یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استان لرستان در چندين سال گذشته هميشه جز سه استان كشور در زمينه بيكارى بوده است كه به لطف مديران آمار ساز در دو سال گذشته ازلحاظ بيكارى از صدر جدول به ميانه جدول رسيد.
نبود شغل پايدار لرستان را با پديده مهاجرت روبرو كرده است، جوانانى كه براى دستيابى به موقعيت شغلى و اقتصادى، راهكارى به نام مهاجرت برگزیده‌اند كه بعضاً براى امرارمعاش به شغل‌های كاذب كه هیچ‌گونه سنخيتى به رشته تحصيلى آن‌ها ندارد در استان‌های ديگر مشغول بكار هستند. جوانان محروم پل‌دختر در مشاغل كارگرى در تهران و ديگر استان‌های كشور مشغول به فعاليت بوده و متأسفانه در اين ميان هم برخى از اين جوانان براى اشتغال جان خود را از دست می‌دهند و اين روزها هم اقدام به قاچاق كالا به‌عنوان شوتى می‌کنند كه این‌ها از مصاديق بارز بی‌عدالتی استخدامى در لرستان می‌باشد.
سال‌های گذشته بارها و بارها مديران گفته‌اند كه مجوز استخدام ندارند و در چند سال گذشته موقعيت شغلى چندانى ايجاد نشده است و اگر هم درى گشوده شده شد، اين موقعيت نصيب بستگان و اطرافيان مديران و كسانى شد كه رانت داشته و ديگران حتى در جريان آن قرار نگرفته‌اند.
موضوعى كه تحصیل‌کردگان لرستان از آن رنج می‌برند آن است كه اندك سهمیه‌های اختصاص‌یافته براى جذب، در برخى مواقع به دلیل حاكميت فضاى خویشاوند گرایی، روابط شخصى و لابی‌های سياسى، به‌صورت چراغ خاموش و خارج از ضابطه شامل حال افرادى می‌گردد كه مهم‌ترین امتيازشان داشتن نسبت فاميلى يا قرابت جريانى با برخى سياسيون يا مديران می‌باشد. اگرچه استخدام يك نفر از جمعيت بيكار لرستان با توجه به اينكه آمار بيكاران را كم می‌کند شايسته قدردانى بوده، اما انتظار می‌رود در استخدام‌ها تحت لواى شركتى، قراردادى و ... عدالت اجتماعى برقرارشده و همه مردم به یک ‌چشم ديده شوند.
متأسفانه در برخى از ادارات و نهادها، رابطه بر ضابطه مقدم‌تر است. برخى مسئولان در قالب نيروى شركتى اقوام و نزديكان خود را جذب می‌کنند و بعد از مدتى در اولين فرصت جذب دائم می‌شوند و هر وقت در مورد ابهامات استخدام اقوام خويش مورد سؤال قرار می‌گیرند با فرار به جلو ميگويند شركتى است و ما نه در جريان استخدامش بوده‌ایم و نه دخل و تصرفى در مراحل پذيرش داشته‌ایم؛ اما سؤال اينجاست اين شركت بر اساس كدام معيار به دنبال جذب پسر فلان مدير سابق، پسردايى فلان معاون اداره، دختر فلان رئيس اداره، برادر فلان مشاور و ... رفته است؟ آيا سو استفاده از مقام براى استخدام اقوام و نزديكان خود، خيانت و جفا در حق كسانى نيست كه از رانت و حمايت بی‌بهره‌اند؟
بهتر بود اندك سهمیه‌های شركتى، مديران اين فرصت را به‌صورت برابر در اختيار همگان می‌گذاشتند تا افرادى كه دانش و صلاحيت علمى لازم را براى قرار گرفتن در اين پست‌ها دارند بتوانند شانس خويش را امتحان كنند.
چرا استاندار در قبال جذب‌های بی ساختار تحت عنوان نیروی شرکتی در مجموعه‌های دولتی و غیرانتفاعی بازرس تعیین نمی‌کند؟
مردم در شرایط فعلی انتظار دارند استاندار محترم و مدیرکل بازرسی، به‌صورت شفاف و بدون محافظه‌کاری به پرونده استخدام‌های تحت عنوان شرکتی ورود پیداکرده، به‌طور موقت اداره بازرسی را در شهرستان مستقر نمایند و با بررسی استخدام‌های تحت عنوان شرکتی، قراردادی و ... و اعلام رسمی به افکار عمومی، با کسانی که از رانت قدرت استفاده کرده و اقوام خود را استخدام کرده آمد برخورد جدی و از مقام عزل نمایند.

مجتبی پسند

دیدگاه‌ها  

#1 بهنام 1397-04-24 10:45
موافقم به نظر من استاندار باید برای تمام ادارت بازرسانی را تعیین کند تا با این گونه استخدامیها برخورد کند مخصوصا ... که به تازگی صدها نفر استخدامی شرکتی داشته که اکثرا بر اساس رابطه بازی و فامیل بازی استخدام شده اند.
نقل قول کردن
#2 شهروند 1397-04-24 10:48
بله دوست عزیزم، واقعا وحشتناک است
چیزی که غمگین مان می کند فقط مقاله های مهمل نیست.از غارت و تخریب و نابودی مجسمه ها حرف میزنند.اما آیا نابود کردن این همه جوان های فوق العاده ای که هر کدام برای خودشان یک مجسمه رنگارنگ بی همانند بودند غارت و تخریب نیست؟
مارسل پروست
نقل قول کردن
#3 بهنام 1397-04-24 11:10
جانا سخن از زبان ما میگویی
نقل قول کردن
#4 بی خیال 1397-04-24 11:54
بابا دلتون خوشه به محض اینکه یقه مدیر... رو گرفتند
بی خیال موضوع شدن.
نقل قول کردن
#5 ناصرفلاح نژاد 1397-04-24 13:01
درود برشرافتت ،امتیازی که مدیران ... لرستان برای خوداخذ کرده اند.متاسفانه شایددرنهادهای نظارتی هم این امتیازثبت شده باشد .چرا قضیه...که اصل همین موضوع است نهادهای نظارتی برای مردم شفاف سازی نکردند.
نقل قول کردن
#6 قراردادی 1397-04-24 13:36
ببخشید ما الان نیرو داریم ۱۴ ساله قراردادی هست و هنوز تبدیل وضعیت نشده
میشه آدرس اونایی که تبدیل وضعیت شدن رو بدی که ما هم بدونیم از کدوم تبصره بهره مند شدن؟
بعد خدا خیرت بده اگه نیرویی تبدیل وضعیت بشه حق قانونیش هست حالا بحث شایسته سالاری یه بحث جداست
اما نیروی شرکتی و قراردادی حق قانونیشونه که بعد پنج سال تبدیل وضعیت بشن
نقل قول کردن
#7 ابسرد 1397-04-24 18:46
دست مریزاد اقای پسند، در شهرداری یکی از شهرها برادر خانم برادر خانم آقای شهردار، برادر خانم رییس شورا، پسرعمه آقای شهردار، پسر سرپرست سابق شهرداری به عنوان نیروی شرکتی جذب شده آمد. آقای استاندار!!! مدیر کل بازرسی !!!! بررسی نمایید
نقل قول کردن
#8 محسن 1397-04-24 20:55
احسنت بر مجتبی پسند و قلم شیوایش
درد دل همه ما را گفتید
نقل قول کردن
#9 علی 1397-04-24 23:46
باسلام به نظر من بیایند در اداره ا ی عدالت رعایت شود هر کارمندی یک نفر نیروی شرکتی بیاورد نه رییس یامعاونی دهها بیاورد بقیه بی نصیب شوند
نقل قول کردن
#10 نصیری 1397-04-28 22:01
هر نژاد برتر باید به بهترین ها برسد، بنابراین هر استخدام و منافع مال طایفه کامیاب انتخابات شورا است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا