یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از سالی که شوراهای شهر در کشور فعالیت خود را آغاز کردند به منظور تقویت و هم‌فکری و استفاده از نیروهای متخصص در شهرداری‌ها و تعامل سازنده با مسوولان شکل گرفتند، در خیلی از شهرها این شوراها به بازوی توانمندی برای شهرداران تبدیل شده و شهردار را در مسیر مدیریت شهر همراهی و حمایت کردند.

شهرداران نیز با پشتوانه و حمایت اعضای شوراها بیش‌تر از قبل و با انگیزه‌ای مضاعف نسبت به ارائه خدمات در شهر اقدام می‌نمایند اما در خرم‌آباد متأسفانه این چنین نبوده و هیچ‌گاه شاهد ثبات در مدیریت شهری نبودیم و همیشه فضای شوراها فضایی پرحاشیه و ملتهب بوده و انتظارات مردم در پارلمان شهر برآورده نشده است.

اما با روی کار آمدن نصیری به عنوان شهردار و ارائه خدمات عمرانی و شهری توسط وی و همکارانش بارقه‌ای از امید و نشاط و رضایت در دل مردم ظهور کرد و اولین سالی که مردم به طور جدی از شهردار شهر حمایت کردند امسال بوده چرا که خدمات ارزشمند و  بی‌نظیر نصیری در سطح شهر خرم‌آباد بر کسی پوشیده نیست و بر همین جهت اکثریت مردم خرم‌آباد شامل دانشجویان، ورزشکاران، ایثارگران و سایر اقشار مختلف و به عناوین مختلف تقاضای ابقای وی را در سمت شهرداری از شورای شهر داشته و دارند، ولی با پروسه‌ای که در حال حاضر در شورای شهر خرم‌آباد در حال انجام است به تنها مسأله‌ای اهمیت داده نشده خواست مردم است.ب

اعضاي شورا بدون در نظر گرفتن عملکرد شهردار به فکر تغییر وی افتادند و به دنبال مسائل دیگری كه بيش تر نشأت گرفته از منافع شخصي است هستند. تلاش عده‌ای از اعضای شورا برای ابقای نصیری تا کنون نتیجه نداشته و هر چه تلاش کردند به در بسته خورده‌ و اين رویه‌ي شورای شهر بدون شک عمران و آبادی شهر را به دنبال ندارد.

اعضای شورا انگار یادشان رفته که توسط همین مردم به شورایی راه یافتند که شاید در خواب هم عضويت آن را نمی‌دیدند البته با فشارهای اصحاب رسانه و مردم که خواستار ارائه دلایل برای تغییر شهردار فعلی شدند رئیس شورا در جواب این سؤال گفته كه قصد ما این است گزینه‌ای قوی‌تر از شهردار فعلی جایگزین نمائیم!! جوابی که هر کسی با دیدن و شنیدن جو حاكم كنوني بر شورای شهر خرم‌آباد به آن می‌خندد چرا که اولاً آن همه بحث فراخوان که در شورای شهر مطرح شد و روزها و ساعت‌ها وقت شورا و مردم را گرفت به یک‌باره حذف و به فراموشی سپرده شد.

دوماً گزینه‌هایی که در حال حاضر برای سرپرستی و شهردار بطور جدی مطرح شدند و حتی به خاطر آنها بین اعضای شورا درگیری شدید لفظی پیش آمده، نه سابقه شهردار فعلی را دارند و نه می‌توانند با شهردار فعلی مقايسه شده ورقابت کنند چه برسد به این که بخواهند جای وی را بگیرند!

حالا که بعضی آقایان شورای شهر به دنبال بعضی منافع خود هستند و منافع شهر و مردم را فراموش کردند(اگر خودشان چنين اعتقادي نداشته باشند، مردم يقين پيدا كرده‌اند كه دارند)، بهتر است چند مورد را یادآور شویم:

شهر خرم‌آباد به عنوان مرکز استان لرستان با جمعیتی بالغ بر 400 هزار نفر‌؛ شهر پراکنده و پرجمعیتی بوده و اداره آن بسیار حساس و سخت است.

برای مراکز استان‌ها معمولاً از مراکز سایر استان‌ها اشخاصی را کاندیدا می‌کنند که کارنامه‌ای درخشان حداقل در چند مرکز استان و کلان‌شهر به  همراه داشته باشند.

اما در حال حاضر برخي از اعضای شورای شهر فراموش کرده‌اند که خرم‌آباد مرکز استان است چرا که اگر غیر از این بود شخصی را که بهترین کارنامه‌اش شهرداری در شهری به اندازه و جمعيت يك‌چهارم خرم‌آباد بوده و امتحانش را هم ناموفق پس داده را مطرح نمی‌کردند! يا این که کسی را که در یک سازمان کوچک شهری مدیریت کرده را برای پست سرپرستی معرفی نمی‌کردند!

اعضاي محترم شوراي شهر خرم‌آباد! شما بخشي از این مردم هستید. فردا برای مردم چه جوابی دارید؟ با چه توجیهاتی این پروسه خنده‌دار را می‌پوشانید؟ ما در جريان مسائل پيش آمده سال 1386 توسط اعضاي شوراي قبلي بوديم و آن تجربه تلخ و تبعاتش را به ياد داريم، لذا به شما مي‌گوييم آن را تكرار نكنيد و اگر تكرار مي‌كنيد منتظر عقوبت آن باشيد!

البته با توجه به پروسه‌ای که در بین اعضای شورا در حال طی شدن است نباید به آینده شهر خرم‌آباد امیدوار باشیم فقط در یک جمله به بعضی اعضای شورای شهر خرم‌آباد عرض می‌کنیم: "آفرین بر شما که با سرعت هر چه تمام‌تر عملکرد خود را در ذهن مردم ضعیف و ناکارآمد جلوه می‌دهید". بهترین هنر برخي‌تان تا کنون بازگشت به عقب بوده و به راحتی تمام خواسته‌های مردم و عملکرد شهردار فعلی را زیر پا گذاشتید!

امید است در این فرصت باقی مانده اعضای شورای شهر با تعامل و همدلی بتوانند به خواسته‌های به حق مردم خرم‌آباد در خصوص سرنوشت شهر پاسخ دهند. با اين رويه اگر جو متشنج نشود و شورا منحل نگردد، بالاخره چشم روي هم بگذارند، اين 4 سال هم تمام شده و كسان ديگري روانه شورا خواهند شد كه به يقين نام نيكي از خود بر جاي خواهند گذاشت.

 

 

 

 

 


 

دیدگاه‌ها  

#1 amir 1392-07-17 13:09
خوشحالم که به هیچکدام از این اعضای شورای شهر رای نداده ام تا از اقدامات نابخردانه بعضي از آنان و تلاش برای نابودی شهر و کسب منافع شخص آنها شرمسار باشم
نقل قول کردن
#2 بابک 1392-07-17 13:56
درود بر تو آقای موسوی

اکثریت شورای شهر با شهرداری که بچه شهر باشه مشكل دارن و میخوان یكي مثه خودشون رو بذارن

خواهشا نظرمو حذف نکنین
نقل قول کردن
#3 بابک 1392-07-17 13:58
ننگ بر شما
نقل قول کردن
#4 مصطفی 1392-07-17 20:21
با سلام .متاسفم برای این شورای شهر که جواب اعتماد را ندادند به طوری که میخواند با انتصاب یکی از اعضای شورای شهر به سمت شهرداری منتخب یکی از نماینده های مجلس شهرمان که نفر ذخیره شورای شهر می باشد از این طریق به شوارای شهر راه پیدا کند.وهیچ نه نظرات مردم ونه پیشرفت شهر اهمیتی قائل می شوند.فقط فکر منافع شخصی هستند .به نظرم خبرگزاری ها وروزنامه های شهرمان باید روی این موضوع بیشتر کار کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا