌شود؛ مسیرهای ورود و خروج شهرستان‌ها محدودیت جدی ندارد؛ شایعات نگران‌کننده‌ای پیرامون شهرستان الشتر وجود دارد، تعداد مبتلایان، محل قرنطینه بیماران یا دفن قربانیان منتشر نمی‌شود؛ تامین و توزیع ملزومات بهداشتی و پزشکی کافی نیست؛ بسیاری از ادارات، مراکز عمومی و مکان‌های مستعد سرایت بیماری همچنان دایر و به فعالیت مشغول‌اند؛ در برخی مراکز که مردم ناگزیر به مراجعه هستند، راهکارهای تقسیم و کاهش تراکم مراجعات اجرا نمی‌شود و برای عملکرد شرکت‌ها، کسب و کارهای خصوصی یا نیمه‌دولتی و جبران زیان‌ها، چاره‌اندیشی نشده است!
در این شرایط باید پرسید که اساساً حدود اختیارات و وظایف استاندار و مرجع مدیریت بحران استان چیست؟ چه کسانی تصمیم‌گیرنده و مجری و ناظر اجرا هستند؟ چه زمانی قرار است جدیت و مسیر برون‌رفت از مشکل را درک و چاره‌اندیشی کنند؟ و زمانی که ناکارآمدی برخی متولیان امر محرز باشد، چه زمانی افراد شایسته‌ برای تصمیم و عمل درست، جایگزین خواهند شد؟
 

دیدگاه‌ها  

#1 رامين 1398-12-24 09:12
درود برا شما يافته جان
و سلام بر آقاي كاظمي
كه با درايت و رو كردن اسناد واقعي همه چيز را بر ملا كردند احسنت بر شما .
چرا لرستان با هر موجي در معرض شديد ترين بحران ها و آسيب ها و زيانهاي مادي و ....قرار گيرد .حتما يك و شايد چند پاي كار در لرستان مي لنگد
نقل قول کردن
#2 68 1398-12-24 09:23
بخدا قسم اگر اطلاع درست و امار و ارقام وافعی از مبتلایان و وفوت شدگان به مردم برسه ، بهترین راه پیشگیری محسوب میشه. مردم دیگه با شوخی و بیخیالی برخورد نمیکنن.
حتی در سطح کشوری این امر باید گسترش پیدا کنه تا کشور بتونه از بهداشت و غذا و دارو و کشورهای دیگه کمک لجستیک بگیره.
نقل قول کردن
#3 منصوری 1398-12-24 10:31
مگر کرونا مشکل مدیریت نا کارمد را حل کند وگرنه مدیران سفارشی جایشان خوب است و دارند مدیریت میکنند!
نقل قول کردن
#4 Ali 1398-12-24 10:54
يكي از پرستاران بيمارستان هم گفته دستگاه سي تي اسكن خرابه!
نقل قول کردن
#5 شهروند 1398-12-24 12:50
سوال اصلی اینجاست چرا سایر شهرها خودشون سی تی اسکن ندارند؟
خرم آباد هم اگه دستگاهی داره جواب جمعیت شهر خودش رو نمیده
خب از بس از شهرهای اطراف اومدن دستگاه خراب شده
حالا ما چه گِلی بگیریم تو سرمون
یافته حرف بدی نزدم حذفش نکن
نقل قول کردن
#6 همشهری 1398-12-24 12:56
چرا به مردم توصیه نمیکنین موارد ایمنی مبارزه با کرونا را رعایت کنند این همه شلوغی و بی احتیاطی در شهر چه معنی میده
شما اگه معنی ویروس را می فهمید بطور جدی هشدار بید اینقدر مردم بی تفاوت نباشند
نقل قول کردن
#7 مجید بهاروند 1398-12-24 18:44
با سلام خدمت شما عزیزان
اول اینکه نقد کردن همیشه لازمه بخصوص
وقتی با چشم خودمون شاهد اگه نگم کم کاری
کم لطفی آقایون مسئول هستین
باعث تاسفه که چرا هر شهری نباید دستگاه
سی تی اسکن خودش رو داشته باشه و همه
مردم سمت بیمارستان عشایر سرازیر بشن
اما دردناک تر اینه که همین دستگاه هم نمیتونه
جوابگو باشه حتی اگه سالم هم بود
در پایان امیدوارم آقایون از مردم که نه حداقل
از خدا بترسن و به خودشون بیان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا