یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استان لرستان همچنان رتبه اول بیکاری کشور را به دوش می‌کشد و در این شرایط مدیران با تلاش، پیگیری و چاره‌اندیشی مناسب در راستای توسعه پایدار استان، نباید از هیچ كوششی دریغ کنند.
با توجه به توانمندی‌های لرستان در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری مدیران و مسئولان استان باید با تعامل سازنده و وظیفه‌شناسی و با ارائه راه‌کارهای مشخص و مدبرانه با جدیت برای خدمت بیش‌تر و مطلوب‌تر اقدام کنند، چرا که تدوین برنامه‌های مورد نیاز برای توسعه اقتصادی استان جز در سایه تعامل امکان‌پذیر نخواهد بود و در این میان پایین بودن سطح تعامل بین مدیران استان ضربه جدی را بر پیکر اقتصاد لرستان وارد می‌کند.
توسعه و اعتبار استان نیازمند تعامل است
یکی از عوامل عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی لرستان مراوده نداشتن مدیران با یکدیگر است که موجب می‌شود اقتصاد استان از پویایی لازم برخوردار نشود. ارتباط نداشتن مدیران استان با یک‌دیگر سبب شده تا در سال‌های اخیر اعتبارات مناسبی به استان تخصیص داده نشود. خارج کردن استان از بن‌بست و اختصاص اعتبارات مناسب به بخش‌ها و حوزه‌های مختلف مشروط به برقراری ارتباط مدیران با یک‌دیگر است. برای این منظور مدیران استان باید رویه فعلی خود را تغییر دهند و نه تنها با یک‌دیگر تعامل داشته باشند، بلکه به ارتباطات خارج از استان هم اهمیت بیش‌تری بدهند.
تقویت روحیه انتقادپذیری
داشتن سعه صدر، تكریم ارباب رجوع، ارتباط رو در رو با مردم و حضور در بین آنان و داشتن برنامه كاری جامع از مواردی است که مدیران استان باید به آن‌ها اهمیت بیش‌تری بدهند. تعامل، همدلی، هم‌افزایی و مشاركت تمام نهادها در توسعه استان باعث تسریع رفع مشكلات می‌شود؛ اما متاسفانه مدیران استان یا از این موضوع آگاهی نداشته و یا توانایی برقراری تعامل سازنده را ندارند. تحمل و انتقادپذیری را از شاخص‌های مدیران توانمند است و لرستان از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار است که منتظر شکوفا شدن هستند و این شکوفایی نیازمند همکاری و تعامل مدیران استان با یک‌دیگر است.
برگزاری نشست بین مدیران و روابط عمومی‌ها
برگزاری جلسه بین مدیران مختلف استان برای بررسی و رفع مشكلات مردم مناسب و ارزشمند است و بیش‌تر مشكلات استان با تدبیر، اختصاص اعتبارات مناسب و تعامل بین دستگاه‌ها رفع می‌شود. تعامل سازنده از بروز فساد در دستگاه‌های اجرايي نیز جلوگیر می‌کند و رشد، توسعه و بالندگي استان را به دنبال دارد. همچنین برگزاری نشست بین روابط عمومی‌های ادارات و نهادهای مختلف استان باید پر‌رنگ‌تر شود و مدیران نیز به تعهدات خود پایبند باشند و به آن‌ها عمل کنند.
تعامل بین بخش‌های دولتی و خصوصی
برقراری تعامل بین بخش‌های خصوصی و دولتی باعث می‌شود که از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری مناسب صورت گیرد و راه‌های رسیدن به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شفاف‌تر شود. نهادها و اداره‌های مختلف استان باید خلاقیت و ابتکار عمل از خود نشان دهند و در راستای تعامل با یک‌دیگر از این ابتکارها بهره ببرند که تعامل ادارات و نهادهای مختلف به شکل‌های گوناگونی می‌تواند صورت پذیرد. به عنوان مثال نهادهای مختلف که با یک‌دیگر ارتباط مالی و اقتصادی دارند، می‌توانند تا جایی که برای‌شان مقدور است برای همدیگر تخفیف قائل شوند. این تعامل بین اداراتی که با هم مرتبط نیستند، به شکل‌های دیگری می‌تواند انجام شود که در نهایت همه این‌ها به بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی استان منجر می‌شود.
تعامل مبتنی بر دانش
از سوی دیگر، باید شاخص‌های اقتصادی لرستان مد نظر قرار گیرند و مدیران و مسئولان در توسعه اقتصادی و ارزیابی استان باید حضوری فعال داشته باشند و بر اساس واقعیت‌های موجود برنامه‌های خود را ارائه دهند.
علی‌مراد صفریلرستان در بخش‌های مختلف از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی با ضعف‌های زیادی مواجه است. پیشروی در حوزه‌های مختلف اقتصادی تنها با تعامل مبتنی بر دانش و نخبگی میسر خواهد بود و مدیران استان علاوه بر مجهز شدن به سلاح علم و دانش، باید با سعه صدر برای رفع مشکلات استان با یک‌دیگر همکاری کنند.
 
علی‌مراد  صفری
عضو بنیاد ملی نخبگان کشور
 
 


دیدگاه‌ها  

#1 کاندیدا 1394-05-25 08:22
کی از عوامل عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی لرستان مراوده نداشتن مدیران با یکدیگر است
برقراری تعامل بین بخش‌های خصوصی و دولتی باعث می‌شود که از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری مناسب صورت گیرد
از سوی دیگر، باید شاخص‌های اقتصادی لرستان مد نظر قرار گیرند و مدیران و مسئولان در توسعه اقتصادی و ارزیابی استان باید حضوری فعال داشته باشند.
ما کاندیداها به جز این حرفها چیزای دیگه هم بلدیم
ما مدیران که بعدا کاندیدا و در صورت لطف دوستان نماینده هم شاید بشیم همیشه حضور فعال داریم ؛ چرا این حضور فعال تبدیل به توسعه نمیشه ؟؟؟؟؟؟
لابد به قول قدیمیا , شاید پوست استان پر شده و جا برای توسعه نداشته باشد
نقل قول کردن
#2 حامد نصیری 1394-05-25 11:09
نخبگان ارزشمند لرستان در استانمان جایکاه واقعی خود را ندارند
نقل قول کردن
#3 محمد صالحی 1394-05-25 16:03
بسیار عالی مهندس جان ...زنده و پاینده باشید
نقل قول کردن
#4 علی محمدی 1394-05-25 16:07
واقعا مهندس درست می گویید. :-) :-) :-)
نقل قول کردن
#5 زهرا گودرزی 1394-05-25 16:09
باسلام خدمت برادر عزیز مهندس صفری
کاش 4تا از مسولیین ما اینطور تفکری داشتند.
نقل قول کردن
#6 حسین فرهادی 1394-05-25 16:11
زنده باد نخبه گان.....
تنها شعار توسعه همان شعار
نخبگان توسعه را پایدار میکنند
میباشد.
نقل قول کردن
#7 گودرز 1394-05-25 17:13
جوانهای جویای کارتاکی منتظربه ثمررسیدن تلاش وپیگیری وچاره اندیشی مدیران استان باشند بابا والا موهاشون سفید شدالبته بد هم نیست چون خودش بهانه ی خوبیست هرجا دنبال کار میرن بهشون میگن متاسفیم سن شما زیاد!!!واقعاً که
نقل قول کردن
#8 حسینی خرم آبادی 1394-05-25 18:21
سلام . یافته از شما بعیده ، جناب صفری طبق معمول و سنوات گذشته قصد کاندید شدن داره
_________________________
يافته: سلام. هر كس حق دارد قلم به دست بگيرد و يافته فقط مطالبي را منتشر مي‌كند كه در آن «در صدد تخريب ديگران برنيايند.» با اين شرط از همه چه كانديدا و چه غيركانديدا مطلب مي‌پذيريم و منتشر مي كنيم
نقل قول کردن
#9 سینا 1394-05-26 13:29
یافته دمت گرم
چاکر مهندس
نقل قول کردن
#10 مجید 1394-05-26 15:24
استاد واقعا عالی است پیج اینستاگرامتون رو هم دیدم خیلی جالب بود
نقل قول کردن
#11 سجادبارانی 1394-05-29 23:22
بسیارجالب وبجا بود ولی کسی به این فکر بیکاری نیست همه کس فقط حرفشو میزنن باید فکر عمل بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا