یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل راهداری استان لرستان گفت: جانمایی پایانه مسافربری به هیچ‌وجه در شان شهر خرم‌آباد نیست و شهرداری موظف است برای تعیین تکلیف این پایانه، ایرادات آن را برطرف کند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، «علی زندی‌فر» در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مشکلات پایانه جدید مسافربری خرم‌آباد گفت: یکی از دردها و ضعف‌های بزرگ لرستان این است که مرکز استان سال‌هاست پایانه مسافربری ندارد.
وی افزود: در گذشته در چندین محل مکان‌هایی جهت این پایانه شروع به ساخت شده که برخی‌ها نیمه‌کاره و برخی رهاشده باقی ماندند.
زندی فر در ادامه اظهار کرد: برابر قانون مکان پیشنهادی برای ساخت هر پایانه در شهرها باید در شورای عالی شهرسازی مطرح شود و در صورت تائید مکان پیشنهادی مصوبه لازم دریافت شود که این مصوبه مهم در زمان ساخت برای پایانه گرفته نشده از طرفی در زمان ساخت این بنا مابین تشکلات صنفی مسافربری و شهرداری تعهداتی ایجاد شده که بیشتر تعهدات اجرایی نشده است به همین دلیل شرکت‌های مسافربری تمایلی به انتقال به پایانه ندارند.
مدیرکل راهداری استان لرستان با بیان اینکه پایانه خرم‌آباد استانداردهای لازم را ندارد تصریح کرد: در حال حاضر در تعاونی‌های خرم‌آباد 160 دستگاه اتوبوس فعالیت دارند که محوطه پایانه ظرفیت این تعداد اتوبوس را ندارد همچنین پارکینگ خودروهای سواری و انبارهای توشه تعاونی‌ها در این پایانه ساخته نشده و عمده مشکل پایانه که شرکت‌های مسافربری هرگز زیر بار آن نمی‌روند راه‌های دسترسی آن است که استانداردهای لازم را دارا نیستند بطوریکه در اطراف راه دسترسی به پایانه حدود نه مدرسه وجود دارد که قطعاً در عبور و مرور اتوبوس‌ها مشکلات زیادی ایجاد می‌گردد.
 زندی فر با اشاره به نامناسب بودن مکان این پایانه افزود: شرکت‌های مسافربری حاضر هستند ترمینالی احداث کنند حتی همکاران ما چندین نقطه مناسب را شناسایی کردن اما به‌هرحال در تلاشیم که بخشی از خواسته‌های شرکت‌های مسافربری و شهرداری را کاهش بدیم تا با رفع نقایص توسط شهرداری. تعاونی‌های خرم‌آباد متقاعد شوند به مکان پایانه جدید منتقل شوند.
مدیرکل راهداری و سیستم حمل‌ونقل استان اضافه کرد: جانمایی این پایانه مسافربری به هیچ وجه در شان شهر خرم‌آباد نیست و شهرداری موظف است برای تعیین تکلیف این پایانه ایرادات آن را برطرف کند در غیر این صورت چون تعاونی‌ها دچار خسارت می‌شوند ممکن است به مکان پایانه جابجایی صورت نگیرد چون استانداردهای لازم در احداث پایانه اعمال نگردیده است.

خبر/ سید احمد موسوی

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1396-06-12 11:41
والا ، همه این حرفا رو‌، مردم بگوش شورای شهر قبلی رساندن حتی استانداری یه مکان بزرگتر و بهتر رو‌در خارج شهر پیشنهاد داد ولی افسوس که در این شهر منافع حرف اول میزنه تا مصلحت .، البته هستن مدیرانی که بر اساس شایستگی ، انتخاب شدن ولی اندکن.این ترمینال هم احتمالا به سرنوشت ترمینال گلدشت مواجه بشه ، حیف این همه خرج ....
نقل قول کردن
#2 شهروند 1 1396-06-12 11:54
سلام مهندس خدا خیرت بده در این شهر این موارد کاملا عادی است ، خیابان علوی میدان را حدود 6 ماه برای توسعه و تعمیرات حصار کشیدن ... ریال هزینه کردن حالا بعدازظهر تشریف بیار ببیندید تنها مکان استراحت بازنشستگان و اهالی خیابان علوی : فواره ها خاموش بلعت خرابی، حوض ها پر از لجن ،همیشه اطراف حوض ها آب و لجن جمع شده ، چراغ ها خراب و...
نقل قول کردن
#3 شهروند 1 1396-06-12 12:00
زیر پل صفوی را تازه آسفالت کردن ، معلوم نیست کدام سازمان دو تا خط بزرگ برای کنده کاری از خیابان که بیمارستان شهید رحیمی واقع شده تا انتهای پل کشیده شده که در چند روز آینده تبدیل به چاله هایی با عمر طولانی خواهد شد ، مهندس اینجا همه چیز ....
نقل قول کردن
#4 شهروند 1396-06-12 12:36
جناب مدیرکل!
تا الان کجا بودی؟!
الان که ترمینال ساخته شده و در روزهای آینده افتتاح میشه کارشناس شدین؟!
میشه بفرمایین چرا این فرمایشات را دوسال پیش نکردین؟
به هرحال این پایانه ساخته شده و با وجود نقایص بهتر از اینه که پایانه نداشته باشیم‌ شما هم بهتره به جای این حرفها اگه توانش را دارین یه اعتبار ملی برای بهبود راههای دسترسی این پایانه بگیرین!
مطمئنا با احداث یک پل بر روی رودخانه کرگانه و اتصال این پایانه به پارک نسترن و میدان دانشجو مشگل راه ارتباطی آن حل خواهد شد.
نقل قول کردن
#5 شهرام 1396-06-12 13:19
من دیگه حرفی ندارم .این از شکل بی روح و بی خاصیت بایانه اینم از جانماییش اینم از دیر افتتاح شدنش اینم از ......من نمی دونم کی طرح حای شهرداری خرم اباد رو کارشناسی می کنه و به مسیولین شهرداری می ده فقط اینو می دونم اون شخص یا اشخاص یا خودشون نمی فهمن یا فکر می کنن مردم نفهمن یا از جایی مثل مثلا اسراییل بول می گیرن که مردم رو بی زار کنن(( که تا حد زیادی هم موفق شدن در خرم اباد .))که البته بعید هم نیست
.یاعلی
نقل قول کردن
#6 . 1396-06-12 13:28
روز اول نباید اجازه ساخت میدادین ن الان ک تکمیل شده درضمن ترمینال رها شده اسبستان بهترین انتخاب بود.
نقل قول کردن
#7 لرزاده 1396-06-12 13:57
شرکت های مسافربری موظف هستند به ترمینال جدید نقل مکان کنند و هرچند ترمینال مشکل داشته باشه چون اولویت آرامش مسافران است نه اتوبوس ها . ترمینال جنوب هم همزمان 160 اتوبوس جا نداره پس بیخود بهونه نگيريد . ولی راه دسترسی و نمای ظاهری ترمینال واقعا رضایت بخش نیست . همون دبیرستان امیرکبیر ترمینال بود خوشگل تر میشد خخخخخ .
نقل قول کردن
#8 بابک 1396-06-12 14:48
در مسیر تمام ترمینالهای تهران صدها مدرسه وجود دارد مضافآ قرار نیست هر صد و شصت دستگاه اتوبوس همزمان در پارکینگ ان توقف نمایند با اینهمه و با توجه به نقائص موجود اما ترمینال فعلی قطعا میتواند برای سالهای پیش رو نیازهای شهروندان به ترمینال را رفع نمایند و میتوان در همان محدوده نسبت به گسترش و ساخت فضاهای جدید ترمینال فعلی را برای بالا بردن استانداردهای شهری بهره برد .
نقل قول کردن
#9 رضا 1396-06-12 15:08
اگر مکان یابی و جانمایی پایانه مناسب نیست چگونه میشود آنرا اصلاح کرد؟ در صورت امکان آنرا تغییر کاربری داده و در مکان مناسب و در شان مرکز استان ترمینال جدید بسازید.
نقل قول کردن
#10 اکبر-ظ 1396-06-12 15:39
برادر من چرا الان یادت افتاده ؟ حالا باید متوجه بشید که محوطه این ترمینال گنجایش 160 اتوبوس را ندارد ؟ بازرسی کل کشور تورو خدا به داد مردم خرم اباد برسید . چرا این کارها کارشناسی نمیشه ؟
نقل قول کردن
#11 احسان 1396-06-12 16:02
حناب زندی فر تا حالا چرا چیزی نگفتی
نقل قول کردن
#12 کوکلا 1396-06-12 20:46
لطفا بیش از این بودجه استان را فدای درگیری های طایفه ای نکنید استان لرستان چه گناهی کرده که باید همه چیز را فدای ندانم کاری و جنگ قدرت بکند
نقل قول کردن
#13 ابراهیمی 1396-06-12 21:21
واقعا متاسفیم برای برخی مسئولان استان لرستان بخصوص مدیریت شهری خرم آباد که بعد از سالها انتظار مردم یک پایانه مسافری که در شان این مردن باشد احداث نکردند ترمینالی که ساخته شده فقط برای فعالیتهای درون استانی بدرد می خورد . مسئولان بدانند شان و منزلت مردم شریف و نجیب خرم آباد بسیار بالاتر از اینهاست یک مقدار واقع بین باشند .
نقل قول کردن
#14 حمید 1396-06-12 22:55
اولا که آقای زندی فر کمتر از یک ساله مدیر شدن وقبلا خرمآباد نبودن که بخواهند نظر بدن دپوما کارشناسان عمرانی شهر خرم آباد در حد نظارت براین پروژه نبودند من خودم شاهد خیلی از این ندانم کاری های مهندسان جوان شهرداری بودم
نقل قول کردن
#15 یزدان 1396-06-13 00:08
اقای زندی فر لطف میکردن طی همین یک سال مخالفت خودشون رو اعلام میکردن یا جلوی کار رو میگرفتن کل پروژه طی همین یک سال اینقدر پیشرفت داشت مگر نه تت چند سال پیش هیچی نبود میشد از پایین دست ترمینال راه رو احداث کرد چون مانع فیزیکی نداره میخوره به پارک نسترن واز اونجا راه باز میشه احتایج به تردد اتوبوس ها در خیابان کرگانه هم نیست در ضمن باید حتما تعاونی ها از سطح شهر جمع بشن یعنی شما میفرماید خیابان شریعتی وضعش از کرگانه بهتره اونجا هم هزاران ایراد وبدبختی داره بستن خیابلن شریعتی برای پارک اتوبوس ها وهزاران مشکل دیگه
نقل قول کردن
#16 یزدان 1396-06-13 00:10
ویک سوال از آقای زندی فر الان راهداری مشغول بریدن پیچ تجره میباشه که بدون رضایت مالک زمین که سند سربی داره وارد این زمین شده حالا تپه هست یا هرچی اول باید رضایت مالک رو که سند داره جلب کنه مگر این کار غیر قانونی نیست
نقل قول کردن
#17 #17 حسين 1396-06-22 14:08
#17ترمينال اقاي حافظي حدود 15سال است نيمه كاره مانده كنار درياچه شاهپوريوخيلي بزرگ وجا دار است وامكانات يك ترمينال استاندارد را دارد فقط بايد مديران ارشد استان همت كنند.
نقل قول کردن
#18 لرستان 1396-06-24 17:17
ی مشت ک به فکر منافع خودشون بودن ترمینال رو بردن تو اون محله
.گلدشت و کلا دشت کرگاه برلی ساخت ترمینال مناسب بود هم برای پیشرفت مردم همون منطقه بهتر بود نمیدونم چ اصراریه ک همه چیزو شمال شهر میخوان درست کنن..
.دست از غرور و طایفه بازی بیخود و منافع شخصی فامیلی بردارین
نقل قول کردن
#19 بیرانوند 1396-08-23 23:19
به نظر من علت مشکل تراشی شرکت های مسافربری
اینه که اگه نقل مکان کنن به ترمینال باید مکان تعاونی را به قیمت گزاف بخرم و ملک چند میلیاردی خیابان شریعتی رو بدن به دویست سیصد میلیون.تازه اگه کسی بهره.پس حاضرن حتی پول این ترمینال و بدن ولی نیان... .
نقل قول کردن
#20 ِغلامرضا 1396-08-23 23:28
به نظر من تنها دلیل مخالفت صاحبان تعاونی ها اینه که اگه بیان ترمینال باید مکان تعاونی رو بخرم و ملک چند میلیاردی خیابان شریعتی رو بدن به دویست سیصد میلیون تازه اگه کسی بهره.پس حاضرم کل ترمینال و بخرم ولی نیان... .
نقل قول کردن
#21 پیشتاز 1397-02-23 15:53
بقران قسم تو ترمینال جنوب تهران شدیم تمسخرهمه .متاسفم واقعا شما ساختین الان یادتون افتاده رفت وامد اتوبوسها.محله ای که ترمینال ساختین محله نا ارام وپرسروصدا.بقران دیگه روم نمیشه بگم خرم ابادیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا