یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آذرماه با ايام شهادت مجتهد آگاه و شجاع آیت‌الله "سید حسن مدرس" مقارن بود. به همين خاطر از فرصت استفاده كرده و به برخي از ويژگي‌هاي نمايندگان مجلس از ديدگاه قرآن، اهل بيت، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري مي‌پردازيم.
حضرت امام خمینی (ره) از آیت‌الله مدرس به عنوان نماینده ممتاز و نمونه فضیلت و کمال و تدبیر و سیاست و دیانت یاد کرده و فرمودند: «سعی کنید مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید، البته مثل مدرس که به این زودی‌ها پیدا نمی‌شود، شاید آحادی مثل مدرس باشند. شهید مدرس كه علاوه برداشتن هوش و دانش سرشار دینی و اجتماعی و مقام اجتهاد و عدالت و تقوی، وجود خود را به فضائل انسانی و اخلاقی آراسته بود. منادی حق و عدالت و آزادی و استقلال بود و با هر گونه تبعیض ناروا و امتیازطلبی‌های غیرقانونی شدیدا مخالفت می‌کرد. قناعت و ساده‌زیستی، عفو و گذشت، دوري از کینه‌ورزی، شهامت و شجاعت، قاطعیت و تدبیر، تیزبینی و دوراندیشی، عزت نفس، صبر و استقامت، ظلم‌ستیزی و ظالم‌گریزی، اخلاص و تواضع، نظم و انضباط، قانون‌مداری، عظمت و استقلال‌خواهی برای کشور، عشق به مناجات و عبادت، رسیدگی به محرومان و مستمندان، سعه صدر و حسن تدبیر، صداقت در رفتار و گفتار، برخی از صفات برجسته این مرد الهی و نماینده ملت ایران در مجلس شورا بود‌.
اكنون در آستانه برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي با الهام‌گيري از ويژگي‌ها و خصوصيات بارز شهيد مدرس به عنوان نماينده ملت ايران به برخي از اهم خصوصيات و ويژگي‌هاي لازم براي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي‌پردازيم:
دينداري و تقيد به ارزش‌های اسلامی
نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس دین مبین اسلام و پاسداری از ارزش‌های حیاتی‌بخش آن شکل گرفته است و اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران و رای دهندگان به وکلای مجلس، مسلمان هستند و همچنین نمایندگان مجلس باید در نخستین جلسه آن سوگندنامه‌ای را امضاء کنند که در بخشی از آن آمده است: «من در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم.
از این رو مهم‌ترین وظیفه وکلای ملت، اهتمام جدی به اسلام و ارزش‌های الهی و معنوی آن است و آنان تحت هیچ شرائطی نمی‌توانند از این وظیفه مهم تخطی نمایند. یعنی به اسلام و تکالیف اسلامی ایمان و التزام عملی داشته باشد و کسب رضایت الهی سرلوحه اعمال و برنامه‌های آنان باشد و در يك كلام به اصل یکی بودن دیانت و سیاست و یا امتزاج حکومت و دین اعتقاد و ایمان داشته باشد‌.
امیرمؤمنان علی علیه السلام در نامه‌ای به یکی از کارگزارانش به نام اشعث بن قيس می‌فرماید: همانا این مسئولیت و پست تو، برایت طعمه نیست که از آن به نفع خود و اطرافیانت بهره‌گیری بلکه امانتی بر عهده توست‌.
و حضرت امام خمینی (ره) نیز در مورد انتخاب نمايندگاني مقيد و ملتزم به دستورات اسلام خطاب به ملت ايران می‌فرماید: «مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رای دهید که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند‌.
مقام معظم رهبري در ارتباط باانتخاب نمايندگاني ديندار مي‌فرمايند: داشتن تخصص براي نمايندگي امري لازم است و ما امروز متخصص كم نداريم اما ملت هوشیار ایران باید دقت کند که درمیان همین متخصصان، متدین‌ها را انتخاب کند؛ زیرا دین و تدین مانع وابستگى مى‏شود و اگر دیندارى نباشد وابستگى آسان مى‏شود‌.
ساده‌زيستي و همرنگي با طبقات فقير جامعه
در طول تاريخ همواره چنين بوده است كه مردان بزرگ كه خدمات بزرگي براي ملت‌هاي خود كرده‌اند اكثر اًساده‌زيست و بي‌علاقه به زخارف دنيا بوده‌اند. حضرت امام خمینی (ره) می‌فرماید: «آن روزی که - خدای نخواسته - مجلسیان خوی کاخ‌نشینی پیدا کنند و از این خوی ارزنده کوخ‌نشینی بیرون بروند، آن روزاست که مابرای این کشور باید فاتحه بخوانیم‌.
و نيز در موردساده‌زيستي مسئولان مي‌فرمايند: اگر بخواهيد بي‌خوف و هراس درمقابل باطل بايستيد و از حق دفاع كنيدخود را به ساده‌زيستي عادت دهيد و از تعلق به مال و منال و جاه و مقام بپرهيزيد. لذا از آن‌جا که وکلای اشراف‌گرا نمی تواننددرد محرومان و مستمندان جامعه را درک کنند و بفهمند، يكي ازويژگي‌هاي ضروري براي وكلاي مجلس شوراي اسلامي پرهيز ازتجمل‌گرائي است‌.
براساس آموزه‌هاي ديني ما اساسا نماینده‌ای که برای خود امتیاز ویژه قائل شود و زندگی ویژه‌ای را برگزیند و بین خود و موکلین و طبقات محروم سدی از بی‌اعتمادی ایجاد نماید و خود را تافته جدا بافته از مردم بداند مورد مذمت خدا و رسولش خواهد بود‌.
راز آزادگي شهيد مدرس ساده‌زيستي او بود و خود درباره توانائي‌اش در مقابل استبداد داخلي و استعمار خارجي مي‌گويد: «اگر من نسبت به بسیاری از اسرار آزادانه اظهار عقیده می‌کنم و هر حرف حقی را بی‌پروا می‌زنم، برای آن است که چیزی ندارم و از کسی هم نمی‌خواهم‌. از مال دنیا چیزی جز پیراهن ژنده کرباس ندارم تا نگران ازدست دادنش باشم‌.
مستقل و بیگانه‌ستیز بودن
نماينده ملت بزرگ ايران اسلامي باید در گفته‌ها، نوشته‌ها و اظهار نظرهایش، استقلال کشور و تامین مصالح و حقوق مردم را مد نظر داشته باشد و هیچ‌گاه فكر دوستی با دشمنان و پیوستگی با بیگانگان را در سر نداشته باشد.
مقام معظم رهبري دراين خصوص مي‌فرمايند: اين ملت استقلال خود را به آساني به دست نياورده است مبادا كساني به مجلس بروند كه گيرنده آن‌ها منتظر فرستنده‌ي قوي آمريكا و غرب باشد و هر آن‌چه آن‌ها بگويند اين‌ها به زباني ديگر در داخل مملكت تكرار كنند.
صداقت در گفتار و عمل
صداقت در گفتار و عمل يكي از ضروريات اخلاقي يك نماينده است و بهترین ملاك براي شناخت مردان خداترس و حق‌باوران راستین، صداقت و‌ راست‌گویی آنان در گفتار و رفتار آن‌هاست و اگر مردم احساس کنند که همدلی و همراهی بین وکیل و موکل وجود ندارد واکنش خود را در روز رأی‌گیری، پای صندوق رأی نشان خواهند داد.
طبق فرموده امام صادق (ع) باید صداقت و امانت‌داری افراد را سنجیده و آن‌گاه به آنان اعتماد نمود. آن حضرت ضمن حدیثی می‌فرماید: به نماز و روزه افراد فریفته نشوید، زيرا که شخص گاهی به نماز و روزه عادت کرده که اگر آن را رها کند احساس وحشت می‌کند، اما برای شناخت افراد آنان را با میزان راست‌گویی و امانت‌داری بیازمایید‌.
 بر اين اساس با توجه به اين كه یکی از ملاک‌های گزینش نمایندگان، میزان راست‌گویی آنان در زندگی‌شان می‌باشد. آیا افرادی که براي جلب نظر مردم ده‌ها وعده‌ي توخالی، شعاري و غیرعملي به آن‌ها داده و يا با تبليغات پرهزينه و پرزرق و برق ذهن مردم را براي رسيدن به مقاصد نفساني خود مشوش مي‌كنند شايستگي نمایندگی دارند؟
متأسفانه همواره در طول تاريخ استفاده ازاعتقادات و توسل به مقدسات مردم براي رسيدن به مطامع و منافع شخصي مشاهده شده است كه در اين زمينه مي‌توان به ماجراي قرآن برسرنيزه كردن عمروعاص و ماجراي ساخت مسجد ضرار اشاره كرد.
 در شرايط كنوني نيز عده‌اي ازطريق برپانمودن عزاداري‌هاي انتخاباتي لرستان رابه جايگاهي براي برخي اهداف سياسي تبديل نموده‌اند كه رواج اين پديده ناصواب اعتراض و انتقاد مراجع معظم تقليد، مسئولان و شخصيت‌هاي مذهبي و مملكتي را در پي داشته است.
 قضاوت اين كه عده‌اي معرفت مردم را به بازي گرفته و سطح آگاهي مردم را در حد معامله فكر و عقيده بر سر يك وعده غذاي نذري در دهه محرم در ظروف يك‌بار مصرف تصور مي‌كنند و يا از مجالس عزاي سرور و سالار شهيدان به نفع شخصي سوء استفاده مي‌نمايند با خود مردم است.
كانديداهاي محترم بايستي به اين نكته حساس اهتمام داشته باشند كه مردم ما به لطف نظام وانقلاب اسلامي از رشد بالاي سياسي برخوردار بوده و در مواردي سياسي‌تر از سياسيون هستند لذا بايدبه اين مردم بها داد و به جاي اين‌گونه اقدامات وهن‌آميز، سطح معرفت مردم را با روشنگري و بصيرت‌افزائي ارتقاء داد تا با آگاهي و آينده‌نگري دست به انتخابي بزنند كه هيچ‌گاه از كرده‌ي خود پشيمان نگردند.
پیامبراکرم (ص) فرمودند: هر کس از مسلمانان کارگزاری را برمسئولیتی بگمارد، در حالی که می‌داند در میان مسلمانان از او شایسته‌تر و داناتر به کتاب خدا و سنت پیامبر وجود دارد، بی‌تردید به خدا و پیامبر او و جمیع مسلمانان خیانت کرده است‌.
با توجه به این گفتار نبوی، تک تک مردم در انتخاب وکلای مجلس مسئولیت سنگینی به عهده دارند و لازم است که به ظواهر افراد ننگرند، بلکه لیاقت و شایستگی و اهلیت آنان را احراز نموده، سپس به آنان رای دهند. در غیر این صورت، در خطاها و تخلفات احتمالی این افراد شریک خواهند بود .
همچنین نخبگان و صاحب نفوذان و تحصيل‌كردگان جامعه، طبق این حدیث لازم است کسانی را به مردم معرفی کنند که توانائی چنین امری را داشته باشند و اگر این اصل را مراعات نکنند و بر اساس روابط شخصی، فاميلي، طايفه‌اي و باندي یا ملاک‌های غیر اصولی دیگر، غیرشایستگان را نامزد نمایندگی مجلس نمایند، به خدا و پیامبر و جمیع مسلمانان خیانت کرده‌اند‌.
شجاعت و شهامت
كانديدايي كه شهامت ايستادگي در برابر جريانات ناسالم و منحرف را ندارد، شايستگي براي نمايندگي ملت بزرگ ايران را ندارد.
یکی از مهم‌ترین اوصاف شهید مدرس شجاعت و شهامت کم‌نظیرش بود. او در طول عمر بابرکت خود- که همواره به مبارزه با ظلم و استبداد داخلی و استعمارخارجی می‌پرداخت- از هیچ قدرت و مقام و منصبی نترسید، دشمنانش بارها به جان و آبروی وی تاخته و سوء قصد کردند، اما او ذره‌ای از مواضع خود عقب‌نشینی نکرد. وی بارها می‌گفت: «‌اگرتمام دول دنیا برخلاف من باشند، به تنهایی مقاومت می‌کنم.
شايسته است كه يك نماينده مسلمان در موضع‌گیری‌ها و اظهار نظرهای خود، از هیچ منصب و مقامی جز خداوند هراس نداشته باشد. خود را در مقابل مردمي كه او را برگزيده‌اند مسئول دانسته و مطالبات و خواسته‌هاي آن‌ها را پي‌گيري نمايد نه آن كه وكيل‌الدوله باشد.
امام (ره) به مردم سفارش می‌کرد که نمایندگانی شجاع و باایمان انتخاب کنند و فرمود: «کسانی را که انتخاب می‌کنید باید مسائل را تشخیص دهند نه از افرادی باشند که اگر روس یا آمریکا یا قدرت دیگری تشری زد، بترسند، باید بایستند و مقابله کنند‌.
مقام معظم رهبري نيز در اين زمينه مي‌فرمايند: آن كسي كه به عنوان وكيل اين ملت انقلابي و مؤمن وشجاع به مجلس مي‌رود بايد انقلابي، مؤمن و شجاع باشد و اگر نگوئيم شجاع‌ترين، مؤمن‌ترين و انقلابي‌ترين باشد.
بنابراين حفظ روحيه انتقادي نسبت به نقايص كشور و عدم مسامحه در برابر فرصت‌طلبان خودي و غيرخودي بايد يكي از مولفه‌هاي اساسي براي نماينده مجلس انقلابي و تحول‌ساز باشد و نماينده بايد بتواند در مقابل دولت با شجاعت و قدرت بر حق و حقوق مردم پافشاري و ايستادگي نمايد و از خود فداكاري نشان دهد و از هيچ كوششي دريغ نكند و از هيچ چيزي نهراسد و منافع مردم را بر منافع خود ترجيح دهد و فقط به فكر پيشرفت مردم و جامعه و كشورش باشد و در اين راه اين شهامت را داشته باشد كه هر گاه لازم شد از حق خود نيز بگذرد.
با اين تفاسيرکسانی که نفس ضعیف دارند و در حوادث مرعوب قدرتمندان و استعمارگران می‌شوند، شایسته وکالت نیستند‌.
حامي محرومان و يار درماندگان بودن
حضرت امام خمینی (ره) رسیدگی به محرومان و مستمندان جامعه را از وظایف مهم وکلای مجلس دانسته و می‌فرماید: «‌رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند که مظلومیت و محرومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و درفکر رفاه آنان باشند، نه ازسرمایه‌داران و زمین‌خواران و صدرنشینان مرفه و غرق درلذات و شهوات که تلخی محرومیت و رنج‌گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند. لذا نماينده بايد از طبقه محروم، زجركشيده و درد كشيده باشد يعني از قشر پائين و يا حداقل از قشر متوسط باشد كه بتواند درد آن‌ها را حس كند و درد آن‌ها را درد خود بداند و هيچ‌گاه آن‌ها را فراموش نكند.
کلان‌نگري
با توجه به اين كه مجلس، محل بررسی مسائل مهم وکلان کشوری است حضور در مجلس براي نماينده بايد بستري براي ايجاد تحولات اساسي در كشور باشد و نه انجام چند كار جزئي كه شايد در شأن مجلس هم نباشد و بيش‌تر نوعي فرصت‌سوزي به حساب بيايد.
داشتن شناخت نسبت به مشكلات مردم و جامعه
يكي از ويژگي‌هاي لازم براي يك نماينده داشتن شناخت و آگاهي نسبت به امورات مردم در سطح حوزه انتخابيه از شهر گرفته تا روستاها بلكه در سطح كشور است نماينده بايد نسبت به كليه مسائل جاري در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي، سياسي،اجتماعي، نظامي، بهداشتي و خدمات ريز و درشت مردم‌شناختي نسبي داشته باشد تا بتواند دردها، نيازها، مشكلات و دغدغه‌هاي اصلي مردم را مورد شناسائي قرار داده و براي آن‌ها چاره‌انديشي و تدبير نمايد، در اين رابطه بر نماينده فرض است كه اشتغال را در اولويت اول قرار دهد چون اكثر خانواده‌ها نسبت به اشتغال فرزندان‌شان دارند و خواسته‌ي خود جوانان هم همين است‌.
رهبرفرزانه انقلاب هم در اين باره تأكيد مي‌فرمايند: اگرمسايل اقتصادي مردم حل شود مسائل فرهنگي آن‌ها پيرو آن قابل حل‌اند. بر همين اساس است كه مقام معظم رهبري درخصوص پرداختن نمايندگان به مشكلات واقعي مردم مي‌فرمايند: مردم از دعواهای سیاسی و اختلافات سیاسی و من خوبم تو بدی خسته شده‌اند.
مردم این چیزها را دوست نمی‌دارند. در کشور مشکلات فراوانی وجود دارد که باید برطرف شود، گره‌های زیادی هست که باید باز شود. در کشور باید فساد ریشه‌کن شود، تبعیض نباشد. (‌25/3/84)
مطلع از مسائل سياسي واسلامي
داوطلب نمايندگي مجلس در نظام اسلامي بايستي ضمن آن كه ازمسائل روز جامعه خودي سر در بياورد مسائل جهاني را نيز بفهمد و بداند و در مقابل آن‌ها بي‌تفاوت نباشد. همچنين نماينده در نظام جمهوري اسلامي بايستي معتقد به دين خدا و باورهاي مردم و دستاوردهاي انقلاب اسلامي خون شهيدان باشد. در غير اين صورت اگر متعهد و خداترس نباشد، مي‌تواند به آساني وفاداري و تعهد خود نسبت به مردم و كشورش را از دست بدهد و چنين نماينده‌اي هيچ اعتباري ندارد و اعتمادي هم نمي‌شود به او كرد‌.
  داشتن مديريت
وقتي نماينده‌اي از مديريت لازم وكافي برخوردارباشد چون مي‌خواهد بر دستگاه‌هاي اجرايي نظارت نمايد و در پي رفع مشكلات مردم برآيد به اندازه‌اي كه كار مديريتي كرده، مديران هم‌رديف خود را مي‌شناسد و با دانايي‌، دقت و مشورت و هوش كافي مي‌تواند كارها را سر و سامان دهد.
خدمتگذاري
خدمت به محرومين و مستضعفين و همسويي و حشر و نشر با مردم بايستي در اولويت اول يك نماينده باشد. مردم دوست دارند نماينده‌اي را انتخاب كنند كه آن‌ها را فراموش نكند و غم و رنج آن‌ها را در دسته‌بندي جناحي و گروهي به حراج نگذارد.
خدمت بی‌ریا و صادقانه و بی‌ادعا برای مردم صبور وانقلابی ما بالاترین دست‌آورد برای نماینده است. خدمت خالصانه به مردم موجب کم شدن فاصله اجتماعی می‌گردد. بنا به فرموده مقام معظم رهبري در اجتماع مردم گيلان دريازدهم فروردين سال 1382‌: انتخابات در کشور ما باید مسابقه‌ای باشد برای خدمت نه مسابقه‌ای برای کسب قدرت. انتخابات اسلامی این‌گونه است‌.
امتحان داده
حضور در تمام صحنه‌هاي رقابتي امتحان بزرگ الهي است و كساني كه در اين رقابت حركت مي‌كنند لازم است درامتحانات قبلي و در فراز و نشيب دوره‌هاي سخت و جانكاه عرصه جهاد و شهادت خدمت‌رساني و دفاع ازاسلام و ولايت امتحان خود را پس داده باشند و اين‌طور نباشد كه در برابر چرب و شيرين دنيا مرعوب و سست شوند و منافع مردم و موكلين خود رابه حساب شخصي خود هزينه نمايند و هيچ‌گاه حاضر نشود در برابر آرای میلیونی روی اصول و ارزش‌ها معامله کند. به طور كلي نبايد وكالت وي آغاز آزمون او باشد‌.
خوش‌نامي
داشتن نام و آوازه‌اي خوش از ويژگي‌هاي ضروري يك نماينده است. خوش‌نامي در ذهن مردم و افكار عمومي نتيجه‌ي پيروزي وموفقيت در آزمون‌هاي ديانت وتدين، امانت‌داري، پاك‌دستي، درستي و صداقت است. اين عوامل باعث جذب و جلب اعتماد مردم مي‌گردد.
ايمان قلبي و التزام عملي به ولايت مطلقه فقيه و قانون اساسي
يك نماينده در جمهوري اسلامي بايستي انقلاب اسلامی و اصول ومبانی آن را قبول داشته باشد و تنها دغدغه‌اش این باشد که همه چیز را به رنگ اسلام در بیاورد و تمامی قوانین و لوایح وطرح‌ها را با خط‌کش اسلام ناب محمدی مورد ارزیابی و سنجش قرارداده و به اصل ولايت مطلقه فقيه ايمان و اعتقادقلبي و التزام عملي داشته باشد و به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی با محوریت و حاکمیت ولایت مطلقه فقیه ایمان و اعتقادداشته باشد و به آن عشق بورزد.
یعنی در هر حالی و در هر موضوعی به طور مطلق‌، کلام ولایت برایش فصل‌الخطاب بوده با دوستان ولایت و انقلاب اسلامی دوست و همراه باشد و با مخالفان و دشمنان ولایت و انقلاب اسلامی دشمن باشد. در همه مسائل چشم به انگشت اشاره مقام عظمای ولایت داشته باشد. همچنين نماينده بايد قانون‌گرا و قانون‌محور باشد و از هر گونه حرکت قانون‌گریزی و یا انفعالی که منجر به دور زدن قوانین شود جداً پرهیز نماید.
داشتن مواضع روشن و آشكار در برابر قدرت‌هاي استكباري، رژيم اشغالگر قدس و مخالفان نظام مقدس جمهوري اسلامي
فردي كه در نظام جمهوري اسلامي خود را براي وكالت مردم مسلمان ايران مطرح مي‌كند بايستي آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک انقلاب اسلامی و مسلمانان جهان بداند و نسبت به رژیم اشغالگرقدس و حامیان او متنفر و ابراز انزجار کند و هرگز به فکر عادی‌سازی روابط جمهوری اسلامی با آن‌ها نباشد.
 همچنين  سرنوشت و آینده ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف و حزب‌الله لبنان که امام راحل فلسطین را پاره تن اسلام خوانده‌اند، برای او همان قدر مهم و ارزشمند باشد که آینده خود و فرزندانش مهم است.
نماينده منتخب ملت ايران همچنين بايد صراحتاً و شفاف نسبت به سران فتنه و انحراف و کلیه احزاب و گروهک‌هایی که با نظام اسلامی زاویه پیدا کرده‌اند و حامیان آنها اعلام برائت، دشمنی و ابراز انزجار نموده و هیچ‌گونه ارتباطی به هر نامی و به هر شکل و در قالب هر عنوانی با آن‌ها و افراد مرتبط با آن‌ها نداشته باشد و در اعلان برائت از آن‌ها شجاعت و شهامت و صراحت لهجه داشته باشد و دو‌پهلو حرف نزند و از کلی‌‌گویی و در لفافه سخن گفتن بپرهیزد.
داشتن برنامه
يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي ضروري براي يك نماينده داشتن برنامه است و بايد گفت كانديدائي كه نمي‌داند چه بايد بكند چگونه مي‌تواند بار سنگين نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي را بر دوش بكشد. برنامه‌هاي شعاري و غيرقابل اجرا و بلند پروازانه مردم را از واقعيت‌ها دور و گرفتار مشكل مي‌كند. مردم ديگر از شعارهاي تكراري و توخالي و بدون پشتوانه اجرائي دل زده شده‌اند و منتظر ارائه برنامه‌هاي اجرائي هستند.
جوان‌گرا بودن و بهره‌مندي از تجارب نخبگان و جوانان متفكر
يكي ازشاخصه‌هاي لازم براي يك نماينده مجلس جوان‌گرائي و استفاده از اندوخته‌هاي تجربي نخبگان و افراد كارامد و جوانان متفكر در سطح حوزه انتخابيه مي‌باشد. كساني كه خود را در معرض انتخاب افكار و آراء عمومي قرار مي‌دهند بايد به اين نكته اساسي توجه ويژه داشته باشند كه نسل سوم انقلاب و جمعيت جوان كشور ما امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند برنامه‌ريزي و توجه مسئولان است‌.
اعتقاد و باور به توانمندي و استعدادهاي ناشكفته نسل جوان و كشف قابليت‌هاي ناشناخته از مهم‌ترين عوامل جذب و خودباوري جوانان محسوب مي‌شود. ازطرفي استفاده ابزاري از جوانان و ناديده گرفتن نيازهاي ضروري و واقعي آنان اين قشر را مأيوس و سرخورده مي‌سازد و از ميزان حضور اجتماعي آنان مي‌كاهد. لذا يكي از محوري‌ترين برنامه‌هاي يك كانديدا بايستي جوان‌گرا بودن و عنايت ويژه به جوانان باشد.
نفوذ وشخصيت فردي
يك نماينده خوب كسي است كه از روابط عمومي و ارتباطات بالائي برخوردار باشد و در اين راستا هر چه از مقبوليت و نفوذ و مشهوريت بيش‌تري برخوردار باشد مي‌تواند زودتر به اهداف خود برسد. زيرا با آشنائي و رفاقت و روابط و ارتباط و مشورت خيلي از مشكلات قابل حل مي‌باشند.
نكته پاياني
از آن‌جا كه بر شمردن همه شاخصه‌ها و ويژگي‌هاي يك نماينده خوب و موفق در اين مقاله كوتاه امكان‌پذير نبوده و مايل نبوده‌ايم اهل نورالدين احمديمطالعه را بيش‌تر به زحمت بيندازيم به همين مقدار بسنده كرده و انتظار مي‌رود مردم عزيز براي دست زدن به انتخابي درست و مطمئن با توجه به حساسيت امر نمايندگي در خصوص ديگر خصوصيات يك نماينده موفق مانند: راز داري، تخصص، خردمندي، اهل مشورت بودن، دلسوزي براي مردم و انقلاب، تقوي‌، پارسائي‌، صميميت و برادري و ... تحقيثق و پژوهش نمايند.
 
نورالدين احمدي/ مدیر مسئول نشريه بالاگریوه
 
توضيح: این مطلب در آستانه برگزاری انتخابات مجلس نهم منتشر شده و اکنون در آستانه برگزاری انتخابات مجلس دهم بازنشر شده است
 

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی مرادی 1394-10-21 09:58
انتخاب یعنی
سید محمد قاسمی
نقل قول کردن
#2 ستاری ز 1394-10-21 12:49
درود بر شما

آیا در زمان کنونی کسی را میتوان یافت که شمایی را از مرحوم بزرگ مرد مدرس در خود داشته باشد
فعلا دنیای حرف است و حرف .... حرف
نقل قول کردن
#3 ر 1394-10-21 12:52
یقین دارم اگر مرحوم مدرس اکنون در مجلس بودند، برخي برخوردی که با علی مطهری می کردند با ایشان هم می کردند...
نقل قول کردن
#4 عزیزی 1394-10-21 16:39
احسنت به این ژرف اندیشی و افق دید جناب احمدی بسیار جالب و قابل بررسی و تحلیل است
نقل قول کردن
#5 موسوی 1394-10-21 22:20
حقا که سخن از زبان ما میگویی احسنت
نقل قول کردن
#6 وحید 1394-10-21 23:00
درود بر دکتر مهرداد ویسکرمی
تحصیل کرده ترین کاندید تاریخ انتخابات حوزه انتخابیه خرم اباد
کاش همه مردم ایشان را میشناختند . . .
هر معیاری از شهید مدرس را مینگرم ایشان داراست .
نقل قول کردن
#7 وحید 1394-10-21 23:02
به نقل از ستاری ز:
درود بر شما

آیا در زمان کنونی کسی را میتوان یافت که شمایی را از مرحوم بزرگ مرد مدرس در خود داشته باشد
فعلا دنیای حرف است و حرف .... حرف


به شما پیشنهاد می کنم حداقل یک بار سخنان دکتر ویسکرمی رو گوش کنید یا در مورد ایشان تحقیق کنید . . .
نقل قول کردن
#8 هم استانی 1394-10-22 00:54
نماینده فقط سعیدی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا