یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چند سال پیش همراه همکارانم شروع به پژوهشی در قالب جمع‌آوری‌، تحلیل و بررسی آثار معماری بومی لرستان (آثار ثبت نشده‌) به منظور چاپ کتابی در رابطه با معماری لرستان کردیم تا شاید خدمتی در حیطه کاری‌مان به قوم لر انجام داده باشیم‌.
همه چیز خوب پیش می‌رفت و ما نزدیک به 30 اثر معماری را جمع‌آوری کردیم تا این که به علت یک سری مشکلات، کارمان به طور موقت متوقف شد! بهار 94 همزمان با شروع دوباره پژوهش‌، در جلسه‌ای تصمیم گرفتیم که در کنار نگارش کتاب، مستند این آثار ارزشمند را هم با هماهنگی صدا و سیما و سازمان میراث فرهنگی استان لرستان، به صورت حرفه‌ای و در قالب یک تیم تخصصی، انجام دهیم‌.
ایده‌ای ارزشمند که می‌تواند معماری لرستان را به عنوان بخش مهمی از معماری ارزشمند ایران به هم‌وطنان و دیگر کشورها معرفی نماید و در جذب گردشگر و عواید اقتصادی نیز مؤثر باشد.
 ساختمان قديمي اداره كل پست لرستان در دهه 30
29 اردي‌بهشت امسال طي مکاتباتی که با صدا و سیما و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان انجام دادیم، سازمان صدا و سیما تا حدودی راضی به همکاری بوده (فقط در بخش پخش مستند، نه حمایت‌های مالی)، ولی متاسفانه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان هیچ گونه حمایت مالی در این زمینه نداشت که خود جای سوال دارد.
لذا از کلیه کسانی که دوست‌دار حفظ آثار معماری‌، تمدن و هویت قوم لر هستند، دعوت به عمل می‌آید جهت حمایت‌های خود، و انجام فرزاد رحیمی‌نژادمکاتبات و جلسات  با ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید یا با  شماره 09383343475 تماس حاصل فرمایند.
 
فرزاد  رحیمی‌نژاد
كارشناس معماري/ پایگاه اینترنتی لور
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1394-05-30 11:55
وقت ان است كه ما لرها همگي با اراده مستحكم و اتحاد براي معرفي جاذبه هاي تاريخي-طبيعي- تفريحي و گردشگري استان لرستان قدم هايي برداريم. لرستان مهد تمدن بشريت است و تمدن برتر را دارد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا