یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در ماه میانی تابستان ۱۳۹۳، کلنگ پروژه زیرگذر بهارستان در دورانی که محمد مهرابی بر مسند شهرداری خرم‌آباد تکیه زده بود، با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری به منظور رفع مشکل ترافیکی منطقه، در سه‌راهی گلدشت بر زمین زده شد و قرار بود که ظرف 18 ماه خاتمه یابد.
این پروژه چه در دوران مهرابی و چه در دوران شهردار بعدی" یحیی عیدی بیرانوند"، بارها به دلایل مختلف از جمله معارضان محلی، انتقال خطوط فاضلاب، گاز و آب، اختلافات بین ارکان پروژه و ... تعطیل و به‌رغم وعده‌ها، تکمیل نشد و به بهره‌برداری نرسید.
با روی کار آمدن وحید رشیدی در شهریور 96 به عنوان شهردار خرم‌آباد، شهرداری ادعا کرد که این پروژه در طی ۳ سال تنها ۱۶ درصد پیشرفت داشته است.
رشیدی آستین را بالا زد و کار را ادامه داد و به‌رغم این که چندین بار زمان افتتاح پروژه به دلایلی جدیدی چون اعتصاب رانندگان و نبود سیمان، تورم ارز و بازار و کمیاب شدن مواد و مصالح، به تعویق افتاد، اما در حال حاضر گفته‌ها و شواهد نشان از خاتمه پروژه دارد و آخرین اخبار منتشر شده حاکی است که این پروژه تا قبل از شروع تعطیلات نوروزی 98 خاتمه یابد.





با انتشار خبر رسمی افتتاح پروژه در نوروز 98، اهالی رسانه، برخی مردم شهر و منطقه، دغدغه‌هایی را مطرح می‌کنند که نیاز به بررسی و پاسخگویی دارد، لذا ضمن تشکر از تمام کسانی که برای بهره‌برداری از این پروژه تلاش کرده‌اند، درخواست می‌کنیم که شهرداری مرکز استان، پاسخ‌گوی سؤالات زیر باشند:
 
1- بر اساس سوابق، "برآورد اولیه این پروژه ‍به طول یک‌هزار و 400 متر، عرض محور 80 متر و عرض زیرگذر 30 متر با 2 دوربرگردان و برآورد اعتبار برای اجرای این طرح ابتدا 1200 میلیارد و در نهایت 700 میلیارد ریال تعیین شده بود". سؤال اینجاست که: چه تغییراتی در مشخصات پروژه اعم از طول و عرض مسیر، دوربرگردان‌ها و همچنین اعتبار کل پروژه انجام شده است؟ و آیا صحت دارد که طول مسیر به میزان 500-400 متر کاهش یافته است؟
 
2- در صورتی که طول مسیر و تعداد دوربرگردان‌ها کم شده؛ آیا این موضوع، بر کیفیت تردد و استاندارد بودن مسیر، تأثیر منفی نخواهد داشت؟
 
3- یکی از دغدغه‌های مردم، مشکلات آینده در خصوص آب‌های سطحی است! پاسخ شهرداری برای اطمینان خاطر اهالی منطقه و مردم چیست؟
 
4- یکی دیگر از دغدغه‌های مردم، آب‌گرفتگی احتمالی زیرگذر در دوران بارندگی است! با توجه به پمپ‌هایی که نصب شده است، آیا این اطمینان وجود دارد که این زیرگذر به سرنوشت بقیه زیرگذرهای مرکز استان (در زمان بارش‌ها) تبدیل نشود و آیا پمپ‌ها از نظر جانمایی و عملیاتی، امکان تخلیه حجم آب سرازیر شده به زیرگذر را خواهد داشت.
 
5- بودجه‌ای که برای این پروژه هزینه شده، چه میزان بوده و از کدام سرفصل‌های استان یا شهر خرم‌آباد تأمین شده و همچنین نقش سازمان همیاری‌ها در پروژه چه بوده است؟
 
6- شهرداری نام این پروژه را " اَبَر پروژه" نهاد. با توجه به تعاریف موجود، به پروژه‌های بزرگ، "مگا پروژه" گفته می‌شود که با توجه به حجم و اندازه این پروژه، به کار بردن عبارت " اَبَر پروژه" برای این زیرگذر به‌نوعی توهین به شعور مردم است، لذا درخواست می‌شود که شهرداری علت به کار بردن این اصطلاح خودساخته را، بیان کند.
 
با توجه به ابهامات مذکور لازم است که شهرداری مرکز استان به منظور رفع ابهام شهروندان و افکار عمومی پاسخگوی سوالات فوق باشد.



    عبدالرضا قاسمی/ پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1397-12-24 14:16
درود بر شرف شما جناب قاسمی اندیشمند و عاقبت اندیش،هرچند که احتمال خیلی زیاد شهرداری و مدیریت شهری بعید است که به سوالات اندیشمندانه شما پاسخی در خور بدهد ولی همینکه این مقالات نوشته شده و این سوالات که در اذهان عموم مردم شهر ،بالاخص ساکنین گلدشت میباشد ،در آرشیو پایگاه یافته باقی خواهد ماند که اگر فردا روزی مشکلی پیش آمد که یقیقنا اگر به این سوالات مجواب داده نشود ،با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم خواهیم کرد،مسیولین وقت بهانه ای برای شانه خالی کردن از عدم تکمیل درست ابر پروژه!!!!نداشته باشند.... با سپاس فراوان از پایگاه خبری یافته و ذهن نیک اندیش جناب قاسمی با طرح سوالات بجا و منطقیشون. ومن الله التوفیق...
نقل قول کردن
#2 خرم آبادیم 1397-12-24 17:28
احسنت
این نوع مطالبه گری درسته
کاملا قانونی و مطابق با اصول شفاف سازی بدون تنش
ابر پروژه باید حذف شود و هنگام افتتاح کل مسئولین مرتبط باید با عبارت مردم نجیب خرم آباد شرمنده ایم روبان رو پاره کنن.
از ۹۳ تا ۹۸ حدودا پنج سال مردم فهیم خرم آباد زجر کشیدن
کدامین قانون گفته که مردم باید زجر بکشن و در مقابل غیر متخصصین کم کار سکوت کنن؟
شهردار و عوامل شهرداری باید جوابگوی دیر ساخته شدن این پروژ ه باشن و این پروژه رو در سکوت کامل خبری افتتاح کنن چون واقعا یک ننگ مدیریتی به حساب میاد.
مسئولین باید بدانند که مردم دانا شده اند
مردم دل پاک مرکز استان لرستان وقتی پروژه های خرم آباد رو با دیگر پروژه های مراکز استانها قیاس میکنن فقط باید آه بکشن.
مرکز استان نباید این وضعیتش باشه
آیا اصفهان به عنوان مرکز استان باید بودجه ای هم اندازه با گلپایگان داشته باشد؟
متاسفانه نمایندگان خرم آباد در حد یک مرکز استان نتوانسته اند بودجه برای خرم آباد کسب کنن
انشاالله مردم خرم آباد به خودشون بیان و تو انتخابات مجلس آتی دو متخصص کاربلد رو انتخاب کنن
نقل قول کردن
#3 دیناری 1397-12-24 18:19
این طرح هم اگر خاتم الانبیا نبود الان زودتر به افتتاح میرسید
نقل قول کردن
#4 حمید ت 1397-12-24 22:21
اجرای یک طرح در بازده زمانی مشخصی .میتواند ارزشمند باشه .نه اینکه سرمایه ها ،سالهای سال بخوابن تا پروژه ای افتتاح شود .
نقل قول کردن
#5 زمانی 1397-12-25 11:05
احسنت
نقل قول کردن
#6 خادمی 1397-12-25 19:29
این طرح که متعلق به شهرداری است فردا توسط فرمانداری ، استانداری و وزراء بارها افتتاح میشود
نقل قول کردن
#7 فرشید گله داری 1397-12-26 21:55
خدمت شما عرض کنم این افتتاح به قول خودشان ابرپروژه بعید است در مدت ۳ روز انجام شود ودراخرهم آن قصه قدیمی مانند پل اسداباسدآبادی که نصفش قیچی شد ودراخر این زیر گذر هم بهتر از سایرین نخواهد بود پس از افتتاح وعده ما اولین بارندگی .....ممنون از مطلب کامل و جامع تان
نقل قول کردن
#8 فرشید گله داری 1397-12-26 21:59
ددر ضمن هم اکنون پیش بینی می شود هیچ کدام از عملیات ها به صورت کامل انجام نمی شود وبا کوتاه و تنگ تر نمودن بالاخره باید برخی هم به نوایی برسند
نقل قول کردن
#9 پیامنیم 1397-12-29 14:28
مسئولین یافته خودتونو خسته نکنید تا وقتیکه .... هیچ سوالی رو جواب نمیدن ،
نقل قول کردن
#10 فرشید گله داری 1397-12-29 15:33
با سلام خدمت یافته و یافته نشینان
ضمن تبریک پیشاپیش سال نو به شما عزیزان پیشنهاد می کنم روز شمار نصب نمایید تا ببینید چند مدت از گفته های همه رسانه ها تا وعده های آقایان خواهد گذشت بگذارید تا روز شمار روزهای بی تدبیری برخی از آقایان را به وضوح نشان دهد
نقل قول کردن
#11 فرشید گله داری 1397-12-29 15:43
یادم می آید حتی در مقاطعی شما حمایت کردید و کلا از ما خواستید دید مثبت تر داشته باشیم اما این آقایان سال های قبل هم خود را نشان دادند بهارستان که طبق وعده تا عید افتتاح نشد حالا اینم جز پروژه برج های دوقلو در ضمن این یک خیال خام است که یک پروژه در استان بدون هیچ مشکل و حرف وحدیثی کامل وبدون نقص تمام شود به یقین سر وته اش زده خواهد شد انتظار پاسخ گویی هم اتلاف وقت است چون آقایان هیچ وقت پاسخ گو نبوده اند...با تشکر و تبریک سال نو
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا