یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سیل زبانه می‌کشد و می‌غرد و با خود می‌برد و نابود می‌سازد این از نشانه‌های اوست. گاهی هم کاری از دست هیچ‌کس ساخته نیست به‌جز آمادگی در مقابل این قهر طبیعت؛ که معمولاً ما در این فقره آمادگی در خیلی از موضوعات کند حرکت می‌کنیم و مقابله باسیل هم یکی از آن فقره‌هاست.
در چند روز گذشته سیل چهارگوشه کشور عزیزمان ایران را به چالش کشید. در شیراز باعث جان باختن تعدادی از هم‌وطنانمان شد. آق‌قلا در گلستان را در خویش فروبرد.
راه‌های دسترسی شهرستان پلدختر را قطع کرد.
معمولان در تنهایی خویش کز کرد تا ستاد مدیریت بحران شهرستان پلدختر برایش کاری بکند.
تشکیل جلسه داده شد. ویدئویی از نتیجه این جلسه منتشر شد. چندین بار آن را دیدیم و هر بار از زاویه‌ای به آن نگاه کردم. از نگاه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مدیریت بحران، در این ویدئو، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر برای نجات جان دو مادر باردار گرفتار در سیل معمولان استمداد کمک کرد. فرستاده و نماینده استاندار لرستان برای مهار این بحران چندین بار با صدای بلند می‌گوید《کسی ازش کاری ساخته نیست》شما خودتون راه‌کاری پیدا کنید.
در آن شب سرد هر چه ساختمان محل تشکیل جلسه را ورانداز می‌کنیم راه‌حلی پیدا نمی‌شود.
مدیر شبکه دوباره اصرار می‌کند جان دو مادر باردار درخطر است.
دوباره نماینده استاندار در کنترل سیل این بار با صدای رساتری می‌گوید:《 در این جلسه از کسی کاری ساخته نیست》 و تأکید می‌کند این جلسه برای کنترل سیلاب به داخل شهر است و قهرمانانه و فاتح آخرین نظر کارشناسی‌اش را در کنترل سیل می‌دهد و می‌گوید: برای کنترل این سیل حداقل راهی وجود دارد و این است که هرکدام از ما یک سنگ برداریم و دیواره را سنگ بریزیم جلوی سیل را خواهیم گرفت.
با این نظر کارشناسی مدیریت بحرانی به یاد ابابیل افتادم پرندگانی که برای نابودی سپاه ابرهه هرکدام سنگی در منقار داشتند و در یک‌چشم بر هم زدن سپاه ابرهه را نابود کردند.
همین‌جا دست‌های خویش را بالا بردم و از درگاه خداوند قادر و بی‌همتا درخواست کردم این بار برای نجات مردم پلدختر و معمولان ابابیلی دیگر بفرست که نشانه رحمت و نجات باشند. گویی از دست فرستاده استاندار لرستان برای نجات جان این مردم کاری ساخته نیست.
 

نتیجه تصویری برای ‫عبدالرضا شهبازی yaftenews.ir:‬‎ عبدالرضا شهبازی
 

دیدگاه‌ها  

#1 عباس 1398-01-07 16:17
با توجه به کاستی ها و کم کاری هایی که سالها روی هم تلنبار شده و عدم توجه به توسعه پایدار شهری و نبود نظارت درست بر ساخت و سازها در حاشیه شهرها و رودخانه ها که مثنوی صدمن کاغذ است و جای بحث این موارد در این کامنت کوتاه نیست ، انصافا" در سیل اخیر هر چند مدیریت بحران بی نقص نبود و امکانات محدود ، ولی مدیران به نسبت سیل های پیشین بهتر عمل کردند و گرنه مصیبتی بسیار بدتر پیش می آمد. کاش از همین حالا به فکر آینده باشیم و زیر ساخت ها را اصلاح کنیم مطمئنا این نه اولین سیل است و نه آخرین خواهد بود.
نقل قول کردن
#2 محمد 1398-01-07 16:58
احسنت به اقای شهبازی که با شجاعت مسایل را بیان می کنند.
نقل قول کردن
#3 همشهری 1398-01-07 22:36
عزیز برادر وقتی آب خروشان کشکان واونسیلاب وحشتناکش وارد قسمت غربی شهر شده خوب فرستاده استاندار چکار میشه آن لحظه کرد بجز خارج کردن سکپه مطمین باش دوسه روز اول همدچادر نمیخان این خانوارها چونمطمینا درب خانه همسایه وهمشهری شرق شهر به روی اونها بازه اینا قهر طبیعته وتمام دنیا مشکل دنیا. مشکل ساز وتغریبا نمیشه کاری کرد البته در خین سیل باز بنازم نیروهای خدمات رسان. که سنک تمام کذاشتن
نقل قول کردن
#4 ب 1398-01-08 08:12
این سخن جنابعالی من را هم یاد ضرب المثل بیرون از گود ایستاده و می گوید لنگش کن می اندازد برادر من خب این کار ها از قبل که هشدار داده اند باید کاری کرد نه در جلسه ای که حین سیلاب وحشتناک افتاده است و از استاندار بخواهیم سنگی بردارد و جلوی آب را بگیرد
نقل قول کردن
#5 سلاحورزی 1398-01-08 10:45
اخبار سیل زدگان شهرهای خرم آباد و معمولان و پلدختر به خوبی در صداوسیما منعکس نشده الان اکثر منازل معمولان که نزدیک به رودخانه هستند دچار آب گرفتگی ، قطعی آب و گاز هستند مردم آواره شدند از مسؤلان میخواهیم که توجه کنند به خانوارها.
نقل قول کردن
#6 حاجیوند 1398-01-08 10:47
کسی بفکر مردم لرستان نیست خودشان رسانه خودشان شوند و با گرفتن فیلم و عکس میزان خسارات را رسانه ای کنند
نقل قول کردن
#7 نجفی 1398-01-08 14:44
معمولان می بایستی خودش بیمارستان مجهزداشته باشدچون یه ساعت باخرم آبادویه ساعت باپلدخترفاصله داره کسانی که سکته می کنندویاکودکانی که دچارتب می شوندوزنان باردار در وضعیت قرمزقراردارند.ح فظ جان وسلامتی مردم معمولان هم برمسئولان استان وکشور واجب است.
چرامعمولان بیمارستان ندارد؟؟؟؟
کارهای ارزشمندوپایدارو استاندارد بایددرمعمولان ازقبیل پل ها و جاده وبیمارستان و ورزشگاه و...صورت بگیرد
نقل قول کردن
#8 میر 1398-01-08 19:40
به نقل از نجفی:
معمولان می بایستی خودش بیمارستان مجهزداشته باشدچون یه ساعت باخرم آبادویه ساعت باپلدخترفاصله داره کسانی که سکته می کنندویاکودکانی که دچارتب می شوندوزنان باردار در وضعیت قرمزقراردارند.حفظ جان وسلامتی مردم معمولان هم برمسئولان استان وکشور واجب است.
چرامعمولان بیمارستان ندارد؟؟؟؟
کارهای ارزشمندوپایدارواستاندارد بایددرمعمولان ازقبیل پل ها و جاده وبیمارستان و ورزشگاه و...صورت بگیرد

احسنت درست است این را باید از نمایندگان و مسئولان خواست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا