یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 تامین سلامت‌، بهداشت و درمان مردم از مهم ترین وظایف مسئولین می‌باشد، زیرا ارائه خدمات نوین در این راستا موجب بالا رفتن امید به نبود آزمایشگاه مجهز و سونوگرافی، دردهاي جديد به مردم رومشکان اضافه مي‌كند!زندگی و رفاه حال مردم می‌شود.
امروزه بیماران به‌جز مشکل بیماری خود باید یک مشکل دیگر را هم بکشند، آن هم نبود امکانات پزشکی از جمله پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی مناسب از جمله سی‌تی‌اسکن، ام.ار.آی، سونوگرافی و خدمات بهداشتی و درمانی از مشکلاتی است که مردم را بسیار آزار می‌دهد.
چه بسا بیمارانی که به خاطر نبود پزشک متخصص و کمبود تجهیزات پزشکی و ضعف در رسیدگی به موقع و مناسب به مرگی دلخراش تن دادند که افسوس‌های بسیاری درپی داشت. اي بسا اگر این یا آن را داشتیم یا آمبولانس به موقع به یک شهر با مراکز درمانی مناسب و مجهز می‌رسید پدر، مادر یا کودکی زنده می‌ماند.
و این درحالی است جمعیت بیش از 50 هزاری نفری شهرستان رومشکان به دلیل نبود آزمایشگاه و درمان بستر، دستگاه سونوگرافی و سایر تجهیزات پزشکی با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستند‌.
اگر این شهر به تجهیزات سونوگرافی و آزمایشگاه تخصصی مجهز باشد مردم یه کمی راحت می‌شوند که نبود این تجهیزات باعث شده است بیماران جهت انجام یک سونوگرافی ساده باید به شهرستان‌های همجوار یا مرکز استان مراجعه کنند و این خود مشکلات و دردهاي ديگري را برای بیماران به وجود می‌آورد! از یک طرف خطرات جاده‌ای و دوری راه و از طرف دیگر، بيماران و همراهان آن‌ها برای درمان برخی ناراحتی‌های جزئی با زحمت فراوان و اتلاف وقت بیش‌تر، هزینه‌های مضاعفی را پرداخت و در خیابان‌ها سرگردان شوند.
امکانات آزمایشگاه مرکز بهداشت چغابل رومشکان خوب است اما کافی نبوده و جوابگوی مطالبات برخی از بیماران  این شهرستان نیست‌.
از مسئولان دانشگاه علوم پزشكی و فرماندار، نماینده شهرستان و مسئولین ذی‌ربط تقاضا می‌شود زمينه استقرار چنين تجهيزاتی از سوی دولت با بخش خصوصی را در رومشكان فراهم كنند تا بیماران به جز مشکل بیماری خود مشکل دیگری نداشته باشند.
 ناصر  رومیانی / رومشكان

 

دیدگاه‌ها  

#1 یوسف رومیانی 1395-10-13 13:03
دمت گرم داداش. کاش تو شهرمون چند نفر آدم فهمیده مثل تو وجود داشتن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا