یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به نظر می‌رسد که سال‌هاست ما با وعده‌های دهان‌پرکنی چون پایتخت ژیو توریسم ایران، قطب کشاورزی و دام‌پروری، انواع پایلوت‌های اقتصادی، از داشتن صنایع بزرگی چون خودروسازی، پتروشیمی، پالایشگاه نیروگاه و .... محروم نگه داشته شده، به این بهانه‌ که صنعتی شدن موجب آلودگی محیط زیست و آسیب به منابع طبیعی و جنگل‌ها و کشاورزی منطقه می‌گردد.
این در حالی است که قاعده رشد و توسعه همین است و برای مدرنیزاسیون و صنعتی شدن میبایست تاوان آنرا داد. نمی‌شود هم جاده، کارخانجات مختلف و راه‌آهن ساخت هم هیچ گزندی به طبیعت وارد نکرد ،این روند در تمام دنیا اتفاق افتاده و ما هم از این قاعده مستثنا نبوده‌ایم و نخواهیم بود.
حال که شاید با این توجیه غیرمنطقی صنایع مادر را در استان‌های بی‌آب مرکزی و شرقی احداث کرده‌اند و این صنایع، اندک آب آن سرزمین‌ها را مکیده‌اند و آن مناطق در معرض خشکسالی قرار گرفته‌اند چرا می‌خواهند با یک برنامه‌ریزی و طراحی هوشمند مشکل کم‌آبی آن مناطق و آن صنایع را هم از استان‌های محروم زاگرس نشین تأمین کنند؟
ما که یک نسلمان تاوان صنعتی نشدن را داده است و بیکاری و مهاجرت و محرومیت ناشی از آن تا مغز استخوانمان را به درد آورده است
سؤال اینجاست سال‌ها ما پایتخت ژیوتوریسم بودیم چه امکانات و منابع مالی و طرح‌های بزرگ گردشگری در استان لرستان ایجاد شد؟ کدام کار فرهنگی در این راستا انجام گرفت؟
با کدام زیرساخت؟ با کدام هتل؟ با کدام جاده؟ با کدام حمل‌ونقل ریلی؟ با کدام فرودگاه؟ با کدام پرواز منظم؟ با کدام راه‌های دسترسی مناسب به جاذبه‌های گردشگری؟ با کدام قرارداد با تورهای سیاحتی معتبر جهان و منطقه؟ با کدام فرهنگ‌سازی با کدام سمینار بین‌المللی با برگزاری کدام همایش نشر کدام مقاله و کتاب و نشریه با ساخت کدام فیلم مستند و سینمایی؟ با آوردن کدام جشنواره و فستیوال به لرستان ما را پایتخت ژیوتوریسم قرار دادند؟ این پایتخت ژیوتوریسم بودن چه منابع ملی برای لرستان به ارمغان آورد؟
در بحث قطب کشاورزی و دام‌پروری چه طرح و برنامه ویژه‌ای برای شکوفایی اقتصادی منطقه موردنظر قرار گرفته است؟ آیا برنامه مدونی با بودجه مناسب برای گذار از کشاورزی و دام‌پروری سنتی به مدرن در نظر گرفته شده است؟
روستاییان لرستان بعد از قطب کشاورزی شدن چه تغییر ملموسی در زندگی‌شان، کسب‌وکارشان و منبع درآمدشان رخ خواهد داد؟ سطح معیشت، خدمات اجتماعی، وضعیت بهداشتی و درمانی امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی لرستان دچار دگرگونی خواهد شد؟ در کدام سند چشم‌انداز و در کدام برنامه کلان توسعه‌ای منابع مالی، بودجه و اعتبارات این طرح‌ها دیده شده است؟ دستاوردهای آن چه خواهد بود؟ مردم لرستان باید امیدوار و منتظر چه اقداماتی از طرف دولت برای تغییر شرایط زندگی‌شان باشند قطب فلان و بهمان شدن که با خطابه و سخنرانی و دستورالعمل اداری و فقط روی سربرگ اداری نان و آب نمی‌شود.
حال که ما از صنعت محروم هستیم چه به دست آورده‌ایم؟ جز بزک نمیر بهار میاد...‌.
حال که ما قطب کشاورزی شده‌ایم از حیاتی‌ترین عنصر طبیعت برای کشاورزی یعنی آب به میزان لازم بهره‌مند می‌گردیم؟
مجتمع کشت و صنعت کجای معادلات دام‌پروری و کشاورزی استان لرستان قرار دارد؟ سود و بهره‌ای که به منطقه می‌رساند چیست؟
برای احیا و راه‌اندازی صنایع پایین‌دست کشت و صنعت مانند چرم و پوست و صنایع لبنی چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است؟
آیا این قطب کشاورزی و دام‌پروری هم مانند پایلوت شدن اقتصادی و پایتخت ژیوتوریسم فقط برای محروم گذاشتن لرستان از صنایع بزرگ است؟
کاش کسی پاسخ این سؤالات را می‌دانست؟

 



آرش کاظمی







 هر گونه کپی برداری منوط به ذکر منبع است.

دیدگاه‌ها  

#1 کارشناس دلفانی 1397-12-16 09:19
همین گونه است که اذعان داشته اید این مشی والگو شده برای استان لرستان وحالا حالاها ادامه خواهد داشت به سبب اینکه در طول ادوار گذشته نمایندگانی قوی برای مجلس انتخاب نکردیم که سر نوشتمان این گونه رقم خورد
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1397-12-16 09:54
آره بخدا .یه راه آهن و یه بزرگراه دارن میسازن.البته با دوتا کارگر و‌یه فرغون .ما پیر شدیم و هنوز که هنوزه افتتاح نشدن و هر سال میگن سال بعد افتتاح میشن .گفتن سافاری پارک براتون می‌سازیم با کارخانه لاستیک سازی .گفتن نیروگاه هزار مگاواتی می‌سازیم براتون با کارخانه سیمان .گفتن پایلوت اقتصاد مقاومتی میشوید .گفتن هتل صخره ای تکمیل میشود و برجهای دوقلو ساخته میشن گفتن هتل طبقاتی توی کیو میسازیم .گفتن استانداری جدید راه اندازی میشه ....توی این استان عمر نوح باید داشت برا دیدن به ثمر نشستن پروژه ها...تو رو خدا لااقل یه آسفالت کنید جاده های داخل شهر رو برا عید آبرومون نره جلو مهمانان نوروزی
نقل قول کردن
#3 محمدحسین 1397-12-16 10:33
چندین ساله پروژه خط آهن خرم آباد اندیمشک یک متر پیشرفت فیزیکی نداشته فقط یاد گرفتن اسم لرستان رو بذارن پایتخت کنسرت! نه نماینده ای هست که از لرستان وخرم اباد دفاع کنه نه شورای شهر داریم ... البته خود ما مردم مقصریم چون انتخاب های درستی نداشتیم توی لرستان و مخصوصا خرم اباد
نقل قول کردن
#4 پیامنی 1397-12-16 10:38
آقای کاظمی عزیز ، دولتهای مختلف به بهانه های مختلف اجازه ندادن صنعت مولد و زیادی توی لرستان ایجاد بشه مثلا به بهانه دوری از مرکز ، عدم اتصال به خطوط ریلی و غیره

این ژئوتوریسم یه شوخی مسخره و بی معنیه
نقل قول کردن
#5 شهر یار 1397-12-16 15:01
اره به خدا خرم اباد نه یه شهر صنعتی نه سیاحتی نه زیارتی لا اقل گردشگری ،سیاح وجهانگردی بیاد اینجا ،نه صنعتی دلمان خوش باشه نه زیارتی که بتواند به اقتصاد این مردم کمک کند تمام مراکز استانها به راه اهن وصل شدندند ما هنوز چشم به راه این مهم
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1397-12-16 15:39
حق با شماست جناب کاظمی اما اسم پایتخت ژوتوریسم را اولین بار خارجی ها برای خرم اباد انتخاب کردند وگرنه از طرف مسئولین کشور خودمان ابی برای خرم اباد گرم نمی شود .
نقل قول کردن
#7 کاظم نیا 1397-12-17 11:27
درود صد درود بر قلم تان جناب کاظمی عزیز.
تا وقتی که دغدغه نمایندگان همه ادوار دخالت در اموزش و پرورش بوده و هست وضع همین خواهد بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا