یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جناب آقای حسن کمالوند خلف صدق مرحوم آیت‌الله آقا روح‌الله کمالوند(ره)
حسن كمالوندبا سلام و تحیت؛
نمی‌دانم از کجا آغاز کنم، و برای چه بنویسم! و دوباره از خود می‌پرسم آیا در حد من هست یا نه؟! اما وقتی حرفی را می‌شنوی که با اعتقادات و هویت مذهبی، ملی و قومی گره خورده است، هر کس باشی، و در هر حد و اندازه؛ اگر وجدانی بیدار داشته باشی از شنیدن آن حرف متأثر خواهی شد.
بر کسی پوشیده نیست که چهره‌ي پدر گرامی شما (آیت‌الله حاج آقا روح‌الله کمالوند خرم‌آبادي) باعث فخر لرستان است و هرگاه نامش شنیده می‌شود به آوازه‌اش هر لرستانی افتخار می‌کند.
چند روز پیش شنیدم که منزل آن فقیه فقید را به شهرداری خرم‌آباد فروخته‌اید که آن را به پارکینگ تبدیل کنند. (اين‌جا كليك كنيد) به حتم شما از همه نیک‌تر می‌دانید که جایگاه رفیع آیت‌الله کمالوند در قرن اخیر به ویژه دوران نهضت انقلاب اسلامی تا چه حد است. گفتن از وجاهت و مقام شامخ او اظهر من الشمس بوده و هست. تمام غصه ما از این فروش، فروختن به ثمن بخس است. مگر شما در زندگی مادی چه کمبودی داشتید که محل زندگی پدر که جایگاه علما تراز اولی چون کاشانی‌ها و مبارزانی چون شهید نواب صفوی‌ها بوده، امروزه در مقابل فی دنیوی فروخته شود؛ آن‌هم برای احداث پارکینگ که جای تأسف دارد!
 به هر روی ما می‌دانیم بهای این منزل در برابر عظمت مالی شما قطره‌ای است در مقابل دریا، ولی انتظار آن داشتیم که به وسیله حضرت‌عالی به یک موزه‌ي آثار علمای لرستان تبدیل گردد تا محلی برای نشان دادن هویت مذهبی و عرق ملی لرستان به گردشگران شود.
 خرداد 1393: همایش گرامی‌داشت آیت‌الله حاج‌آقا روح‌الله کمالوند در خرم‌آباد
خرداد 1393: همایش گرامی‌داشت آیت‌الله حاج‌آقا روح‌الله کمالوند در خرم‌آباد
حسن كمالوند؛ نفر وسط در رديف جلو
 
نمی‌دانم تا چه حد مهندس محمدحسين علیمرادیان پسر مرحوم آیت‌الله عزيزالله علیمرادیان را در نهاوند می‌شناسید. وی در عنفوان جوانی اوایل دهه 50 به آلمان رفت و پس از مرگ پدر به شهرش بازگشت. آیت‌الله علیمرادیان چون می‌دانست پسر متمکن شده است و ماترک پدری هم بر او افزوده می‌شود برای وی وصیت‌نامه‌ای می‌نگارد و بزرگان نهاوند می‌دهد که اگر پسرم به متن این وصیت‌نامه عمل کرد اختیار اموال مرا دارد، در غیر این‌صورت با نظر بزرگان نهاوند بین اهالی بی‌بضاعت شهر تقسیم شود.
مهندس علیمرادیان پس از بازگشت، زماني که جای پدر را خالی می‌بیند متأثر می‌شود و از بزرگان می‌خواهد که اگر پدر برایش وصیتی کرده است، او را ببیند و به آن عمل کند. بزرگان نهاوند هم وصیت‌نامه را به او می‌دهند و در پیش چشم آنان پاکت را باز می‌کند. در کمال تعجب می‌ببیند که یک قطعه کاغذ کوچک بوده و یک جمله کوتاه نوشته شده است!
 اما آن جمله چه بود که مهندس علیمرادیان را وادار کرد که امروزه بهترین بیمارستان، بهترین ورزشگاه و ده‌ها کار عام‌المنفعه را انجام مسعود فرج‌الهيبدهد؟! آن جمله این بود: «پسرم، کفن جیب ندارد»!
 امیدوارم حضرت‌عالی كه از سرمايه‌داران توانمند خرم‌آباد خارج از كشور هستيد، از فروش این مکان تاريخي و ارزشمند منصرف شده و آن را به مردم خون‌گرم و وفادار لرستان تقدیم نمایید.
 
مسعود  فرج‌‌الهی / تهران
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 اسی 1394-06-01 08:09
کمی با تامل به مسائل نگاه کنیم
شاید این ملک در داخل طرح توسعه شهری قرار گرفته و چاره ای جز تخریب نیست.
نقشه شهر رو که نمیشه عوض کرد
نقل قول کردن
#2 موسوی 1394-06-01 09:03
استفاده بردیم ، خدا خیرتان دهد جناب آقای فرج الهی امیدوارم فرزند آیت الله کمالوند هرچه بیشتر در راستای زنده نگه داشتن نام پدر بزرگوارشان که مایه افتخار برای کشورمان هستند تلاش نمایند .
نقل قول کردن
#3 جمال 1394-06-01 09:21
نگارنده محترم, هرکس اختيار مال خودرا دارد, مقايسه ايشان باافراد ديگر بدون درنظر گرفتن شرايط مکاني واجتماعي کاري اشتباه است , اولا اين خانه قدمت زيادي ندارد که ان را بدون تغيير دريک منطقه نيازمند بازسازي وبهسازي جهت زيبايي وگسترش شهر قرار دهيم ,ثانيا شما از کجا باروحيات ايشان اشنايي داريد که وي را متهم به دنيا پرستي وماديات محکوم ميکنيد .اگر ان بافت فرسوده اطراف سبزه ميدان مثل قسمت باغ دختران برداشته ميدانيد چه تاثير مثبتي در زيبايي شهر دارد. احساسي عمل نکنيدوچشم بسته متهم نکنيد,
نقل قول کردن
#4 آرش قنبری 1394-06-01 09:51
سلام
خیلی ممنونم مسعود جان. دست همه شما درد نکنه.
از جناب آقای حسن کمالوند خواهش می کنم تجدید نظر کنن و حتی خانه را هم برای تبدیل به موزه بازسازی کنند.

بچه های یافته سپاس
نقل قول کردن
#5 مهدی جمشیدی فر 1394-06-01 11:33
با سلام و تشکر از مسعود فرج الهی
جناب آقای کمالوند من هم به عنوان یکی از شهروندان خرم آباد از شما تقاضا دارم که به پیشنهاد دوستان منزل پدر گرامیتان را تبدیل به موزه کنید تا در اعتلای فرهنگ و مذهب لرستان گامی مثبت برداشته شود.
باسپاس
نقل قول کردن
#6 کریم 1394-06-01 11:44
سلام اقای فرج الهی تمام حرفهای شما بدل ما نشست چون ازدل برامده بود امیدوارم این مساله ختم بخیر شود
نقل قول کردن
#7 حامد 1394-06-01 12:08
بسیار زیبا و عالی.امیدوارم پسر بزرگوار ایشان در تصمیم خود تجدید نظر کنند.
نقل قول کردن
#8 حامد 1394-06-01 16:53
بابا یه مشت کاه و گله قابل مرمت نیست
نقل قول کردن
#9 شهروند 1394-06-01 23:17
اقای فرح الهی با احترام اگر منزل قابل نگهداری نیست بهتر شهرداری به حای پارکینگ کاربری حدیدی که اوازه وعظمت وبزرگی ایت اله کمالوند به مردم نشان دهد تغییر یابد از زحمات وپیگیریهای شما وبخصوص اقای موسوی متشکریم
نقل قول کردن
#10 همشهری 1394-06-01 23:45
ایا تنها وراث این خانواده محترم فرزند ارشد ایشان است یا بقیه وراث هم در این ساختمان سهم دارند به نظرم بهتر بود نگارنده محترم در این مورد تحقیق بیشتری می نمود. ضمننا اگر کاه گل و در طرح تفظیلی شهر باشد راهی جز تخریب نیست به نظر بنده با مساعدت و کمک بخشی از فروش این خانه در منزل اخوند ابو و یا جایی که میراث فرهنگی تعیین می کند می توان اثار مرحوم کمالوند ودیگر علمای شهر را معرض دید عموم قرار داد.
نقل قول کردن
#11 قباد 1394-06-02 10:13
برخي از نظرات به نفع احداث پاركينگ چنان بودار است كه آدم احساس مي‌ كند پيمانكارها پشت قضيه هستند و دارند نظر ميگذارند تا هر چه سريعتر لقمه چرب و نرمي از شهرداري بگيرند . شما يا اهل شهر خرم اباد نيستنيد و تعلق خاطري به آن نداريد كه اين طور نظر ميگذاريد يا ايت الله كمالوند را نمي شناسيد .......
نقل قول کردن
#12 كيوان 1395-02-20 17:37
دقيقا بنده با شما موافق هستم
در دنيا همه چيز نبايد جنبه مادي داشته باشه
هر چند كه يقين دارم اين املاك براي ايشان عدد و رقمي نيست.
مرحوم حاج اقا ايت الله كمالوند يكي از بزرگان لرستان هستند.
سالها بعد پشيمان ميشويم كه قطعا خيلي دير خواهد بود.
به اميد لرستاني سربلند
نقل قول کردن
#13 حسینی 1395-11-03 01:13
سلام : واقعا دستت درد نکند، اتفاقی مطالبات دیدم هم خوشحال شدم هم غمگین، شاد بخاطر دفاع کردی از تاریخ و هویت و غمگین شدید بخاطر این اتفاق، بنده علاقه به تاریخ دارم و کنجکاوم به اماکن و مباحث تاریخی و چون آیت الله کمالوند شناسنامه ای بوده برای لرستان خوب بود این خونهرا موزه میکردید ما هم بازدید میکردیم که دهه سی خانه و محل زندگی ایشان چطور بوده و حال هوای آن زمان در ذهنمان تداعی میشد و آیت الله کمالوند بخشی از تاریخ سیاسی و دینی آن دوران لرستانه و الورودها هرکاری از دستت میاد کوتاهی نکن برای راضی کردن فرزندشان به حفظ این خانه. و دلیل اینکه بنده مطلب شمارا دیدم سرچ کردم ببینم ایت الله کمالوند نوشته ای درباره فرزند ایشان تو اینترنت هست که او را بشناسم که بدبختانه این ابرو شنیدم.
نقل قول کردن
#14 رضاطاهری 1396-01-24 22:26
هرکس اختیار مال خودش را دارد وبهتره خدارو مد نظر داشته باشیم وقضاوت کنیم نه فقط از روی معده درباره مال کسی صحبت بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا