یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه شنبه شب(13 مهرماه) شوراي شهر خرم‌آباد حواشي بسياري داشت كه در اين بين موضوعات مهمي مهم افشا شد!

يكي از نكات تآمل برانگيز در اين جلسه انتخاب فردی خارج از محدوده افراد معرفی شده و مطرح به عنوان گزینه شهرداری خرم‌آباد بود.

در این جلسه وقتی طیف 6 نفره که گفته می‌شود از حامیان هرمز نصیری شهردار كنوني هستند در جلب آرا سایر اعضا ناکام ماندند، پیشنهاد شهردار شدن محمد حسین‌پور از همکاران خود و اعضا شورا را جهت مدیریت شهر برگزیدند. جالب آن که وی توانست اكثر آرا را اخذ نماید!

محمد حسین‌پور برادر‌زاده بیژن حسین‌پور عضو دوره پیشین شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد است که غالب دوران مدیریت و سرپرستي وی در رده‌های مختلف شهرداری از همان دوره حضور عمويش در شوراي شهر صورت گرفته است.

وی ظرف یک سال اخیر شهردار کوهدشت بوده، شهری که مردمش هنوز از نصیری به عنوان بهترین شهردار سالیان اخیر خود یاد می‌کنند. هرمز نصیری پیش از محمد حسین‌پور شهردار کوهدشت بوده است.

پس از انتخاب شهردار در همان جلسه، بحث انتخاب سرپرست شهرداری تا اخذ نتیجه استعلامات شهردار منتخب مطرح گردید.

طیف اقلیت شورا در این بخش از جلسه، سالاپور که از اقوام نزديك يكي ديگر از اعضاي شورا است را جهت سرپرستی شهرداری معرفی نمودند که با واکنش شدید مهرابی و دیگر اعضا همراه وی مواجه شد.

اکثریت اعضا مایل بودند محمد عسگری به سرپرستی شهرداری انتخاب شود. این خواسته هم واکنش طیف اقلیت را در پی داشت که به موجب آن، بی‌آن‌که صورت‌جلسه انتخاب شهردار هم امضاء شود این جلسه چند ساعته با خروج اقلیت شورا از رسمیت خارج شد و بی‌نتیجه پایان یافت.

نصیری هم کماکان به عنوان شهردار به خدمت خود ادامه داد. اعضا 6 نفره اقلیت شوراء عبارتند از سیف‌الدین آشتیانی، فرشاد سیفی، عبدالله عزیز‌پور، علی جهان‌آرا، رستم کوشکی و جافر وفایی.

دو تن از افرادی که در طیف مخالفان شهردار گنجانده می‌شوند، حسن آذری و فرشته طهماسبی هستند. این 2 که دور گذشته نیز با رأی مردم در پارلمان محلی حضور داشتند، به‌رغم آن که در تجمعات و جلسات تبلیغاتی انتخابات دوره اخیر از افتخارات خود به حمایت همه‌جانبه از گزینش نصیری به شهرداری خرم‌آباد یاد می‌نمودند، اکنون شمشیر را از رو بسته و تمام قد در مقابل شهردار محبوب و مورد اقبال عمومی ایستاده‌اند و به مخالفین جدی وی تبدیل  شده‌اند. اما ضروری است در خصوص این تغییر نظر ناگهانی خود توضیح بدهند و معلوم نمایند دلیل چرخش سریع نظرشان نسبت به نصیری چه بوده است؟ چه چیزی باعث شده در اين مدت كوتاه به صف مخالفان شهردار بپیوندند.

رسانه‌هاي لرستان اگر به عنوان عصاره افکار عمومی به طور حتم اگر پاسخ مناسب نشنوند خود به دنبال کشف دلیل مخالفت این افراد خواهند رفت و حقایق دلیل مخالفت‌شان به زودي آشکار خواهد شد. امید آن که دلیل منافع عمومی و مصلحت شهر بوده باشد نه هیچ چیز دیگری.

به هر حال جلسه شنبه‌شب در حالي به پایان رسید كه روز بعد از آن خبر رسید شورای شهر قصد دارد بین کاندیداهای تصدی مدیریت شهرداری در مرحله نهایی مناظره برگزار نماید تا هر کدام از این برنامه به سلامت عبور نمودند شهردار شوند.

این هم شیوه دیگری از آزمایشات شورا در گزینش شهردار خرم‌آباد است. آن‌چه مسلم است روند انتخاب شهردار بسیار طولانی شده و اعضاء شورا باید با احترام به نظر عمومی بیش از این فرصت‌ها را از دست ندهند و لقمه را دور سر خود نچرخانند و نصیری را در سمت خود ابقا نمایند تا روند توسعه و عمران شهری با وقفه روبه‌رو نشود.

 

 


 

 


دیدگاه‌ها  

#1 مهرداد دهقانی 1392-07-16 18:41
همین مونده که آزمایش خون هم بگیرند!
بابا ما میخوایم نصیری شهردار باقی بمونه، مفهوم سختیه؟
نقل قول کردن
#2 amir 1392-07-16 20:49
معلوم است مسائل مالی و نفع شخصی باعث این جبهه گیری در مقابل نصیری شده است روزی که گزینه نالایق این افراد شهردار شود شاهد نابودی شهر خواهید بود
نقل قول کردن
#3 مجید 1392-07-19 10:30
اگه یکی دیگه رو به جای مهندس نصیری شهردار کنن باید فاتحه شهر رو خوند چرا که مهندس نصیری حداقل طی دهه ی گذشته انصافا بهترین شهردار این شهر بوده..
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا