یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در حالی که کم‌تر از 4 ماه تا برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای باقی مانده است، فعالیت داوطلبان جدی‌تر شده و با برگزاری جلسات شبانه و غیرعلنی و همچنین حضور پررنگ در مراسم مختلف سعی در اعلام حضور در انتخابات دارند.
 اگرچه این حضورهای علنی تنها به منزله اثبات در میان مردم بودن می‌باشد و نمی‌تواند کمک شایانی به معرفی داوطلبان و حتی سامان یافتن انتخاب مردم نماید، اما این حضورها شاید به دلیل زمان اندک مدت قانونی تبلیغات باشد که داوطلبان را ناچار به فعالیت‌های این‌چنینی تحلیلی بر آرایش انتخاباتی الیگودرز/ چسباندن خود به مواضع دولت، دليلي براي رأي آوردن نيستکرده است.
اگر بخواهیم به چگونگی آرایش انتخاباتی در شهرستان الیگودرز نظری داشته باشیم آن گونه که صف‌آرایی داوطلبان گواهی می‌دهد برخی با علم جناح‌ها وارد عرصه شده‌اند و عده‌ای دیگر هم ترجیح داده‌اند استقلال خود را حفظ کرده و بدون وابستگی‌های حزبی برای جلب نظر مردم فعالیت نمایند.
دو سال قبل با انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس دولت یازدهم امید اصطلاح‌طلبان برای ورود به گردونه قدرت رنگ و بویی تازه به خود گرفت و در آستانه انتخابات بعضاً با تحلیل‌های نادرست شرایط امروز را با دهه 70 مقایسه می‌نمایند و رویای تکرار مجلس ششم را در سر می‌پرورانند غافل از این که روحانی کاندیدای اصلاح‌طلبان نبوده و رای وی نمی‌تواند تضمینی بر ورود  ایشان به مجلس باشد.
 هر چند تقویت ترکیب به نفع این جناح دور از احتمال نیست اما یقینا ورود تندروهای اصلاح‌طلب منتفی و تکرار مجلس ششم هرگز اتفاق نخواهد افتاد و گذشته از نظارت و بررسی‌های دقیق شورای نگهبان مردم هم نسبت به دهه‌های گذشته هوشیارتر شده و پس از وقایع سال‌های 78 و 88 که همگی حکایت از گستاخی و دخالت بیگانگان داشت، نسبت به افزایش بصیرت خود اقدامات مهمی انجام داده‌اند و یقینا مردم الیگودرز هم تافته جدا بافته این صحنه نیستند.
 آری مردم الیگودرز هنوز هم از سیاست‌بازان در سال‌های گذشته که زمینه‌های ایجاد نفاق و دودستگی را در بین دلسوزان انقلاب فراهم نمودند و شهر را دچار عقب‌ماندگی نمودند خاطرات تلخی را در ذهن دارند و ریشه مشکلات امروز و عقب افتادگی را ناشی از اختلافات دیروز می‌دانند و یقیناً اگر اقداماتی در سالهای اخیر صورت گرفته نتیجه وجود آرامش در شهر و پرهیز از ایجاد دودستگی ها بود که زمینه همدلی و در نهایت اجرای پروژه‌های جدید و احیاء طرح‌های نیمه تمامی شد که با پشتوانه کلنگ‌زنی‌های سیاسی دهه‌های گذشته به حال خود رها شدند و گمان نمی‌کنیم شهروندی  دلتنگ آن دوران و تمایل داشته باشد به آن سال‌ها بازگردد.
اگر بخواهیم دوران پس از انقلاب اسلامی را برای توسعه و پیشرفت لرستان واکاوی کنیم، سه دوره‌ي طلایی برای این استان محروم و به ویژه الیگودرز رقم خورد که در حد و اندازه خود تاثیری در پیشرفت منطقه نداشت. دورهای سوم و ششم مجلس شورای اسلامی که ریاست مجلس در اختیار یک الیگودرزی قرار داشت که متاسفانه به دلیل گرفتاری‌های سیاسی نماینده وقت و ریاست مجلس رفع مشکلات منطقه در سایه اهداف و تعلقات حزبی رنگ باخت که نمونه‌ي بارز آن تحصن برای رد صلاحیت‌ها و منافع شخصی در پایان عمر مجلس ششم می‌باشد.
دوره سوم طلایی لرستان در دولت‌های دکتر احمدی‌نژاد رقم خورد که توجه به مناطق محروم در اولویت سیاست این دولت‌ها قرار گرفت اما باز هم لرستان گرفتار عدم پی‌گیری مطالبات به حق توسط نمایندگان شد تا از کورس رقابت نسبت به دیگر استان‌ها باز بماند و همچنان رتبه اول بیکاری در کشور را بنام خود ثبت نماید.
و اینک باز هم داوطلبان برای کسب صندلی بهارستان در دوره‌ای دیگردر مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند و آرایش داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در الیگودرز بیانگر رقابتی نفس‌گیر خواهد بود.
در این دوره اصول‌گرایان تا کنون داوطلبی را معرفی نکرده‌اند اما چهره‌های سنتی حمایت خود را معطوف به "باقر ولیان" نموده و عده‌ای دیگر هم بر حمایت از "حجت‌الله رحمانی" نماینده دوره هشتم تاکید دارند که یقیناً اصول‌گرایان اگر خواهان پیروزی در انتخابات هستند باید بر روی یک کاندیدا اتفاق نظر نمایند.
همچنین اصلاح‌طلبان با "علی‌محمد احمدی" نماینده دوره‌های سوم و ششم پای به عرصه انتخابات نهاده‌اند. وی یکی از متحصنین مجلس ششم می‌باشد که در سه دوره گذشته به دلایلی موفق به عبور از فیلتر شورای نگهبان نشده و بار دیگر بدنبال آزمودن بخت خود می‌باشد که با توجه به حمایت اصلاح‌طلبان از  "داراب گنجی" و قطع امید آن‌ها از تایید صلاحیت علی‌محمد احمدی همان‌گونه که پیش از این گفته شد تحقق آرزوی تکرار مجلس ششم سرابی بیش نیست که عده‌ای برای رسیدن به آن لحظه‌شماری می‌نمایند.
در این دوره همچنین "محمد‌تقی توکلی" نماینده فعلی شهرستان نیز حضوری جدی خواهد داشت و به دنبال شکستن طلسم نماینده یک دوره‌ای می‌باشد.
همچنین "محمد خدا‌بخشی"، "مازیار قاسمی‌الیگودرزی" و "محمد‌ناصر بابایی" از جمله داوطلبانی هستند که در ادوار قبل هم به عنوان داوطلب حضور داشته‌اند و بار دیگر به دنبال آزمودن بخت خود می‌باشند.
 و در نهایت، "منوچهر کاظم‌اصلانی" و "تاج‌محمد شاه‌منصوری" نیز به عنوان چهره‌های جدید این دوره مطرح می‌باشند.
اگر چه تا قبل از آغاز ثبت نام داوطلبان آمار دقیقی از آن‌ها در دست نیست، اما آن گونه که از شواهد جنب و جوش‌های انتخاباتی پیداست، حضور افراد فوق‌الذکر قطعی خواهد بود.
به هر حال باید منتظر بمانیم تا با نظر شورای نگهبان در رابطه با داوطلبان شاهد آغاز این رقابت باشیم و یقینا این نهاد تمامی فعالیت‌های عباس شاه‌عليداوطلبان را زیر نظر خواهد داشت و به رغم تهمت‌ها و جوسازی‌هایی که علیه شورای نگهبان مبنی بر جانبداری از داوطلبی خاص در جریان است  به وظیفه خود عمل کرده و سوابق داوطلبان را بررسی خواهد نمود تا زمینه برگزاری انتخاباتی سالم فراهم شود و مردم در فضایی آرام و بدون جنجال نسبت به انتخاب اصلح‌ترین‌ها اقدام نمایند.
 
عباس شاه‌علی
وبلاگ خبری نیوز الیگودرز
 

دیدگاه‌ها  

#1 مهدی شاه نصیری 1394-08-25 10:33
با سلام خدمت دوستان اقای شاه منصوری بعد از جلسه ای که با بستگان خود داشت از شرکت در انتخابات انصراف دادن
نقل قول کردن
#2 از اليگودرز 1394-08-25 13:16
بنام خدا
باسلام واحترام. به عرض میرساند که ستاد حامیان جناب
دکتر محمدتقی توکلی درموعد مقرر و درچارچوب قانون
تشکیل و مردم شریف را بطورکل ازتمامی مراسمات و
برنامه ها مطلع خواهیم نمود. امیدوارم شهروندان غیور
و روشنفکر الیگودرز از قبول هرگونه شایعه و بحث های
حاشیه ساز بپرهیزند و تمامی اخبار از سایت شخصی
دکترتوکلی به اطلاع عموم میرسد. همچنین اعضای هسته
ستاد دکتر توکلی به موعدمقرر اسامی آنها نیز اعلام میشود.
امید که این دوره ازانتخابات بیش ازقبل جلوه حضور مردم
بزرگ سرزمین بختیاری باشد. بنده نیز به نوبه خود بابت
حمایت های همه جانبه همشهریان سپاسگزارم. تاآینده نزدیک خداوند نگهدار
مردم عزیز.
نقل قول کردن
#3 شاه علی 1394-08-28 21:21
استاد گرامی از لطف شما سپاسگزارم
نقل قول کردن
#4 مهراب 1394-08-28 21:23
انصاف در دوران نمایندگی اقای توکلی این شهر ارامش داشت خدا به فریاد مان برسد اگر دوباره چپ و راست و وسط پا بگیرند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا