یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دیروز در فضای مجازی دو تصویر از مراسم کلنگ زنی هم‌زمان دو پل بر روی رودخانه خرم‌آباد منتشر شد که این تصاویر حاوی نکاتی اخلاقی بود که این روزها جامعه کاملاً دارد از آن تهی می‌شود. تهی چون طبل توخالی که حتی صدایش هم از دور خوش نیست.
تصویر اول عکسی است از مسئولان ارشد لرستان که با سلام‌وصلوات کلنگ بر زمین بی‌حاصل این دیار می‌زنند و جمعیت موج می‌زند از کت‌وشلوارهای رنگارنگ که بیشتر شبیه بازار مد است. کت‌وشلوارهای عاریتی سیاسی که شاید برازنده خیلی از این آدم‌ها نباشد.
تصویر دوم عکس برگزیده اول شورای شهر خرم‌آباد است؛ که تنها و درحالی‌که افراد دارند از صحنه نمایش دور می‌شوند کلنگش را بر زمین می‌زند.
به‌راستی چرا با این رفتارها جامعه را به سمت سقوط اخلاقی پیش می‌بریم. اگر قرار نیست برگزیده مردم در این نمایش بازیگر باشد، چرا کلنگ به دست او می‌دهید و رهایش می‌کنید؛ و اگر درست برنامه‌ریزی کرده و او جز برنامه شماست چرا این‌گونه رفتار شده است. به مردم احترام بگذارید تا مورداحترام قرار گیرید. رستمی منتخب مردمی است که دوست اش دارند.
نام‌ها با آثارشان ماندگار می‌شوند. زمان علی‌محمد ساکی شهردار فقید خرم‌آباد نه رسانه بود و نه بنر برای تبلیغات. پس رمز ماندگاری او چیست؟
ای‌کاش شهرداری خرم‌آباد به‌جای این‌همه بنر بانام خدمتی دیگر در شهر، مشق مهربانی برای شهروندان می‌نوشت و خود سرمشق آن می‌شد. سنگ‌فرش کردن دو خیابان وظیفه ذاتی اوست. نیاز به جارچی ندارد تا در ساز شهر بدمد خدمتی دیگر آن‌هم از نوع بی‌منتش!
نکته آخر اینکه تنها ماندن عضو شورای شهر در مراسم کلنگ زنی مرا به یاد حکایتی از بهلول انداخت. وقتی با پیراهن کهنه‌ای به مجلسی درآمد و توجهی به او نشد برگشت و با قبای نو و فاخر به مجلس برگشت او را بر صدر نشاندند و کرامتش کردند. او با زیرکی و دانایی گوشه قبایش را گرفت و گفت قبا گوشت بخور.
حکایت غریبی است گوشت خوردن قبا در تمامی اعصار این روزها هم کت‌وشلوارهای عاریتی برای خوردن گوشت آماده هستند. مواظب کلنگ‌ها باشیم به‌جای آبادانی بر دل‌ها ضربه نزنیم. چون پل‌ها با آدم‌های که از روی‌شان می‌گذرند ارزشمند هستند.
 
عبدالرضا شهبازی




دیدگاه‌ها  

#1 رضا صادقی 1397-04-06 14:21
جناب شهبازی قلمتان پاینده و استوار باشد.
نقل قول کردن
#2 بابک 1397-04-06 14:28
بسیار بعیده که خیلی ها جمعآ به اندازه ایشان سواد واقعی (نه مدرک به درد نخور) داشته باشند ، بسیار بعیده که برخی آقایون سرهم به اندازه یک صدم ایشون پاک دست باشند یا حتی یک هزارم این مرد بزرگ در اندیشه و آرزوی ابادانی شهرمان باشند با اینحال همچنانکه میبینیم بر خلاف خودشان که با رای طایفه و ایل و هزینه تبلیغات بالا به شورا راه یافته اند و با اینکه ایشان از سوی مردم برگزیده شده اما به بازی و جدی نمیگیرند و با رفتارهای زشت و دور از ادب و نزاکت اجتماعی و سیاسی و اداری اینگونه تنها گذاشته تا با سخره گرفتنش اسباب خنده و تفریح برای چند دقیقه فراهم نمایند با این همه ولی الله رستمی در دل مردم جای دارد حتی اگر علیرغم دارا بودن سواد و دانش و تحصیلاد بالا و نیز رای و اعتماد قاطع قاطبه مردم اما از سوی همین آقایان کت و شلوار رنگین پوش جدی گرفته نشود.
نقل قول کردن
#3 صادقیان 1397-04-06 14:33
باسلام
و سپاس از مطلب بسیار زیبای شما.
بعضی مطالب را به دلیل منع قانونی نمیتوان در فضای مجازی و یا در این کامنت ها نوشت. وگرنه مطلب فراوان است. اما خوبه همه بدانند که آقای رستمی نژاد فرد بسیار سالم و ساده ای است که از نظر پاکدستی با برخی قابل مقایسه نیست! ایشان حتی از خودرو سازمانی استفاده نمیکنه و گاها داخل خیابان دیده میشود که با پای پیاده تردد میکند.
نکته بعد حدیث قدسی است که میفرمایند
خداوند در دو جاه به بشر خنده اش میگیرد
یکی وقتی همه دنیا دست به دست هم میدهند تا کسی را تحقیر کنند و خدا اراده اش به بالا بردن اون شخص است! و دیگر زمانیکه همه دنیا دست به دست هم میدهد تا کسی را بالا ببرند و خدا اراده اش به پایین آوردنش می باشد.
عزت و خفت همه ما در ید قدرتمند خداست....
کسانیکه به شهرداری مراجعه کرده اند
به خوبی حرف بنده را میفهمند که بعضی ها چقدر عزت انسانها را هدف قرار میدهند و ارباب رجوع را خفیف و خوار میکنند
نقل قول کردن
#4 فرهنگی 1397-04-06 14:34
رستمی در قلب مردم خرم آباد جای دارد ولی مسئولین.......
نقل قول کردن
#5 شهروند 1397-04-06 16:14
بسیار عالی
نقل قول کردن
#6 عزیزی 1397-04-06 17:06
رستمی محبوب مردم خرم آباد
متاسفم برای مسولین استان
نقل قول کردن
#7 پیامنی 1397-04-06 17:55
امیدوارم که مردم خرم آباد روزی به این سطح آگاهی برسن که برای انتخاب افراد بجای احساس از تعقلشون استفاده بکنن ، تا زمانیکه بر اساس احساسات و قوم گرایی رای بدیم هیچ اتفاق مثبت و ملموسی توی این شهر رخ نمیده و کماکان محروم و مغموم خواهیم ماند
نقل قول کردن
#8 علی 1397-04-06 18:43
با سلام
جا دارد توضیحات و پاسخ آقای رستمی نژاد نیز درج شود!!
نقل قول کردن
#9 علی 1397-04-06 18:53
قابل ذکر است که بین اعضای شورای شهر هیچ گونه اختلافی وجود نداشته و نخواهد داشت. و از طرفی هیچ گونه اختلافی با شخص استاندار و یا معاونین ایشان با اعضای شورای شهر وجود ندارد.
جای هیچ گونه نگرانی نيست تنها برخی افراد سودجو قصد دارند با ایجاد حواشی، شرایط را نگران کننده و اختلاف آمیز نشان دهند در صورتی که واقعیت امر چیزی دیگری است و بین اعضای شورای شهر و استانداری اختلاف نظر و یا کدورتی وجود ندارد.
نقل قول کردن
#10 رضا 1397-04-06 18:56
البته ایشان هم در آغاز کار رفتار درستی نداشت.مثلا شماره موبایلش را به بقیه اعضای شورا نداده بود. یا بی خبر رفته بود مشهد و دقیقا چون شماره موبایلش را کسی نداشت شایعه ترورش مطرح شد.همان ابتدا کار ویدیویی از خود منتشر کرد علیه بقیه اعضای شورا و تهدید کرد که اگر با او همکاری نکنند از مردم یاری خواهد خواست در صورتی که باید در آغاز کار دوستانه شروع می کرد و حتی اگر دیگران اشتباهاتی داشتند کمی فرصت میداد تا رفتارشان را اصلاح کنند. از اعضای شورا شنیدم که در جلسات اولیه که وارد میشده است با هیچکس سلام و احوالپرسی نمی کرده است.
نقل قول کردن
#11 هداوند 1397-04-06 20:16
هر چند وقت یکبار کلنگ احداث این پل را در خرم آباد بر زمین میزنند ! خب یکبار زدید کافی است چرا داعم کلنگ میزنید ؟ امیدوارم به سرنوشت زیرگذر گلدشت مبتلا نشود که حدود هفت سال است که هنوز افتتاح نشده است !
نقل قول کردن
#12 چگنی 1397-04-06 20:17
خرم آباد سرزمین کلنگ های بی سرانجام است مثلأ کلنگ کارخانه سیمان را زدند ولی بعد از گذشت دو دهه همچنان بلاتکلیف است یا کلنگ نیروگاه برق که معلوم نیست سرانجامش چه شد!!!
نقل قول کردن
#13 محسن 1397-04-07 03:09
چقدر كلنگ ميزنيد بابا ول كنيد ه

دائم دنبال جو و طايفه بازي هستيم بعد هم صداي انتقادمون گوش فلك رو كر ميكنه اگر شهر خوب ميخوايم بايد درست منطقي راي بديم
نقل قول کردن
#14 شهروند 1 1397-04-07 07:56
سلام ، اگر بخواهیم بدون تحقیق و بررسی یک نفر را ارجع به چندین نفر قرار دهیم ،کار پسندیده ای نیست ،قطعا افرادی که با ایشان مستقیم در ارتباط هستند بهتر میدانند . بهتر نیست بجای انتقاد های حاشیه ای ، معضلات فراوان شهری ، عملکرد اعضای محترم شورای شهر ، شهردار و ... را پیگیری نمایید ، این موارد دردی از مردم کم نمی کند
نقل قول کردن
#15 علی 1397-04-07 08:45
شاید ایشان بعد از کلنگ زنی خودش دست به کار شده ؟؟؟؟؟!!!
نقل قول کردن
#16 رضا 1397-04-08 00:22
آفرین بر قلم شیوای شما واقعیت را نوشتی متاسفانه کسی حرف حق دوست نداره
نقل قول کردن
#17 نجفی 1397-04-08 19:17
خوبه یافته جان باولی الله رستمی واعضای شورای شهرمصاحبه کنه ونظراتشون رودراین باره روجویابشه ؟وبپرسه آیااین کلنگ زنی هابه نفع مردم هست وبزودی طرحهاشون افتتاح میشه یاباانبوه مشکلات وبی خیالی به فراموشی سپرده میشن؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا