یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 این روزها زمزمه‌ی برگزاری هفته " نکوداشت خرم‌آباد" توسط شهرداری مرکز استان به گوش می‌رسد و گویا قرار است این آیین در روزهای 14 تا 20 اردیبهشت 98 توسط سازمان، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری خرم‌آباد با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار شود!
بی‌شک یکی از وظایف شهرداری‌ها، رویکردهای فرهنگی و اجتماعی است و برای نیل به اهداف فرهنگی و... اقداماتی را طی سال برنامه‌ریزی و انجام می‌دهند.
در همین راستا سازمان، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌ها ایجادشده و قطعاً بودجه مصوبی هم برای اجرای برنامه‌های مختلف و همچنین ایجاد تعامل، شادی و نشاط در جامعه در اختیار دارند!
حال که قرار است آیین "نکوداشت خرم‌آباد" طی روزهای 14 تا 20 اردیبهشت 98 برگزار شود، وظیفه خود دانستیم نکاتی را یادآور شویم:
 
بی‌شک متوجه این موضوع هستیم که این روزها همه‌جا سخن از سیل است و داغ سنگین این حادثه بر دل مردم لرستان! اما حکایت داغِ مردم برخی شهرها از جمله معمولان، افرینه، پل‌دختر و ... چیز دیگری است!
با داغی که بر دل این عزیزان است، چطور به خودمان اجازه برگزاری چنین مراسمی را که بی‌شک بخشی از آن به جشن و پای‌کوبی اختصاص خواهد داشت، می‌دهیم؟
فراموش نکنیم در همین اصفهان، قرار بود که هفته فرهنگی اصفهان برگزار شود، اما "قدرت الله نوروزی" شهردار این کلان‌شهر، با انتشار مطلبی اعلام کرد که " در شرایطی که هم‌وطنان در استان‌های مختلف درگیر سیل هستند، لذا هیچ کاری را بالاتر از یاری رساندن به سیل‌زدگان نمی‌بینیم و برنامه هفته فرهنگی اصفهان را لغو می‌کنیم"! چرا از این شهردار دلسوز الگو نمی‌گیریم؟
به‌راستی چرا خود ما که در مرکز بحران هستیم، قصد داریم با برگزاری چنین مراسمی، دل مردم سیل‌زده استان را به درد آوریم؟!
 توقع این نیست که شهرداری خرم‌آباد بودجه مصوب سازمان، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری را صرف سیل‌زدگان دیگر شهرهای استان نماید، زیرا مشکل قانونی و نظارتی خواهد داشت، اما اگر چشم و دلمان را باز کنیم در همین حاشیه رودخانه خرم‌آباد، بخصوص دره اسدآبادی و کرگانه با سیل‌زدگانی مواجه می‌شویم که مالِ خود را از دست داده‌اند و بعضاً در چادر زندگی می‌کنند! اما توقع این است که به‌جای برگزاری چنین آیینی، به فکر مردم سیل‌زده شهر باشیم تا ...
سابقه برگزاری چنین آیین‌هایی در این شهر را همه به یاد داریم، ازجمله سال اول که تمام مدیران استان، از استاندار گرفته، تا شهردار و فرماندار به همدیگر لوح سپاس و جایزه دادند و سرِ کارگران و خادمان واقعی شهر بی‌کلاه ماند! قصد قضاوت نداریم و پیش‌داوری هم نمی‌کنیم که این بار نیز چنین است... اما تا بوده همین بوده...
اما به‌راستی چرا وقتی که کار پاک‌سازی شهر در سیل بهمن‌ماه 97 که با همت کارگران شهرداری و آتش‌نشانی و ... به اتمام رسید و حتی ما پیشنهاد قدردانی از این عزیزان را کردیم، کَک کسی نگزید و از برگزاری مراسم تجلیل خودداری کردند؟
حال چه شده که قصد برگزاری چنین آیینی را دارند، آن هم در روزهایی که هم مردم استان غم به دل دارند و ... هم در ایامی که مصادف خواهد شد با ماه مبارک رمضان که لازم است شأن و منزلت آن حفظ شود!
مخالف برگزارش جشن و پای‌کوبی و شادی نیستیم و شاید بهترین لحظات این روزها را برگزاری جشن عروسی در مناطق سیل‌زده می‌دانیم، اما همدردی با مردم و امدادرسانی به انحا در این ایام واجب‌تر از هر امری است!
لذا از استاندار لرستان، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، اعضاء محترم شورای اسلامی شهر درخواست می‌کنیم که به موضوع ورود کرده و از برگزاری این مراسم جلوگیری نمایند!
 بی‌شک اهالی فرهیخته شهر خرم‌آباد هرگز راضی نخواهند بود در ایامی که سایر هم استانی‌ها و هم‌وطنان داغدار از دست دادن جان و مالشان هستند، به جشن و پای‌کوبی بپردازند و اجازه نخواهند داد تا برخی با اعتبار یک شهر بازی کنند!
 
عبدالرضا قاسمی/ یافته
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 پیامنی 1398-02-02 22:34
خیلی مسخرس چی این شهر رو میخواین نکو دارید؟ آسفالت فوق العاده این شهرو؟ این شهر نه خرمه نه آباد ، سالها قبل بود اما دیگه نیست
نقل قول کردن
#2 فرشید گله داری 1398-02-02 23:42
با سلام .
گل بود به سبزه آراسته شد در این بحبوحه آقایان معلوم نیست چرا می خواهند شو راه بیاندازند به واقع هیچ کاری فرهنگی تر و مهم تر از رسیدگی به مردم سیل زده نیست
نقل قول کردن
#3 اسدی پور 1398-02-03 06:44
سلام
البته با لحاظ نمودن شرایط فعلی می توان رویکرد جدیدی را تعریف نمود و از این فرصت در راستای جذب مشارکت های هموطنان جهت بازسازی مناطق سیل زده استفاده نمود. این هنر برگزارکنندگان است که چگونه از این مراسم به نفع استان و مرکز آن برنامه ریزی نمایند.
نقل قول کردن
#4 امیر رضاپناه 1398-02-03 08:17
سلام
در میان نظرات با پیشنهاد آقا یا خانم اسدی پور موافقم.
نقل قول کردن
#5 شهر یار 1398-02-03 11:37
اسمان وریسمان را بهم می بافند در نکوهش یک امر فرهنگی سنگ اندازی کنیم برادر من چون سیل امده باید وباید از امور دیگر صرف نظر کنیم این چن منطقی است در ذهن مان متبلور میشود هر کاری سر جای خودش باشد نکوداشت این شهر وبرنامه فرهنگی ان باز تاب ان سرمایه گذاری برای حال واینده این شهر است باتوجه به فضای مجازی هزاران خبر منتشر میشود این موجب جذب هر چه بیشتر گردش گر به این شهر می شود لازم اینقدر افکار منفی خود را در باره هرچیز عنوان نکنیم هر بیشتر کار فرهنگی انجام دهیم باز کم است دید گاه خود را در جهت مثبت قضایا سوق دهیم
نقل قول کردن
#6 سروش 1398-02-03 12:56
چه آیین نکوداشتی شهری که تمام خیابان های اصلی آن تبدیل به میدان تره بار شده چیزی به اسم وجود ندارد که برای آن نکوداشتی باشد سری به میدان شهدا سبزه میدان چهارراه فرهنگ بزنید تا چهره ی روستایی خرم ابادراببینید
نقل قول کردن
#7 مجتبی 1398-02-03 21:52
۱۵ اردیبهشت روز نکوداشت شهر فرزانگان بروجرد مبارک باد
نقل قول کردن
#8 پولادی 1398-02-04 23:36
مگر سالهای قبل چه گلی به سر خرم آباد زدید؟ فقط دو تا بنر نصب میکردید همین
نقل قول کردن
#9 amin 1398-02-08 17:19
لطفا به داد این شهر برسید...به ویرانه ای تبدیل شده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا